Marga van Amersfoort, voorzitter SVS MKS

Protheses gekregen na amputatie.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 sep 2019 20:20

Lieve dames,

Ik wilde vandaag even een bericht met jullie delen over Marga van Amersfoort, de voorzitter van SVS Meldpunt Klachten Siliconen. Een vrouw die nooit in de spotlights komt, omdat ze zo bescheiden is en niet te koop wil lopen met wat ze allemaal doet, weet én kan! Ze doet haar werk niet voor eer of faam, of om bekendheid in de media te krijgen. Ze doet dit puur uit onbaatzuchtigheid en liefde voor alle vrouwen die ziek zijn. Ze is uit op rechtvaardigheid en strijdt met hart en ziel tegen het onrecht dat siliconenleed heet.

Mensen zullen nooit weten hoe hard zij heeft gewerkt in al deze jaren. Haar hele leven draait om SVS-MKS. Ze staat ermee op en gaat ermee naar bed en dat al 8 jaar lang.
Ze is dag en nacht bezig met graven, het Internet doorspitten, onderzoeken lezen, doorgronden en vertalen, brieven schrijven, gesprekken voeren met artsen, verzekeringen, de overheid, de media en andere betrokkenen, onderhandelen, in tv uitzendingen verschijnen, informatie uitwerken en op de website plaatsen, de domeinen en website beheren, vrouwen telefonisch te woord staan, vrouwen via de mail schrijven enz enz enz. En dat terwijl ze zelf heel erg ziek is. En nu heeft al dit werk zijn tol geëist…

Ik had al iets in een ander berichtje over haar geschreven, maar ik wilde nog een apart bericht maken als eerbetoon aan haar en al haar harde werk van de afgelopen jaren.
Marga werkt op de achtergrond en jullie zien daar niet veel van terug. Jullie zien op dit forum overal de naam ‘Luna’ staan. En ik ben dan misschien wel het hart van het forum, maar Marga is het hart én de voorvechter van SVS-MKS! Marga is de échte strijder! En als een pitbull heeft ze haar tanden in het onderwerp en de strijd tegen het onrecht vastgezet en laat niet los. En niemand zal ooit haar plaats kunnen vervangen.

Wat zij doet, kan niemand haar nadoen. Zo diep als zij graaft, zo diep als zij vindt, hoe zij dat allemaal doorgrond de lijnen en verbanden ontdekt tussen al die onderzoeken en dat zonder wetenschappelijke opleiding als achtergrond. Zij is een autodidact, een zeer zeer intelligente, lieve, betrokken, fantastische vrouw die alles kan waar ze haar zinnen op heeft gezet.

Ik wilde dit bericht met jullie delen en ga het een mooie plek geven, zodat het nooit zal worden vergeten!

Xjes Luna

Het verhaal van Marga op de site van SVS: https://www.stichtingsvs.nl/home/wat-do ... voorzitter
Susana

Ongelezen bericht 12 sep 2019 20:57

Een dikke duim en hartje voor Marga 👍💜😘
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 sep 2019 21:02

Susana schreef:
12 sep 2019 20:57
Een dikke duim en hartje voor Marga 👍💜😘
En zo zo verdient!!!!

Dank je wel lieve Susanna! :D
Estelle

Ongelezen bericht 12 sep 2019 21:08

Lieve Marga, ik heb een aantal interviews en je op tv gezien dank voor al je goede werk. Door mensen zoals jij komt de waarheid nu naar boven en voelen andere vrouwen (zoals ikzelf) zich minder onbegrepen. Dank en liefs Estelle
Moeke

Ongelezen bericht 12 sep 2019 21:33

Er zijn door de eeuwen heen vrouwen geweest die de geschiedenis hebben veranderd. Vrouwen die gezorgd hebben voor stemrecht, dolle mina's, een plaats in de bus opeisten in de tijd van apartheid, die een grote rol hebben gespeeld in de medische wereld.. Er zijn boeken geschreven over deze sterke vrouwen.
En ik ben ervan overtuigd dat hier ook weer geschiedenis wordt geschreven! Dat wat lijkt als vechten tegen de bierkaai, grond onder de voeten begint te krijgen en dat het echt zal gaan lukken om een einde aan te maken aan deze manier van onderdrukken van vrouwen!

Dank je wel Marga! Waanzinnig hoe groot jouw levenswerk al is en wat mooi hoe Luna dat verwoord heeft en het ons duidelijk maakt.

RESPECT!

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 sep 2019 13:28

Wat een lieve mooie berichten voor Marga, dank jullie wel!
😘💕
Essi

Ongelezen bericht 13 sep 2019 20:59

👍😘
Super!
Sammie

Ongelezen bericht 27 dec 2019 07:37

Marga
Je hebt geen idee wat deze site en jou harde werk nu al voor mij betekent heeft. Ik zit nog midden in mijn erg ziek zijn en proces en ik heb helaas mijn explantatie nog niet gehad maar zonder jou harde werk en heftige strijd was ik niet waar ik nu al ben dus mij dank is enorm.
Ook voor de andere meiden die zo hard werken om mij, ons, te steunen en te helpen. Ik heb er zo veel aan. Dank.

Marga, dankjewel. Ik stuur je liefde en kracht
Liefs van Sammie
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 dec 2019 11:19

Aah wat lief! Heeft ze heel hard nodig nu Sammie. Ze is erg ziek en op. Ik ook hoor, na meer dan 8 jaar werken voor het Meldpunt zit ik er ook doorheen. Het is gekkenwerk geweest😢
We hebben met z'n drieen keihard gewerkt. Marga, Monique en ik. Daarom zo blij dat jullie elkaar zoveel steunen en de weg wijzen. En heel heel blij met de nieuwe moderatoren die willen meehelpen! En alle andere vrouwen die op allerlei manieren meehelpen! Bedankt!😀

Marga moet trouwens op 30 december geopereerd worden😢

😘💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 dec 2019 11:27

Trouwens meiden, aan wie we ook echt alles te danken hebben zijn Marlou Boots die SVS oprichtte en er al sinds 2010 niet meer is😢 En Monique MKS die haar werk voortzette en het Meldpunt oprichtte met de hulp van Joke MKS. Wat een fantastische vrouwen!!!💪💗
Rocky

Ongelezen bericht 27 dec 2019 13:25

Lieve Marga, Monique en Luna,

Alle drie ontzettend bedankt voor jullie inzet en inspanning, waardoor ik (en velen met mij) een weloverwogen keuze hebben kunnen maken of nog gaan maken. Dankzij dit forum heb ik inzicht gekregen over de gifbommen die siliconen zijn en een operatie gepland om ze te laten verwijderen (na jarenlang onderzoek en onbegrip).

Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht in jullie eigen process en voor Marga heel veel sterkte op 30 december.
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 dec 2019 12:57

Ach wat lief Rocky, dank je wel! :D
Ik zal dit aan mijn collega's en vooral aan Marga doorgeven.
Ik laat snel weten hoe het met haar gaat. Ze zou al veel eerder geholpen worden, maar alles werd op het laatst afgeblazen door een spoedgeval. Heel erg zielig :(
Ik weet trouwens niet of ik er veel over mag vertellen, maar het is best ernstig. Ze heeft vorig jaar ook al een hartinfarct gehad :(
Dus zo zie je ook hoe zwaar dit is voor haar en des te meer haar levenswerk bewonderingswaardig is!!!
Sammie

Ongelezen bericht 28 dec 2019 21:29

Powervrouwen zijn jullie en voor mij mijn superhelden want zoals ik het zie hebben jullie mij nu al gered. Zonder overdrijven.
En superhelden omdat jullie ondanks jullie eigen ziek zijn zoveel voor ons doen.
Bewonderingswaardig! Respect! En dank!
Al mijn liefde voor jullie
Babs1

Ongelezen bericht 28 dec 2019 22:09

Lieve Marga, Luna en Monique,
Jullie inzet en toewijding zijn overweldigend! Het is dankzij jullie dat vrouwen dit taboe durven te doorbreken. Over een tijd hoop ik te kunnen lezen dat dankzij jullie implantaten uit de wereld verbannen zijn. Jullie zijn nu al legendes! Nu speciaal voor Marga: Lieve schat, heel veel beterschap en dat je snel beter wordt! Dikke kus xxx
Chika

Ongelezen bericht 29 dec 2019 16:54

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Ook ik heb heel veel aan dit forum. Ben zo ontzettend blij dat dit er is en dat het me helpt de juiste beslissing en stappen te nemen.!
maar jeetje, wat moet er veel werk aan vooraf gaan willen er eindelijk , heel langzaamaan, wat ogen opengaan. Gelukkig van steeds meer vrouwen ook in elk geval die besluiten/besloten hebben de troep uit hun lijf te laten halen. Nu alle medici nog, en de overheid.
Zonder dit forum hadden velen van ons nooit de connectie met siliconen gemaakt..en is er (nog meer)ellende voorkomen.
Dank jullie❤️❤️
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”