Transgenders krijgen natuurlijke (grote) borsten middels vrouwelijke hormoontherapie

Vertel hoe het met je gaat.
ziek

Ongelezen bericht 10 nov 2021 18:43

Hoi allemaal,

Eind 2012 kreeg ik siliconen.
In 2014 zijn die eruit gehaald vanwege heel veel hevige klachten.
Ik heb een cup aa en ik had als kind gedroomd van borsten.
Ik ga hier nogal gebukt onder.

Ik zit al mijn hele leven met het feit dat ik geen borsten heb.
Ik heb cup aa en ik ben inmiddels bijna 35 jaar.
Gemiddelde jonge meisjes van 12 jaar hebben mij nu al ingehaald qua borsten.
Dit steekt enorm!
Dit doet mij heel veel verdriet.

Mijn huisarts begrijpt mij kennelijk niet. Zij heeft zelf nogal een grote cup en is daarnaast slank. Zij spreekt van lipofilling een optie maar ik ben slank en heb geen overig vet over.

Nu heb ik tot mijn grote verbazing de documentaire van Loiza Lamers https://www.videoland.com/films/90185/altijd-al-loiza
Daarin verteld Loiza transgender dat zij van man naar vrouw is gegaan.
Zij kreeg vanaf haar 16de jaar vrouwelijke hormonen via het ziekenhuis.

Zij geeft aan dat ze geen siliconen heeft. Als ik haar opzoek op internet heeft zij zeker een cup C of cup D. Hoe kan dit?
Ik heb informatie ingewonnen bij een arts en die geeft aan dat transgenders gemiddeld een cup B (!) ontwikkelen door vrouwelijke hormonen op recept van een arts en daarmee dus borstgroei ontwikkelen. Dit krijgen zij voorgeschreven via een arts. Ze moeten dit zoals ik begreep hun hele leven blijven slikken. Ik heb begrepen dat je hier als vrouw met weinig borstgroei niet voor in aanmerking komt maar wellicht wel via een andere weg via een arts hormonen kan proberen. Met verwijzing van de huisarts.

Ik wil dolgraag een cup A. Of een cup B. En wil het zeker proberen.

Mijn huisarts wil me niet verwijzen naar een hormoon arts.... Zij denkt dat het psychisch is maar ik kan dit echt niet accepteren dat ik me geen vrouw voel. En in de spiegel echt niet blij wordt van mijn borsten.... Ik vind het spijtig dat ze mij kennelijk niet snapt. Want ik zit hier heel erg mee.
Heeft iemand tips?
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 nov 2021 19:20

Lieve schat,

Ik snap je volkomen, maar weet je dat transgenders een groter risico lopen op het ontwikkelen van borstkanker. Die hormonen zijn eigenlijk helemaal niet zo goed voor je...
Heb je al een arts bezocht die verstand heeft van lipofilling. Soms is er meer mogelijk dan je denkt.
2 artsen die echt goed zijn met heel slanke dames zijn Niessen en Kappel. Maar tegenwoordig hebben steeds meer artsen veel ervaring.
Ik hoop dat je daar naar zou willen kijken ipv hormonen. Dat is niet zo gezond...

Ik wens je heel veel sterkte, ik weet heel goed hoe je je voelt.

Heel veel liefs,

Luna <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
ziek

Ongelezen bericht 10 nov 2021 19:45

Luna MKS schreef:
10 nov 2021 19:20
Lieve schat,

Ik snap je volkomen, maar weet je dat transgenders een groter risico lopen op het ontwikkelen van borstkanker. Die hormonen zijn eigenlijk helemaal niet zo goed voor je...
Heb je al een arts bezocht die verstand heeft van lipofilling. Soms is er meer mogelijk dan je denkt.
2 artsen die echt goed zijn met heel slanke dames zijn Niessen en Kappel. Maar tegenwoordig hebben steeds meer artsen veel ervaring.
Ik hoop dat je daar naar zou willen kijken ipv hormonen. Dat is niet zo gezond...

Ik wens je heel veel sterkte, ik weet heel goed hoe je je voelt.

Heel veel liefs,

Luna <3
Hoi Luna.....

Hoe kan het dat een huisarts me dan niet wil verwijzen?
Hormonen kunnen dan misschien niet goed zijn maar hier kan ik ook niet mee leven.
Lipofilling daar moet je extra vet voor hebben en dat heb ik niet..... ik ben heel slank.
Ik weet het niet meer.
Zou een plastisch chirurg naar een hormoon arts kunnen verwijzen?
Het weerhoud mij ook om een relatie aan te gaan. Ik ben dan ook al jaren alleen. Ik wil blij zijn met mezelf.... Dat lukt zo niet.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 nov 2021 20:20

Lieve schat,

Ik snap je, maar geen enkele arts zet je aan deze hormonen, want dit vergroot het risico op borstkanker. Dat is echt niet goed...
Tevens kun je ook andere lichamelijke klachten ontwikkelen.
Jij kunt niet zelf bepalen of lipofilling mogelijk is, dat kan alleen een pc die daar verstand van heeft. En je kunt ook proberen aan te komen en dat gewicht vast te houden.

Probeer een afspraak te maken bij Rita Kappel, ze kan je goed adviseren. Ze heeft ook een eigen methode ontwikkeld voor erg slanke dames. Misschien is het iets voor je.

STERKTE!!!!! <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
J-I-L

Ongelezen bericht 11 nov 2021 11:49

Hoi Ziek,

Ik zou graag in contact komen met je, zou je mij een prive bericht willen sturen?
Plaats reactie

Terug naar “Hoe gaat het nu?”