Even voorstellen Sabrah

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sabrah

Ongelezen bericht 13 jul 2012 00:37

Bedoel je waarom ik niet eerst explanteer en later eventueel voor de Monobloc ga? Ten eerste omdat ik dan zeker nog een keer onder het mes moet. Ten tweede, alles word nu vergoed omdat ik de PIPs heb, maar dan moet het wel in een keer gebeuren. Als ik nu explanteer en later weer implanteer dan moet ik de implantie weer zelf bekostigen.

Verder ben ik natuurlijk heel erg geschrokken van de foto's van Andrea! Maar zij heeft net als ik PIPs. Die zie ik toch wel als de 'asbest' implantaten onder de silicone markt. Ik hoop er gewoon op dat de Monoblocs gewoon netjes blijven zitten, en als ze stuk gaan dan kan het in ieder geval veel minder kwaad dan wat ik er nu in heb zitten. Bovendien merk je meteen dat er een implantaat stuk is. En verder is het gewoon afwachten....
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 10:27

Nee, ik bedoelde: Als je implantaten+je lichaam er zo aan toe zijn/is, wil je dan nog steeds dat ze er iets bij je in stopt? Ja of nee is het enige antwoord dat je hoeft te geven.
Wendy

Ongelezen bericht 13 jul 2012 10:48

Pia schreef:Eigenlijk zou er jaarlijks een Booby Liberation Day gevierd moeten worden.
:lol: :lol: :lol:
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Sabrah

Ongelezen bericht 13 jul 2012 11:51

Aangezien ik voor de Monoblocs ga lijkt het me dat je het anwoord wel weet :wink:
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 12:15

nee, ik weet het niet. ik wil horen ja of nee. :)

kan zijn dat je tegen de arts zegt: als ze er heel slecht uit komen, wil ik het niet.
Kemka

Ongelezen bericht 13 jul 2012 12:37

Sabrah schreef:Aangezien ik voor de Monoblocs ga lijkt het me dat je het anwoord wel weet :wink:
Met andere woorden. Ja ik wil ondanks hoe ze eruit komen net als Andrea de monoblocks, .... dit is wat ik uit je antwoord kan opmaken! Dan een jaar aankijken zoals je in je andere berichten aangaf en mocht je dan nog last hebben, je dan alsnog kan beslissen voor explantatie. Toch !?
Sabrah

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:09

idd Kemka. En als de volgende vraag is waarom? Omdat voor mijn gevoel de Monoblocs minder schadelijk zijn als ze lekker. Bovendien merk je het ook als er sprake is van lekkage in tegensteling tot silicone implanaten...
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:15

Daar heb ik het niet over Sabrah. Ik heb hiet niet over hoe je lichaam straks is met de monobloc, maar NU! Hoe kun je jouw lichaam dit aan doen als blijkt dat het er uit ziet als bij Andrea! Dat bedoel ik!

+ DE MONOBLOC IS NIET ZO VEILIG ALS JE HOOPT!!!!!

Maar ja, ik ga niet meer schrijven. Wat heeft het voor zin. Je besluit staat vast.

Begin vast te sparen voor de verwijdering/wissel over 10 jaar (als het niet eerder wordt). En begin vast te sparen voor elke 2 jaar een mri over 12 jaar voor het bevolkingsonderzoek naar borstkanker of doe je daar niet aan mee?
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:43

Sabrah, bedoel het niet verkeerd hoor. Zo moet je het niet zien. Ik vertel je alleen de feiten dat is alles.
Vind wel dat je lef hebt hoor. Dat zeker. Jeetje, jij durft zeg.
lisa

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:53

Hoi Sabrah, als monoblocs lekken dan zwellen je borsten op geloof ik. Lijkt mij geen pretje, kan je dan meteen geholpen worden? Misschien goed om nog even te checken. En dr van Loenen heeft niet eerder hiermee gewerkt. Weet zij wat ze moet doen bij vervanging van deze soort? Dat schijnt weer anders te werken toch? Je zou nog even kunnen navragen, omdat dr van Loenen dat had gehoord, bij bv Kappel of die arts in Veghel die er ook mee werkt of zij wel eens schimmelvorming aantreffen rondom de envelop. Dat kon toch een risico zijn? Dit waren ongevraagd nog wat tips :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:54

Pc's staan niet a la minuut voor je klaar voor een explantatie. Kijk nu maar eens. Je hebt de pip en nog moet je zo lang wachten.
lisa

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:57

Dat lijkt mij ook niet Luna...misschien doet zo een opgezwollen borst veel pijn en moet je er eerst nog mee rondlopen. Dr Kappel zei dat dit vrij snel, onder plaatselijke verdoving opgelost kon worden...maar inderdaad dan moet een pc wel tijd hebben. Misschien zien ze het als spoedje...?
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 13:59

laten we het hopen.
Sabrah

Ongelezen bericht 13 jul 2012 14:23

Ik heb dr Kappel gisteren gebeld met vragen over schimmelvorming en idd wat als er lekkage plaatst vind?

Indien een borst opzwelt dan is er sprake van lekkage. Ik maakte me dus ook zorgen om eventuele wachttijd. Dr Kappel zei dat de zwelling sowieso van tijdelijke aard is. Je lichaam voert deze vrijgekomen stoffen af op een natuurlijke wijze. Bovendien kost het erg weinig tijd om een prothese te wisselen. Dit kan dus vaak gewoon op korte termijn. Dr Kappel heeft ook aangegeven dat als ik daar over een tijd mee te maken krijg dat ik dit dan ook gewoon bij haar kan laten doen.
Ze werkt nu zelf al jaren met de Monobloc. (Als ik het me goed herinner 14 jaar). Ze heeft per jaar met gemiddeld 2 lekkages te maken. Procentueel is dit iets hoger dan bij silicone. Maar het is heel goed mogelijk dat het eigenlijk lager is omdat veel vrouwen met kapotte siliconen lopen zonder dat te weten.
Schimmelvorming is ze bij Monobloc niet tegen gekomen (wel bij de oude zout implantaten van vroeger). Nu weet ik niet of ik daar op moet vertrouwen want ze staat achter het product en ik weet niet hoe ver ze daar in gaat.

Overigens word een lekkend implantaat gewoon vergoed door de verzekering en ik zou niet weten waarom ik elke 2 jaar een MRI zou moeten krijgen.

En Luna, ik ga nu op houden met mezelf te verdedigen tegenover jou. Dat jij mijn besluit niks vind is echt wel duidelijk. Ondanks alle risico's (die in mijn ogen met Monobloc wel meevallen) ga ik er toch voor. Dit geeft toch wel aan dat ik er niet aan toe ben om voor alleen explantatie te gaan.
Het is mijn lijf en mijn leven!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”