Monobloc Hydrogel CMC

Protheses vanwege cosmetische reden.
elisa2020

Ongelezen bericht 19 feb 2020 22:23

Hoi,

Vandaag heb ik me aangemeld op het forum omdat ik hoop iets te kunnen beteken voor het meldpunt en daarnaast wil ik graag contact met dames die zich aan mij kunnen relateren.

In 2008 heb ik op 19 jarige leeftijd Monobloc siliconen borstimplantaten laten plaatsen omdat ik nagenoeg geen natuurlijke borstgroei heb. Tijdens mijn zoektocht naar een verklaring voor mijn vermoeidheidsklachten (uiteindelijk bleek dit door een ernstig B12 tekort te komen) heb ik ook veel gelezen over siliconen borstimplantaten.

Dit is dan ook de reden geweest dat ik in 2013 door dr. Kappel een prothesewissel heb laten uitvoeren. Ik was toen 24 en op dat moment voelde dit als een juiste keuze o.a. i.v.m. mijn kinderwens voor de toekomst.

Eenmaal zwanger begon het te knagen. Met mijn dochter lijkt alles prima in orde, maar achteraf voel ik me enorm schuldig over het feit dat ik een kind heb gekregen terwijl er zeer waarschijnlijk siliconen partikels en andere schadelijk stoffen door mijn lichaam migreren. Daarnaast geef ik nog steeds borstvoeding (dochter bijna 2) en vraag me letterlijk iedere dag af of ik er goed aan doe. Ik heb uren gespendeerd aan het vertalen en doorlezen van wetenschappelijke onderzoeken en kan mezelf helemaal gek maken. Inmiddels gaat er geen dag voorbij dat ik er niet aan denk en ben ik mijn onderbuik gevoel beu. Ik wil de implantaten laten explanteren zodra mijn dochter is gestopt met drinken aan de borst.

De gedacht aan explantatie vind ik verschrikkelijk en ik weet dat het niet hebben van borsten straks (weer) een behoorlijk grote impact gaat hebben op mijn leven. Maar als ik alle ellende op dit forum lees of denk aan mensen in ontwikkelingslanden/oorlogsgebieden besef ik me heel goed dat er veel ergere dingen zijn dan geen borsten hebben.

Groetjes, Elisa
Zusss

Ongelezen bericht 20 feb 2020 06:29

Welkom Elisa2020,

Moedig dat je een besluit hebt genomen en voor explantatie te gaan! πŸ’œ

Je verhaal over zwanger zijn, borstvoeding geven is wat mij ook raakt en bezig houd. Misschien hebben die lieve schatten ook wel siliconen in hun lichaam. Vind de gedachte daaraan ook vreselijk. De PC heb ik dit ook gevraagd maar ik begreep dat de onderzoeken zich daar nu niet op richtten en dit voorlopig onduidelijk blijft... Snap je zo goed.

Probeer anderzijds te denken dat ten tijde van het plaatsen van de implantaten er nog niets bekend was over dat het zo slecht was, er geen voorlichting was etc. Dat ik toen deze keuze maakte maar toen niet wist wat voor effecten het zou hebben. Probeer jezelf dus geen verwijten te maken. Je gaat je straks beter voelen!πŸ’œ

Heb je al een afspraak? Wil je weer naar Dr Kappel? Sta je open voor lipofilling? Misschien kan dat je ook helpen. Begrijp je onzekerheid hierin. Sterkte Γ©n super dat je gaat explanteren. Dat is stap 1! πŸ’œπŸ€πŸ’œ
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2020 10:53

Aah wat een verhaal weer😒
Alles komt goed lieverd, ook met je kleine meid! Heb vertrouwen, ok?πŸ™

Je had al gemeld zag ik, dank je wel!!!πŸ˜€

Heel veel liefs en kusjes

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2020 11:32

Dacht te hebben gelezen dat je had gemeld maar misschien niet. Zou je dat wel willen doen? viewtopic.php?t=1689

Dank je!πŸ’–
elisa2020

Ongelezen bericht 20 feb 2020 18:32

Hoi Luna,

Inmiddels melding gemaakt en erbij vermeld dat de inhoud van de siliconen implantaten na 5,5 jaar minder was dan oorspronkelijk, dit terwijl de omhulling intact was.

groetjes en bedankt voor de lieve reacties!
Buck

Ongelezen bericht 04 okt 2020 16:42

Hoi allemaal,

Wat een herkenbaar verhaal Elisa2020, ik gaf mijn dochter 10 maanden borstvoeding. Ze is nu 15 maanden. Heb Monobloc hydrogel implantaten sinds 2016. Ik kan er niet van slapen de laatste week, een vreselijk schuldgevoel maar ook een bang gevoel richting de toekomst: ik voel me vermoeid, nog niet enorm, ook te wijden aan het leven als jonge moeder, maar daarnaast wat vage klachten zoals spier- en gewrichtspijn.
Zouden het heel mooi vinden om een broertje of zusje voor ons dochtertje te krijgen. Ben daar heel ook wel erg mee bezig omdat ik lees dat het niet gezond is om zwanger te worden met implantaten, zo hetzelfde over borstvoeding geven. Mijn man zegt: dan geven we toch flesvoeding. maar nee! Dat wil ik niet... Borstvoeding is het mooiste wat er is.
En: na explantatie blijkt snel zwanger te worden ook niet raadzaam heb ik gelezen? En is dat ook zo als je klachten minimaal zijn?
Heb overigens erg veel last gehad van stuwing, borstontstekingen en zelfs een abces wat ze hebben moeten wegsnijden toen mijn kleine 4 weken oud was. Desondanks doorgegaan met voeden. Hopelijk wegen de voordelen van het zelf voeden op tegenover de nadelen als je implantaten hebt. Als je verschillende borstvoedingsorganisaties mag geloven is dat wel het geval.

Zucht.... Ga morgen een PC contacteren, mogelijk dr. Visser bij wie ik ze heb laten zetten.

Is dit wel de plek voor mijn verhaal? Waarschijnlijk niet, maar ik herken jouw verhaal zo! Hoe gaat het nu?

Groetjes van mij
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”