Verhoogd cholesterol?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Tahnee

Ongelezen bericht 02 feb 2020 13:59

Zijn er ook vrouwen die (licht) verhoogd cholesterol hebben?
Bij mijn laatste bloedtest kwam dit eruit en vond het vreemd. 30 jaar, eet gezond met af n toe n chocolaatje 🤪 maar hierdoor zal je cholesterol toch niet ineens omhoog schieten? Kwam ineens in me op dat dr siliconen hier misschien ook wel mee te maken hebben?

xxx
B-nice

Ongelezen bericht 03 feb 2020 09:45

Tahnee schreef:
02 feb 2020 13:59
Zijn er ook vrouwen die (licht) verhoogd cholesterol hebben?
Bij mijn laatste bloedtest kwam dit eruit en vond het vreemd. 30 jaar, eet gezond met af n toe n chocolaatje 🤪 maar hierdoor zal je cholesterol toch niet ineens omhoog schieten? Kwam ineens in me op dat dr siliconen hier misschien ook wel mee te maken hebben?

xxx
Hoi Tahnee, Je allereerste voorstel bericht en je laatste bericht... We hebben precies hetzelfde... Waar zijn we toch in beland met zn allen he?
Ik ben 34 en heb idd een licht cholestrol??? Raar toch.. ik ben de dunste 170 en 53 kilo en eet volgens mij heel normaal. De dokter moest er gewoon om lachen en zei dat is idd apart. Dus ik heb ook idd gevoel dat het ook door de siliconen komt. Wat niet? Ik heb ze nu 2 jaar en ben al 1,5 jaar ziek van ben ik nu sinds een half jaar achter.... langzamerhand... nu voor mijzelf besloten ze gaan eruit. hoe erg ik het ook vind. Ook ik was plat voor de kids en na de kids nog platter... ben benieuwd of ik er weer mee kan dealen. vind het wel lastig als ik eraan terug denk. maargoed gezondheid staat op 1 daar ben ik nu wel zeker van!

Mijn klachten zijn:
opgezwollen lymfeklieren, nek keel oksels en liezen
Hartkloppingen, benauwd op de borst en keel. Gevoel van dichtgeknepen keel.
pijnlijke spieren
paniekaanvallen ook zo ineens, angst voor heel veel dingen.
laag libido, normaal nooit.
grieperige gevoell altijd, nooit fit wakker worden
ontzettend moe
geheugen en warrig
mijn humeur wisselt heel erg (kattig)
Puisten!!! met 34!!!
Haaruitval!! de helft kwijt!
tintelende linker arm.
IJskoude handen en voeten
Zweten snachts
en vast nog wel meer.

Fijn dat je al een datum hebt, hopelijk heb ik dat deze week ook. Wens je heel veel sterkte de komende tijd. Houd moed! heel veel liefs Bnice
[*]4 januari 2018 245 cc Mentor op de spier[*]
(.) Explantatie 6 juni 2020 Dr. Kappel (.)
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2020 10:12

Lieve meiden, een verhoogd cholesterol komt wel vaker voor bij vrouwen met implantaten. Dit komt vaak door een te traag werkende schildklier, dus je zou de ha daar naar kunnen laten kijken. Veel vrouwen hebben problemen met de schildklier.... Zelfs als dat niet beduidend in bloedonderzoeken naar voren komt.
Verder kan het komen omdat het genetisch is. Je moet nagaan of je ouders dit ook hebben. Zou best kunnen dat dat de reden is.

Alles komt goed, na de verwijdering gaan jullie je veel beter voelen! En zal dit vast ook minder worden!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2020 10:15

Heb dit bericht afgesplitst en bij Ziekten en Klachten gedaan.

Dit bericht is afgesplitst van dit bericht: viewtopic.php?t=2777
Tahnee

Ongelezen bericht 03 feb 2020 10:34

Hi b-nice,

Jij dus ook. Ik ben niet zo slank als jij bent (178cm bij 70 kg) , maar alsnog vond ik het heel vreemd. Ik weet dat ik heel gezond eet, omdat ik hier bewust mee bezig ben. Daarentegen pak ik weleens n koekje of n chocolaatje, maar goh anders wordt het leven wel heel saai.

Goed dat je hebt besloten ze eruit te laten halen!
Ik zat eerst nog te twijfelen om wel of geen lipofilling te doen, maar houdt het bij alleen explantatie. Dus ook ik zal terug gaan naar plat. Dit is eigenlijk het enige waar ik de laatste dagen bij struggle. En de gedachte van wat als ik niet beter wordt na verwijdering blijf ook wel door mijn hoofd spoken. Maar dat is meer het wanhopige van beter willen worden en niet de twijfel wel of geen verwijdering.

Spannend dat je deze week je datum hoort. Hoop voor jou dat ie snel komt!
Jouw klachten herken ik grotendeels ook. Ik heb;
- pijnlijke linkerschouder, die uitstraalt naar arm (doof) en tintelingen in handen en vingers. Laatste tijd krijg ik ook meer pijn in mijn arm. Stekende pijn, ook in pols gebied.
- enorm benauwd; alsof mijn keel dichtgeknepen wordt en ik heel moeilijk aan adem kom. Hierdoor haal ik diepe halen adem en zucht ik veel.
- 1 dag griep
- paniekaanvallen
- angst maar dat is vooral omdat ik lichamelijk veel mankeer en de eerste jaren in de veronderstelling heb geleefd dat ik iets aan mijn hart had, dus ben ik hypochondrisch geworden. Denk ik?
- koud, vreemd gevoel op de borst. Soort druk, maar voelt niet heel zwaar, maar heel aanwezig. Daardoor kan ik moeilijk bhs verdragen en trek ik de bhs constant in het midden van me af. Ik heb elke dag hierdoor zo’n kuiltje in me shirt op die plek. (Als je snapt wat ik bedoel?)
- moe, vaak heel moe. Met branderige rode ogen.
- prikkelbaar. Heel moeilijk met drukte of geluid kunnen handelen. Voorheen draaide ik echt nergens me handen voor om. Als ik nu een verjaardag organiseer met veel mensen in huis , dan kan ik het met moeite handelen. Resulterend in veel klachten.
- aanvallen duizelig
- aanvallen wazig zicht

Allemaal begonnen 2 maanden na de geboorte van mijn dochter. Vreemde koek vind je niet🥴

Bedankt voor je reactie en sterkte voor aankomende tijd ❤️ Xx
Tahnee

Ongelezen bericht 03 feb 2020 10:36

Hi Luna,

Mijn schildklier was goed. De arts zei indd dat het dan genetisch is, maar mijn familie heeft hier helemaal geen last van. Sterker nog, mijn moeder is 175 en weegt 85 denk ik ? En zij heeft een uitstekend cholesterol. Klopt gewoon niet..

Maar bedankt voor je reactie, xx
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2020 10:40

De waarden van je schildklier kunnen goed zijn, maar dat zegt nog niet zoveel...
Dat is dus het probleem bij implantaten. Vaak is er wel iets aan de hand, maar uit bloed is het niet duidelijk.
Dit is het gezicht van ASIA.

Dat je moeder geen verhoogd cholesterol heeft zegt ook niet alles... Het kan toch nog steeds erfelijk zijn. Alleen DNA test kan dit helemaal uitsluiten.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2020 14:31

Lieve meiden, hier nog even een oud onderzoek waar het wordt benoemd https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/7801137/
In het grote recente onderzoek van Cohen Tervaert komt het ook naar voren maar wordt niet apart benoemd. In bovenstaand onderzoek wel.
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”