Explantatie lien - intercapsulair ruptuur bij dokter Kappel (met foto's)

Deel je ervaringen en foto's
WabiSabi

Ongelezen bericht 21 mar 2021 11:38

Wat een mooi voorbeeld Ukkie. Het is prachtig!
Marie

Ongelezen bericht 21 mar 2021 12:03

Lieve Lien,

De paracetamol mag je gewoon naast de naproxen slikken. Hoe is het nu met de pijn?
Logisch hoor dat je schrikt, maar zoals de andere dames ook al aangeven: het trekt allemaal nog bij.
Net als jij had ik niks voor de borstvergroting en kleine implantaten (185cc). Je hebt 3 kids gehad die je ook gevoed hebt. Ik verwacht echt wel dat jij straks ook een mooi cupje hebt net als ik. Als ik lig ben ik nog zo plat als een dubbeltje, maar als ik sta heb ik een AA-cupje. Is die zwangerschap en borstvoeding toch nog ergens goed voor geweest ;)

Doe rustig aan en sterkte met je herstel!

Liefs Marie
Trudie

Ongelezen bericht 21 mar 2021 13:14

Essi schreef:
20 mar 2021 17:15
Yeahhh dappere vrouw!
Je hebt het achter de rug. Nu rustig herstellen. Je verdriet mag er zijn... omarm jezelf en geef alles de tijd.
Dat je opluchting ervaart is een goed teken. Ik hoop dat je opluchting de overhand gaat nemen en dat je je verdriet een plekje kan gaan geven.
Heel veel liefs dappere vrouw.
Essi
Ik sluit me hierbij aan...goed gesproken Essi!!
Lien schreef:
20 mar 2021 18:42
De eerste jaren ging ik op controle naar het ziekenhuis, er zat een bobbel, waarschijnlijk omdat de incisie niet diep genoeg was. Beide zouden ze onder de spier geplaatst zijn. De mri wees uit dat er een op en een onder de spier zit, waarschijnlijk geplaatst door een student, daar heb ik nooit toestemming voor gegeven.
oeh lekker dan!!

Ga je nog wat doen vwb ondersteuning van je lijf met afvoeren? Ik ga maandag nog even bellen met mijn vaste homeopaat om te horen of die wat kan betekenen..

Luna MKS schreef:
20 mar 2021 22:17
Lieve Lien, na zoveel jaren iedere dag een nieuw verhaal, of meerdere nieuwe verhalen, binnen te krijgen, blijf ik verdriet voelen en is het net alsof ik alles iedere keer voor het eerst hoor. De lange weg die jullie stuk voor stuk moeten afleggen..het doet me heel veel pijn :(
Ik heb het vaak zwaar met mijn eigen leven en gezondheid en dan heb ik eigenlijk geen energie meer over, maar voor jullie ga ik door. Iedere dag, want ik weet zo goed waar jullie doorheen gaan. Maar ik ben dankbaar dat jullie er ook voor elkaar kunnen zijn, want dit is de enige plek waar de vrouwen zich gehoord en gesteund voelen.
Ik probeer iedere keer wat afstand te nemen, maar het lukt me nooit. Het lukt me nooit om op de achtergrond aanwezig te zijn. Maar nu ga ik wel stoppen voor vandaag.
Lieve Luna...fijn dat je er voor ons bent. Ik hoop dat het je steeds minder verdreits zal geven..maar je je juist trots mag voelen over wat je hier mogelijk maakt door jouw rol in het forum!!
Lien schreef:
21 mar 2021 09:47
[..]. Zoveel te verwerken en gedachten over siliconenmigratie en bv aan m'n kinderen. De jongste is net 1, en 1 implantaat was rondom lijmerig (wel in 't kapsel gelukkig).
[..]
WAt naar Lien dat je je zo schuldig volet naar je kinderen en je je daar zoveel zorgen over maakt. Jij hebt bestluiten genomen om basis van de info die je had..jij bent de beste moeder voor je kinderen die je kan zijn! Voel je niet schuldig mochten zij tzt iets oplopen wat je kunt relateren aan jouw implantaten. WE worden aan zo enorm veel stoffen blootgesteld die verdacht zijn of waarvan de schadelijkheid nog niet bewezen is. (gezien mijn werk weet ik daar eea van wat ik hier niet zwart op wit ga delen..maar mocht je behoefte hebben dan mag je me bellen..pb me dan voor m'n nummer) .Verwijt je dan aub niet dat dit alleen door jouw imiplantaten komt..
Laatst gewijzigd door Trudie op 21 mar 2021 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 mar 2021 14:22

Lieve meiden, nu geen tijd voor berichten, maar zie foto's staan.
Moet dit afgeschermd worden?
Laat maar even weten😘
Fleur1986

Ongelezen bericht 21 mar 2021 14:43

Lieve Lien,

Heel veel beterschap gewenst en zo moedig van je dat je ze eruit hebt gehaald! Nu op naar mooi en gezond lichaam❤️
Ukkie78

Ongelezen bericht 21 mar 2021 15:48

Hoi luna

Mijn fotos hoeven niet afgeschermd te zijn hoor, mijn gezicht staat er niet bij op....
En dit is de naakte waarheid toch?
Xxx
WabiSabi

Ongelezen bericht 21 mar 2021 16:11

Kanjer ben je!
Voelt je borst nu beter Ukkie?
ceedo

Ongelezen bericht 21 mar 2021 16:47

Dan hebben wij elkaar denk ik net gemist!

Ik had gister om half 5 een afspraak bij Dr. Kappel.

Ik wens je een onwijs goed herstel en veel gezondheid🍀
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 mar 2021 18:49

Ukkie78 schreef:
21 mar 2021 15:48
Hoi luna

Mijn fotos hoeven niet afgeschermd te zijn hoor, mijn gezicht staat er niet bij op....
En dit is de naakte waarheid toch?
Xxx
Dank je, zo hebben meer vrouwen er iets aan!👍
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 mar 2021 18:52

Trudie schreef:
21 mar 2021 13:14
Lieve Luna...fijn dat je er voor ons bent. Ik hoop dat het je steeds minder verdreits zal geven..maar je je juist trots mag voelen over wat je hier mogelijk maakt door jouw rol in het forum!!
Lief van je!❤ Maar na bijna 10 jaar werken voor het Meldpunt, gaat dat niet meer lukken🙈
Is niet erg, zo gaat dat. Dat is wat ons doet blijven vechten voor jullie.

Kusss😘🥰
Lien

Ongelezen bericht 21 mar 2021 19:43

Dag lieve dames,
Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes.
Lichamelijk gaat het nu best oké. Ik voel het wel constant maar heb niet al teveel pijn en ik mag alweer bijna een pijnstiller. Ga dat wel doen, hoop de nacht dan door te kunnen slapen.

Een van onze dames Ceedo noemde Litteken laseren, zou dat ook bij onze littekens kunnen? Die zijn weer nieuw toch? Ik heb eigenlijk geen zin in meer gedoe aan m'n lijf, maar vind die littekens ook niet fraai. Zeker niet als ze nu niet in een plooi vallen.

Fijne avond allemaal en liefs van mij, xx
Laatst gewijzigd door Lien op 22 mar 2021 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Lien

Ongelezen bericht 22 mar 2021 10:13

Ukkie, wat herstellen jouw borsten zich mooi! Ik had toevallig vanmorgen nog naar je foto's gekeken om mezelf moed te geven. Dankjewel daarvoor! Mijn linker borst lijkt op die van jou na de explantatie, rechts is erger en lijkt op een verfrommeld theezakje. Vanmorgen veel gehuild maar nu gaat de opluchting overheersen denk ik.
Laatst gewijzigd door Lien op 22 mar 2021 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Lien

Ongelezen bericht 22 mar 2021 10:14

Luna MKS schreef:
20 mar 2021 22:17
Lieve Lien, na zoveel jaren iedere dag een nieuw verhaal, of meerdere nieuwe verhalen, binnen te krijgen, blijf ik verdriet voelen en is het net alsof ik alles iedere keer voor het eerst hoor. De lange weg die jullie stuk voor stuk moeten afleggen..het doet me heel veel pijn :(
Ik heb het vaak zwaar met mijn eigen leven en gezondheid en dan heb ik eigenlijk geen energie meer over, maar voor jullie ga ik door. Iedere dag, want ik weet zo goed waar jullie doorheen gaan. Maar ik ben dankbaar dat jullie er ook voor elkaar kunnen zijn, want dit is de enige plek waar de vrouwen zich gehoord en gesteund voelen.
Ik probeer iedere keer wat afstand te nemen, maar het lukt me nooit. Het lukt me nooit om op de achtergrond aanwezig te zijn. Maar nu ga ik wel stoppen voor vandaag.
Weet dat alles goed komt uiteindelijk en dat jij je weg zult vinden, ok? Je bent ongelofelijk sterk!

Heel veel kusjes en liefs lieverd!!!!

xxxjes Luna <3 <3 <3

(geen smileys op pc..)
Lieve luna, dankjewel dat je er voor ons bent. Je bent een steun en toeverlaat voor iedereen hier. En wat weet je enorm veel, petje af voor jou. Je lijkt wel een encyclopedie als het om dit onderwerp gaat! Zoveel doorzettingskracht en liefde om ons vrouwen allemaal maar te helpen. Wat een kanjer ben je. Maar denk aan jezelf, zeker als het teveel is.
Lien

Ongelezen bericht 22 mar 2021 10:20

Trudie schreef:
21 mar 2021 13:14

Ga je nog wat doen vwb ondersteuning van je lijf met afvoeren? Ik ga maandag nog even bellen met mijn vaste homeopaat om te horen of die wat kan betekenen..

[..]
Lieve Trudie, dankjewel voor je steun.
Ja, ik ga m'n best doen te ontgiften maar vind het nu al ingewikkeld, er wordt zoveel over geschreven wat is de beste manier? Als de Drains eruit zijn begin ik met chlorella. We eten thuis al zoveel groenten en fruit, nauwelijks vlees, veel peulvruchten, geen pakjes en zakjes waardoor ik het idee heb al heel gezond te leven. Ik geloof wel in voeding als medicijn en heb geen goed gevoel bij veel supplementen.

Via een Amerikaanse dame stuitte ik op het Gaps dieet, ik wil dat boek kopen en doornemen. Het viel me op dat 'lekke darm' symptomen erg lijken op bii. Ik ga het doornemen en dan beslissen of en hoe dit toe te passen.
Voor nu houd ik het zonedieet van dr kappel in gedachten, maar niet te strict. Voor mij betekent dat meer vetten en meer combineren (ik gooi bijvoorbeeld wat extra eieren en feta door de salade).
En ontgiftende theeën drinken, want dat is ook geen moeite, groene thee maar ook thijmthee. En appelazijn schijnt ook heel goed te zijn. Misschien dat ik daar iedere ochtend een drankje mee ga maken.
Op Amerikaanse sites noemen ze ook steeds inositol als het gaat om silicone detox. Gek genoeg lees ik hier op Nederlandse sites weinig over. Het lijkt me niet handig om dingen samen te slikken, dus ik houd dat in gedachten en misschien dat ik daar over een half jaar mee begin.
En als laatste had ik de infrarood sauna bedacht. Ik lees dat als je daar 2 tot 3x per week in gaat het helpt om van de schadelijke stoffen af te komen.

Als anderen goede tips hebben (er staat al heel veel op dit forum) over ontgiften dan hoor ik het graag! Er zijn zoveel vrouwen met deze problematiek, wereldwijd, en toch moeten we dit zelf uitpuzzelen. Het zou zo handig zijn als een diëtist hierin 1-1 kon ondersteunen. Ik ben ook heel benieuwd naar wat jouw homeopaat adviseert trudie!
Lien

Ongelezen bericht 22 mar 2021 10:37

Vanmiddag gaan de Drains eruit, weer een mijlpaal. En ik durf alweer naar mezelf te kijken, dat vind ik al heel wat.

Ze zijn niet mooi, leeg en klein en asymmetrisch met de littekens er een paar cm onder. Maar zo ben ik wel gemaakt, en gezond. Ik voelde me 'mezelf' met implantaten, want zo had ik een mooi en normaal lichaam. Ik voelde me steeds geamputeerd. Maar een lichaam hoeft niet alleen maar mooi te zijn, een goede gezondheid en lieve mama is belangrijker. En ik wil oud worden.

Ik moet proberen te accepteren dat ik er nu zo uitzie. Als 20er is dat lastiger dan nu, op m'n gezin na ziet niemand me bloot. Met een goede bikini of bh lijkt het wel mooi denk ik, zo'n voorgevormde sportbh van de Hema zal wel staan. Dat het zo weinig is (aa) vind ik niet erg maar ook wel stoer en sexy, ik heb gewoon een atletisch lichaam. Misschien durf ik tzt wel een foto te plaatsen, nu nog even niet.

Acceptatie en vergeving zijn wel de toverwoorden nu. Ik heb nog steeds boosheid en een geschaad vertrouwen naar de zorg maar probeer dat los te laten. Het helpt me niet. Ik moet accepteren dat ik in dit schuitje zit en accepteren dat ik er nu zo uitzie. Mezelf vergeven dat ik m'n kinderen hieraan bloot heb gesteld, ook al wist ik het niet, vind ik wel heel moeilijk.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”