3 maanden na explantatie, grote harde plek in borst

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Susana

Ongelezen bericht 08 apr 2021 22:36

Nina1 schreef:
08 apr 2021 19:03
Dat stelt me weer wat gerust. Het is best een grote 'plak' namelijk. Mar, fijn om te horen dat dr. Kappel aangaf dat je niet ongerust hoeft te zijn en je het kan masseren. En bij jou is het dus vanzelf opgelost, Susana. Ik zal na een maand of 3 dan gaan masseren. Of misschien kan dat al wel na 2 maanden voorzichtig, denk ik? Gewoon met een beetje (liefhebbende) draaiende en knedende bewegingen (dat klinkt vaag haha)?

djr1985 heeft mij ook een berichtje gestuurd (Luna had haar gemaild) en bij haar is het uiteindelijk ook minder geworden (niet helemaal weg). Ze zou eerst voor operatie gaan om het te verwijderen maar het was toch na een half jaar of zo verminderd.

Ik ga geduld uitoefenen :). Dank!
Ik masseer mijn borsten dagelijks vanaf de dag dat mijn littekens waren droog en goed dicht. Dus ik raad je aan om te masseren.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Nina1

Ongelezen bericht 09 apr 2021 07:33

Dank Susana, dat ga ik dan ook doen na de controle dinsdag. Dan gaan de pleisters eraf en kan ik goed zien of de littekens goed dicht en droog zijn. Dan ga ik de littekens ook masseren met olie. Sowieso goed denk ik om mijn eigen borten weer te ontdekken en vertrouwd mee te raken. En er lief voor te zijn :).
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Trudie

Ongelezen bericht 09 apr 2021 10:38

Mooi gezegd opnieuw kennismaken!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 apr 2021 13:54

He, wat naar!
Ik heb Djr een mail gestuurd, want ben ook benieuwd hoe het was afgelopen. Heeft ze niet meer gezegd...
Verder zou ik mij niet al teveel zorgen maken. Dit komt vaker voor en als het er al zat na de operatie, dan komt dat door de operatie. Het is een beetje zoals wanneer je je stoot en een harde bult krijgt, dat lost vanzelf weer op.
Ik kan wel begrijpen dat je schrikt, maar wacht de controle afspraak gewoon af. Komt vast goed!
Sterkte!❤
Feld1

Ongelezen bericht 12 okt 2021 22:14

Oh hey allemaal!

Ik vroeg me af hoe het met jullie harde plek is afgelopen? Na hoeveel tijd is dit beginnen verminderen/weggegaan? En bleven jullie gewoon voorzichtig masseren of hebben jullie uiteindelijk toch andere middelen bovengehaald?

Ik heb namelijk hetzelfde voor... 4 weken geleden explantatie ondergaan. Nu merk ik een dikke hard plek in mijn rechterborst. Het doet geen pijn, zie momenteel ook geen verdikking, maar het wordt ook helemaal niet beter...

Bedankt alvast om jullie ervaringen te delen! Dit stelt met toch al wat gerust.

Fijne dag nog allemaal x
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 okt 2021 22:27

Herhaling eerder antwoord:

Wees gerust, dit komt echt weer goed. Mocht de plek groter worden, dan wel aan de bel trekken. Maar ik weet zeker dat er niks is. Dit hoort bij het herstel. Zie het maar alsof je je flink hebt gestoten. Het kan weken duren, soms zelfs langer, voor dit wegtrekt.

Fijne nacht!😴
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”