Na 31 jaar explanteren, even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna69

Ongelezen bericht 27 mar 2021 21:17

Hallo allemaal,

Toen ik 20 en naïef was heb ik borstimplantaten genomen. Ik was bedeeld met cup AA en dit is destijds volledig vergoed door de zorgverzekering. Na een half jaar werd ik ziek en kreeg de diagnose diabetes type 1. Dit kwam niet voor in de familie.

Ik was dolgelukkig met mijn nieuwe borsten, voelde me eindelijk een vrouw.

Jaren later kreeg ik er ook nog Reumatoïde Artritis bij en de ziekte van Crohn. Ook deze ziektes kwamen niet in de familie voor. Ik ben me op een gegeven moment wel gaan afvragen of er een relatie was met de protheses en het ontstaan van deze ziektes maar kon het niet bewijzen. Geen arts ook die me serieus nam.

De laatste jaren kreeg ik ook steeds problemen met nek schouders en armen en begon mijn rechterborst te vervormen door kapsel. Na een echo bleek ook dat mijn linkerprothese lek was en ik kwam bij de pc. Ze gaan er uit op 7 april.

Ik heb lang nagedacht of ik nieuwe prothesen wil, ook dit zou vergoed worden maar ik heb besloten dit niet te doen. Ik wil mijn lichaam helpen zo gezond als mogelijk te worden en met nieuwe implantaten zal dit niet lukken. Ik heb het er best moeilijk mee want ik ben er zo aan gewend. Het grootste deel van mijn leven heb ik mooie borsten gehad en ik ben best een beetje bang voor het eindresultaat.

Daarom ben ik enorm blij dat ik dit forum gevonden heb en kan meelezen met vrouwen die voor eenzelfde operatie staan.

Ik hoop dat we veel steun aan elkaar zullen hebben.

Hartelijke groetjes Luna :)
WabiSabi

Ongelezen bericht 27 mar 2021 21:38

Hi Luna, wat een ellende toch weer. Echt heel erg.
Ik heb het inmiddels achter de rug. 10 maart was mijn dag. Mijn Bevrijdingsdag. De weg er naar toe was niet fijn. Ook mijn prothese was lek en moest eruit. Met mij werden nieuwe protheses besproken omdat ik ook weinig borstontwikkeling heb. De arts heeft letterlijk gezegd “het wordt niet fraai”. Om die woorden heb ik maanden verdriet gehad. Godzijdank heb ik naar mezelf geluisterd en geen nieuwe protheses genomen. Het is eng, het is emotioneel, het is gewoonweg een vreselijk idee om geen borsten meer te hebben zoals je gewend bent. Maar geloof me, de opluchting wanneer ze eruit zijn is zo groot, je eigen nieuwe borsten zijn zo zacht en fijn dat je niet anders kan doen dan ze accepteren. Jezelf kunt accepteren. Mijn borsten zijn heel klein nu. Verre van perfect. De foto’s staan in mijn topic. Ik heb ze 100% procent geaccepteerd. Ik vind ze wel fraai.
En dat gun ik jou ook!! Heel veel sterkte succes en moed de komende tijd.
Luna69

Ongelezen bericht 27 mar 2021 22:03

Dankjewel WabiSabi voor je reactie! Dat zei mijn pc helaas ook tegen mij, dat het niet mooi zal worden. Dat was wel even slikken! Maar na (weer) een maandje bedenktijd en research op internet toch uiteindelijk voor niet besloten. Wat fijn om te lezen dat jij ze geaccepteerd hebt en dat het goed komt uiteindelijk. Daar hou ik me aan vast :)
Rocky2512

Ongelezen bericht 27 mar 2021 22:22

Hi Luna,

Ook ik wilde mijn grotere borsten niet kwijt maar ik heb zoveel klachten dat ik geen andere optie zag. Ik had een bv gedaan omdat mijn borsten ongelijk waren en wat was ik bang voor het resultaat. Een dag na de operatie heb ik met angst en beven naar mijn borsten bekeken. En wat viel het mee. Ja, ze zijn weer ongelijk maar ik ben super blij met het resultaat. Uiteindelijk is je gezondheid belangrijker dan je borsten. Maak je niet al te druk hierover en heel veel sterkte met je operatie.

Liefs,
Rocky
Luna69

Ongelezen bericht 27 mar 2021 22:38

Hi Rocky,

Bedankt voor je berichtje, goed om te lezen dat ook jij tevreden bent! Ik ben het helemaal met je eens, gezondheid is goud waard. Het is de angst voor het onbekende ook. Je overgeven en de controle uit handen. Dus het doet me echt goed om jullie ervaringen te lezen! X
D-borah

Ongelezen bericht 28 mar 2021 00:21

Luna69 schreef:
27 mar 2021 21:17
31 jaar! Wauw dat is ook een tijd zeg; ik heb ze in totaal 24 jaar gehad. Iedereen is huiverig, zeker als je al heel lang implantaten hebt gehad en je je amper meer kan voorstellen hoe echt weefsel voelt. En dat voelt zacht en warm! Explanteren is de beste keuze geweest die ik in de afgelopen jaren heb kunnen maken en ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn.

Je gaat door een hoop verschillende emoties heen, angst, onzekerheid, hoop, blijdschap, waardering etc. Maar achteraf is het het eigenlijk altijd waard geweest! 2 van de 3 artsen waar ik op consult ben geweest zeiden dat het heel lelijk zou worden. Het varieerde van een lift tot aan lipofilling, maar ik heb voor de laatste arts gekozen die alleen wilde explanteren en zei dat ik een acceptabel resultaat kon verwachten. Dat was ook zo. Nu ben ik anderhalf jaar verder, en nog steeds heel blij met mijn keuze! Je zal je, als alles achter de rug is, ontzettend sterk en krachtig voelen en je lichaam meer waarderen!

Kijk en lees hier goed rond, je vindt een schat aan informatie en steun. Succes met je reis!
Laatst gewijzigd door D-borah op 28 mar 2021 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
Essi

Ongelezen bericht 28 mar 2021 11:34

Welkom Luna69,
31 jaar is enorm lang.
Ik zag dat je al een datum hebt!
Ik kan je op de lijst met komende operaties zetten. Laat nog even weten welke arts de operatie gaat uitvoeren.
Succes met de stappen die je gaat nemen op weg naar een gezondere versie van jezelf.
Liefs essi
Luna69

Ongelezen bericht 28 mar 2021 15:59

Wat fijn om te lezen D-borah datje je goed voelt en nog steeds blij bent met het resultaat na 1,5 jaar. Ik heb zoveel herkenning bij het lezen van alle verhalen. Het doet me echt goed. Ben blij dat ik dit forum heb ontdekt, zo kort voor de operatie kan ik alle positieve berichten goed gebruiken. Ik denk idd dat het heel vreemd zal voelen, mijn natuurlijke borsten. Ik zal in het begin best van slag zijn maar dat is een natuurlijk proces. Ik wil vooral aan mijn dochter laten zien dat ik het kan en sterk genoeg ben. Dat je je gezondheid altijd op 1 moet zetten.
Dankjewel voor je bericht!
Luna69

Ongelezen bericht 28 mar 2021 16:06

Hi Essie, nou het grootste deel van mijn leven. Dus nieuwsgierig naar mijn natuurlijke vorm, dat maakt het wat minder erg. Ja 7 april is al snel, ik hoop dat het gewoon doorgaat en geen uitstel vanwege de COVID situatie ofzo. Alhoewel de chirurg me vorig jaar vertelde dat al het personeel van de ok al besmet was geweest.
De chirurg die me gaat opereren heet Schuitema, hij werkt in het Maasstad zh. Zijn naam heb ik geloof ik nog niet voorbij zien komen maar ik heb begrepen dat hij veel ervaring heeft met borst operaties en reconstructies.
Dankjewel voor je lieve woorden :)
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”