Ik stel me ook even voor

Protheses vanwege cosmetische reden.
Beep

Ongelezen bericht 25 sep 2021 09:05

Ik heb sinds deze week dit forum gevonden en zal me ook even voorstellen. Ik had vroeger altijd kleine, maar wel mooie borsten, een B-cup. Maar na 2 zwangerschappen en een aantal kilo afvallen had ik bijna niks meer over. Zelfs een aa-cup paste ik niet meer. Daar had ik het heel moeilijk mee, ik voelde me helemaal niet meer vrouwelijk. In september 2013 heb ik daarom bij de Bergman Clinic in Den Haag een bv gedaan. Ik heb Natrelle proteses van 295cc. Ik ben al die tijd super blij geweest met het resultaat, en heb ik helemaal geen klachten.

Maar in de afgelopen jaren hoorde ik natuurlijk wel eens voorbij komen hoe ongezond ze eigenlijk zijn. Dat wilde ik eigenlijk helemaal niet weten, dus heb ik dat nieuws eigenlijk een beetje genegeerd en m'n kop in het zand gestoken. Totdat ik afgelopen maandag weer hoorde dat het in Radar behandeld zou worden. De eerdere afleveringen had ik express niet bekeken, maar nu heb ik er toch maar naar gekeken. Hoewel ik het natuurlijk wel grotendeels wist schrok ik behoorlijk. Heb daarna ook nog naar de docu moordtieten gekeken, en ben op internet op zoek gegaan. Daar kwam ik er ook achter dat mijn implantaten niet meer gebruikt mogen worden😱.

Hoewel ik erg tevreden ben met mijn borsten, en dus geen klachten heb, denk ik er sinds deze week toch over na om ze te verwijderen. Ik heb ze nu 8 jaar, en vanaf 10 jaar nemen de risico's toe, dus ik denk dat ze er toch maar uit moeten. Maar ik vind het zo dubbel! Ben ook bang om terug te gaan naar slap en plat. Ik ga ervanuit dat het er erger uit zal zien dan voor de operatie. Door de bv is de boel natuurlijk wel opgerekt. Dat lijkt me echt erg!

Ik ben er inmiddels wel achter dat mijn ziektekostenverzekering de explantatie dekt (heb een aanvullend pakket bij UMC). Maar ik probeer nu uit te zoeken waar ik terecht kan. Ik kom uit de regio Rotterdam, en wil niet te ver rijden. De vorige keer ben ik namelijk onwijs beroerd uit de narcose gekomen. Ik ben 5 dagen lang onwijs misselijk geweest. Dat vond ik het meest heftige aan de hele operatie, en ik ben erg bang dat dat nu weer zal gebeuren. De rit vanuit Den Haag naar huis is me toen erg tegengevallen, en ik wil nu dus graag meer in of rond Rotterdam terecht. Overigens lijkt het erop dat de Bergman Clinic in Den Haag geen expansies doet, dus vallen ze automatisch af. Bij de Velthuis kliniek doen ze iets aan de narcose, waardoor je niet/minder misselijk wordt. Dit spreekt me erg aan, maar zij doen in Rotterdam geen expansies. Ik lees hier op het forum wel verhalen over het Park Medisch Centrum in Rotterdam, maar ik kan op hun website niets over explantaties terugvinden. Of kijk ik verkeerd? Ook staat deze kliniek niet in de lijst met zh/klinieken die mijn verzekeraar vergoedt.
Een andere optie is het Vlietland ziekenhuis (dr. Blecourt). Volgens mij ben ik ook bij hem op consult geweest voor mijn bv, maar ik voelde me bij hem niet zo prettig.

Weten jullie nog een goede pc in de regio Rotterdam?
Essi

Ongelezen bericht 25 sep 2021 22:24

Welkom Beep,
Fijn dat je nu al weet dat de explantatie vergoed zal worden. Misschien is de combi met lipofilling wel wat voor jou.
Ik kom normaal ook misselijk en slecht uit narcose, maar heb er bij mijn explantatie geen last van gehad. Ik was kip lekker toen ik bij kwam. Ik ben bij Jan van Gooyen in Amsterdam geweest bij van Selms.
De rit naar huis was prima te doen daarna.
Succes met jou zoektocht naar de juiste arts en behandeling.
Liefs essi
Kitty88NL

Ongelezen bericht 27 sep 2021 09:55

Welkom op het forum Beep.

Ik heb zelf een consult explantatie in oktober bij Velthuis Rotterdam. Zover ik weet wordt de operatie ook daar uitgevoerd in Rotterdam ik kan je op de hoogte houden als je wilt?
30-09-2011 - Sebbin 435 cc siliconen
16-11-2021 - Explantatie Dr. Smulders Velthuis kliniek Rotterdam
Beep

Ongelezen bericht 27 sep 2021 17:31

Kitty88NL schreef:
27 sep 2021 09:55

Ik heb zelf een consult explantatie in oktober bij Velthuis Rotterdam. Zover ik weet wordt de operatie ook daar uitgevoerd in Rotterdam ik kan je op de hoogte houden als je wilt?
Oh, heel graag! Als ik op de website van Velthuis keek, werd bij explantatie niet naar Rotterdam verwezen. Maar als het daar wel kan is het zeker een goede optie! Met wie heb je een afspraak gemaakt? Dan zal ik ook eens informeren.
Kitty88NL

Ongelezen bericht 28 sep 2021 18:08

Beep schreef:
27 sep 2021 17:31
Kitty88NL schreef:
27 sep 2021 09:55

Oh, heel graag! Als ik op de website van Velthuis keek, werd bij explantatie niet naar Rotterdam verwezen. Maar als het daar wel kan is het zeker een goede optie! Met wie heb je een afspraak gemaakt? Dan zal ik ook eens informeren.
Ik kan in mijn afspraken emails niet terugvinden met wie ik een afspraak hebt alleen dat het in Rotterdam is dus ik hou je op de hoogte.
Kitty88NL

Ongelezen bericht 14 okt 2021 15:12

Ik zou je nog even op de hoogte houden. Ik heb het consult in Rotterdam gehad bij Velthuis Kliniek en ik ben zeer tevreden erover. Ik heb besloten om de explantatie via hun te laten uitvoeren. Ik heb gesproken met Dr. Mevr. Smulders zij stelde mij erg gerust en zij zal de operatie zelf uitvoeren in Rotterdam. Hopelijk heb je hier wat aan.
Essi

Ongelezen bericht 14 okt 2021 15:17

Kitty88NL schreef:
14 okt 2021 15:12
Ik zou je nog even op de hoogte houden. Ik heb het consult in Rotterdam gehad bij Velthuis Kliniek en ik ben zeer tevreden erover. Ik heb besloten om de explantatie via hun te laten uitvoeren. Ik heb gesproken met Dr. Mevr. Smulders zij stelde mij erg gerust en zij zal de operatie zelf uitvoeren in Rotterdam. Hopelijk heb je hier wat aan.
Heb je ook al een operatie datum?
Als je me dat door geeft zet ik je op de lijst met komende operaties.
Zo tellen we samen af naar jou belangrijke dag.
Liefs essi
Kitty88NL

Ongelezen bericht 14 okt 2021 15:22

Essi schreef:
14 okt 2021 15:17
Kitty88NL schreef:
14 okt 2021 15:12
Heb je ook al een operatie datum?
Als je me dat door geeft zet ik je op de lijst met komende operaties.
Zo tellen we samen af naar jou belangrijke dag.
Liefs essi
Jazeker 16 november :D ik heb het ook net gezet in het juiste forum bericht
Beep

Ongelezen bericht 14 okt 2021 16:05

Ik heb zelf inmiddels afgelopen dinsdag ook een consult gehad bij dr. Hoekstra in de Park Kliniek in Rotterdam. Het was een fijn consult, en ik ga mijn explantatie ook bij haar doen. Als het goed is wordt het door mijn aanvullende ziektekostenverzekering vergoed. Ze hebben dit nu bij de verzekering ingediend, en zodra ze een akkoord hebben (verwachten ze binnen 2 weken), word ik gebeld voor het maken van een afspraak. Hopelijk kan ik dan nog in november terecht. Het gaat echt heel snel allemaal, maar daar ben ik wel blij mee. Nu nog afwachten wat het resultaat gaat worden. Ze gaf zelf aan dat het waarschijnlijk lege theezakjes zullen worden, en raadde mij lipofilling en een lift aan. Maar ik ga toch alleen voor de explantatie. Bij de foto's die ik hier op het forum voorbij zie komen valt het resultaat me bij de meeste vrouwen mee. Ik ben ook 10 kilo aangekomen sinds ik mijn BV heb gedaan, dus hopelijk scheelt dat nog wat :) Als het echt niet mooi is kan ik altijd nog lipofilling doen. Gelukkig gaf ze zelf ook wel aan dat dat een verstandige keuze was.
Beep

Ongelezen bericht 21 okt 2021 16:22

Ik heb inmiddels een operatiedatum: op 9 november wordt ik geopereerd door dr. Hoekstra in de Park Kliniek in Rotterdam. Het gaat echt supersnel allemaal! Ik ben er net een maandje mee bezig, en nu gaan ze er binnenkort al uit. Ik vind het wel heel dubbel allemaal. Aan de ene kant super fijn dat het zo snel al kan, aan de andere kant moet ik nog erg wennen aan het idee dat ik straks geen/weinig borsten meer heb. Ik laat alleen een explantatie doen, incl. kapsels. Dus geen lipofilling. Als het resultaat me erg tegenvalt zal ik me meer in de lipofilling gaan verdiepen, en daarna beslissen of ik het wil doen en bij wie.
Sabine83

Ongelezen bericht 21 okt 2021 23:27

Hoi Beep,

Jeetje dat gaat zeker snel zeg! Ik sta nu op voor 31 januari bij Dr Visser maar wil liever echt zo snel mogelijk! Ik heb ook echt wel veel klachten dus liever gisteren dan morgen haha. Alleen uiteraard ook angstig en welke arts is nu het beste☺️
Maar jij hebt dus maar 1 maandje hoeven wachten?🙏🏻

Heel veel succes en kracht komende tijd 👏🏻💪🏻

Groetjes Sabine
Ik ben 38 jaar, heb 9,5 eurosilicone 200/250 cc
8 nov explantatie bij dr. Visser in Venlo. Op naar een gezonder leven!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”