Explantatie lien - intercapsulair ruptuur bij dokter Kappel (met foto's)

Deel je ervaringen en foto's
Trudie

Ongelezen bericht 22 mar 2021 12:27

Goed bezig!! en een stukje doen we samen hier vwb elkaar steunen/inspireren!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 mar 2021 17:31

Lien schreef: ↑
22 mar 2021 10:14
Lieve luna, dankjewel dat je er voor ons bent. Je bent een steun en toeverlaat voor iedereen hier. En wat weet je enorm veel, petje af voor jou. Je lijkt wel een encyclopedie als het om dit onderwerp gaat! Zoveel doorzettingskracht en liefde om ons vrouwen allemaal maar te helpen. Wat een kanjer ben je. Maar denk aan jezelf, zeker als het teveel is.
Lief van je!!!❀
We doen dit samen lieve schatπŸ‘©πŸ½β€πŸ€β€πŸ‘©πŸΌβ€πŸ€β€πŸ‘©πŸ»πŸ‘©πŸΌβ€πŸ€β€πŸ‘©πŸ»πŸ‘©πŸΏβ€πŸ€β€πŸ‘©πŸ»

Ik snap dat je het lastig vindt met ontgiften en wat te slikken. Had je dat topic gelezen?
Ik ben ook geen voorstander van teveel pilletjes of poedertjes, maar op zich valt het mee. Een paar vormen de basis en zijn wel belangrijk. De meeste mensen hebben uiteenlopende tekorten. En vooral onze vrouwen....
Je kunt je waarden bij ha laten bepalen.
Chlorella is sowieso wel goed (wanneer je er tegen kunt) en bevat ook veel belangrijke vitaminen, mineralen, aminozuren en vetzuren.

Heel veel kusjes en herstel maar gauw!πŸ’
Marie

Ongelezen bericht 22 mar 2021 20:08

22 mar 2021 10:37
Vanmiddag gaan de Drains eruit, weer een mijlpaal. En ik durf alweer naar mezelf te kijken, dat vind ik al heel wat.

Ze zijn niet mooi, leeg en klein en asymmetrisch met de littekens er een paar cm onder. Maar zo ben ik wel gemaakt, en gezond. Ik voelde me 'mezelf' met implantaten, want zo had ik een mooi en normaal lichaam. Ik voelde me steeds geamputeerd. Maar een lichaam hoeft niet alleen maar mooi te zijn, een goede gezondheid en lieve mama is belangrijker. En ik wil oud worden.

Ik moet proberen te accepteren dat ik er nu zo uitzie. Als 20er is dat lastiger dan nu, op m'n gezin na ziet niemand me bloot. Met een goede bikini of bh lijkt het wel mooi denk ik, zo'n voorgevormde sportbh van de Hema zal wel staan. Dat het zo weinig is (aa) vind ik niet erg maar ook wel stoer en sexy, ik heb gewoon een atletisch lichaam. Misschien durf ik tzt wel een foto te plaatsen, nu nog even niet.

Acceptatie en vergeving zijn wel de toverwoorden nu. Ik heb nog steeds boosheid en een geschaad vertrouwen naar de zorg maar probeer dat los te laten. Het helpt me niet. Ik moet accepteren dat ik in dit schuitje zit en accepteren dat ik er nu zo uitzie. Mezelf vergeven dat ik m'n kinderen hieraan bloot heb gesteld, ook al wist ik het niet, vind ik wel heel moeilijk.
Hey lieve Lien,

Hoe is het gegaan met het verwijderen van de drains? Ik ben blij voor je dat ze eruit zijn. Nu heb je weer wat meer bewegingsvrijheid en ben je weer een stapje verder!

Wat goed van je dat je al naar jezelf durft te kijken! Trots op je! Wat je zegt: een goede gezondheid en lieve (en gezonde!) mama is veel belangrijker. Je kinderen zullen je dankbaar zijn.
En lieverd, je wist destijds niet beter. Jij dacht dat je het beste deed voor je kinderen met borstvoeding, net als ik. Er zitten zoveel goede stoffen in borstvoeding! En jouw kinderen ogen toch ook gezond? Wie weet hebben hun lijfjes de eventuele siliconen goed weg kunnen werken, want ze bouwen wel een heel goed immuunsysteem op met borstvoeding. Ik herken je schuldgevoel wel hoor, maar we wisten niet beter. Mijn zoontje is nog nooit echt ziek geweest (alleen een keer wat hoesten met een beetje verhoging toen mijn man en ik corona hadden, maar verder niet).

Hoe gaan ze er nu mee om trouwens nu jij even wat rustiger aan moet doen na de operatie?

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 mar 2021 20:38

Ach Lien, ik las jouw laatste zin niet. Ik moet soms snel door berichten heen gaan, want het is zoveel.
Jij wist niet beter, dus je kunt het jezelf niet kwalijk nemen. Maar ik weet dat je je als moeder altijd schuldig voelt. En onzeker bent. Maar alles is goed met je kinderen, anders had je dat allang gemerkt. Meestal openbaren de problemen zich bij kinderen vrij snel.

Alles komt goed!!!!πŸ™β€β˜€οΈ
Lien

Ongelezen bericht 23 mar 2021 08:28

Dankjewel Luna, dat stelt gerust. Zo lang er geen geld mee te verdienen valt zal er ook geen onderzoek naar gedaan worden, maar de lange termijn effecten van moeders met implantaten op kinderen, zal dus ook weinig over bekend zijn en worden denk ik. Maar ik heb geluk gehad, ze zijn op dit moment alle 3 echt gezond.

Het is nu de 3e dag po. Bij m'n linkerborst voel ik aan de zijkant (okselkant) een ewrtje/klein knobbeltje ongeveer op tepelhoogte. Zou dat achtergebleven littekenweefsel zijn? Maar Dr kappel was tevreden met hoe schoon ze het had achtergelaten, dus dat kan ik me niet voorstellen. Het zat er voor de explantatie niet, maar misschien zaten de implantaten ervoor en kon ik het toen niet voelen.

Ik lees dat pijnlijke knobbels en bobbels po erbij horen, het is alleen niet pijnlijk. Ik haal me nu vanalles in m'n hoofd en ben gelijk bang voor het ergste.

Vele liefs, xx
WabiSabi

Ongelezen bericht 23 mar 2021 09:33

Goeiemorgen Lien, ik heb ook een hele dikke knobbel in mijn oksel die er een paar dagen geleden niet zat. Ik heb gelezen dat klieren op kunnen gaan zetten, daar ga ik bij mij ook vanuit. Als de jouwe ook meer naar je oksel zit zou het ook een klier kunnen zijn. Onze lichamen zijn immers hard aan het werk.
Hoe voel jij je verder? Ben je minder verdrietig? Overheerst de opluchting en begin je je al iets blijer te voelen met je nieuwe zachte borstjes?
Ik ben gister begonnen met werken. Ik kom en ga wanneer ik wil op mijn werk dus dat maakt het makkelijk. Was even spannend, mijn colbertje leek een maat te groot. Zonder vullingen is mijn nieuwe postuur niet te verbergen. Toch voelde ik me sterk en zelfverzekerd omdat ik er trots op ben om voor mijn gezondheid te gaan.
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mar 2021 18:47

Komt goed, geen zorgen over dat knobbeltje, dit zijn kliertjes.
viewtopic.php?f=231&t=2357

Onderzoeken naar klachten bij kinderen, vind je hier: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... iliconen-1
Maar nogmaals, laat dat los, alles komt goed met ze!

Kussss moppie, slaap lekker straks😴😘πŸ₯°
Lien

Ongelezen bericht 23 mar 2021 20:03

Marie schreef: ↑
22 mar 2021 20:08
Hoe gaan ze er nu mee om trouwens nu jij even wat rustiger aan moet doen na de operatie?
Lieve Marie,
Het is wel goed geweest dat ik ze eerlijk heb gezegd dat de dokter in m'n borsten ging snijden en dat pijn zou gaan doen, want ze doen voor hun doen een stuk rustiger/zachter met me. Gaat goed dus thuis! Het is alleen heel onhandig dat ik de jongste niet kan tillen, in en uit z'n bedje enzo. Maar dat herken jij vast ook. Wie weet, met een paar weekjes.

Ik heb vandaag m'n eerdere H&M bestelling gepast! De superpushups gaan retour, ik vind de zachte tops met zo'n driehoekige padding erin het mooiste zitten. Sluit rondom mooi aan en zit lekker en natuurlijk. Die super pushuo vind ik ook geen voorbeeld voor m'n dochter, waarom ze zoveel groterer laten lijken als kleine borsten ook mooi zijn. Het is een heel leerproces allemaal ;)
Veel liefs!
Lien

Ongelezen bericht 23 mar 2021 20:12

Luna MKS schreef: ↑
23 mar 2021 18:47
Komt goed, geen zorgen over dat knobbeltje, dit zijn kliertjes.
viewtopic.php?f=231&t=2357

Onderzoeken naar klachten bij kinderen, vind je hier: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... iliconen-1
Maar nogmaals, laat dat los, alles komt goed met ze!

Kussss moppie, slaap lekker straks😴😘πŸ₯°
Lieve Luna,
Dankjewel, dat stelt enorm gerust! Het voelt idd als een klier, moeten die nu extra hard werken om vocht af te voeren misschien? Dr kappel belde vandaag en gaf ook aan dat dit normaal was. Na dit hele traject en al die enge dingen gelezen te hebben ben ik direct bang voor het ergste.
Bedankt ook voor je links, ook over de supplementen en het ontgiften! Wat goed dat deze plek er is. Veel liefs en een fijne avond! Xx
Lien

Ongelezen bericht 23 mar 2021 20:23

WabiSabi schreef: ↑
23 mar 2021 09:33
Goeiemorgen Lien, ik heb ook een hele dikke knobbel in mijn oksel die er een paar dagen geleden niet zat. Ik heb gelezen dat klieren op kunnen gaan zetten, daar ga ik bij mij ook vanuit. Als de jouwe ook meer naar je oksel zit zou het ook een klier kunnen zijn. Onze lichamen zijn immers hard aan het werk.
Hoe voel jij je verder? Ben je minder verdrietig? Overheerst de opluchting en begin je je al iets blijer te voelen met je nieuwe zachte borstjes?
Ik ben gister begonnen met werken. Ik kom en ga wanneer ik wil op mijn werk dus dat maakt het makkelijk. Was even spannend, mijn colbertje leek een maat te groot. Zonder vullingen is mijn nieuwe postuur niet te verbergen. Toch voelde ik me sterk en zelfverzekerd omdat ik er trots op ben om voor mijn gezondheid te gaan.
Hoi wabisabi!
Bedankt voor je berichtje! Bij mij zal het ook een kiertje zijn. Na zo'n lek implantaat overheerst dan in eerste instantie toch angst.
Ja, het gaat mentaal weer beter. Ik begin te wennen aan m'n nieuwe silhouet en de tranen zijn vandaag weggebleven. De opluchting is heel groot. En ik ben zo verschrikkelijk blij geen nieuwe implantaten te hebben, afschuwelijk zou ik dat nu vinden. Die angst en die troep in m'n lijf, bah.
Ik doe dikke push-ups retour naar de winkel want vind dat geen goed voorbeeld. Kleine borsten zijn ook mooi. In een bikini, zo'n triangel met (dunne) padding, zo'n driehoekje, staat het heel mooi. Bloot niet, maar er zijn ergere dingen dan geen perfecte borsten. En ik hoef er de straat niet mee op.

Ik vind jou wel stoer wabisabi, dankjewel daarvoor. Je inspireert echt. In je colbertje naar je werk die te groot leek door kleinere borsten, kanjer ben je. Vroegen mensen nog wat?
Ik vraag me echt af of mensen het aan me durven te gaan vragen. En wat zeg ik dan? Een bralette met van die dunne padding (zo'n driehoekje) wil ik wel gebruiken, maar niet van die voorgevormde en voorgevulde cups. Gaat ook wel opvallen dus.
Veel liefs!
WabiSabi

Ongelezen bericht 23 mar 2021 21:40

Hi Lien, dank voor je lieve woorden en fijn te lezen dat het steeds beter gaat. Niet voor te stellen dat er nieuwe protheses geplaatst zouden zijn hè?! Dat gevoel heb ik nou ook. Voor geen goud meer. Moet erbij zeggen dat dit forum mij daarbij ontzettend heeft geholpen, hier gingen mijn ogen pas echt wijd open. Dus ook jij bent een inspiratie voor mij!
Ik werk al heel lang in hetzelfde bedrijf en met de meeste collega’s close, zij weten het dus ook, ik zou dit niet in het geheim gedaan kunnen hebben daarvoor kennen ze mij te goed. Mannen, vrouwen, iedereen is trots op me en zegt het niet te vinden misstaan. Integendeel. Degene die het niet weten gaan het geheid aan me zien vroeg of laat, dat kan bijna niet anders. Ik heb me voorgenomen als ze iets vragen of via via gehoord hebben ik het eerlijk vertel.
Vanochtend deed ik een van m’n favorieten truitjes aan en toen dacht ik ff oei. Ik had me voorgenomen mijn kledingkast en kledingstijl niet aan te passen en heb m dus aangehouden. Zo wordt het denk ik steeds makkelijker.
Super stoer dat je die push ups weer terug doet, zo snel gaat de acceptatie dus, hoe fijn is dat!
En zeker weten dat een mooie fijne triangel bikini mooi en sexy is. Er is letterlijk een last uit ons en wij gaan ons alleen maar beter en zelfverzekerder voelen. Ben ik van overtuigd.
Liefs!
WabiSabi

Ongelezen bericht 24 mar 2021 19:41

Hi Lien, ik had aan Johanna geschreven wat mij geadviseerd is wat betreft de strakke top. Ik heb ook ontzettend beurse ribben. De assistente zei dat daarop gehecht is ook. En over het masseren zei ze heel zacht. Het is vanbinnen een grote wond omdat er flink schoon is gemaakt door die ruptuur en het dikke kapsel. Dus dat ze het niet fijn vinden als er al hard gemasseerd wordt:)
Trudie

Ongelezen bericht 24 mar 2021 21:32

23 mar 2021 20:03
.

Ik heb vandaag m'n eerdere H&M bestelling gepast! De superpushups gaan retour, ik vind de zachte tops met zo'n driehoekige padding erin het mooiste zitten. Sluit rondom mooi aan en zit lekker en natuurlijk. Die super pushuo vind ik ook geen voorbeeld voor m'n dochter, waarom ze zoveel groterer laten lijken als kleine borsten ook mooi zijn. Het is een heel leerproces allemaal ;)
Veel liefs!
Heb je deze al gezien??
https://linorie.nl/product/siliconen-pu ... ni-badpak/

Misschien tzt wat voor je?
23 mar 2021 20:23
Ik vind jou wel stoer wabisabi, dankjewel daarvoor. Je inspireert echt. In je colbertje naar je werk die te groot leek door kleinere borsten, kanjer ben je. Vroegen mensen nog wat?
Ik vraag me echt af of mensen het aan me durven te gaan vragen. En wat zeg ik dan?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar..vnl op werk. Ik werk in een mannen omgeving..een paar daarvan zijn echt 'ouwe wijven: :oops: met twee heb ik best open gesprekken somsmook over uiterlijk..Dus ben benieuwd of die het lef hebben door te vragen. Mij plan de campagne zal iets zijn van...goh je hebt me bijna een jaar niet live gezien (door thuiswerk)..dit shirtje zal misschien ook wat anders vallen?? Geen idee..en dan net doen of m'n neus bloedt
Lien

Ongelezen bericht 25 mar 2021 11:10

WabiSabi schreef: ↑
24 mar 2021 19:41
Hi Lien, ik had aan Johanna geschreven wat mij geadviseerd is wat betreft de strakke top. Ik heb ook ontzettend beurse ribben. De assistente zei dat daarop gehecht is ook. En over het masseren zei ze heel zacht. Het is vanbinnen een grote wond omdat er flink schoon is gemaakt door die ruptuur en het dikke kapsel. Dus dat ze het niet fijn vinden als er al hard gemasseerd wordt:)
Dankjewel voor het delen wabisabi! Die ribben zo beurs, ze zullen ook wel flink moeten wroeten om de implantaten door zo'n klein gaatje eruit te trekken!
Lien

Ongelezen bericht 25 mar 2021 11:13

Trudie schreef: ↑
24 mar 2021 21:32
Daar ben ik ook erg benieuwd naar..vnl op werk. Ik werk in een mannen omgeving..een paar daarvan zijn echt 'ouwe wijven: :oops: met twee heb ik best open gesprekken somsmook over uiterlijk..Dus ben benieuwd of die het lef hebben door te vragen. Mij plan de campagne zal iets zijn van...goh je hebt me bijna een jaar niet live gezien (door thuiswerk)..dit shirtje zal misschien ook wat anders vallen?? Geen idee..en dan net doen of m'n neus bloedt
Dankjewel voor het meedenken trudie! Als ik jou was zou ik zeggen dat je bent afgevallen, geen corona kilos erbij maar eraf, bij de meeste vrouwen worden de borsten dan eerst kleiner. En het gaat een ander toch eigenlijk ook nis aan he..
Een goed herstel en veel liefs!
Plaats reactie

Terug naar β€œExplantatie”