Explantatie bij borstkankerziekenhuis?

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bren

Ongelezen bericht 02 apr 2019 20:30

Explantatie verhaal—>Bren

Hallo allemaal,

Ik ben Brenda en lees al een tijdje mee op het forum. Ik heb nu 12 jaar siliconen implantaten en heb in de loop van de jaren steeds meer klachten gekregen. Droge mond, extreem moe, veel spierpijn sinds september vastgesteld als fibromyalgie, ochtendstijfheid, kortademigheid en regelmatig heb ik een soort allergische reactie aan de binnenkant van mijn oogleden, concentratie stoornissen en vergeetachtigheid.
Nu ben ik door de ha doorverwezen naar een borstkankerziekenhuis om daar een echo te laten doen, omdat ik toch het vermoeden had dat mijn protheses kleiner zijn geworden en mijn borsten voelen branderig en zeer gevoelig aan.
Ik heb erg op de arts moeten inpraten om toch die echo's te krijgen, nu blijkt mijn rechterprothese lek te zijn :cry:.
Nu wil de arts ze wel verwijderen en heeft ze alles in gang gezet. Alleen nu vraag ik me af of ik daar op de juiste plek ben. Maakt t wat uit door wie ik de explantatie laat uitvoeren? Ze zou de kapsels ook verwijderen. En kan ik dan ook nog na de explantatie naar een immunoloog gaan, aangezien ik ze liever vandaag als morgen laat verwijderen?
Ik wil heel graag weten of die siliconen dan ook in de rest van mijn lijf zitten, op de echo was bij mijn lymfeklieren niks te zien.
Sol

Ongelezen bericht 03 apr 2019 20:09

Hallo lieve Bren. Welkom :D

Als ik het goed begrijp heb je prothesen gekregen na borstkanker? Omdat je naar een borstkankerziekenhuis doorverwezen bent.

Wat de operatie betreft, als jij een goed gevoel hebt kun je rustig daar de operatie laten doen. Een goede plastische chirurg zal deze operatie zeker kundig doen.

Ik weet niet of jij het ook vergoed krijgt? Als je een lekkende prothese hebt, heb je in ieder geval recht op vergoeding. Wat betreft je vragen over een immunoloog,heb ik deze link voor viewtopic.php?f=95&t=1038

viewtopic.php?f=161&t=2059
Voor de rest zijn je klachten helaas zeer herkenbaar... Als je voor de operatie bij de immunoloog langsgaan, ik het vrijwel zeker dat je advies tot exolantatie krijgt.
Sterkte ermee lieverd, en laat die troep er gauw uithalen. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Bij ons vraag en antwoord topic staat ook heel veel informatie.

Zou je ook je klachten willen melden? Bij voorbaat dank!
viewtopic.php?f=142&t=1689
Bren

Ongelezen bericht 03 apr 2019 22:47

Dankjewel voor je reactie,
ik heb geen borstkanker gehad. De ha heeft me daar naartoe doorverwezen omdat ze daar veel ervaring hebben in het bekijken van borstecho's en ook meer vrouwen met protheses zien.
Ik laat het wel daar doen, heb de verzekeraar het een en ander laten uitzoeken, maar als ik nu nog wil switchen naar een andere chirurg gaat er nog meer tijd overheen en dat wil ik niet.
Idd zo snel mogelijk eruit... Al zie ik er wel enorm tegen op om weer plat door t leven te gaan.
Ik zal de melding doen hoor!
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 apr 2019 16:52

Lieve Bren, ook nog even een 😘 van mij.
Alles komt goed hoor!👍
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”