Siliconen in lymfeklieren verwijderen?
M implants / Rofil
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.
Ik ben Esther en 37 jaar.
Sinds 08.07.2006 heb ik implantaten, deze heb ik toen laten zetten bij Silhouette in Breda.
Sinds 4 weken weet ik dat mijn linker implantaat (toen nog mogelijk) lek is.
Ik heb in de afgelopen weken heel veel gelezen en diverse onderzoeken gehad.
Afgelopen week een MRI en een 2e echo, hieruit is gebleken dat inderdaad mijn linker prothese lek is en de lymfeklieren in mijn linkeroksel tot aan mijn hals vol zitten met siliconendeeltjes.
As dinsdag heb ik een gesprek met mijn behandelend arts en gaan we bespreken wat er verwijderd gaat worden en wanneer.
We zijn er al wel over uit dat beide protheses verwijderd worden en nadat alles weer herstelt is er een borstlift gaat plaats vinden.
De overige vraag is nu nog: Moeten mijn lymfeklieren ook verwijderd worden en zo ja hoeveel moet er weg gehaald worden?
Waar ik het meest tegen opzie is eigenlijk de borstlift. Hoe gaat het eruit zien en wat blijft er nog over?
En als je je dan bedenkt dat wij dit allemaal maar bij toeval ontdekt hebben, omdat ik naar de arts ging ivm stemproblemen en steeds aanhoudende keelpijn.
Ik had al ruim 4 maanden een knobbel in mijn hals, maar schreef dit weg naar verdikte lymfeklieren ivm stress. En mijn aanhoudende moeheid schreef ik ook weg naar de stress in mijn privé leven en het feit dat ik een lichte slaper ben. Ook de pijn in mijn gewrichten was te verklaren, aangezien mijn moeder artrose heeft. Ook de verminderde weerstand is te verklaren, dacht ik, stress en slecht slapen....
Ook ben ik in deze afgelopen 4 weken erachter gekomen dat de producent van mijn implantaten de welkbekende PIP producent is. Ik heb de M implantaten van het merk Rofil met art.nr. IMGHC-TX 250.
Er is dus de afgelopen weken heel veel op mij afgekomen, op dit moment ben ik er relatief relaxt onder en denk ik alles moet er maar uit, maar hoe meer ik lees over de operaties hoe meer ik mij bedenk dat het niet "ff" een operatie is en ik snel weer op de been ben (kan namelijk moeilijk stilzitten)
Nu lijken alle puzzelstukjes op hun plaats te vallen nu de conclusie getrokken is dat mijn lijf continu aan het vechten is tegen de rondzwervende siliconen...
Mijn vraag aan jullie hoe ingrijpend is de operatie van het verwijderen van de implantaten en de lymfeklieren in 1 operatie? Ik wordt behandeld in het MCL Leeuwarden.
Ik hoop as dinsdag meer duidelijkheid te hebben omtrent alles....
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.
Ik ben Esther en 37 jaar.
Sinds 08.07.2006 heb ik implantaten, deze heb ik toen laten zetten bij Silhouette in Breda.
Sinds 4 weken weet ik dat mijn linker implantaat (toen nog mogelijk) lek is.
Ik heb in de afgelopen weken heel veel gelezen en diverse onderzoeken gehad.
Afgelopen week een MRI en een 2e echo, hieruit is gebleken dat inderdaad mijn linker prothese lek is en de lymfeklieren in mijn linkeroksel tot aan mijn hals vol zitten met siliconendeeltjes.
As dinsdag heb ik een gesprek met mijn behandelend arts en gaan we bespreken wat er verwijderd gaat worden en wanneer.
We zijn er al wel over uit dat beide protheses verwijderd worden en nadat alles weer herstelt is er een borstlift gaat plaats vinden.
De overige vraag is nu nog: Moeten mijn lymfeklieren ook verwijderd worden en zo ja hoeveel moet er weg gehaald worden?
Waar ik het meest tegen opzie is eigenlijk de borstlift. Hoe gaat het eruit zien en wat blijft er nog over?
En als je je dan bedenkt dat wij dit allemaal maar bij toeval ontdekt hebben, omdat ik naar de arts ging ivm stemproblemen en steeds aanhoudende keelpijn.
Ik had al ruim 4 maanden een knobbel in mijn hals, maar schreef dit weg naar verdikte lymfeklieren ivm stress. En mijn aanhoudende moeheid schreef ik ook weg naar de stress in mijn privé leven en het feit dat ik een lichte slaper ben. Ook de pijn in mijn gewrichten was te verklaren, aangezien mijn moeder artrose heeft. Ook de verminderde weerstand is te verklaren, dacht ik, stress en slecht slapen....
Ook ben ik in deze afgelopen 4 weken erachter gekomen dat de producent van mijn implantaten de welkbekende PIP producent is. Ik heb de M implantaten van het merk Rofil met art.nr. IMGHC-TX 250.
Er is dus de afgelopen weken heel veel op mij afgekomen, op dit moment ben ik er relatief relaxt onder en denk ik alles moet er maar uit, maar hoe meer ik lees over de operaties hoe meer ik mij bedenk dat het niet "ff" een operatie is en ik snel weer op de been ben (kan namelijk moeilijk stilzitten)
Nu lijken alle puzzelstukjes op hun plaats te vallen nu de conclusie getrokken is dat mijn lijf continu aan het vechten is tegen de rondzwervende siliconen...
Mijn vraag aan jullie hoe ingrijpend is de operatie van het verwijderen van de implantaten en de lymfeklieren in 1 operatie? Ik wordt behandeld in het MCL Leeuwarden.
Ik hoop as dinsdag meer duidelijkheid te hebben omtrent alles....
Hoi Esther,
Wat naar dat je siliconen in zoveel lymfeklieren hebt zitten! Heel erg dat het zover is gekomen!!!
De explantatie valt op zich wel mee. De operatie aan je lymfeklieren is lastiger, omdat je daar best wat narigheid aan kunt overhouden zoals lymfoedeem. Ze zullen dan ook niet je lymfeklieren verwijderen als het echt niet noodzakelijk is. Maar dat is het natuurlijk wel als er siliconen in zitten... Maar toch besluiten artsen soms om de lymfeklier te laten zitten.
Het verwijderen van lymfeklieren wordt niet door je pc uitgevoerd en je zult dus waarschijnlijk meerdere malen onder het mes moeten. Tenzij het allemaal nog in 1 operatie kan als het niet zoveel lymfeklieren zijn. Dan komt de andere chirurg er bij om dat te doen.
Laat je alsjeblieft goed informeren!
Ik zal je berichtje naar ons voorsteltopic verhuizen.
Ontzettend veel sterkte met alles en houd ons maar op de hoogte!
Veel liefs,
Luna
Nog een vraagje: hoezo weet je nu pas dat je M implantaten hebt? Heb je geen oproep van je pc gehad??
Wat naar dat je siliconen in zoveel lymfeklieren hebt zitten! Heel erg dat het zover is gekomen!!!
De explantatie valt op zich wel mee. De operatie aan je lymfeklieren is lastiger, omdat je daar best wat narigheid aan kunt overhouden zoals lymfoedeem. Ze zullen dan ook niet je lymfeklieren verwijderen als het echt niet noodzakelijk is. Maar dat is het natuurlijk wel als er siliconen in zitten... Maar toch besluiten artsen soms om de lymfeklier te laten zitten.
Het verwijderen van lymfeklieren wordt niet door je pc uitgevoerd en je zult dus waarschijnlijk meerdere malen onder het mes moeten. Tenzij het allemaal nog in 1 operatie kan als het niet zoveel lymfeklieren zijn. Dan komt de andere chirurg er bij om dat te doen.
Laat je alsjeblieft goed informeren!
Ik zal je berichtje naar ons voorsteltopic verhuizen.
Ontzettend veel sterkte met alles en houd ons maar op de hoogte!
Veel liefs,
Luna
Nog een vraagje: hoezo weet je nu pas dat je M implantaten hebt? Heb je geen oproep van je pc gehad??
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Hey Luna,
Het is goed hoor dat je het topic verplaatst hebt.
Het feit dat ik nu pas weet dat ik de M-implantaten heb, heeft te maken dat ik in de afgelopen jaren een aantal keer verhuisd ben en de kliniek Silhouette gesloten is geweest en onder een andere naam weer is gestart na controle van de Inspectie van de Gezondheidszorg. Ik denk dat ze of de administratie nooit bewaard hebben of mijn juiste adres niet meer hadden. Ik ben namelijk na de vergroting maar 1x op controle geweest.
Het is goed hoor dat je het topic verplaatst hebt.
Het feit dat ik nu pas weet dat ik de M-implantaten heb, heeft te maken dat ik in de afgelopen jaren een aantal keer verhuisd ben en de kliniek Silhouette gesloten is geweest en onder een andere naam weer is gestart na controle van de Inspectie van de Gezondheidszorg. Ik denk dat ze of de administratie nooit bewaard hebben of mijn juiste adres niet meer hadden. Ik ben namelijk na de vergroting maar 1x op controle geweest.
Hoi Ahemerik,
Helaas komt ze niet meer op het forum. Als je wilt, mail ik haar even, maar kan niet garanderen dat ze reageert...
Er waren neer vrouwen die de knobbels moesten laten verwijderen. Zal ik je de namen van wat artsen mailen?
Sterkte!!!❤

Helaas komt ze niet meer op het forum. Als je wilt, mail ik haar even, maar kan niet garanderen dat ze reageert...
Er waren neer vrouwen die de knobbels moesten laten verwijderen. Zal ik je de namen van wat artsen mailen?
Sterkte!!!❤
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
-
Exanimatio
Ik heb vergelijkbare situatie gehad, met de aanhoudende keelpijn (ruim drie kwart jaar), vaak keelontsteking en een vergrote lymfeklier in de hals vermoedelijk door mijn implantaten. Implantaten zijn wel intact. Bijna twee weken geleden ben ik de explantatie ondergegaan. Ik merk nu al dat mijn keelpijn aan het minderen is en de lymfeklier minder gevoelig is en lijkt kleiner aan het worden. Ik slik nu chlorella om te ontgiften, drink veel groene thee en volg exact het P2R plan van Mittsu.
Maar zoals hierboven goed geadviseerd wordt, het is nooit overbodig om je goed te laten informeren, vooral als de implantaten niet meer intact zijn. Succes en sterkte!
Maar zoals hierboven goed geadviseerd wordt, het is nooit overbodig om je goed te laten informeren, vooral als de implantaten niet meer intact zijn. Succes en sterkte!
Ik ben ook benieuwd naar wat te doen met siliconenresten in je hals/lymfen. Bij mij is er ook 1 prothese echt lek, over 4.5 weken vindt de explantatie plaats maar het wachten duurt zoooo lang. Ik heb ook echt het idee dat m'n rechterborst zienderogen kleiner is, zo eng waar dat spul dan gebleven is. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het ook graag. Ik ga me iig ook inlezen over P2R plan van Mittsu, dat kende ik nog niet.
Informatie over knobbels of siliconenresten en het laten verwijderen hiervan
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2116
Hoe weet je of er siliconen in je lichaam terecht zijn gekomen?
viewtopic.php?t=1966
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2116
Hoe weet je of er siliconen in je lichaam terecht zijn gekomen?
viewtopic.php?t=1966
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dankje Luna voor de links!
Wat doe je veel voor ons allemaal door dit forum zo actief in goede banen te leiden en alles actueel te houden. Je bent een kanjer! Ik en alle anderen hebben er veel steun aan. Kritische informatie is elders nauwelijks te vinden en het is zo waardevol, dankjewel daarvoor!
Wat doe je veel voor ons allemaal door dit forum zo actief in goede banen te leiden en alles actueel te houden. Je bent een kanjer! Ik en alle anderen hebben er veel steun aan. Kritische informatie is elders nauwelijks te vinden en het is zo waardevol, dankjewel daarvoor!
Dat is heel lief van je en heb ik nu hard nodig!Lien schreef: ↑18 feb 2021 19:53Dankje Luna voor de links!
Ik probeer te strijden voor waar ik in geloof, maar mensen kunnen dat niet allemaal waarderen
Sterkte lieve Lien!❤❤❤ en nogmaals bedankt!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Om te beginnen; inderdaad Luna, ongelooflijk wat jij doet. Ik heb de afgelopen maanden ontdekt welk taboe er heerst op protheses bij de gemiddelde arts in het ziekenhuis. Dit forum is voor mij erg verhelderend geweest en heeft me nog strijdlustiger gemaakt. 10 maart worden mijn protheses verwijderd. Ik heb in mijn linker borst een extracapsulaire ruptuur en rechts een afwijking die ook verwijderd moet worden en onderzocht. En siliconen in beide oksels. Volgens de radiologische onderzoeken links meer dan rechts. Al lange tijd keelpijn, flink opgezette klieren in hals en bij mijn oor, nooit gerelateerd aan mijn protheses. Mij is verteld dat alleen makkelijk te pakken ophopingen verwijderd worden maar liever geen lymfklieren, de gevolgen daarvan kunnen groot zijn.
Al voordat ik dit forum begon te lezen heb ik mijn verhaal opgeschreven. Ik deel dat graag met degene die het willen lezen. Sinds ik dit forum lees valt er zoveel op z’n plek waardoor ik me over sommige dingen nu meer bewust ben dan toen ik het schreef. Ik heb foto’s vanaf 1998 die ik ook wil delen maar misschien beter om daarvoor een eigen topic aan te maken!?
Al voordat ik dit forum begon te lezen heb ik mijn verhaal opgeschreven. Ik deel dat graag met degene die het willen lezen. Sinds ik dit forum lees valt er zoveel op z’n plek waardoor ik me over sommige dingen nu meer bewust ben dan toen ik het schreef. Ik heb foto’s vanaf 1998 die ik ook wil delen maar misschien beter om daarvoor een eigen topic aan te maken!?
Wat een vreselijk verhaal
Helaas staat jouw verhaal niet op zichzelf. Ontzettend veel vrouwen die hetzelfde hebben als jij. Lijven vol siliconen. Zo ontzettend triest!
Hoop dat je snel wordt verlost en dat het plekje niet ernstig is

Kusss!

Helaas staat jouw verhaal niet op zichzelf. Ontzettend veel vrouwen die hetzelfde hebben als jij. Lijven vol siliconen. Zo ontzettend triest!
Hoop dat je snel wordt verlost en dat het plekje niet ernstig is
Kusss!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Wabisabi,WabiSabi schreef: ↑18 feb 2021 20:40Om te beginnen; inderdaad Luna, ongelooflijk wat jij doet. Ik heb de afgelopen maanden ontdekt welk taboe er heerst op protheses bij de gemiddelde arts in het ziekenhuis. Dit forum is voor mij erg verhelderend geweest en heeft me nog strijdlustiger gemaakt. 10 maart worden mijn protheses verwijderd. Ik heb in mijn linker borst een extracapsulaire ruptuur en rechts een afwijking die ook verwijderd moet worden en onderzocht. En siliconen in beide oksels. Volgens de radiologische onderzoeken links meer dan rechts. Al lange tijd keelpijn, flink opgezette klieren in hals en bij mijn oor, nooit gerelateerd aan mijn protheses. Mij is verteld dat alleen makkelijk te pakken ophopingen verwijderd worden maar liever geen lymfklieren, de gevolgen daarvan kunnen groot zijn.
wat een heftige verhaal!! Ik lees graag je hele verhaal, zou je aub deze met ons willen delen?
en wat fijn dat je 10 maart wordt verlost van de protheses!
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Dank je wel Susana. Ik heb mijn verhaal geplaatst.
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3462
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3462
Hai,Exanimatio schreef: ↑18 feb 2021 14:40Ik heb vergelijkbare situatie gehad, met de aanhoudende keelpijn (ruim drie kwart jaar), vaak keelontsteking en een vergrote lymfeklier in de hals vermoedelijk door mijn implantaten. Implantaten zijn wel intact. Bijna twee weken geleden ben ik de explantatie ondergegaan. Ik merk nu al dat mijn keelpijn aan het minderen is en de lymfeklier minder gevoelig is en lijkt kleiner aan het worden. Ik slik nu chlorella om te ontgiften, drink veel groene thee en volg exact het P2R plan van Mittsu.
het P2R plan is dat levenslang?
En heb je ook lipofilling gedaan?
Ik vind het allemaal zo en moeilijk
Groetjes Angelique