Explantatie + lipofilling ROBINE78 - Dr. Niessen

Deel je ervaringen en foto's.
ROBINE78

Ongelezen bericht 06 okt 2019 21:34

Voorsteltopic—>ROBINE78

Hoi allemaal,

Hierbij ook even mijn 'verslag' van operatie enz.
Afgelopen donderdag 3 oktober ben ik geopereerd door dokter Niessen in Amstelveen. Er is een explantatie gedaan (implantaten McGhan 410 ST , 310 cc per borst, anatomisch), liposuctie van buik, zijflanken, rug, bovenbenen binnenkant en daarna lipofilling van de borsten. Er is 230 cc per borst ingegaan, best veel dus. Moet daar even bij zeggen dat ik veel (vooral buik-)vet van mezelf had, dus dat was in dit geval gunstig ;-)
Moest mij om 9.30 melden, toen kreeg ik de voorbereidingen zoals infuus, aftekenen. Om 10.00 uur ging ik de operatiekamer binnen en om 13.00 uur deed ik mijn ogen weer open en zag ik de klok. Weet eigenlijk niet hoe lang de operatie heeft geduurd alleen dat ik om 13.00 uur weer een beetje bij kwam en bewust werd van alles. Ik kreeg wat eten en drinken en werd een poosje later naar de wc geholpen toen ik moest plassen. Ook werd meteen het drukpak aangetrokken. Dokter Niessen liep nog even bij me langs en zei dat er toch grote kapsels verwijderd waren (volledig) en dat het goed was gegaan, 230 cc per borst. De implantaten waren nog helemaal intact. Hij had mijn borsten helemaal ingepakt in een strak verband en zei dat ik dat na 3 dagen eraf mocht halen, behalve de tape die daaronder zat. Ik had verwacht dat ik de speciale beha aan moest doen na de operatie en dat ik dus mijn borsten al kon zien maar daar moest ik dus nog even geduld voor hebben ;-)
Ik voelde mij prima en dacht, nou, de pijn valt reuze mee. Maar natuurlijk was ik nog een beetje verdoofd van de operatie en kwam dat later pas.... Ben nu op de derde dag en vandaag verband eraf gehaald, vond ik erg spannend! Het ziet er mooi uit, ondanks alle bont en blauwe plekken. Ze lijken zelfs erg op hoe ze waren MET implantaten, wel wat kleiner natuurlijk, maar de vorm etc herken ik nog goed. Ze zullen vast nog een stuk kleiner worden, als de zwelling weg is en er vetcellen nog afsterven, maar dat is prima. Vond het toch wel tegenvallen thuis, de pijn enz. Ben de eerste nacht en de volgende dag erg duizelig geweest, iedere keer als ik omhoog kwam uit bed, moest ik een kwartier blijven zitten met heftige oorsuizingen enzo omdat ik dacht dat ik ieder moment van mijn stokje kon gaan door de pijn. Pas na een hele tijd kon ik gaan staan zonder flauw te vallen. Gelukkig ging dat op een gegeven moment weg. Verder het algehele gevoel van onder een vrachtwagen gelegen te hebben ofzo... vond het toch wel tegenvallen want ik had gedacht dat ik morgen wel weer helemaal de zorg voor mijn kinderen op me kon nemen maar ik geloof dat dat me nog niet gaat lukken. Ben wel super-super-super blij dat ze eruit zijn en hoop dat het verdere herstel ook goed blijft gaan . Als ik heb ontdekt hoe ik foto's kan plaatsen, zal ik ze erop zetten. Hoop dat jullie iets aan mijn verslag hebben.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 okt 2019 21:59

Lieve Robine, dank je voor je lieve pb terug en voor dit mooie uitgebreide verslag!!
Neem wat bouillon tegen de duizeligheid. Of zoethoutthee.
Blij dat het verband er af kon want jj zat er mee. Het komt goed, de arts weet wat hij doet!

Hier zie je hoe je foto's plaatst:
viewtopic.php?t=2102

Gefeliciteerd met je bevrijding!!!🥳💐🥳💐

Herstel maar snel 💪🦁🥰❣😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Onzeker

Ongelezen bericht 06 okt 2019 22:11

Wat een goed verslag heb je geschreven.
Fijn dat je protheses nog wel intact waren en de kapsels goed verwijderd konden worden. Nu rustig herstellen en siliconen vrij de toekomst in.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Vivje74

Ongelezen bericht 06 okt 2019 22:38

Wat fijn! Voorspoedig herstel gewenst!
Susana

Ongelezen bericht 07 okt 2019 06:55

Wat fijn om te lezen dat de operatie is goed verlopen! :D
Ik weet nog toen ik ook kon kijken na de operatie, ik dacht : klein maar fijn! toch heb ik me vergist want ze fluffen nog, dus nu zijn zoals ze waren toen ik de prothese kreeg maar iets mooier door de lift! :D
Als je genoeg rust pakt, zullen heel weinig vetcellen afsterven, dus neemt de tijd om te herstellen, koestert jezelf en je borsten 💜🌸
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
djr1985

Ongelezen bericht 07 okt 2019 11:03

Hai Robine, wat fijn om te lezen dat je over all positief bent, en het achter de rug is! Hopelijk verloopt het herstel verder voorspoedig en kan je weer wat meer zelf. Erg benieuwd naar de foto's 😊
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Essi

Ongelezen bericht 07 okt 2019 13:14

Fijn Robine, je hebt het achter de rug!!!!
Bedankt voor je verslag en ik wens je een goed herstel.
Liefs essi
djr1985

Ongelezen bericht 07 okt 2019 13:48

Nog even een zijvraagje ;) zie dat je in Amstelveen bent geopereerd? Mittsu van Niessen zit toch in Amsterdam? Of opereert hij op andere locaties?
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
ROBINE78

Ongelezen bericht 07 okt 2019 13:53

Ja hij opereert in Operatiecentrum Amstelveen, nacontroles weer in Amsterdam.
Moeke

Ongelezen bericht 16 okt 2019 18:16

Hi Robine,

Fijn dat alles goed gegaan is. Hoe is het inmiddels met je? Morgen alweer 2 weken verder!
Hopelijk is het pijnlijke bont en blauwe wel wat verminderd inmiddels.

liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”