Maar in de afgelopen jaren hoorde ik natuurlijk wel eens voorbij komen hoe ongezond ze eigenlijk zijn. Dat wilde ik eigenlijk helemaal niet weten, dus heb ik dat nieuws eigenlijk een beetje genegeerd en m'n kop in het zand gestoken. Totdat ik afgelopen maandag weer hoorde dat het in Radar behandeld zou worden. De eerdere afleveringen had ik express niet bekeken, maar nu heb ik er toch maar naar gekeken. Hoewel ik het natuurlijk wel grotendeels wist schrok ik behoorlijk. Heb daarna ook nog naar de docu moordtieten gekeken, en ben op internet op zoek gegaan. Daar kwam ik er ook achter dat mijn implantaten niet meer gebruikt mogen worden
Hoewel ik erg tevreden ben met mijn borsten, en dus geen klachten heb, denk ik er sinds deze week toch over na om ze te verwijderen. Ik heb ze nu 8 jaar, en vanaf 10 jaar nemen de risico's toe, dus ik denk dat ze er toch maar uit moeten. Maar ik vind het zo dubbel! Ben ook bang om terug te gaan naar slap en plat. Ik ga ervanuit dat het er erger uit zal zien dan voor de operatie. Door de bv is de boel natuurlijk wel opgerekt. Dat lijkt me echt erg!
Ik ben er inmiddels wel achter dat mijn ziektekostenverzekering de explantatie dekt (heb een aanvullend pakket bij UMC). Maar ik probeer nu uit te zoeken waar ik terecht kan. Ik kom uit de regio Rotterdam, en wil niet te ver rijden. De vorige keer ben ik namelijk onwijs beroerd uit de narcose gekomen. Ik ben 5 dagen lang onwijs misselijk geweest. Dat vond ik het meest heftige aan de hele operatie, en ik ben erg bang dat dat nu weer zal gebeuren. De rit vanuit Den Haag naar huis is me toen erg tegengevallen, en ik wil nu dus graag meer in of rond Rotterdam terecht. Overigens lijkt het erop dat de Bergman Clinic in Den Haag geen expansies doet, dus vallen ze automatisch af. Bij de Velthuis kliniek doen ze iets aan de narcose, waardoor je niet/minder misselijk wordt. Dit spreekt me erg aan, maar zij doen in Rotterdam geen expansies. Ik lees hier op het forum wel verhalen over het Park Medisch Centrum in Rotterdam, maar ik kan op hun website niets over explantaties terugvinden. Of kijk ik verkeerd? Ook staat deze kliniek niet in de lijst met zh/klinieken die mijn verzekeraar vergoedt.
Een andere optie is het Vlietland ziekenhuis (dr. Blecourt). Volgens mij ben ik ook bij hem op consult geweest voor mijn bv, maar ik voelde me bij hem niet zo prettig.
Weten jullie nog een goede pc in de regio Rotterdam?