Waarom durf ik de knoop niet door te hakken? (even voorstellen)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Daantje92

Ongelezen bericht 31 dec 2020 13:12

Hoi lieve mooie vrouwen,

Ik ben Daantje en ik lees sinds een aantal weken jullie verhalen.

Radar gezien, maar zelf geen klachten?
Een paar maanden geleden keek ik nietsvermoedend naar het programma van Radar waarin verschillende vrouwen hun vreselijke ervaringen deelden over hun borstimplantaten. Tot die tijd had ik geen seconde nagedacht over al deze mogelijke nare gevolgen!!
Op mijn 20e heb ik een borstvergroting laten doen en inmiddels ben ik 27. Ik ben al 7 jaar ontzettend blij met mijn prachtige borsten. Het is misschien geen populaire opmerking op dit forum maar wat ben ik sterk geworden na deze borstvergroting.
Toch bleef het programma aan me knagen en sindsdien doe ik ontzettend veel research. Ik geloof nog steeds niet dat ik klachten heb van mijn implantaten (ze zijn overigens van Mentor, 275cc per borst). Ik heb mijn medisch dossier opgevraagd bij de huisarts en ook daaruit kan ik niet afleiden dat ik sinds mijn borstvergroting vreemde klachten heb waarmee ik bij de huisarts ben geweest. Toch zijn er wel wat dingetjes die misschien(??) een gevolg zijn van de implantaten, namelijk:
- ik word vaak wakker met gezwollen, brandende ogen die niet echt kraakhelder wit zijn. Ik heb geen idee hoe dit was voor de bv.
- ik heb veel nekpijn, ook geen idee of ik dit voor de bv al had.
- ik heb sinds een halfjaartje pijn in mijn knieΓ«n, met name als ik in kleermakerszit zit. Op de echo is niets vreemds te ontdekken.
- mijn huid is erg droog en ik heb veel plekjes die jeuken.
- ik kom ontzettend moeilijk uit bed, maakt niet uit hoe laat het is. Voor mijn gevoel had ik dit voor de bv ook al.
- ik heb sinds een paar jaar een irritante tandpijn (die erger lijkt tijdens mijn menstruatie), die ik voor de bv zeker weten niet had. Tandarts kan niks geks vinden.
- ik heb tijdens mijn menstruatie migraine, die ik voor de bv ook niet had.

Foto's van voor de bv
Vandaag heb ik nog eens gekeken naar de foto's die ik heb gemaakt voor mijn borstvergroting. Het enige wat ik denk: arme meid, logisch dat je hiervoor gekozen hebt! Ik wil NOOIT meer terug naar het gevoel wat ik toen had, wat maakt dat me bang :(

Consult bij dr. Niessen
Inmiddels heb ik een consult gehad bij dr. Niessen. Het was een prettig gesprek en mijn eerste gevoel na het gesprek was: DOEN! Al is de kans maar 1% dat ik klachten heb/krijg, welke vrouw zou dan in godsnaam dat risico willen nemen? Ik dus niet.. Maar het is nu een paar weken geleden dat ik bij dr. Niessen was en het lijkt wel alsof ik in een rollercoaster zit. Het ene moment ben ik er zo van overtuigd dat ik het moet doen en het andere moment twijfel ik aan alles.
Ik ben overigens erg slank, had een inimini A cupje voor mijn bv en borsten die erg naar buiten staan dus echt een kippenborst. De woorden van dr. Niessen: ze zijn inderdaad erg klein als de implantaten eruit gaan. Hij raadt dan ook explantatie met lipofilling aan. Hij gaf aan dat het dan echt mooie borstjes gaan worden! Hij kan 150cc (300cc totaal voor beide borsten samen) vet oogsten en verwacht dat daar 100cc per borst van overblijft. Weet iemand of het overblijven van 100cc realistisch is?

Twijfels over explantatie+lipofilling
Zoals ik al schreef heb ik ontzettend veel van jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat ben ik blij dat jullie bestaan (klinkt heel gek, maar serieus!!). Ik lees veel positieve verhalen over explantatie en lipofilling bij dr. Niessen maar ik heb ook twijfels. Als ik lees dat hij op de dag van de operatie gehaast is, hij aan iemand zonder lipofilling vraagt hoe het met het ingespoten vet is, hij (mogelijk) in een buik wat vet laten zitten waardoor een van jullie nu een knobbel in haar buik heeft, dan krijg ik twijfels. Ik wil niet 'weer' een foute keus maken.
Wel ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik een emotioneel onzeker wrak wordt als ik kies voor explantatie zΓ³nder lipofilling. Zo eerlijk moet ik naar mezelf zijn. Dus als ze eruit gaan, dan met lipofilling.

Is er iemand die mijn verhaal herkent? Die me net over het drempeltje kan helpen? Of iemand die gewoon wil reageren? Heel graag!!

Lieve groet,

Daantje
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 dec 2020 14:36

Lieve schat, ik zou niet reageren, maar jouw verhaal maakt me verdrietig. Ik voel je strijd 😒
Heb vertrouwen! De dingen die je noemt zijn gebeurt, maar er zijn veel meer goede dan minder goede ervaringen van de artsen op onze lijst.
Helaas kan niet altijd alles gaan zoals verwacht. Ook artsen hebben niet alles in de hand en ook zij zijn aan het leren van hun fouten net als wij allemaal.
Ik ben voorstander van acceptatie maar begrijp ook dat het in sommige gevallen soms heel moeilijk kan zijn.
Wat je vraagt over het vet dat overblijft is zeker realistsch. Maar resultaten verschillen gewoon bij iedere vrouw. Toch zijn de resultaten over het algemeen heel goed.
Ik vind het goed van je dat je al een hele tijd leest en alles overdenkt. Dat is belangrijk voor de keuze die je moet maken. Ik zie vaak dat vrouwen te snel kiezen zonder onderzoek vooraf. Jij doet het heel erg goed!
Luister naar je hart, die weet het antwoord hoor.

We hadden een mooi topic met wat hulp bij moeilijke vragen. Dat is dit topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... =44&t=3004

Alles komt goed! Jij vindt jouw weg!πŸ™

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Mar3kids

Ongelezen bericht 31 dec 2020 15:10

Hoi,

Ik heb met hetzelfde geworsteld. Ik had alleen ontzettend veel klachten en dat maakte de keus wel wat makkelijker. Ze moesten eruit en wilde geen protheses meer terug.
Wel koos ik voor lipofilling.
De operatie en explanatie en lipofilling had ik iets onderschat. Het is best pittig, misschien ook vanwege al mijn klachten.
Nu sinds een dag of 2 merk ik dat ik elke dag iets sterker wordt.
Moet wel zeggen dat mijn borsten echt geslonken zijn.
Je weet niet wat er overblijft, het is een risico wat je neemt. En geen 1 lichaam is hetzelfde.
Ik kan niet de keus voor jou maken hoop alleen dat je wat hebt aan mijn topic of miss heb je die al gelezen.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust!
X
Susana

Ongelezen bericht 31 dec 2020 15:22

Hoi Lieve Daantje,
Mijn verhaal is anders dan jouwe maar ik herken me in jou gevoel! Mijn ervaring is dat na een tijdje ook als je slank bent, meestal is de borstweefsel veranderd en zelf toegenomen. Na de explantatie doormidden van massages kun je ook de weefsel stimuleren om voller te worden. Jou gezondheid gaat voor, dat moet nummer 1 zijn! Als je zover bent, kan ik jou collega's aanraden die jou kunnen helpen om te leren goed voor jou dierbare borsten te verzorgen.
Ik wens je veel sterkte tijden jou proces πŸ’œ
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
annabel

Ongelezen bericht 31 dec 2020 15:31

Lieve Daantje,

Als ik jou was zou ik alles even goed op papier zetten zowel je gedachtes als feiten over explantatie, explantatie + lippo, geen explantatie... waarom je er wel of niet voor wil gaan.

Later kan je er ook op terugkomen. Dit zorgt er ook voor dat je zelfvertrouwen in je genomen keus krijgt en dat je minder angstig bent.

Ik herken je helemaal. Soms zie je door de bomen het bos niet meer door emoties en vooral door de angst.

Vertrouw op jezelf, je eigen argumenten en gedachtes xoxo
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 dec 2020 16:41

Lieve schatten, mooie reacties, bedankt!

Lieve Mar, je bent net geopereerd. Het meeste volumeverlies merk je in de eerste 3 weken en dit is vocht. Verlies van vet, vindt veel later plaats.

Lieve Susana, ik volg je helemaal! Maar helaas kunnen sommige vrouwen masseren wat ze willen, maar daar groeit hun weefsel niet van…
Ik ben echt voorstander van acceptatie, maar er zijn vrouwen die er heel erg onder kunnen gaan lijden als ze geen alternatief laten doen, zoals lipo of lift. En psychische gezondheid is even belangrijk als lichamelijke.
Wat ik vooral belangrijk vind, is dat vrouwen hun keuzes echt heel goed overdenken. En zich inderdaad ook realiseren, dat borstweefsel vaak ook kan toenemen. Maar dit heeft alles te maken met de bouw en de genen. En met hormonen. De jonge vrouwen, die ook nog geen kinderen hebben gehad, zullen vaak geen grotere borsten hebben.
Ik wil hiermee zeker niet aansporen tot lipo of borstlift. Ik ben vΓ³Γ³r acceptatie! Ook als je plat bent, of hangborsten hebt, ben je mooi! Het is jouw lichaam en die moet je omarmen, koesteren en Liefde geven! Toch begrijp ik ook de keuze van sommige vrouwen. Ik zie het als een tussenstap in hun weg naar bewustzijn en nog veel meer Liefde voor hun lichaam en henzelf.
Ik begrijp wel jouw visie, omdat je misschien twijfelt over de veiligheid van lipo en ik geef je geen ongelijk. De absolute veiligheid kan helaas niet gegarandeerd worden, maar dan zouden we ook geen borstreconstructies met eigen weefsel meer kunnen doen, het is in feite hetzelfde. De verplaatsing van weefsels en cellen.
Ik hoop dat er een tijd komt dat dit niet meer nodig zal zijn. En dat ook kanker geen realiteit meer zal zijn. Ik geloof in onze sterke geest en helende vermogen van onze lichamen. En de creatieve kracht van onze geedt, die materie kan herscheppen. Ik geloof daar echt in!

Lieve Annabel, Wat een mooie en waardevolle tip geef je hier! Inderdaad is het forum 1 groot bos vol met bomen waar je vaak echt de weg kwijt kunt raken. Onze lieve Sammie zei dat ze delen die ze belangrijk vond, kopieerde en bewaarde. Dat zou een vrouw kunnen doen. Gewoon knippen en plakken in Word en dan nog haar eigen toevoeging. Met eigen gedachten Γ©n gevoelens, want die horen er gewoon bij.

Ik ga dit topic één deze dagen een nieuw plekje geven, het is heel waardevol. Vooral jouw tip Annabel.
Misschien kun je in je eigen topic nog vertellen hoe met jou was gegaan. Jouw afspraak bij internist enz.

Doeg lieve meiden, nu schrijf ik echt niet meer hahaha

L-O-V-E Luna!
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 dec 2020 17:41

Hier mooie inspirerende foto's van Jaimie Crafoord
Zij is heel jong, is heel slank en heeft heel mooie borstjes die bij jaar passen. Gewoon een heel mooi meisje
https://www.instagram.com/jamiecrafoord/?hl=nl

Ook zij deed explantatie (zonder lipo geloof ik) zoals jullie weten.

Maar niemand weet van de ander hoe haar borsten eerst waren. En welk leed van onzekerheid daarachter school. Ik ken vrouwen die nog kleinere borsten hadden voor de bv...en na....

Iedere vrouw voelt op een gegeven moment goed aan wat haar keuze zal worden. Ik geloof in jullie vermogen om het juiste voor jezelf te kiezen.

Bedenk je dat jouw keuzes ertoe doen, je kiest ze, omdat ze bij je lot hoorden. Jij moet de ervaringen die ontstaan uit jouw keuzes gaan doorleven.

En onthoud, de keuzes maakte je al voordat je geboren werd. Je komt hier om ze te ervaren en begrijpen.

Leef dus in overgave en vertrouw op je eigen leven waar je ooit als incarneerende ziel voor koos. Dit is jouw leven, jouw keuze!

LIEFS NOGMAALS VOOR ALLE MEIDEN!!!❀❀❀

Ps. Ik weet dat niet iedereen hierin geloofd, maar wilde het delen voor de vrouwen die dat wel doen. Zodat het hen rust brengt.
Daantje92

Ongelezen bericht 31 dec 2020 18:36

Lieve allemaal,

Wat fijn om jullie berichtjes te lezen en te weten dat ik niet alleen ben in deze innerlijke strijd. Dankjulliewel voor de herkenning, tips en lieve woorden!
Ik denk dat ik het extra lastig vind omdat ik (denk dat ik) geen klachten ervaar. Van de andere kant vind ik dat geen goed 'excuus' om te blijven lopen met iets in mijn lichaam waar ik mogelijk over een paar jaar alsnog klachten door krijg. Houd ik mezelf dan niet gewoon voor de gek? Zijn er trouwens dames op het forum die klachten kregen van Mentor siliconen? Ik geloof dat ik Mentor wel in een van jullie verhalen voorbij heb zien komen.

Ik weet eigenlijk zeker dat ik in de tussenliggende jaren geen extra weefsel heb opgebouwd. Mijn lichaam is nog precies als toen.
De tip van Annabel kan ik zeker iets mee, dat is ook echt zo'n maniertje wat bij mij past ;) En inderdaad soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Het ene moment ben ik zooo overtuigd van wat ik wil en het andere moment ben ik terug bij af. Maar het is natuurlijk ook niet niks om zo'n keus te maken..

O Luna ik vind Jamie echt een grote inspiratiebron!! Via haar is het balletje bij mij eigenlijk gaan rollen. Toen ben ik gaan zoeken naar wat die onderzoeker met wie zij 'samenwerkt' allemaal zegt. Die Henry Dijkman. Ik schrok vooral toen hij zei dat vrouwen op een 'point of no return' komen. Waarmee hij bedoelde dat er een punt komt waarop je klachten mogelijk niet meer weggaan, ook niet naar explantatie. Ik vraag me wel nog steeds af of er uiteindelijk ook vrouwen zijn die prima kunnen leven met implantaten of dat uiteindelijk IEDEREEN klachten krijgt... daar draait hij steeds een beetje omheen en dat doet iedereen. Heeft er vast mee te maken dat we dat allemaal niet zeker weten.
Overigens vind ik de 'borstjes' van Jamie prachtig, helemaal niks mis mee. Klein maar fijn zeggen we dan. Mijn grootste angst komt doordat die van mij enorm uit elkaar staan. Dat heb ik altijd het allerergste gevonden en hoe kleiner ze zijn hoe meer het opvalt. Ik zou dus tekenen voor die van Jamie :oops:

Dames, een FIJNE JAARWISSELING voor jullie allemaal. Ik proost vanavond op kleine gezonde borsten haha..
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 dec 2020 19:42

Nou, daar draaien wij, van SVS MKS, die al sinds 92 onderzoekt, echt niet omheen hoor, dat implantaten schadelijk zijn voor iedereen!πŸ˜‰
Als dat je twijfel was, dan zeg ik: eruit ermee!!!
Geloof me, je lichaam zal dankbaar zijn.
En met lipo kan de arts aan 1 kant meer vet doen, zodat ze minder naar buiten staan. Wat dat betreft is Niessen echt een kunstenaar.

Echt, als ik wist dat dat jouw twijfel is, wel laten zitten of niet, nou dan had ik dat hele stuk niet geschreven🀣

Eruit ermee, zoek niet verder en twijfel niet verder!πŸ‘Š
Natural me again

Ongelezen bericht 01 jan 2021 11:50

Hi Daantje, heel herkenbaar je verhaal. Het is ook spannend; we stappen ergens in zonder te weten wat het resultaat zal worden. Acceptatie is altijd een weg en waarschijnlijk de beste, maar niet iedereen (waaronder ikzelf) is al zover om die bij elk resultaat af te kunnen leggen.

Mijn voorsituatie is vergelijkbaar met de jouwe; ik ben erg slank, mijn borsten staan wat verder uit elkaar en bij mij is er ongeveer (ietsje minder) het aantal cc geoogst dat bij jou mogelijk is (130cc). Er zijn bij mij wel wat dingen misgegaan en veel van het vet of vrijwel alles is verdwenen. Maar ondanks dat ben ik blij dat ik het heb gedaan. Mijn borsten zijn klein, maar hebben een mooie vorm en ze zijn zacht en natuurlijk.

Verder schreef je over de gehaastheid die een aantal van ons hebben ervaren bij Niessen. Ik ben een van zijn patiΓ«nten die de gehaastheid heeft aangekaart, en tijdens mijn laatste afspraak merkte ik dat hij er wat mee had gedaan. Hij nam meer de tijd, en gaf ook aan dat hij dit nu ook doet bij het aftekenen op de operatiedag. Het kwam op mij oprecht over en ik hoop dat de vrouwen die na mij komen een andere ervaring zullen hebben dan ik had.

Kortom, in mijn ervaring is het zo dat zelfs als het niet helemaal loopt zoals gehoopt, dat het het toch waard is.

Ik weet zelf dat het heel moeilijk is om foto's te vinden van vrouwen die echt kleine borsten hadden als voorsituatie (ook hier zie ik dat de meesten uit de explantatie komen met toch wel een volle borst). Mocht het je helpen, dan wil ik wel foto's met je delen, ook van hoe het was toen het vet er nog was zodat je kan zien hoe dit aantal cc eruit ziet op een kleine borst. Als dit behulpzaam voor je is; stuur me een pb!

Heel veel succes met je keuze!
Daantje92

Ongelezen bericht 01 jan 2021 22:30

Luna MKS schreef: ↑
31 dec 2020 19:42
Nou, daar draaien wij, van SVS MKS, die al sinds 92 onderzoekt, echt niet omheen hoor, dat implantaten schadelijk zijn voor iedereen!πŸ˜‰
Als dat je twijfel was, dan zeg ik: eruit ermee!!!
Geloof me, je lichaam zal dankbaar zijn.
En met lipo kan de arts aan 1 kant meer vet doen, zodat ze minder naar buiten staan. Wat dat betreft is Niessen echt een kunstenaar.

Echt, als ik wist dat dat jouw twijfel is, wel laten zitten of niet, nou dan had ik dat hele stuk niet geschreven🀣

Eruit ermee, zoek niet verder en twijfel niet verder!πŸ‘Š
Doet goed dat jij het wel zo durft uit te spreken!!
En dat is nog wel een hele goede tip die je er nog zo snel tussen gooit: ik ga dit nog aan dr. Niessen vragen of het mogelijk is om aan 1 kant wat meer vet in te brengen. Daar heb ik het nog niet met hem over gehad.
Mijn hoofd zegt wel dat ze eruit moeten hoor, mijn gevoel moet nog even meewerken :roll:
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 jan 2021 12:29

Het heeft niks met durven uitspreken te maken maar met feiten die onze Stichting sinds 1992 verzameld. Heb je naar de website gekeken en de over de duizend wetenschappelijke onderzoeken gezien? Of de lijst met de chemische samenstelling en alle stoffen afzonderlijk? En wat elke stof aanricht?
Het forum is maar een klein deel van ons werk hoor.
Zelfs op de sites hebben we niet meer alles kunnen staan, omdat het teveel werd en vrouwen echt de weg kwijtraakten.
Het forum is niet de plek van bewijzen in de vorm van wetenschappelijke onderzoeken, of artikelen van wetenschappers, het forum is er alleen voor lotgenotencontact en praktische informatie. De rest vind je op de websites.

Geen twijfel mogelijk. Siliconen borstimplantaten zijn niet veilig! Voor niemand zijn ze dat! De één wordt sneller ziek, omdat dat genetisch bepaald is en ook te maken heeft met allerlei andere factoren die vanbuiten kunnen meespelen. Zoals leefstijl of bijvoorbeeld verzwakking/ontregeling door vaccins. Het versterkt elkaar namelijk.

Stekte en succes! Je zult juist kiezenπŸ‘

Ps. Wil je nog kinderen? Denk ook aan hen. Neem dat mee in je besluitvorming.

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Daantje92

Ongelezen bericht 02 jan 2021 12:58

Luna MKS schreef: ↑
02 jan 2021 12:29
Het heeft niks met durven uitspreken te maken maar met feiten die onze Stichting sinds 1992 verzameld. Heb je naar de website gekeken en de over de duizend wetenschappelijke onderzoeken gezien? Of de lijst met de chemische samenstelling en alle stoffen afzonderlijk? En wat elke stof aanricht?
Het forum is maar een klein deel van ons werk hoor.
Zelfs op de sites hebben we niet meer alles kunnen staan, omdat het teveel werd en vrouwen echt de weg kwijtraakten.
Het forum is niet de plek van bewijzen in de vorm van wetenschappelijke onderzoeken, of artikelen van wetenschappers, het forum is er alleen voor lotgenotencontact en praktische informatie. De rest vind je op de websites.

Geen twijfel mogelijk. Siliconen borstimplantaten zijn niet veilig! Voor niemand zijn ze dat! De één wordt sneller ziek, omdat dat genetisch bepaald is en ook te maken heeft met allerlei andere factoren die vanbuiten kunnen meespelen. Zoals leefstijl of bijvoorbeeld verzwakking/ontregeling door vaccins. Het versterkt elkaar namelijk.

Stekte en succes! Je zult juist kiezenπŸ‘

Ps. Wil je nog kinderen? Denk ook aan hen. Neem dat mee in je besluitvorming.

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Dankjewel lieve Luna voor al jouw snelle reacties! Ik heb heel veel gelezen ja, lang nog niet alles maar er gaat geen dag meer voorbij dat ik er niets over lees. En met al jullie informatie, berichtjes en foto's voel ik steeds meer dat mijn gevoel mijn verstand wil volgen. Het begin is er, de getekende overeenkomst ligt klaar om naar dr. Niessen verstuurd te worden, nu nog dat laatste stapje. Ik weet zeker dat dat niet lang meer duurt.

Die kindjes gaan er hopelijk komen en die verdienen het allerbeste natuurlijk!! :) :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 jan 2021 13:08

Lieve Daantje, Heel goed!πŸ‘πŸ˜˜

Lieve Natural me again, dank je wel voor je lieve berichtje! En hulp aan de vrouwen!!!
Ik reageer straks in je litteken berichtje. πŸ˜˜πŸ’•
Daantje92

Ongelezen bericht 02 jan 2021 19:05

Hoi dames,

Misschien heeft iemand een antwoord op mijn vraag:
Is het mogelijk dat je blijvend last krijgt van vocht in je benen door het wegnemen van vet? Ik weet dat je een drukpak moet dragen om het vocht tegen te gaan. Maar loop je dan geen risico dat het vocht blijft zitten of bijvoorbeeld op bepaalde moment weer opspeelt?

Lieve groet Daantje
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”