Prothese na borstamputatie moet er denk ik uit ..Hoe nu verder ?

Protheses gekregen na amputatie.
Coco-77

Ongelezen bericht 25 jul 2021 00:59

Beste Luna,

Ik heb me aangemeld voor de rechtzaak en ben bezig met de melding te doen.
Graag zou ik in contact willen komen met Loontje .
Zou je mij daarover willen informeren?

Groetjes Coco
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 jul 2021 10:41

Coco-77 schreef:
24 jul 2021 18:38
Ik heb nog een vraag . Ik lees steeds dat de lipifilling voor wat kleinere cup is ?
Ik heb 85e ...
Dan zal er een groot verschil zijn met de andere borst denk ik?
Ja, maar dan heb je meer sessies nodig. De arts moet je zien en bepalen wat mogelijk is.
Ik heb veel onderzoeken gezien met foto's van vrouwen met grotere borsten die ook een reconstructie kregen dmv lipofilling. In het deel 'kanker' staan vele onderzoeken met foto's.
Helaas heb ik de onderzoeken niet up to date...
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 jul 2021 10:41

Coco-77 schreef:
25 jul 2021 00:59
Beste Luna,

Ik heb me aangemeld voor de rechtzaak en ben bezig met de melding te doen.
Graag zou ik in contact willen komen met Loontje .
Zou je mij daarover willen informeren?

Groetjes Coco
Ik zal je mailen😘
Ilja

Ongelezen bericht 25 jul 2021 11:13

Hoi Coco,

Ik ben aan beide borsten geamputeerd. Als ik nieuwe borsten volledig door lipofilling wil dan kan ik maximaal een c cup krijgen.
De plastisch chirurg gaf aan dat dit in 3 a 4 operaties wordt gedaan. Ze gaf aan dat je dmv lipofilling geen grotere borsten kunt krijgen.
Ik zou dan siliconenprotheses met lipofilling zonder de vacuümpomp moeten nemen als ik een grotere cup dan C wil hebben.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 jul 2021 11:30

Ilja schreef:
25 jul 2021 11:13
Hoi Coco,

Ik ben aan beide borsten geamputeerd. Als ik nieuwe borsten volledig door lipofilling wil dan kan ik maximaal een c cup krijgen.
De plastisch chirurg gaf aan dat dit in 3 a 4 operaties wordt gedaan. Ze gaf aan dat je dmv lipofilling geen grotere borsten kunt krijgen.
Ik zou dan siliconenprotheses met lipofilling zonder de vacuümpomp moeten nemen als ik een grotere cup dan C wil hebben.

Groetjes Ilja
Lieve Ilja, zij heeft maar 1 borst op te bouwen. Daar zit dus een groot verschil in. Het gaat om de hoeveelheid donorvet die er is. Bij 2 borsten is meer vet nodig.
Alleen de arts kan per situatie beoordelen wat mogelijk is. Theoretisch en technisch gezien is het mogelijk als er genoeg donorvet aanwezig is, de vraag is of ze bereid zijn het te doen... Er zijn dan meer sessies nodig, maar dat hoeft zeker geen contra-indicatie te zijn.
Lipofilling is veel minder invasief dan reconstructie met eigen weefsel en geeft ook minder risico's, dus het heeft wel een groter voordeel.
Hoop dat ze het voor haar kunnen/willen doen🙏
Soms halen ze iets van de andere borst weg om te gelijk te krijgen. Maar dat is natuurlijk helemaal aan de vrouw of ze dit wil.

Hierbij wat foto's https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1462
Coco-77

Ongelezen bericht 25 jul 2021 16:07

Ik zei 85e , maar is 85d. ( Dat andere was vroeger;)
Ik vind het niet erg als ik kleinere borsten krijg eigenlijk. Ze hebben mijn andere borst al kleiner gemaakt na de reconstructie. Prima ,als ik maar niet scheef loop , want daar kreeg ik schouderklachten van.

Ik heb een huidsparende amputatie
ik denk dat dit abliatie heet?
Ik wil graag dat ' envelopje' behouden.
Ik zie steeds fotos van vrouwen die voor de lipifilling geheel plat zijn.

Hoe werk dat ?

Groetjes Coco 77
Ilja

Ongelezen bericht 25 jul 2021 19:16

Hoi Luna,

Dus als ik het goed begrijp dan ligt het eraan of je zelf genoeg eigen vet hebt om te oogsten zo gezegd.
Ik heb meer dan genoeg vet en snap nu echt niet meer waarom ik dan maar een C cup maximaal kan krijgen.
Volgens de plastisch chirurg is dit het maximale wat je dmv de vacuümpomp en lipofilling kunt behalen.
Ik heb ook een heel informatiepakket waar alles over de vacuümpomp en lipofilling staat uitgelegd.
Daarin staat ook dat het maximale een c cup kan worden. Ik vind het echt zo jammer want zelf vind ik dit te klein.
Ik heb volgende week een telefonisch consult met de plastisch chirurg en ga haar toch nogmaals vragen waarom er maximaal
een c cup behaald kan worden. Ik wil je bedanken voor alle informatie.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 jul 2021 11:35

Ilja schreef:
25 jul 2021 19:16
Hoi Luna,

Dus als ik het goed begrijp dan ligt het eraan of je zelf genoeg eigen vet hebt om te oogsten zo gezegd.
Ik heb meer dan genoeg vet en snap nu echt niet meer waarom ik dan maar een C cup maximaal kan krijgen.
Volgens de plastisch chirurg is dit het maximale wat je dmv de vacuümpomp en lipofilling kunt behalen.
Ik heb ook een heel informatiepakket waar alles over de vacuümpomp en lipofilling staat uitgelegd.
Daarin staat ook dat het maximale een c cup kan worden. Ik vind het echt zo jammer want zelf vind ik dit te klein.
Ik heb volgende week een telefonisch consult met de plastisch chirurg en ga haar toch nogmaals vragen waarom er maximaal
een c cup behaald kan worden. Ik wil je bedanken voor alle informatie.

Groetjes Ilja
Lieve Ilja (en Coco), ik vermoed dat dit een financiële kwestie is. Dat de overheid bepaald heeft dat vrouwen die de reconstructie d.m.v. lipofilling laten doen, dit maar voor een aantal keer vergoed krijgen. En in jouw geval vanuit de subsidie die gegeven is voor het onderzoek. Deze behandeling is vrij duur als je dit meerdere keren moet doen in vergelijking met andere reconstructie methodes. Ik denk dat ze daarom van te voren zeggen dat ze maar tot een C kunnen gaan.
Ook bij de reconstructie van 1 borst zijn er regels. Ook daar is er een maximale aantal sessies die ze doen. De rest moet je op een gegeven moment zelf betalen. Dit heeft verder niks te maken met technisch niet haalbaar zijn.
Lieve Coco, bespreek dit goed met je artsen en ook met Loontje, want zij zat in dezelfde situatie als jij en kan je daar meer over vertellen.

Ik persoonlijk zou het ervoor over hebben en zou de rest van de sessies zelf betalen als ik het nodig zou vinden om toch iets meer volume te krijgen. De risico's bij lipofilling zijn vele malen kleiner dan bij andere reconstructie methodes met eigen weefsel, dus voor mij zou het geen moeilijke afweging zijn. Natuurlijk moet er het geld voor zijn, maar je kunt de operatiekosten van de belasting aftrekken en daarmee een deel van de kosten terugkrijgen. Ik heb verschillende vrouwen hiermee geholpen. En dit waren vrouwen die geen amputatie hebben ondergaan in het verleden, maar waarvan de borsten na explantatie er erg slecht aan toe waren. Er was een dame die 3 operaties heeft kunnen aftrekken van de belasting. Ze kreeg 40% terug van de belasting. Het bedrag of percentage dat je terugkrijgt, hangt natuurlijk wel af van je inkomen en eventueel van je partner als er samen aangifte wordt gedaan.
Coco-77 schreef:
25 jul 2021 16:07
Ik zei 85e , maar is 85d. ( Dat andere was vroeger;)
Ik vind het niet erg als ik kleinere borsten krijg eigenlijk. Ze hebben mijn andere borst al kleiner gemaakt na de reconstructie. Prima ,als ik maar niet scheef loop , want daar kreeg ik schouderklachten van.

Ik heb een huidsparende amputatie
ik denk dat dit abliatie heet?
Ik wil graag dat ' envelopje' behouden.
Ik zie steeds fotos van vrouwen die voor de lipifilling geheel plat zijn.

Hoe werk dat ?

Groetjes Coco 77
Lieve Coco, in dit topic lees je wat meer informatie. Daar vind je ook linkjes naar artikelen en onderzoeken met meer uitleg.
viewtopic.php?f=146&t=2044&p=18128#p18128
Dit was vooral geschreven voor vrouwen die om cosmetische reden de borsten hebben vergroot, maar er staan linkjes naar informatie bij amputatie.

Ik wens jullie heel veel succes en sterkte!

Heel veel liefs, Luna
Ilja

Ongelezen bericht 26 jul 2021 13:19

Dank je wel Luna. Ik ben blij met alle informatie die ik heb gekregen.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 jul 2021 13:36

Ilja schreef:
26 jul 2021 13:19
Dank je wel Luna. Ik ben blij met alle informatie die ik heb gekregen.

Groetjes Ilja
Ok lieve Ilja, bespreek wat er mogelijk is en ook wat je eventueel zou moeten betalen mocht je wel zelf verder willen. En als je hulp nodig hebt richting de Belastingdienst, wil ik dat met alle liefde voor je doen.

De Belastingdienst is heel streng met welke operaties aftrekbaar zijn. Vooral bij plastisch chirurgische ingrepen zijn ze zeer streng. Maar als jij kunt aantonen dat jij van nature grotere borsten had dan een C cup en jij het oorspronkelijke formaat terug wilt na kanker, amputatie, mislukte reconstructie d.m.v. implantaten, omdat je daar klachten door ontwikkelde, dan zullen ze jou bijna 100% zeker toestemming geven om deze kosten af te trekken. Het is wel belangrijk dit van te voren met hen te bespreken, zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan.

Succes en liefs! <3
Ilja

Ongelezen bericht 26 jul 2021 15:04

Oh, das lief van je. Bedankt voor alles.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 jul 2021 18:10

Met liefde! <3
Coco-77

Ongelezen bericht 26 jul 2021 21:21

Bedankt voor deze berichten. Het voelt heel fijn om met lotgenoten te praten. Bedankt Ilja, ook voor jouw verhaal.

Luna, ik heb het eerste contact kunnen leggen met Loontje. Binnenkort gaan we contact met elkaar opnemen.
Ik sta nog aan het begin van het proces.
En voel een beetje dat ik met nog wat stuurloos voel en bang ben dat het lastig gaat worden..
Maar ik denk dat ik begin bij mijn plastisch chirurg in het AVL.( Degeen die mijn prothese er in gezet heeft) Ik wil eerst weten of ze mijn verhaal erkent en hierin onderzoek wil doen hoe de prothese nu er aan toe is.
Ik heb mijn elektronisch patiëntendossier bekeken en nergens staat mijn prothese nummer genoemd. Maar ik heb wel het impantatie kaartje gekregen. Waarom heb ik eigenlijk geen ' recall' bericht ontvangen van het AVL toen Allergan verboden werd in 2018?

Ik had gelezen dat het AVL nog steeds best een groot voorstander is van prothesen... Vandaar dat ik wat bang ben dat ik niet wordt gehoord.
Ilja

Ongelezen bericht 26 jul 2021 21:48

Hoi Coco. Ik heb ook de Allergan protheses en men heeft mij ook niet op de hoogte gebracht. Ik heb zelf gebeld naar de kliniek
en zij hebben mij verteld dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Dat doe ik stiekem toch wel een beetje.
Men vertelde dat ik bij klachten aan de bel moet trekken. De verhoogde kans op lymfeklierkanker is vrij klein en is vaak goed te behandelen. Nou, lekker dan. Dat zit dan in mijn lijf. Omdat ik toch veel lichamelijke klachten heb ben ik via de huisarts doorverwezen naar de plastisch chirurg. Ook deze ziet geen probleem in de Allergan. Gelukkig waren de MRI en echo beide goed.
Ook ik heb zoals je weet twijfels over hoe nu verder. Ik heb ook gebeld met Loontje en was zo fijn om even haar ervaring te horen.
Zij is een super spontane vrouw waar je lekker relaxed mee kan praten. Doe haar de groetjes van mij. Ik wil je heel veel succes wensen en zou het leuk vinden om te horen hoe jou zoektocht afloopt.

Groetjes Ilja
Coco-77

Ongelezen bericht 26 jul 2021 22:06

Heb jij eigenlijk geen klachten?
Bedankt voor jou meedenken!
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”