Voorstellen
Ik ben nieuw op deze site. Ik heb vorige week mijn implantaten laten verwijderen. Hopelijk is de schade te herstellen want de implantaten waren kapot en ik had veel kapselvorming. Ben nu vooral nog beetje moe, maar de operatie wond lijkt goed te herstellen. Ik hoop dat ik hier ervaring kan delen, andere mensen kan steunen en we tips en adviezen kunnen uitwisselen.
Lieve Bella
Van harte welkom meid!! En wat fijn om te horen dat je de operatie al gehad hebt. Doe rustig aan nu he en laat je verwennen
het was sowieso een goede beslissing. Maar implantaten kapot.. Zo Hee weer een voorbeeld van de onverwoestbare implantaten
Wat een ellende..
Hoe lang had je ze al en had je klachten? Ik ben benieuwd naar je verhaal. Hier zul je lotgenoten treffen met allemaal een verhaal
Dus nogmaals van harte welkom. En voor eventuele vragen zullen we natuurlijk klaarstaan. Doe rustig lieverd
Dikke knuffel
Van harte welkom meid!! En wat fijn om te horen dat je de operatie al gehad hebt. Doe rustig aan nu he en laat je verwennen
Hoe lang had je ze al en had je klachten? Ik ben benieuwd naar je verhaal. Hier zul je lotgenoten treffen met allemaal een verhaal
Dikke knuffel
De implantaten heb ik in 2008 laten plaatsen, siliconen met zoutwater, zou niets mee kunnen gebeuren. Ik heb geprobeerd er altijd positief naar te kijken (was immers mijn eigen keuze om ze te laten plaatsen). Maar eigenlijk heb ik vanaf dag één last gehad. De rechter is zelfs na een paar maanden vervangen omdat deze naar beneden was gezakt. Maar ja, het leven ging verder, ik voelde wel af en toe kapselvorming, maar verder ok. Toch is er heel langzaam steeds meer energie en conditie achteruit gegaan. Steeds vaker moe, zere gewrichten, af en toe zomaar ergens een rare ontsteking, bij inspanning direct hartkloppingen enz. Ik dacht dat ik waarschijnlijk vroeg in de overgang terecht kwam, na wat bloedonderzoeken was er nooit iets te vinden, ik was gewoon gezond. Niet zeuren en maar wat rustiger aan doen. Vier jaar geleden mijn eerste mammografie gekregen voor standaard onderzoek ( ik woon in Zweden en daar krijg je al eerder een oproep,ik ben nu 48). Natuurlijk gemeld dat ik implantaten heb, maar dat was geen probleem. Hup, tieten onder de plaat en klemmen maar. Ik dacht dat ik flauw zou vallen, ik voelde het kapsel scheuren.... Toch ging er geen enkele alarmbel bij mij rinkelen toen ik een maand later heel moe en griepachtige klachten kreeg. Ik kreeg een antibiotica kuur voorgeschreven (ik had ook een tekenbeet gehad) en de verschijnselen waren identiek aan lyme. Ik knapte er zelfs weer een deel van op. Zo ongeveer anderhalf jaar later weer een mammografie, en weer hetzelfde... Weer aangegeven dat ik implantaten heb, dat het de keer ervoor verschrikkelijk pijn deed. Maar wederom hetzelfde probleem, na weer een aantal weken werd ik zieker en zieker... Weer aan een antibiotica kuur ( bloedtest liet ook verhoogde waarde zien die je bij een eventuele lyme ook kunt aantreffen). Ook deze keer knapte ik er weer een beetje van op. Inmiddels had ik mijn leven al een stuk rustiger ingedeeld, want geleidelijk was mijn energieke karakter wel wat uitgedoofd. Toen ik een jaar geleden weer een oproep kreeg voor een mammografie heb ik deze geweigerd. In overleg met mijn arts een echo aangevraagd. Nu ongeveer een half jaar geleden heb ik de echo gehad en deze liet zien dat er vocht rond de implantaten zat. Een punctie gedaan om te kijken wat voor vocht het is, alleen hier kwam niets uit. Maar voor mij is hier het kwartje gevallen, ze moesten eruit... Het leek alsof ik ineens wakker werd. Volgens de artsen was het niet direct verontrustend, implantaten kunnen een beetje zweten, enz... En op de echo waren geen scheuren te zien. Maar inmiddels had ik toch maar even gegoogld, ik wist het nu helemaal zeker ( het leek wel alsof ik onder een steen had geleefd) wat een herkenbare verhalen.
Een week geleden zijn ze eruit gehaald. Een implantaat heb ik kunnen zien, deze leek niet beschadigd. De andere is de klico ingegaan, was helemaal kapot... Ze hebben tijdens de operatie de omgeving van de implantaten gespoeld en hopelijk daarmee het schadelijke materiaal verwijderd. Er zijn ook een aantal punctie gedaan en nu is het wachten wat daar uit komt.
Een week geleden zijn ze eruit gehaald. Een implantaat heb ik kunnen zien, deze leek niet beschadigd. De andere is de klico ingegaan, was helemaal kapot... Ze hebben tijdens de operatie de omgeving van de implantaten gespoeld en hopelijk daarmee het schadelijke materiaal verwijderd. Er zijn ook een aantal punctie gedaan en nu is het wachten wat daar uit komt.
Zoutwater implantaten? Lieverd, dit klinkt niet als zoutwater!!! Volgens mij hebben ze er bij jouw destijds gewoon siliconen ingedrukt!!!! Schandalig!!!!! 
De kapselvorming plus het stukgaan en het naspoelen bevestigen dat. Zoutwater (hydrogel) zou geen kapselvorming moeten geven plus dat bij ruptuur de inhoud door het lichaam opgenomen moet worden. De borst had moeten opzwellen in dat geval. Je bent dus naast alle ellende ook nog opgelicht dus
Helaas is het leed al geschied. Je klachten zijn zeer typisch voor siliconen vergiftiging. 1 lichtpunt je bent er nu wel af. Vanaf nu kun je alleen nog opknappen. De 'bron' is gelukkig weg. Ik hoop van harte dat je wat opknapt lieverd... Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent..
Je bent het zoveelste bewijs dat er flink wat leugens gaan over de geweldige implataten
Ik wens je echt heel veel sterkte meid
Dikke x
De kapselvorming plus het stukgaan en het naspoelen bevestigen dat. Zoutwater (hydrogel) zou geen kapselvorming moeten geven plus dat bij ruptuur de inhoud door het lichaam opgenomen moet worden. De borst had moeten opzwellen in dat geval. Je bent dus naast alle ellende ook nog opgelicht dus
Helaas is het leed al geschied. Je klachten zijn zeer typisch voor siliconen vergiftiging. 1 lichtpunt je bent er nu wel af. Vanaf nu kun je alleen nog opknappen. De 'bron' is gelukkig weg. Ik hoop van harte dat je wat opknapt lieverd... Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent..
Je bent het zoveelste bewijs dat er flink wat leugens gaan over de geweldige implataten
Ik wens je echt heel veel sterkte meid
Dikke x
Hoi Bella,
Wat een vreselijk verhaal weer
Ben blij dat de protheses eruit zijn.
Zoutwater protheses kunnen ook heel veel klachten geven. Ik heb het dan niet over de hydrogel monobloc, maar de gewone zoutwater protheses. Ik denk dat je dat bedoelde? Of niet? Het was niet duidelijk in je verhaal.
Zoutwater protheses kunnen ook behoorlijke kapselvorming geven, maar zwellen niet bij een scheur zoals de hydrogel. Ze lopen leeg en aangezien je dat niet had, denk ik dat Sol wel gelijk heeft en dat je gewoon siliconen had!
Het gebeurt wel vaker dat artsen beweren dat een vrouw zoutwater krijgt, maar dan stoppen ze er gewoon siliconen in...
Ik wens je echt heel veel sterkte met je herstel en hoop dat je je snel weer een beetje beter gaat voelen.
Heel veel liefs, Luna
Zou je ook je klachten bij het RIVM willen melden? https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... 142&t=1689
Wat een vreselijk verhaal weer
Zoutwater protheses kunnen ook heel veel klachten geven. Ik heb het dan niet over de hydrogel monobloc, maar de gewone zoutwater protheses. Ik denk dat je dat bedoelde? Of niet? Het was niet duidelijk in je verhaal.
Zoutwater protheses kunnen ook behoorlijke kapselvorming geven, maar zwellen niet bij een scheur zoals de hydrogel. Ze lopen leeg en aangezien je dat niet had, denk ik dat Sol wel gelijk heeft en dat je gewoon siliconen had!
Het gebeurt wel vaker dat artsen beweren dat een vrouw zoutwater krijgt, maar dan stoppen ze er gewoon siliconen in...
Ik wens je echt heel veel sterkte met je herstel en hoop dat je je snel weer een beetje beter gaat voelen.
Heel veel liefs, Luna
Zou je ook je klachten bij het RIVM willen melden? https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... 142&t=1689
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
Wat een lieve reacties, en ik hoop zeker dat het vanaf nu beter gaat... Ik hoop maar dat er geen blijvende schade is. Maar zo fijn dat de rommel eruit is. En inderdaad er zal wel siliconen in hebben gezeten... Ik ben benieuwd wel benieuwd hoe jullie na de operatie zijn hersteld, zijn er tips voor het omgaan met de hechtingen, ze zijn best groot en op een rot plek ( precies onder de bh). Maar misschien moet ik dit op een andere manier plaatsen in deze site?
Doe vooral rustig aan met tillen en trekken de komende tijd. Dit om te voorkomen dat het litteken gaat verbreden. En dat willen we natuurlijk niet
De eerste week niet douchen, daarna lekker droog houden en eventueel na twee weken beginnen met een littekencreme.
Als je de bh rand voelt zitten en je hebt er last van kun je eventueel wat zachte verband gaas er tussen leggen. Als je een sport bh met brede rand neemt, kan ook nogal schelen qua gevoel. Voor de rest blijft het toch even een periode van behelpen
En herstel na een operatie is voor iedereen verschillend. De een springt zoweer over de daken en de ander tobt wat langer. Leef gezond en neem je rust. Het klinkt cliché, maar vaak is dat toch de beste weg.
Succes lieverd
Als je de bh rand voelt zitten en je hebt er last van kun je eventueel wat zachte verband gaas er tussen leggen. Als je een sport bh met brede rand neemt, kan ook nogal schelen qua gevoel. Voor de rest blijft het toch even een periode van behelpen
En herstel na een operatie is voor iedereen verschillend. De een springt zoweer over de daken en de ander tobt wat langer. Leef gezond en neem je rust. Het klinkt cliché, maar vaak is dat toch de beste weg.
Succes lieverd
Dank je wel lieve Sol, ik probeer het rustig aan te doen. Ik heb nu een hele strake bh van het ziekenhuis aan. Voelt erg prettig om strak vast te zetten. Als ik hem af doe dan voelt het erg kwetsbaar en leeg. Ik zal volgende week kijken of ik een nieuwe bh kan kopen. Alles wat ik heb kan door gegeven worden aan vriendinnen. Gelukkig gaat het goed, ik ben zo blij dat ze eruit zijn. Ik hoop echt dat er binnenkort protocollen komen voor de mensen na ons... Want ik wil echt iedereen waarschuwen, trap er niet in...
Lieve Bella
Idd, er zijn natuurlijk al de chirurgische bijsluiters, maar de praktijk leert dat er evengoed bagatelliserend over gesproken word door verreweg de meeste chirurgen. En men gelooft de 'dokter'.. Misstanden rondom medicijnen en medische hulpmiddelen worden vaak pas erkend als er al vele slachtoffers gemaakt zijn. Denk aan destijds het DEShormoon. Hoelang heeft dat geduurd?
Maar we zijn in ieder geval al een flink stuk verder dan een aantal jaren terug. Denk aan de onlangs toegekende vergoeding door ziekteverzekeringen bij vaststellen asia syndroom.
Hopelijk komt er een tijd dat ze verboden worden
Doe rustig pop!!!
Xxxxx
Idd, er zijn natuurlijk al de chirurgische bijsluiters, maar de praktijk leert dat er evengoed bagatelliserend over gesproken word door verreweg de meeste chirurgen. En men gelooft de 'dokter'.. Misstanden rondom medicijnen en medische hulpmiddelen worden vaak pas erkend als er al vele slachtoffers gemaakt zijn. Denk aan destijds het DEShormoon. Hoelang heeft dat geduurd?
Maar we zijn in ieder geval al een flink stuk verder dan een aantal jaren terug. Denk aan de onlangs toegekende vergoeding door ziekteverzekeringen bij vaststellen asia syndroom.
Hopelijk komt er een tijd dat ze verboden worden
Doe rustig pop!!!
Xxxxx
Wat fijn Bella dat je het al achter de rug hebt...
Ik aanstaande maandag.....begint nu wel een beetje te kriebelen.
Moet ook zeggen dat ik weinig info heb gekregen qua voorbereidingen.....Moet ik nog ergens rekening mee houden??? Iets specifieks mee nemen???
Hoe lang hebben ze bij jou aangegeven dat je rust moest houden/ niet gaan werken????
Ik hoop dat je mij een beetje op weg kunt helpen...Verloopt bij jou nog steeds alles voorspoedig??
Liefs
Ik aanstaande maandag.....begint nu wel een beetje te kriebelen.
Moet ook zeggen dat ik weinig info heb gekregen qua voorbereidingen.....Moet ik nog ergens rekening mee houden??? Iets specifieks mee nemen???
Hoe lang hebben ze bij jou aangegeven dat je rust moest houden/ niet gaan werken????
Ik hoop dat je mij een beetje op weg kunt helpen...Verloopt bij jou nog steeds alles voorspoedig??
Liefs
Hoe is het bij jou gegaan? Hopelijk hebben ze er alles uit kunnen halen! Ik merk dat ik nu na drie weken toch weer de ziekenhuis bh moet dragen. Ik heb een paar dagen een gewone geprobeerd maar ik kreeg direct een soort stuwing gevoel. Verder ben ik ontzettend moe, maar dit was ik voor de operatie ook. Ik merk dat ik nu vooral heel onzeker ben over wat de daadwerkelijke blijvende schade zal zijn... Ik hoop heel erg dat het goed gaat met je, laat het even weten als je daar toe in staat bent