Ik ben er hier een tijdje tussenuit geweest, wilde alles vooral zelf even een plekje geven zonder dat ik onzeker of angstig werd van dingen die ik las, waaronder verhalen op dit forum.. Beetje kop in het zand gestoken
Maar nu 3 maanden na explantatie, ben ik toch weer een beetje aan het zoeken geslagen hier, maar kan niet echt een vergelijkbaar verhaal vinden..
Mijn nacontrole bij Van Selms, 4 wkn na explantatie, stelde echt niets voor, de tapes werden eraf gerukt, hij vroeg hoe het ging. Ik gaf nog wel aan dat m'n linkerborst vrij rimpelig indeukt als ik voorover buk en hij gaf aan "tja er is best wat gebeurd daarbinnen".
Pas toen de tapes eraf waren ben ik goed m'n borsten gaan voelen en merkte dat links behoorlijk steviger voelde dan rechts, wellicht veel vocht?. Na weer 2 wkn maar met JvG contact opgenomen en de consulent gaf aan dat bij volledige capsulectomie er best veel wondjes intern ontstaan en het herstel wel 4-5 mnd kan duren. Zolang de borst niet rood/warm is en ik geen koorts, dan is er geen ontsteking.
Nou was ik even gerustgesteld maar de borst werd niet soepeler, integendeel. Ik begon echt een schijf te voelen. Dus ben bij m'n huisarts langs geweest. Zij dacht aan een ingekapselde bloeduitstorting. Ik kon het nog een week of 6 aankijken en anders een doorverwijzing voor een echo. Dat is nu 3 wkn geleden en misschien ben ik veel te ongeduldig, maar het wordt gewoon niet kleiner/minder. Het is echt zo groot en zo hard als een ei, aan de bovenkant voel ik een duidelijke rand. Ik vind het zo onprettig voelen.. Daarnaast is er dus ook een duidelijk zichtbaar verschil in grootte tussen de borsten.
Het doet gewoon veel met me, ben er erg neerslachtig van. Ik had geen enkele klacht of pijn met mijn 15 jaar oude implantaten. Maar verlangde wel naar zachte warme borsten.. Nu zit ik met twee ongelijke borsten, een ongemakkelijk gevoel in één borst die ook nog es harder voelt als mét implantaat.
Ik heb JvG van de week nog een keer gemaild, in de hoop dat er met van Selms wordt afgestemd ipv dat een consulent het telefonisch weer wegpraat.. Nog geen reactie. En nu met het Corona gebeuren vind ik het ongepast om hier op aan te dringen, evenals naar de huisarts te gaan, die hebben ook wel wat anders te doen nu.
Ben gewoon een beetje bang dat dit blijvend is, geen idee hoe dit opgelost kan worden, heb in ieder geval weinig hoop dat het uit zichzelf toch nog wegtrekt..
Dus toch maar weer es een berichtje hier, of iemand het herkent of misschien tips heeft? Of is het toch echt een kwestie van tijd?
Groetjes