Explantatie CharlieC - Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
CharlieC

Ongelezen bericht 16 aug 2019 13:07

Hallo sterke dames!

Ik ben nieuw op deze forum en zal mij dus even voorstellen. IIk ben Charlie en ik kreeg op mijn 20e een bv (voor de bv had ik 70AA). Na 6 jaar van veel klachten zoals gewrichtspijn, benauwdheid, vermoeidheid en een slechte huid heb ik eindelijk (ook na het lezen van jullie ervaringen) de stap durven te zetten om ze te laten verwijderen. Dit heb ik vorige week laten doen door Dr. Kappel.

Ik moest mij in de ochtend melden. Ik werd opgehaald door een lieve verpleegster en werd gebracht naar mijn bed waar ik me moest omkleden. Ik kreeg een blauw kloffie, voetjes en een muts op. Ik voelde me net een smurf, haha. De anesthesist kwam langs en nam nog een aantal vragen met mij door en Dr. Kappel maakte nog foto’s. Ik moest nog even in een heerlijk warm bed wachten tot dat ik naar de OK mocht. Iedereen was ontzettend lief en voor ik het wist lag ik in een diepe slaap door de narcose.

Eenmaal wakker geworden in de verkoeverkamer was ik duizelig maar ik voelde me zo blij en had zin om met iedereen te praten, haha :oops: . Dr. Kappel kwam later langs met de implantaten. Ze was tevreden met de operatie ondanks dat ze het kapsel niet helemaal heeft kunnen verwijderen. Ze zei dat het heel weinig was en ik me hier geen zorgen over hoeft te maken, dat stelde me weer een beetje gerust. Mijn ribben zijn wel licht ingedeukt door de implantaten (dit verklaart misschien ook waarom ik zo benauwd was). Gelukkig waren mijn implantaten niet gescheurd maar ze hadden wel veel deukjes en hebben dus erg gezweet. Nadat ik wat gegeten en gedronken had mocht ik eindelijk naar huis.

De eerste twee dagen heb ik met drains gelopen (deze zaten met tiewraps vast aan mijn riempje die ik om mijn middel droeg). Ik heb ze bij de huisarts laten verwijderen. Het eruit halen viel bij m’n rechterborst niet mee. De drain zat heel diep/vast en het was een heel nare pijn, gelukkig viel het bij m’n linker borst wel heel erg mee. Een pleister erop en ik mocht weer gaan. Maar toen ik buiten was heb ik wel even gehuild van de schrik. Maar dit zal ook wel komen omdat ik een half uur met de tram door het centrum van Amsterdam moest en het zo druk was, het was me allemaal een beetje te veel.

Een paar dagen verder en ik heb nog steeds weinig pijn en kan ook een beetje op m’n zij liggen. Ik neem nog wel af en toe een paracetamol tegen de ongemakkelijkheid. Het resultaat na de operatie (ik keek pas na 4 dagen), was voor mij wel even slikken! Ik ben zo plat als een dubbeltje en heb hier echt een aantal keren om gehuild. Ik ben echt opgelucht dat ze verwijderd zijn maar tegelijkertijd vind ik het zo confronterend. Je ziet niet eens een mini bobbel door het elastische topje die ik aan heb. Ik hoop dat het een beetje gaat bijtrekken de komende maanden. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En hoe snel kan je een maximizer bh aan? Voor mij is lipofilling geen oplossing omdat ik te weinig vet heb.

Ik heb pleisters op mijn littekens die over twee weken bij de controle afgehaald mogen worden maar ik zie daar een beetje (opgedroogd) bloed, is dit erg? Kunnen die pleisters gewoon blijven zitten of moeten ze vervangen worden?

Ik heb heel veel gehad aan het lezen van alle ervaringen en wilde daarom ook mijn ervaring delen. Als jullie vragen hebben, dan beantwoord ik ze graag! :D (Sorry voor m'n mega lange verhaal..)

Liefsss, Charlie
D-borah

Ongelezen bericht 16 aug 2019 13:59

Hoi Charlie, bedankt voor je verhaal! Wat knap dat ook jij de stap genomen hebt, het is eigenlijk nogal wat he waar we allemaal doorheen (zijn) (ge)gaan. Het is erg confronterend om ineens je nieuwe oude lichaam te zien na al die jaren met ronde borsten. Ook ik moest heel erg slikken net als jij; alles was plat in de compressie bh. Het is nu 11 dagen geleden bij mij en het leek de eerste dagen platter dan het is, daarna gaat je eigen weefsel weer een beetje haar weg vinden. Geduld is het enige wat we kunnen hebben, hoe moeilijk het ook is. Ik heb geen idee wanneer je een maximizer bh zou mogen dragen, ik denk dat je dat het beste even aan dr Kappel kan vragen! Sterkte met herstellen!!
Laatst gewijzigd door D-borah op 16 aug 2019 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
Dorie

Ongelezen bericht 16 aug 2019 16:54

Hoi Charlie

Ik heb geen antwoorden op je vragen, maar wil je wel een spoedig herstel wensen. Ik heb dat je snel weer met plezier naar je zelf zult kijken en je eigen lichaam kunt accepteren.
Beterschap en sterkte gewenst!
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Moeke

Ongelezen bericht 16 aug 2019 19:14

Hi Charlie,
Welkom op dit forum! Ik word morgen door dr Kappel geopereerd en moest vorige week bij de anesthesist zijn. Mogelijk zijn we elkaar nog even tegen gekomen. ;)
Dank je voor het delen van je verhaal, geeft mij toch een beetje beeld van hoe het zal gaan. Lag je met meer mensen op de uitslaapkamer?
Ik denk dat ik dezelfde herkenning heb als jij wat plat zijn betreft. Ik heb 30 jaar implantaten gehad en had voor die tijd nog niet genoeg om een aa te vullen. Voordeel is dat jij nog jong bent, hopelijk trekt je vel snel weer strak. Ik hoop zo dat ik niet erg rimpelig en met striemen van de zwangerschappen en de effecten van de zwaartekracht verder door het leven moet.
De tijd zal het leren.
Vooral ben ik blij dat we van die rotzooi af zijn! En plat is oké! Ik zag een hele leuke link op pinterest, heb hem hier ergens gedeeld, voor kledingadvies als je kleine borsten hebt.

Liefs, "Moeke"
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
CharlieC

Ongelezen bericht 16 aug 2019 22:36

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Het is ook nogal wat waar we allemaal doorheen gaan, maar wel fijn om te lezen dat het weefsel in de loop van de tijd nog een beetje bij gaat trekken. Las het ook net bij andere ervaringen, dus er is nog hoop :D. Ik moet het ook allemaal de tijd geven inderdaad :)
Moeke schreef:
16 aug 2019 19:14
Hi Charlie,
Welkom op dit forum! Ik word morgen door dr Kappel geopereerd en moest vorige week bij de anesthesist zijn. Mogelijk zijn we elkaar nog even tegen gekomen. ;)
Dank je voor het delen van je verhaal, geeft mij toch een beetje beeld van hoe het zal gaan. Lag je met meer mensen op de uitslaapkamer?
Ik denk dat ik dezelfde herkenning heb als jij wat plat zijn betreft. Ik heb 30 jaar implantaten gehad en had voor die tijd nog niet genoeg om een aa te vullen. Voordeel is dat jij nog jong bent, hopelijk trekt je vel snel weer strak. Ik hoop zo dat ik niet erg rimpelig en met striemen van de zwangerschappen en de effecten van de zwaartekracht verder door het leven moet.
De tijd zal het leren.
Vooral ben ik blij dat we van die rotzooi af zijn! En plat is oké! Ik zag een hele leuke link op pinterest, heb hem hier ergens gedeeld, voor kledingadvies als je kleine borsten hebt.

Liefs, "Moeke"
Wat spannend dat je morgen geopereerd wordt! Wanneer was jij bij de anesthesist? Ik lag met twee mensen op de uitslaapkamer, ben hiernaast niemand tegen gekomen (op de anesthesisten na dan, haha). Ik kan me voorstellen dat je daar bang voor bent, gelukkig zijn er veel ervaringen waarbij het weefsel in de loop van de tijd nog bij trekt, hopelijk gebeurt dit ook bij ons! Ik vind het in ieder geval heel sterk van je dat jij ze ook laat verwijderen, gezondheid gaat voor! Ik zal de link opzoeken, kan wel wat inspiratie op doen. Heel veel succes en sterkte morgen met de operatie, goed uitrusten en daarna lekker op jezelf focussen! X
Essi

Ongelezen bericht 16 aug 2019 23:35

Welkom Charlie,
Fijn dat je het al achter de rug hebt.
Nu lekker herstellen en aan je nieuwe lijf wennen.
Liefs essi
AmbervdV

Ongelezen bericht 17 aug 2019 10:19

WELKOM!
Fijn dat je je verhaal wil delen en geniet van je nieuwe borsten ook al is het soms even zwaar en moet je wennen. Het komt goed!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Moeke

Ongelezen bericht 21 aug 2019 10:13

Hi Charlie,

Hoe is het inmiddels met je? Heb je de pleisters er inmiddels ook af?
Ik denk dat ik je in de ontvangsthal gezien heb maar weet het niet zeker natuurlijk. Had een heel fijn gesprek met een moeder die op haar dochter wachtte en met Patty op dat moment.
Ik heb gister ook voor het eerst gekeken, bij de huisarts toen de drains eruit gingen. Bij mij is toch wel zichtbaar dat ik 3 kinderen gehad heb en in de overgang ben. erg slap maar niet compleet plat.
Heel naar voor je dat het toch weer zo tegenvalt. Heb je de link nog gevonden? Toen ik de inleiding van de styliste hoorde dacht ik echt, plat is helemaal niet zo erg eigenlijk, je kunt het zo omdraaien dat het juist in je voordeel werkt. Lijkt een erge kronkel, zeker hier waar iedereen haar best heeft gedaan om rondborstig te worden, maar er zit echt wel wat in! Het heeft mij in ieder geval geholpen om er heel anders naar te kijken.
Ik zoek hem op voor je..

https://styleconsulting.nl/blog/halslij ... ine-buste/

Het zal tijd kosten om het een plaatsje te geven maar uiteindelijk is het veel belangrijker dat je gezond wordt en van die akelige ziekmakende siliconen af bent. Je bent nog steeds jij en nu zelfs je betere jij geworden!

Heel veel sterkte meis

N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 aug 2019 11:27

Dank je voor je verhaal Charlie!🌹
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2019 15:01

Charlie, had je al een melding bij de overheid gedaan? viewtopic.php?f=142&t=1689
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
CharlieC

Ongelezen bericht 31 aug 2019 19:32

Moeke schreef:
21 aug 2019 10:13
Hi Charlie,

Ik denk dat ik je in de ontvangsthal gezien heb maar weet het niet zeker natuurlijk. Had een heel fijn gesprek met een moeder die op haar dochter wachtte en met Patty op dat moment.
Ik heb gister ook voor het eerst gekeken, bij de huisarts toen de drains eruit gingen. Bij mij is toch wel zichtbaar dat ik 3 kinderen gehad heb en in de overgang ben. erg slap maar niet compleet plat.
Heel naar voor je dat het toch weer zo tegenvalt. Heb je de link nog gevonden? Toen ik de inleiding van de styliste hoorde dacht ik echt, plat is helemaal niet zo erg eigenlijk, je kunt het zo omdraaien dat het juist in je voordeel werkt. Lijkt een erge kronkel, zeker hier waar iedereen haar best heeft gedaan om rondborstig te worden, maar er zit echt wel wat in! Het heeft mij in ieder geval geholpen om er heel anders naar te kijken.
Ik zoek hem op voor je..

Het zal tijd kosten om het een plaatsje te geven maar uiteindelijk is het veel belangrijker dat je gezond wordt en van die akelige ziekmakende siliconen af bent. Je bent nog steeds jij en nu zelfs je betere jij geworden!

Heel veel sterkte meis
Hooi,

Sorry voor mijn late reactie, ik was de laatste tijd inactief. Het herstel gaat bij mij gelukkig goed, ik heb wel meer last van mijn klachten en ben vooral extreem vermoeid maar Dr. Kappel zei dat na ongeveer 2 weken de klachten juist erger kunnen worden. Dus iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken gelukkig. De pleisters zijn er inmiddels ook al af. Ik heb jouw ervaring gelezen, ik vind het heel heftig wat je allemaal door hebt moeten staan. Dit laat weer zien hoe ongezond de implantaten zijn.. Echt goed dat je ze hebt laten verwijderen! Hoe gaat het inmiddels met je? Is het ook een beetje bijgetrokken? Wij hebben elkaar niet gezien in de ontvangsthal, waarschijnlijk bedoel je iemand die voor mij geopereerd was (of na mij kan ook nog)? Dank je wel voor de link!!! Ik begin langzamerhand m'n mini cup te accepteren. Het is wie ik ben en inderdaad, het is veel belangrijker dat we gezond worden!

Jij ook heel veel sterkte, fijn dat ze eruit zijn!
CharlieC

Ongelezen bericht 31 aug 2019 19:33

Luna schreef:
27 aug 2019 15:01
Charlie, had je al een melding bij de overheid gedaan? viewtopic.php?f=142&t=1689
Hoi Luna, dit heb ik al gedaan! :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 aug 2019 21:19

Dank je wel lieverd!💋
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Moeke

Ongelezen bericht 01 sep 2019 18:28

CharlieC schreef:
31 aug 2019 19:32
Moeke schreef:
Hi Charlie,

Ik zoek hem op voor je..

Heel veel sterkte meis
Hooi,

Sorry voor mijn late reactie, ik was de laatste tijd inactief. Het herstel gaat bij mij gelukkig goed, ik heb wel meer last van mijn klachten en ben vooral extreem vermoeid maar Dr. Kappel zei dat na ongeveer 2 weken de klachten juist erger kunnen worden. Dus iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken gelukkig. De pleisters zijn er inmiddels ook al af. Ik heb jouw ervaring gelezen, ik vind het heel heftig wat je allemaal door hebt moeten staan. Dit laat weer zien hoe ongezond de implantaten zijn.. Echt goed dat je ze hebt laten verwijderen! Hoe gaat het inmiddels met je? Is het ook een beetje bijgetrokken? Wij hebben elkaar niet gezien in de ontvangsthal, waarschijnlijk bedoel je iemand die voor mij geopereerd was (of na mij kan ook nog)? Dank je wel voor de link!!! Ik begin langzamerhand m'n mini cup te accepteren. Het is wie ik ben en inderdaad, het is veel belangrijker dat we gezond worden!

Jij ook heel veel sterkte, fijn dat ze eruit zijn!
Hi Charlie, dan was het inderdaad iemand anders, maakt niet uit. Stiekem een beetje jammer want ik vind het een leuk idee dat jij het was.
Ik ben blij dat je je minimaatje al begint te accepteren en dat je al opgeknapt bent van de operatie. Vervelend dat je zo vreselijk moe bent maar het heeft idd tijd nodig. Gelukkig gaat dat weer over daar ben ik van overtuigd.

Ik ben inmiddels ook 2 weken verder en doe meer dan voor de operatie maar ben daardoor ook juist wel weer moe. Ik merk vooral dat ik weer dingen verkeerd zeg of doe. Bvb koffiemelk in mijn eigen koffie terwijl ik al jaren zwart drink.. niet te vertrouwen als ik iets moet doen en ik ga ervanuit dat dat alleen maar meer zal worden de komende maanden. Het kon wel 2 jaar duren zei dr Kappel na de operatie. Ik omarm het maar en ga ervan uit dat het nog erger wordt voordat het over gaat.
Het is bij mij best heel goed uitgepakt. Ik had zo verwacht ook weer helemaal plat te zijn maar heb toch wel kleine hele zachte en ook wel slappe borstjes overgehouden. Heb een maat S sportbh van de hema met rits voor. Het trekt wel nog steeds wat bij, ik hoop dat dat bij jou ook zo is!

Zijn je littekens mooi geworden? Bij mij zijn de pleisters er gister afgegaan. Het is nog wel dik en wat hard en jeukt behoorlijk!

Ben jij al op controle geweest bij dr Kappel?
Heb je nog adviezen gekregen? Mijn afspraak is pas 11 september, ben erg benieuwd wanneer je bvb weer mag sporten of de sauna in, wat ze adviseert om te detoxen enz.

Fijn dat je toch reageerde. Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval!

Liefs, M

CharlieC

Ongelezen bericht 03 sep 2019 12:03

Moeke schreef:

Hi Charlie, dan was het inderdaad iemand anders, maakt niet uit. Stiekem een beetje jammer want ik vind het een leuk idee dat jij het was.
Ik ben blij dat je je minimaatje al begint te accepteren en dat je al opgeknapt bent van de operatie. Vervelend dat je zo vreselijk moe bent maar het heeft idd tijd nodig. Gelukkig gaat dat weer over daar ben ik van overtuigd.

Ik ben inmiddels ook 2 weken verder en doe meer dan voor de operatie maar ben daardoor ook juist wel weer moe. Ik merk vooral dat ik weer dingen verkeerd zeg of doe. Bvb koffiemelk in mijn eigen koffie terwijl ik al jaren zwart drink.. niet te vertrouwen als ik iets moet doen en ik ga ervanuit dat dat alleen maar meer zal worden de komende maanden. Het kon wel 2 jaar duren zei dr Kappel na de operatie. Ik omarm het maar en ga ervan uit dat het nog erger wordt voordat het over gaat.
Het is bij mij best heel goed uitgepakt. Ik had zo verwacht ook weer helemaal plat te zijn maar heb toch wel kleine hele zachte en ook wel slappe borstjes overgehouden. Heb een maat S sportbh van de hema met rits voor. Het trekt wel nog steeds wat bij, ik hoop dat dat bij jou ook zo is!

Zijn je littekens mooi geworden? Bij mij zijn de pleisters er gister afgegaan. Het is nog wel dik en wat hard en jeukt behoorlijk!

Ben jij al op controle geweest bij dr Kappel?
Heb je nog adviezen gekregen? Mijn afspraak is pas 11 september, ben erg benieuwd wanneer je bvb weer mag sporten of de sauna in, wat ze adviseert om te detoxen enz.

Fijn dat je toch reageerde. Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval!

Liefs, M
Hoi M, was inderdaad wel leuk geweest! Vervelend dat je klachten hebt zoals moe zijn en dingen verkeerd zeggen/doen. Ik wist niet dat het zo lang kan duren maar het is in ieder geval fijn dat het hoogstwaarschijnlijk allemaal tijdelijk is. Ik ben heel erg blij voor je dat het goed uitpakt voor je! Zijn de pleister bij jou er vanzelf afgevallen of heb je ze laten verwijderen? Mijn littekens zien er mooi uit maar ook nog wel dik en hard. Vreselijk irritant die jeuk he? Ik heb enorm veel jeuk over m'n hele lichaam en slaap hierdoor heel slecht, maar mijn huid is ook net schuurpapier geworden sinds de operatie. Ik ben vorige week op controle geweest bij Kappel. Het was een korte bezoek. Ze zei dat ik alles weer mag doen zoals fietsen en zelfs ook naar de sauna. Maar m'n rechter litteken ging een beetje bloeden toen ze de pleisters ging afhalen dus ik mag nog geen littekencreme/olie opsmeren (anders gaan de littekens weken) en ook nog geen normale bh dragen voor ongeveer 3 weken. Ik had voor de operatie nog mailcontact met Dr. Kappel waarin ik vroeg wat haar advies is qua dieet en detoxen, helaas geeft ze geen advies hierover. Ik ben dus nog steeds zoekende wat betreft dieet en detoxen. Ik heb wel vernomen dat Chlorella heel goed kan zijn en vooral ook probiotica en omega 3. Heel veel sterkte M, en alvast veel succes bij de controle maar dat komt allemaal wel goed!

Liefs, Charlie
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”