Even voorstellen en hulpvraag

Protheses gekregen na amputatie.
Daphne@76

Ongelezen bericht 11 okt 2021 16:05

Hallo allemaal,
Graag wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Daphne. Op 27 jarige leeftijd (in 2004) kreeg ik de diagnose borstkanker in mijn rechterborst. Chemotherapie en amputatie volgden. Tevens werden de lymfeklieren uit de oksel verwijderd. Na lang wikken en wegen, heb ik pas in 2016 besloten om een borstreconstructie te doen. Daar werd een Allergan implantaat geplaatst. Helaas kreeg ik allerlei vage klachten waaronder pericarditus. Dit kan oa door een auto immuun ziekte worden veroorzaakt (mijn hart bleek in orde). Er werden van allerlei diagnoses uitgesteld. Denk aan reuma, galstenen, zuurbranden en ja zelfs de overgang. Gelukkig stond mijn cardioloog erop een pet/ct scan te doen. Daarop zagen ze 2 tumoren.
In eerste instantie dachten ze aan uitzaaiingen. Middels een punctie bleek het echter om een siliconoom te gaan(gelukkig geen uitzaaiingen!). Althans bij 1 punctie in de lymfe gelegen in de borstbeen kwam dat eruit. Binnen een week werd de implantaat verwijderd. De plastisch chirurg zei toen ik op de operatietafel lag zelfs nog dat de implantaat waarschijnlijk niet was gescheurd. Helaas was dit wel het geval. Al met al een stressvolle en hectische tijd. De operatie was op 9 september. Ik merk echter dat de klachten niet over zijn. Ik heb vooral ‘s nachts pijn en moet er dan echt uit. Je begrijpt dat zo langzamerhand me de moed in de schoenen zinkt.
Is er iemand die ervaring heeft met het ontgiften en een siliconoom? Begrijp dat een lymfeklier verwijderen een lastige keuze is aangezien ik die rechts al mis. Maar misschien is de siliconoom die de pijn veroorzaakt? Tevens wil ik graag weten wanneer ik verbetering kan/mag verwachten na een explantatie. Ik blijf het glas halfvol zien;-)
Groetjes
Troela

Ongelezen bericht 11 okt 2021 19:37

Wat heftig wat je mee hebt gemaakt! Ik ben nieuw op dit forum en zit nog in begin van traject voor exploitatie... Enige wat ik je kan zeggen, geef het tijd. En vraag na over je lichaam ontgiften. Hoe dat precies werkt. Hoop dat je gauw verbetering voelt. Wens je ontzettend veel sterkte en kracht. 🍀🌸🌺
Daphne@76

Ongelezen bericht 11 okt 2021 20:25

Dank je wel! Weet het, moet geduld hebben. Helaas is er in mijn streekziekenhuis weinig bekend erover. Gelukkig heb ik een meedenkend en meelevend plastisch chirurg en cardioloog. Dat scheelt! Ik wens jou ook veel sterkte, steun en kracht toe de komende tijd. Hopelijk heb je gauw meer nieuws! Succes!
Essi

Ongelezen bericht 12 okt 2021 09:40

Welkom Daphne@76,
Goh jij hebt ook een pad moeten bewandelen zeg!
9 September is idd nog niet zo lang geleden. Vaak zie je dat klachten eerst nog wat toe nemen en later echt gaan afzakken. Er is op het forum genoeg te vinden over ontgiften.
Ik wens je veel succes met je herstel.
Mag ik weten welke arts de explantatie heeft uitgevoerd? Dan zet ik je als nog op de lijst met dames die in 2021 voor een gezondere versie van zich zelf gingen.
Liefs essi😘
Daphne@76

Ongelezen bericht 12 okt 2021 13:09

Hoi Essie,

Ik zal zeker een kijkje gaan nemen op de forum over ontgiften. Las online dat het zo’n 3 maanden wel kan duren.
Ik zal dus echt geduld moeten hebben. Maar ja aard van het beestje wil wat anders;-)
De plastisch chirurg die de explantatie heeft uitgevoerd is:
Dr. M. Jippes-Smulders. Erg meegaand en begripvol. Ze wil ook echt weten of de klachten minder/over zijn. Ik heb in december een afspraak met haar. Hopelijk heb ik dan goed nieuws!
Grtjes en liefs Daphne
Ilja

Ongelezen bericht 30 okt 2021 11:02

Hoi Daphne, ik heb je verhaal een beetje gevolgd. Ik ben heel benieuwd hoe het inmiddels met je gaat.
Zelf heb ik 2x borstkanker gehad. Beide borsten zijn geamputeerd en gereconstrueerd met siliconenprotheses.
Vanaf 2004 heb ik ik siliconenprotheses. Inmiddels ben ik 54 jaar en ook in de overgang. Ik heb dus ook vele klachten.
Inmiddels heb ik een operatie datum en dan worden de siliconenprotheses verwijderd en de huid wordt plat en strak gemaakt.
Ook gaan ze mijn kapsel verwijderen en opsturen naar de patholoog.
Vervolgens moet dit 3 maanden genezen en dan ga ik aan de slag met een vacuümpomp en lipofilling.
Het zal heel zwaar worden maar ik heb het er voor over. 5 november is de dag van mijn operatie. Ik zie er echt na uit.
Het zal een heel traumatisch traject worden volgens mijn plastisch chirurg. Toch ga ik ervoor. Ik ben al vele jaren aan het tobben
met mijn gezondheid. Ik ben er van overtuigd dat ook mijn overgang meespeelt maar bovenal de siliconenprotheses.
Ik slik nu al vitamine D3 met K2, B12, magnesium, drink dagelijks hibiscus thee met verse gember. Ik probeer veel water te drinken
en na de operatie wil ik ook chlorella gaan slikken. Heb jij misschien nog tips?

Groetjes Ilja
Daphne@76

Ongelezen bericht 30 okt 2021 14:51

Hallo Ilja,
Jeetje, ook het een en ander meegemaakt zo te lezen…

Met mij gaat het al iets beter. Heb nog wel wat klachten maar ik hoop dat die met de tijd overgaan zo niet minder worden. Het ontgiften schijnt wel even te duren. Ik hoop dat ik niet te laat ben. Afwachten dus. Ik slik een aantal supplementen en vitamines om het proces wat te versnellen.
Gaat om spirulina (echter helpt chlorella beter), magnesium,
vit D, omega 3, iets voor de darmflora en een immuun supplement. Aantal gebruikte ik al ivm diabetes type 1. Ik hoorde echter dat kurkuma ook een hele goede ontgiftende werking heeft. Dat zou ook een aanrader kunnen zijn voor je. Kijk vooral naar wisselwerking met eventuele medicijnen en wat je lichaam nodig heeft. Er zijn ook speciale verpleegkundige voor vrouwen. Kijk maar eens online onder Care for women. Heb ik meer vriendinnen aangeraden. Begeleiding voor bv tijdens de overgang. Tevens las ik iets over bioresonantie. Maar heb er geen ervaring mee of over gehoord. Misschien ook een idee om bloedwaarden door je huisarts te laten prikken? Kijken of je wat te kort hebt?
Ik zeg altijd dat ieder lichaam/persoon/situatie anders is.

Over je lipofilling: ik had helaas;-) niet genoeg vet hiervoor. Dan zou de plastisch chirurg van vele plekken moeten schrapen wat betekent dat je spieren vlak onder je huid komt te zitten. Dat kan echter pijnlijk zijn. Dus voor mij geen vervolg operatie wat betreft eventueel een nieuwe borst. Heb mijn buik ook wel vol na 10x op de operatietafel te hebben gelegen😱. Je zou hierover nog via Borstkankervereniging anoniem contact kunnen krijgen met mensen die zo’n operatie hebben gedaan. Ik heb dat tzt gedaan met de reconstructie. Maar ik lees dat je er voor wilt gaan en dat is een goed teken! Je staat er dus volledig achter. Nog 1 ding: moet de huid plat worden gemaakt om vervolgens weer opgerekt te worden voor je vervolg operatie? Kunnen ze de huid niet besparen? Mijn plastisch chirurg heeft vd overtollige huid een soort mini decolleté gemaakt door het naar binnen te vouwen. Tevens heeft ze het kapsel weefsel gekrast om zo weer nieuw weefsel te creëren. Zou je kunnen navragen.

O ja, het schijnt pas zin te hebben om met het ontgiften te beginnen wanneer de implantaten eruit zijn.

Ik wens je heel veel sterkte, kracht, positiviteit, beterschap en geluk voor, tijdens en vooral na je hele traject toe💪🏼🍀!!!

Groetjes en liefs Daphne.
Ilja

Ongelezen bericht 30 okt 2021 15:52

Hoi Daphne,
Dank je wel voor je lieve berichtje. Het is zo fijn dat deze site bestaat. Wat goed om te horen dat het al iets beter met je gaat.
Ik ben helaas zelf een echte ervaringsdeskundige. Ik heb vele operaties aan mijn borsten gehad. Ook al 2x lipofilling voor pijnklachten
aan mijn borsten. Ik heb inmiddels echt prachtige borsten met lipofilling. Maar mooi is nu niet meer zo belangrijk.
Ik ben ziek en wil beter worden. Dus helaas alle operaties voor niks geweest. Toch ben ik er altijd blij mee geweest en heb er nooit
bij stil gestaan dat ik ziek zou kunnen zijn door mijn siliconenprotheses. Ik ga nu meedoen aan een groot onderzoek waar 6 miljoen
euro voor uitgetrokken is. Ik ga via de vacuümpomp nieuwe borsten krijgen. Dat is ook de reden waarom ik nu tijdelijk helemaal
plat wordt. Ik heb nu een D75 cup en als de siliconenprotheses eruit zijn dan wordt de huid strak getrokken. Dat moet helaas.
Ik hoop dan na ongeveer 4x lipofilling een kleine C cup te krijgen. Zo spannend allemaal. Ik ga direct na mijn explantatie
beginnen met ontgiften. Ik heb ook al via bioresonantie het e.e.a. uitgezocht. Ook ben ik al bekend met Care for Women.
Vele bloedonderzoeken, darmen en maag, enz. heb ik al achter de rug. Zelfs hormonen voor de overgang geslikt ondanks mijn
verleden met borstkanker. Ik heb echt alles uit de kast getrokken. Dit is nu echt mijn laatste station. Eruit met die siliconenprotheses!
We gaan ervoor! Voor jou ook heel veel succes en geluk 🍀

Groetjes Ilja
Daphne@76

Ongelezen bericht 30 okt 2021 21:27

Hoi Ilja,

Je bent echt een “expert” tegen wil en dank helaas… We hebben dit niet voor de mooiigheid gedaan.

Ik vind het herstel na een operatie steeds moeilijker waardoor ik besloten heb geen vervolg te doen. Sinds kort draag ik weer een prothese en vind dat voor nu wel ok. Respect dat jij het weer aandurft. Ben dan ook erg benieuwd naar je herstel en resultaat. Hopelijk is het resultaat wat je voor ogen hebt. En als belangrijkste dat je je beter gaat voelen!

Op naar een gezond en sterk lichaam (en geest!)!! Succes Ilja🤗
Ilja

Ongelezen bericht 31 okt 2021 11:36

Dank je wel Daphne. Ik ga ervoor en ben zo dankbaar dat ik mee mag doen met de studie.
Ik wens jou ook heel veel geluk en vooral een goede gezondheid toe.

Groetjes Ilja
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”