Voorstellen + vragen Assie

Protheses vanwege cosmetische reden.
Assie66

Ongelezen bericht 03 jun 2021 13:22

Hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben Astrid, 55 jaar, heb 16 jaar geleden bv laten doen bij Mediconsult in Haarlem (bestaat niet meer, dus ik kan ook niet meer vragen welke prothese ik heb gehad). Ik ben van AA naar een mooie B gegaan en ben er tot nu toe nog steeds heel blij mee. Maar ook ik ben behoorlijk geschrokken van de uitzendingen van Radar en de documentaire, en wil ze er uit laten halen. Ondanks dat ik er vreselijk tegenop zie.
Laatst gewijzigd door Assie66 op 14 jul 2021 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique MKS

Ongelezen bericht 03 jun 2021 13:37

Hallo Astrid,

Ik heb even een eigen topic voor je gemaakt.
In Noord Holland zijn er vele artsen. Belijk onze explantatie chirurgen lijst maar viewtopic.php?t=1892
Ik wijs je ook nog even op het Welkomsbericht
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2033

Succes!

Hartelijke groetjes,

Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Susana

Ongelezen bericht 03 jun 2021 16:56

Astrid, welkom hier 🌺
Kijk rond hier op de forum, je kan bijna alle informatie vinden. Neem rustig de tijd anders kan overweldigd zijn.
Blijf met ons delen, het helpt tijdens deze proces.
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Assie66

Ongelezen bericht 15 jun 2021 11:38

Goedemorgen,
Ik heb een afspraak bij dr Van Selms gemaakt voor begin augustus. Ik heb een verwijsbrief van mijn huisarts nodig. Ik vroeg hoe dat werkt met het consult, dat dat toch kosteloos en vrijblijvend is. Maar ik kreeg als antwoord dat als de verzekering het consult betaalt ik wel mijn eigen risico kwijt ben.....dat vind ik apart. Ik heb een verhoogd eigen risico van €850 en verwacht eigenlijk dat ik gewoon het bedrag betaal wat op de website staat. Daarnaast had hij het over een echo. Ik wil een echo laten maken in het ziekenhuis (dan betaal ik ook al eigen risico) mocht daaruit blijken dat het echt mis is, dan ga ik naar de verzekering en dan ben ik in principe mijn eigen risico kwijt, maar dat is altijd nog minder dan de explantatie. Als ik de explantatie zelf moet betalen , verwacht ik niet dat ik daarnaast ook mijn eigen risico betaal voor het consult of mogelijk een echo die ter plaatse wordt gemaakt. Zijn er meer dames die hier tegenaan lopen?
Laatst gewijzigd door Assie66 op 14 jul 2021 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2021 13:21

Het bedrag van de operatie is veel groter dan je verhoogde eigen risico.
Een echo wordt gemaakt om te kijken of er een scheur zit. Dan wordt het vergoed. Ook als er kapsel baker 4 zit.
Zo niet, moet je naar de internist voor een vergoeding op basis van systemische klachten (als je die hebt) en ook dan verbruik je je eigen risico.

Hoop dat het duidelijk is.

Hartelijke groetjes,
Monique MKS

Assie66

Ongelezen bericht 15 jun 2021 13:49

Monique MKS schreef:
15 jun 2021 13:21
Het bedrag van de operatie is veel groter dan je verhoogde eigen risico.
Een echo wordt gemaakt om te kijken of er een scheur zit. Dan wordt het vergoed. Ook als er kapsel baker 4 zit.
Zo niet, moet je naar de internist voor een vergoeding op basis van systemische klachten (als je die hebt) en ook dan verbruik je je eigen risico.

Hoop dat het duidelijk is.

Hartelijke groetjes,
Monique MKS

Hoi Monique, bedankt voor je reactie. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het vergoed wordt: ik heb geen duidelijke klachten. Daarnaast staat het van Goyen kliniek ook niet bij mijn verzekering. Wat ik bedoel is dat ik naast de €3500 voor de explantatie dus ook €110 voor een consult kwijt ben (via mijn eigen risico) en dat zie je nergens terug.
Monique MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2021 13:55

Als je geen recht hebt op vergoeding, dan loont het niet om het consult van je eigen risico af te laten schrijven en dan kun je zonder verwijzing naar de pc.

Assie66

Ongelezen bericht 15 jun 2021 14:12

Dat wilde ik ook,maar volgens degene die ik aan de lijn had heb ik altijd een verwijzing nodig. Hij vroeg ook meteen naar mijn bsn.
Ik heb de verzekering gebeld en die vergoeden het consult en ik betaal het eigen risico.
Ik vond het ook vreemd, vandaar mijn vraag of meer mensen hier tegenaan lopen.
Monique MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2021 14:17

Assie66 schreef:
15 jun 2021 14:12
Dat wilde ik ook,maar volgens degene die ik aan de lijn had heb ik altijd een verwijzing nodig. Hij vroeg ook meteen naar mijn bsn.
Ik heb de verzekering gebeld en die vergoeden het consult en ik betaal het eigen risico.
Dat is alleen zo als je de operatie vergoed wilt krijgen, anders niet. Ik zou ze nogmaals bellen en aangeven dat je de operatie zelf wil betalen.
Maar mocht je toch een scheur hebben of baker4 realiseer je dan dat het niet vergoed wordt als je geen verwijzing hebt.

Assie66

Ongelezen bericht 15 jun 2021 14:38

Monique MKS schreef:
15 jun 2021 14:17
Assie66 schreef:
15 jun 2021 14:12
Dat is alleen zo als je de operatie vergoed wilt krijgen, anders niet. Ik zou ze nogmaals bellen en aangeven dat je de operatie zelf wil betalen.
Maar mocht je toch een scheur hebben of baker4 realiseer je dan dat het niet vergoed wordt als je geen verwijzing hebt.
Duidelijk, ga ik doen. Ik wacht eerst de echo af
Assie66

Ongelezen bericht 14 jul 2021 20:31

Vandaag had ik gesprek in het Jan van Goyen, bij dr Joyce Florisson, en meteen de datum ingepland.

Dinsdag 31 augustus gaat het worden.

Ze is dan net terug van vakantie dus weer fris en fruitig ...
Voelt dubbel, fijn dat er een datum staat , maar toch ook verdrietig

Vorige week maandag zou ik naar het ziekenhuis gaan voor een echo naar het werd een mammo (had ik liever niet nu, maar goed, zag er goed uit, geen of weinig kapsel en zo te zien geen scheur)
Foto's kon ik ophalen op cd maar daar stond uiteindelijk maar 1 foto op. Dit nam ik mee met de conclusie van de radioloog.

Gesprek met dr Florisson was goed, ze liet me vrij in mijn keuze om alleen explantatie te doen. Ze verwacht weinig kapsel, maar mocht ze toch wat tegenkomen dan haalt ze dat er toch uit. In principe plaatst ze geen drains, en hoef ik na een paar weken alleen terug te komen voor nacontrole.
BiancaG

Ongelezen bericht 14 jul 2021 21:50

Hoi ik heb je een privé bericht gestuurd. Groetjes Bianca
Essi

Ongelezen bericht 15 jul 2021 12:25

Assie66 schreef:
14 jul 2021 20:31
Vandaag had ik gesprek in het Jan van Goyen, bij dr Joyce Florisson, en meteen de datum ingepland.

Dinsdag 31 augustus gaat het worden.

Ze is dan net terug van vakantie dus weer fris en fruitig ...
Voelt dubbel, fijn dat er een datum staat , maar toch ook verdrietig

Vorige week maandag zou ik naar het ziekenhuis gaan voor een echo naar het werd een mammo (had ik liever niet nu, maar goed, zag er goed uit, geen of weinig kapsel en zo te zien geen scheur)
Foto's kon ik ophalen op cd maar daar stond uiteindelijk maar 1 foto op. Dit nam ik mee met de conclusie van de radioloog.

Gesprek met dr Florisson was goed, ze liet me vrij in mijn keuze om alleen explantatie te doen. Ze verwacht weinig kapsel, maar mocht ze toch wat tegenkomen dan haalt ze dat er toch uit. In principe plaatst ze geen drains, en hoef ik na een paar weken alleen terug te komen voor nacontrole.
Fijn dat je een datum hebt, je komt op de lijst met komende operaties zodat we samen aftellen naar jou dag.
Liefs essi
Assie66

Ongelezen bericht 15 jul 2021 23:29

Dank je Essi!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”