Explantatie Margot1 (Dr Kolkman)

Deel je ervaringen en foto's
Eloise

Ongelezen bericht 13 okt 2018 07:22

Goed dat je naar de PC bent gegaan! Hoop dat de pijn snel wegtrekt, succes met je verdere herstel :D
Liefs Eloise
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 okt 2018 11:13

Ok, goed dat je bent geweest! Je had niks gezegd over een verdikking of lijn... Wat je hebt heet Mondor's cord. Een geïrriteerd bloedvat met gestold bloed erin. Komt vaker voor bij borstoperaties en is vrij onschuldig, maar kan soms klachten geven.
Ik had ook klachten rond het middenrif en het werd erg rood bij mij. Dit kwam bij mij door een allergische reactie op de middelen die ze tijdens de operatie gebruikten.
Zo zie je dat er altijd meer kan zijn en je moet altijd op andere verschijnselen letten dan alleen pijn. Hoe dan ook kun je ook pijn hebben zonder zichtbare verschijnselen. Vaak komt deze pijn later als het weefsel vanbinnen wat gaat trekken. Het kan heel lang aanhouden maar is nooit extreem. Dat hoort niet en bij heel erge pijn moet je altijd aan de bel trekken.

Geniet van het weekend en het mooie weer!

Liefs, Luna
diana1967

Ongelezen bericht 21 okt 2018 22:59

Hoi Margot
Ik heb een tijd niet op dit forum gezeten, maar wat fijn nieuws lees ik!
Wat top hoe je je voelt en wat fijn dat je zegt dat alles is meegevallen, om de "angst" voor ons, nog niet ge-explanteerde vrouwen (zeg maar) weg te nemen. Dit geeft ook mij weer moed
Hoe voel je je, een maandje later, nu?
Liefs
Diana
margot1

Ongelezen bericht 22 okt 2018 21:45

Hoi Diana,

Nou inderdaad....ik ben zo blij dat het allemaal achter de rug is en dat het zó is mee gevallen!!! Binnen een paar dagen was ik eigenlijk weer de oude....(afgezien van dat bloedvat haha)....
Hoe gaat het met jou, en je klachten van de hielspoor?
Bevalt de nieuwe baan???
Groetjes...

Ps:
Ik zie dat mijn " titel" ineens verandert is, er staat plots ook Slotervaartzkhuis bij????? Dit is niet correct hoor....
Sol

Ongelezen bericht 22 okt 2018 22:53

Is gewijzigd :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 okt 2018 10:03

Hoi, ik had je topic afgesplitst en bij explantatie ervaringen gezet. Het is altijd handig als de naam van de arts in de titel staat, zodat het makkelijker is voor vrouwen om naar ervaringen van artsen te zoeken. Ik wist niet precies bij wie je was geweest, maar dacht wel het Slotervaartziekenhuis, dus had ik dat opgeschreven :oops: Goed dat je even zei dat het niet klopte zo heeft Sol de juiste naam genoteerd.
Ik was veel afwezig de afgelopen tijd, dus ik weet niet zo goed bij wie iedereen is geweest. Heb ook niet alle berichten kunnen lezen, dus neem me niet kwalijk.

X Luna
margot1

Ongelezen bericht 23 okt 2018 21:52

Nee joh Luna doe niet zo gek!!!! Tuurlijk maakt dat niet uit....ik snapte alleen niet hoe dit verandert kon zijn haha....
En aangezien mensen toch heel erg afgaan op (positieve) ervaringen van lotgenoten is het inderdaad van belang om te weten waar diegene de operatie heeft laten verrichten.....
Jij als geen ander mag heus wel eens " een foutje" maken hier hoor!!! ;)
Dat je uberhaubt alles en iedereen nog uit elkaar kunt houden!!!! Complimenten :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 okt 2018 11:34

:D
diana1967

Ongelezen bericht 26 okt 2018 22:44

hoi margot
hoe is jouw explantatie verlopen? siliconen eruit, kapsel eruit of schoongemaakt en wel/geen borstlift?
mij is aangeraden om explantatie te doen, kapsel schoonmaken en borstlift, maar het is nu wachten waar en wanneer dr Van Loenen gaat werken.
fijn dat alles meevalt, en dat je herstel voorspoedig verloopt. Ik zal ook eens op dr Kolkman google-en
lieve groetjes
DIana
margot1

Ongelezen bericht 29 okt 2018 20:38

Siliconen eruit, kapsel eruit voor zover mogelijk...( heeft géén risico hierin genomen met te ver snijden) en heb geen lift gedaan...
Omdat de arts dacht ik nog best wat vetweefsel over had adviseerde hij om eerst een half jaartje te wachten en dan te kijken " wat je uiteindelijk over hield.... Een lift zou dan altijd nog kunnen....
Ik ben blij dat ik zijn advies opgevolgd heb :)
Sol

Ongelezen bericht 29 okt 2018 21:48

Hee Margot1 :D

Wat hield je eigenlijk over? Ben best nieuwsgierig :D
margot1

Ongelezen bericht 30 okt 2018 20:41

Hoi Sol,
Ik heb nog geen idee wat mijn cupmaat zal zijn....ik draag nu nog een soort van sportbh met zachte vulling....
Ik hoop over 2 weken flink wat nieuwe bh's in te kunnen gaan slaan....wil mezelf daar maar even goed voor gaan lichten over de uiteindelijke cupmaat ....
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 14:22

Om je cupmaat te bepalen, moet je voorover buigen en dan pas je borsten meten.
Bij ons zijn de borsten breder en platter aan de bovenkant geworden en als je staand meet, dan meet je dat stuk niet mee.

Ik heb bij de Primark heel leuke en goede bh's gezien die ook niet zo duur zijn. Tegenwoordig draag ik ook weer de push-ups. Wie had dat gedacht :lol: Toch vind ik mijn sportbh's van de Hema nog altijd het lekkerste zitten. Maar met een push up heb je wel een mooi vrouwelijke vorm.
diana1967

Ongelezen bericht 01 nov 2018 22:44

Hoi Margot
Mijn hielspoor zit er helaas nog. Ik ben nu 1x ook bij osteopaat geweest, na al 3 maanden fysio na de operatie.
Het is nu minder scherp, maar helaas nog wel pijn, maar wie weet, gaat dat over. Ik heb vertrouwen in de osteopaat
Wat fijn dat je alles is meegevallen. Ik zou zelf wel een lift willen omdat ik geen pushup en beugelbh's meer wil, en ik anders echt niets meer heb
Ik houd je op de hoogte, want dr Van Loenen werkt nu niet meer in het ziekenhuis Slotervaart; ze had wel 3 maanden wachttijd dus januari zou het worden. Nu Dr Kappel benadert, maar zij doet volgens mij geen combi explantatie/lift
Succes met je herstel, hoop nog wat van je te mogen lezen
lieve groetjes
Diana
margot1

Ongelezen bericht 02 nov 2018 10:53

[quote="Luna"]Om je cupmaat te bepalen, moet je voorover buigen en dan pas je borsten meten.
Bij ons zijn de borsten breder en platter aan de bovenkant geworden en als je staand meet, dan meet je dat stuk niet mee.

Ehhhhhhhh.......Ik snap nu niet precies hoe ik het moet doen :oops: :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”