Even voorstellen Sabrah

Protheses vanwege cosmetische reden.
lisa

Ongelezen bericht 27 jun 2012 09:28

Hai Sabrah,

Ook ik ben door dr van Loenen geholpen en tot nu toe naar volle tevredenheid. Ik heb niets terug laten plaatsen omdat ik geen gedoe meer aan mn lijf wil. Terugplaatsen betekent toch nog een paar operaties in je leven, laat staan dat je onzeker blijft of het wel goed is voor je lijf.
Vlak voor mijn zwangerschap wilde ik al een explantatie, maar durfde niet goed en bovendien bleek uit mri geen schade te zijn. Volgens de chirurg was het niet nodig, ook al waren ze al 13 jaar oud. Opgelucht dat ik niet met lege zakjes huid door het leven hoefde heb ik het dus geen explantatie gedaan, Ik had al veel klachten, maar bracht het niet in verband met de prothesen, die waren immers nog in tact.
Sabrah, ik kan nu zeggen dat ik blij ben dan ik niks heb terug laten plaatsen. Ook ik overwoog monoblocs, maar bedacht tevens dat als ik niet aan platte borsten kon wennen, dat altijd nog kan doen. Geef jezelf de tijd opnieuw je lichaam te leren kennen. Het kostte mij uiteindelijk niet eens 1 dag....
Pia

Ongelezen bericht 28 jun 2012 23:10

Beter plat dan plastic zeg ik, maar dat is voor een ieder persoonlijk. Sterkte met je beslissing!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 jul 2012 10:57

Lieve Sabrah,
Ik weet dat je onze reacties je enorm hebben geraakt. En dat je waarschijnlijk niets anders doet dan huilen door alles wat je te verwerken krijgt. Ik weet hoe moeilijk je het hebt. Weet dat we aan je denken en dat alles wat we schrijven alleen maar is om jou te helpen. We hebben allemaal zoveel meegemaakt. We willen niet dat vrouwen met gif in hun lijven rondlopen.
Ik weet hoe belangrijk het is om je vrouw te voelen. Ik weet er echt alles van. Maar vrouw ben je door de liefde die je geeft. Dat maakt je mooier dan mooi. Ik zeg dat vaak tegen mezelf. Ik hoop dat jij dat ook kunt, eens. En hoop sneller dan je dacht.
Dag lieve Sabrah, heel veel sterkte met alles.
Veel liefs, Luna

Afbeelding
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 jul 2012 10:56

Sabrah

Ongelezen bericht 12 jul 2012 14:16

Het staat nu vast. Ik heb besloten om voor de Monobloc implantaten te gaan. Dr van Loenen is op de hoogte en gaat ze bestellen voor me. Ze liet wel even doorschemeren dat ze het zelf niet zo'n goed idee vond, maar ik hb voet bij stuk gehouden en aangegeven dat ik echt sillicone niet meer aandurf. Ik heb ook nog geprobeerd om wat eerder geopereerd te worden maar dit is helaas niet mogelijk door de vakantietijd. Ik heb her en der nog navraag gedaan maar overal is het zelfs later dat ik dan de OK in kan. Wel erg jammer want ik ben zoooooooo moe! Heb ook best last van 1 borst. Is erg pijnlijk en als ik een BH draag gaat het broeien en branden van binnen. Maar goed, nog een maand doorzetten en dan is het zover.
Ik ga absoluut vragen of ze foto's wil maken en ik neem een bakjes mee voor de protheses. Die wil ik meekrijgen.

Verder word ik 27 Juli gebeld door dr. Nannyakara met de uitslagen, hier ben ik heel benieuwd naar. Aan de ene kant denk ik dat ze niks vinden want de huisarts heeft ook veel bloedonderzoek laten doen bij me en daar kwam niks uit, maar aan de andere kant voel ik me nu zo brak dat ze haast wel wat moeten vinden. Heb er een beetje dubbel gevoel over.

Nu ga ik maar rondneuzen voor vakanties. De kinderen hebben vanaf volgende week donderdag vakantie en we hebben besloten om voor de 16e nog even weg te gaan.....
Wendy

Ongelezen bericht 12 jul 2012 16:25

Hoi Sabrah, volgens mij heb je goed overwogen wat de risico's zijn, je hebt je besluit genomen. Iedereen moet daar zelf de beslissing in nemen. Zelf heb ik ook lang getwijfeld of ik weer Monobloc zou nemen (ongeveer een jaar), maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb!
Nooit meer gesnij in mijn lijf! Als ik denk aan het verhaal van de vrouw die na mij geopereerd is, dan ben ik zo blij dat ik het eruit heb laten halen! Ze zegt tegen me: meisje, je hebt een hele goede keuze gemaakt (ze had me horen praten tegen de verpleegsters en dr Kappel). En toen vertelde ze haar verhaal…dit was de 7e keer dat ze onder het mes ging. Ze had siliconen in haar hele lichaam verspreid zitten omdat ze jaren had rond gelopen met 1 lekkende silicoon. Ze had dat nooit gemerkt maar wel heel veel vage klachten gehad. Niemand kon de oorzaak ontdekken totdat ze ineens de link legde met de implantaten. Daarna kreeg ze borstkanker en er moest 1 borst geamputeerd worden. Het is niet bewezen dat dit door de implantaten kwam maar zij weet zeker van wel. Ook had ze siliconen in haar lymfeklieren zitten en ook die moesten gedeeltelijk verwijderd worden. Op het laatste zei ze huilend nog een keer: je hebt een hele goede keus gemaakt, je zoontje is belangrijk en je moet er voor hem kunnen zijn in de toekomst. Echt vreselijk zeg….ik was er heel erg van onder de indruk.
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Joke MKS

Ongelezen bericht 12 jul 2012 20:29

Dus Sabrah, je hebt de uitslag van het onderzoek nog niet en je hebt nu al een afspraak voor nieuwe implantaten gemaakt? En die plastisch chirurg heeft helemaal niet tegen je gezegd:"Wacht eerst de uitslag maar af?"Plastisch chirurgen zouden toch samen met internisten het onderzoek doen?"
Waarom heb je zo'n haast met het plaatsen van nieuwe implantaten??

Vraagje, ook aan anderen: dringen plastisch chirurgen er erg op aan om nieuwe implantaten te nemen ( na PIP ) ?

groetjes,

Joke
Laatst gewijzigd door Joke MKS op 13 jul 2012 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Kemka

Ongelezen bericht 12 jul 2012 21:29

Sabrah schreef:Het staat nu vast. Ik heb besloten om voor de Monobloc implantaten te gaan. Dr van Loenen is op de hoogte en gaat ze bestellen voor me. Ze liet wel even doorschemeren dat ze het zelf niet zo'n goed idee vond, maar ik hb voet bij stuk gehouden en aangegeven dat ik echt sillicone niet meer aandurf. Ik heb ook nog geprobeerd om wat eerder geopereerd te worden maar dit is helaas niet mogelijk door de vakantietijd. Ik heb her en der nog navraag gedaan maar overal is het zelfs later dat ik dan de OK in kan. Wel erg jammer want ik ben zoooooooo moe! Heb ook best last van 1 borst. Is erg pijnlijk en als ik een BH draag gaat het broeien en branden van binnen. Maar goed, nog een maand doorzetten en dan is het zover.
Ik ga absoluut vragen of ze foto's wil maken en ik neem een bakjes mee voor de protheses. Die wil ik meekrijgen.

Verder word ik 27 Juli gebeld door dr. Nannyakara met de uitslagen, hier ben ik heel benieuwd naar. Aan de ene kant denk ik dat ze niks vinden want de huisarts heeft ook veel bloedonderzoek laten doen bij me en daar kwam niks uit, maar aan de andere kant voel ik me nu zo brak dat ze haast wel wat moeten vinden. Heb er een beetje dubbel gevoel over.

Nu ga ik maar rondneuzen voor vakanties. De kinderen hebben vanaf volgende week donderdag vakantie en we hebben besloten om voor de 16e nog even weg te gaan.....
Sabrah schreef:
Hoi allemaal,
Ik heb bewust even wat afstand genomen van alles omdatik er 24x7 mee bezig was. Ondertussen heeft dr. van Loenen me teruggebeld over de informatie die ze verzameld heeft mbt Monoblock. Wat ik dus niet wist is dat ze NIET gecertificeerd zijn. Daar schrok ik eigenlijk wel van. Dit komt omdat het een vrij kleine fabriek is met een zeer kleine afname. Er zijn bijv.maar 2 artsen in Nederland die er vast mee werken. Andere gebruiken ze alleen als ze specifiek gewenst worden door hun client.Verder vertelde ze mij dat het erop lijkt dat na 2 jaar het middeltje wat ervoor zorgt dat ze steviger worden dan water implantaten eruit zweet. Dit kan geen kwaad want het is biologisch afbreekbaar, maar je houdt dan wel alleen maar water implantaten over. Buiten het feit dat dit minder mooi is loop je ook het gevaar om schimmels etc. Daar had ze al meerdere gevallen van in de praktijk gehad. Monoblock valt voor mij dus af.

x
Sabrah
Hoi Sabrah,

Ik begrijp je eerlijk gezegd niet helemaal. Ga je nu toch voor de monoblock nu? En heb je nog met Dr van Loenen besproken, dat mocht er met jouw implantaten hetzelfde aan de hand zijn als met de implantaten van Andrea, je er toch vanaf ziet, of toch een jaar aanzien zoals je in je bericht schreef?

Ben erg benieuwd naar de uitslag van dr. Nannyakara, .... fijne vakantie meid !

Groetjes, Karin
Pia

Ongelezen bericht 12 jul 2012 21:48

Wow ik vind het erg moedig van je dat je het aandurft om weer nieuwe implantaten te laten zetten. Als ik een broeierige branderige borst zou hebben zou ik mijn boobies juist compleet willen verlossen van de artificiele vulling zodat mijn borsten weer helemaal tot zich zelf zouden komen (en ook de rest van je lijf ivm de fibro).

Ik ben zelf ontzettend blij dat ik ze niet meer heb en niks meer met die hele siliconen/commerciele plastische chirurgie industrie van doen hoef te hebben.

Maar ik begrijp dat het schrikbeeld van de eigen natuurlijke cup te erg kan zijn voor sommige vrouwen.
In ieder geval vind ik het tof dat je ons op de hoogte houdt en hoop ook dat je dat blijft doen.
Krijg je de monoblocs vergoed?
We moeten realistisch zijn op dit forum, niet iedereen is klaar voor een explantatie.

Hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt en ik ben er bijna zeker van dat je ooit wel klaar zult zijn voor puur natuur.
Succes meid!
Siliconen zijn ondingen.
Joke MKS

Ongelezen bericht 12 jul 2012 22:05

Is al die positieve aandacht voor die monobloc-implantaten niet wat overdreven?
Bedenk dat ook deze een siliconen envelop hebben en er is niet veel onderzoek naar de veiligheid bekend.
En een mammografie met de monoblocs??

Laat je niets aanpraten als je geen implantaten wilt!

groet,

Joke
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jul 2012 23:27

Heb je mijn reactie nog gelezen Sabrah? De mijne en die van Andrea. http://klachtensilicon.forum2go.nl/een- ... -t489.html
Laat haar leed niet voor niets zijn geweest! Ze is doodziek en helemaal niet zo blij dat ze de monobloc heeft gekregen. Nu moet ze er het beste van maken. Ze is moedig en krachtig en gaat vechten voor haarzelf, haar kind en haar man. Maar als ze alles kon terugdraaien, dan had ze dat gedaan. Denk er goed over na Sabrah. Je bent zo wispelturig.
Waarom laat je je arme borsten niet even met rust :) zoals Pia zegt?
Sabrah

Ongelezen bericht 12 jul 2012 23:42

Ik vind de positieve aandacht voor de monoblocs niet overdreven hoor! Het is voor iedereen duidelijk dat de veiligste manier is om voor een volledige explantatie te gaan. Maar voor vrouwen als ik die (nog) niet toe zijn aan die stap is de monobloc een optie. En persoonlijk ben ik daar erg blij mee.

Joke, ik heb haast omdat ik klachten heb! Ik heb 13 jaar oude pips. Als het aan mij lag had ik gisteren al onder het mes gegaan. Bovendien heeft dr. Nanyakkara zelf ook aangegeven dat ik absoluut niet moest wachten met opereren tot na de uitslagen. Er volgt zowiezo over een aantal maanden na de operatie weer een onderzoek bij hem om te kijken of hij verschillen tegenkomt in de uitslagen. Je vroeg trouwens of plastisch chirurgen aandringen op nieuwe implantaten. Bij de Jan van Goyen vroegen ze me niet eens of ik nieuwe wilde, ze gingen er gewoon van uit. Daarna ben ik bij dr van Loenen gekomen en die drong nergens op aan. Die liet de beslising echt aan mij over. Ik heb gevraagd wat ik kon verwachten als ik alleen zou explanteren. Daar kreeg ik heel eerlijk antwoord op. En ook aarbij bleef ze heel neutraal. Dus geen opmerkingen over dat is niet mooi of wat dan ook. Zelf is ze niet bekend met Monobloc dus ze heeft contact genomen met de leverancier voor info en ze heeft wat rondgebeld. Dit heeft ze puur voor mij gedaan omdat ik aangaf sillicone niet meer aan te durfen.

Karin ik ga gewoon nu voor de wissel. Ik krijg 27 Juli de uitslagen van bloed e.d. van Dr Nanyakkara. Mocht daar nu echt iets heel heftigs uitkomen dan kan ik zelf nog beslissen of ik voor de monoblocs ga of er toch vanaf zie. Er zit nog genoeg tijd tussen de 2 data.
Verder krijg ik nog onderzoek nadat ik de monoblocs heb. Vooralsnog ga ik er echter vanuit dat de operatie gewoon doorgaat. Verder heb ik voor mezelf besloten om het dan een jaar aan te kijken. Mocht ik toch klachten blijven houden dan kan ik altijd nog voor de explantatie gaan. Dan heb ik ook meer tijd om de daar op voor te bereiden.

Zoals ik al aangaf, ik ben er niet aan toe om weer terug te gaan naar mijn AA cups. Tot een paar maanden terug was ik nog zo blij met mijn BV. Sinds mijn rug operatie in Mei 2011 heb ik zo vaak voor de spiegel gestaan om de kijken en te wennen aan de gigantische littekens die ik daaraan heb overgehouden. En echt, ik dacht elke keer weer "gelukkig heb ik nog wel mooie borsten". Ik ben dus niet bereid op ze nu op te geven zonder dit geprobeerd te hebben. En ik kan me heel goed voorstellen dat een hoop meelezers dit niet snappen, maar iedereen zit anders in elkaar. Dit voelt voor mij goed. Als ik meteen voor explantatie zou gaan dan zou ik me elke keer weer afvragen of ik met de monoblocs ook klachtenvrij was geweest en toch nog had kunnen genieten van een C cup ipv.......

Alles word trouwen gewoon vergoed door mijn verzekering. Ik heb ze gebeld en zij gaven aan dat bij PIP alles gewoon wordt vergoed. Ongeacht welk type implantaat ik kies.
Pia

Ongelezen bericht 12 jul 2012 23:45

Weet je, ik keek net even op realself.com en er is praktisch niemand te vinden daar die spijt heeft van haar explantatie. Ook op dit forum zijn alle explantdames alleen maar opgelucht en blij.

Geeft toch te denken.
http://www.realself.com/Breast-implant-removal/reviews

Eigenlijk zou er jaarlijks een Booby Liberation Day gevierd moeten worden.
Als mijn boobies konden praten zouden ze het uitschreeuwen van geluk en me van alle kanten bedanken dat ik ze niet meer smoor met fabrieksfabrikaat. Maar dat terzijde...

Sabrah, fijn dat je ook zo realistisch bent om de explantatie-optie nog open te laten. Ik vind dat je alles goed overdenkt meis!

Lipofilling is ook een optie overigens maar dat weet je vast wel.
Siliconen zijn ondingen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2012 00:06

Wilde alleen reageren op:
Pia schreef:Eigenlijk zou er jaarlijks een Booby Liberation Day gevierd moeten worden.
Als mijn boobies konden praten zouden ze het uitschreeuwen van geluk en me van alle kanten bedanken dat ik ze niet meer smoor met fabrieksfabrikaat. Maar dat terzijde...
Leuk Pia. Altijd geef je mij weer een lach op het gezicht.
Liefs voor jou van mij, Luuntje

Ook voor jullie hoor!

@Sabrah: Maar je hebt nog steeds niet gereageert op mijn vraag. Of ga je dat niet meer doen? Hoeft niet hoor. Alleen als je wilt.
Sabrah

Ongelezen bericht 13 jul 2012 00:19

Hoi Luna, Sorry maar ik weet niet welke vraag je bedoelt? Dit geeft al aan hoe vergeetachtig ik ben momenteel. Ik ben namelijk bereid om op elke vraag antwoord te geven. Je mag alles van me weten (behalve mijn pinnummer :wink: )

Pia, ik heb met Dr van Loenen ook gesproken over lipofilling. Afgezien van het feit dat ik niet genoeg spek heb om te kunnen gebruiken hiervoor, is het ook een zeer zware ingreep. Omdat ik een jaar terug een spondylodese heb gehad waar ik een half jaar voor heb moeten revalideren raadde ze mij dit af.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”