Toen ik 20 en naïef was heb ik borstimplantaten genomen. Ik was bedeeld met cup AA en dit is destijds volledig vergoed door de zorgverzekering. Na een half jaar werd ik ziek en kreeg de diagnose diabetes type 1. Dit kwam niet voor in de familie.
Ik was dolgelukkig met mijn nieuwe borsten, voelde me eindelijk een vrouw.
Jaren later kreeg ik er ook nog Reumatoïde Artritis bij en de ziekte van Crohn. Ook deze ziektes kwamen niet in de familie voor. Ik ben me op een gegeven moment wel gaan afvragen of er een relatie was met de protheses en het ontstaan van deze ziektes maar kon het niet bewijzen. Geen arts ook die me serieus nam.
De laatste jaren kreeg ik ook steeds problemen met nek schouders en armen en begon mijn rechterborst te vervormen door kapsel. Na een echo bleek ook dat mijn linkerprothese lek was en ik kwam bij de pc. Ze gaan er uit op 7 april.
Ik heb lang nagedacht of ik nieuwe prothesen wil, ook dit zou vergoed worden maar ik heb besloten dit niet te doen. Ik wil mijn lichaam helpen zo gezond als mogelijk te worden en met nieuwe implantaten zal dit niet lukken. Ik heb het er best moeilijk mee want ik ben er zo aan gewend. Het grootste deel van mijn leven heb ik mooie borsten gehad en ik ben best een beetje bang voor het eindresultaat.
Daarom ben ik enorm blij dat ik dit forum gevonden heb en kan meelezen met vrouwen die voor eenzelfde operatie staan.
Ik hoop dat we veel steun aan elkaar zullen hebben.
Hartelijke groetjes Luna