Wendy - explantatie 2012 door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Wendy

Ongelezen bericht 01 feb 2012 21:10

http://klachtensilicon.forum2go.nl/wend ... n-t13.html

24 januari 2012 D-day :wink:
Explantatie door Dr Kappel in Kliniek Sportstad Heerenveen

De avond ervoor mocht ik van de anesthesist een half tabletje oxazepam nemen dus ik had thuis gelukkig wel goed geslapen. Rond 9 uur moesten we bij de kliniek zijn maar de eerste operatie liep een beetje uit. Tegen 10 uur mocht ik mee naar boven om voor te bereiden en operatiekleding aan te trekken. Ik was natuurlijk wel super zenuwachtig, ik zat helemaal te shaken. Iedereen was heel lief en begripvol. Ik was rond 1 uur weer wakker van de narcose en de operatie was goed verlopen. Het eerste dat ik zei was: “Yes het is voorbij!” Dr Kappel liet me het kapsel zien (jiech…ik dacht dat het veel dikker zou zijn maar het was echt maar een heeeeeel dun vliesje) en de protheses kreeg ik mee naar huis. Zo zeg, wat een joekels! Moest ik dat de hele tijd meezeulen? Rond 4 uur ’s middags ging ik weer naar huis. De pijn na de operatie viel best mee eigenlijk, ongeveer 4 dagen regelmatig paracetamol geslikt, daarna alleen nog een paar dagen 's avonds. Ik had ook drains en dat is wel irritant, je zeult die dingen steeds mee als granaten aan de zijkant van je lichaam. Twee dagen na de operatie mochten de drains eruit. Verwijderen was niet pijnlijk, wel een vies gevoel maar toen ze eruit waren voelde het echt meteen stukken beter! Verder had ik eigenlijk meer last van mijn rug dan van mijn borsten! Je kunt namelijk alleen op je rug slapen en weinig op je zij draaien.

Daarna:

Lichamelijk: Ongeveer 2 weken na de operatie begon ik met ontgiften en voelde me tegelijkertijd ook heel erg ziek. Mijn hele lichaam deed pijn. Dit heeft ongeveer 2 weken geduurd waarna ik langzaam weer opkrabbelde. Het is ook niet niks, al die jaren die siliconenrommel in mn lijf plus alle narcose troep in mn lichaam. Ik voel me nog steeds niet helemaal de oude en ik merk dat het ontgiften tijd nodig heeft. Wel gaat het telkens weer een stukje beter dus hopelijk kom ik over een tijd eindelijk van mijn lichamelijke klachten af!

De borsten: tja, het leek nu ineens wel heel erg plat aan de voorkant en er zaten kreuken onder de tepels. Je kunt zien dat de huid wat slappig is en dat de boel tijd nodig heeft om weer in model te komen komende maanden. Maar zelfs na 2 weken zag het er al beter uit dan vlak na de operatie! (zie foto's op http://postimage.org/image/ty76iutpn). Wekelijks zie ik nog steeds verbetering. Het viel mij mee hoe het eruit zag want ik had minstens verwacht dat de boel tot mn navel zou hangen, haha! Dat was dus echt niet zo!! De eerste keer toen ik mijn borsten zag kwamen er wel veel emoties los maar na een week was ik gewoon aan mijn oude ‘nieuwe’ borsten gewend! Waarom wilde ik eigenlijk ooit een borstvergroting? Wat was er mis met mijn borsten? Helemaal niets! Daarna heb ik dag en nacht nog een strakke sportbh gedragen. Na 4 a 5 weken kon ik weer normale bh's dragen en ik ben dolblij met mijn nieuwe lingerie en push up bh’s! Ik voel me bevrijd en opgelucht! Waar ik bang voor was is dat ik misschien weer depressief zou worden vanwege mijn kleinere borsten maar het tegenovergestelde is het geval: ik ben heel positief, blij en opgelucht! Ik had het jaren eerder moeten doen!

Type implantaten: Mentor Siltex
Jaar van implantatie: 2001
Reden implantatie: onzekerheid over grootte van borsten
Implantaatplaatsing: op de spier
Met welke cup begon je: 75B
Welke cup had je na de vergroting: 75D
Welke cup heb je nu na de explantatie: 75B
Jaar van explantatie: 2012
Reden explantatie: lichamelijke klachten
Ben je (vermoedelijk) ziek geworden door de implantaten: ja
Welke symptomen had/heb je: vermoeidheid, geen energie, pijn in ledematen, grieperig gevoel, etc.
Welke chirurg(en) verwijderde(n) de implantaten: Dr Kappel
Hoe heb je de chirurg(en) ervaren: deskundige en betrokken chirurge
Ziekenhuis of kliniek: Kliniek Sportstad Heerenveen
Is de operatie vergoed: nee
Ben je bij de pc teruggeweest voor nacontrole: ja, 1x. 2e keer moet nog gepland worden.
Welke medicijnen kreeg je in het ziekenhuis: geen
Last gehad van de narcose: weinig last, niet misselijk. wel wat hartkloppingen
Kreeg je drains: ja, na 2 dagen verwijderd
Kreeg je een drukverband om, zo ja hoe lang: ja, ik moest het langer dragen maar heb na 3 dagen sportbh aan gedaan
Duur opname: 09.00u - 15.30u
Waren er complicaties tijdens of na de explantatie: nee
Waren er complicaties met de wondgenezing: nee
Gebeurde er nog iets anders zoals een lift, capsulectomie of lymfeklierverwijdering: nee
Was je pijnvrij na de explantatie: ja
Waren de implantaten intact: ja
Kreeg je ze mee: ja
Doe je aan ontgifting: ja
Wat vind je van het explantatieresultaat: ik ben tevreden!
Was er verbetering van symptomen na de explantatie: zeker weten! een wereld van verschil. Ik heb energie, ben niet meer moe en heb geen reumatische klachten meer.
Laatst gewijzigd door Wendy op 06 sep 2012 10:54, 7 keer totaal gewijzigd.
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
lilly

Ongelezen bericht 04 feb 2012 16:29

hallo Wendy
Ook ik ben geïnteresseerd om een explantatie te doen door dr Kappel.
ik had AA cupmaat en ben een beetje bang om terug plat van voor door het leven te gaan.
mijn vragen: moest je na het verwijderen van de protheses geen borstlift laten doen?
Mag ik weten hoeveel je er voor betaald hebt?
Ik hoor ook van vrouwen dat ze na een explantatie nog ziek blijven.
grj
Wendy

Ongelezen bericht 04 feb 2012 18:51

Hallo Lilly!
Wat is de reden dat je ze wilt laten verwijderen, voel je je ziek? En hoe lang heb je ze al? Dr Kappel staat bekend als een goede pc en ze erkent dat patienten klachten kunnen hebben door siliconen. Ik ben nog maar 1,5 week geleden geopereerd, maar ik heb niet gekozen voor een borstlift (al die extra littekens leken me sowieso doodeng). Dr Kappel adviseerde dat ook niet in eerste instantie, ze zei dat ik eerst maar moet aankijken hoe het zou worden. De huid kan zich nog goed herstellen, heeft wel 6 mnd tot een jaar nodig.
De prijzen kunnen wel eens wisselen, voor explantatie betaal je volgens mij bij haar tussen 3000 en 3500 euro (ik heb dat laatste bedrag betaald).
Of mijn klachten verdwijnen weet ik niet, dat is pas na een paar maanden vast te stellen. Ik hoop natuurlijk van wel, maar al is dat niet zo dan ben ik alsnog blij dat die tijdbommen eruit zijn! :D
Groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
lilly

Ongelezen bericht 04 feb 2012 20:01

Ik heb enkele jaren geleden een borstlift en een prothesewissel gehad,daarna heb ik gezondheidsklachten gekregen.
ik denk dat de PC niet alle siliconen heeft weggenomen en hij heeft ook het kapsel laten zitten.
volgens sommige PC moet dit ook verwijderd worden,maar mij grootste probleem zijn de wonden van de borstlift.
ik heb 2jaar open wonden gehad en nu is dit nog niet volledig genezen,er is op elke wond al 3 maanden een klein korstje,maar de korst valt er niet af.
ik ben al naar een dermatoloog geweest en volgens hem komt dit door de lekkende siliconen die ik heb gehad.
mijn PC laat mij gewoon aan mijn lot over,altijd maar zeggen het zal wel genezen.
alé,ik zal nog maar afwachten zeker,maar de moed zinkt mij in de schoenen daar dit al zo lang aan de gang is.
ik zal mijn verhaal wel in het voorsteltopic doen.
grj
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 feb 2012 11:21

Hoi Lilly,

Je moet niet wachten hoor. Echt niet. Het zal alleen maar erger worden. Je moet zulke artsen niet geloven.
Neem alsjeblieft contact op met dr. Kappel http://www.drkappelinstituut.nl/contact.htm en vertel haar je verhaal. Maak een afspraak met haar. Alleen zij kan je goed helpen nu. Ook voor advies.
Ikzelf ben door een andere arts geopereerd, dr. van Loenen in Amsterdam. Ook zij erkende mijn klachten. Zij heeft mij heel goed geholpen. Maar het is wel zo dat ik eerst dr. Kappel bezocht. Ik had toen ook nog geen contact gehad met het meldpunt om mij te laten adviseren. En wist absoluut nergens nog van af. Voor mij was 1 blik op alle klachten die er op het meldpunt beschreven staan, genoeg om te weten dat dat wat ik vermoedde klopte: ik ben ziek door siliconen! En wilde ze z.s.m eruit laten halen. Toen maakte ik een afspraak met dr. Kappel. Ik zou door haar geopereerd worden, maar dat was zo ver weg en ik was in paniek geraakt. Ik woon in Amsterdam en dan is het echt ver weg Heerenveen. Je kunt gewoon bij haar op consult gaan voor advies. Doe dat alsjeblieft.
Heel veel sterkte, liefs,
Luna

Trouwens, lees voor de vergoeding mijn verhaal bij 'vergoeding explantatie' verzamel alle bewijzen die je hebt! Maak foto's van hoe je er nu uit ziet!! De wonden en zo. Je krijgt dit vergoed hoor! Dat moet. Bij jouw zijn duidelijke afwijkingen te zien. Bij mij was niets te zien, zelfs niet op een echo. Maar achteraf, na verwijdering, bleek er wel degelijk sprake te zijn van lekkage/siliconen zweten. Heel erg zelfs.

En over hoe het er uit gaat zien
Het hangt van veel af. Je leeftijd bijvoorbeeld, hoe jonger je bent, hoe beter de huid zich hersteld. En ook hangt het er van af hoe lang je ze hebt zitten. Hoe langer dat is, hoe meer er verandert en ook hangt het af van de grootte. Hoe zwaarder de protheses, hoe meer de zwaartekracht inwerkt op je borsten. En had je ze onder of op de spier? Ook dat heeft invloed. Maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Geloof me, je uiterlijk, HET IS HET NIET WAARD! Wat is schoonheid zonder gezondheid? Wat is schoonheid zonder het vermogen te kunnen doen wat je leuk vindt omdat je door je ziekte wordt beperkt in je functioneren? Of te doen wat je moet doen om te overleven en misschien ook voor anderen te zorgen zoals je kinderen omdat je te ziek bent om dat te kunnen. Ik weet hoe belangrijk het is om je vrouw te voelen en je mooi te voelen. Dat weten we allemaal. Maar wij weten nu door veel pijn dat het allemaal zo relatief is. Ons lichaam hebben we lief. We moeten ervoor zorgen, we hebben er maar 1 gekregen in dit leven.
Er zijn tegenwoordig zoveel goede bh's. En mocht je er echt niet mee kunnen leven, dan zijn er veel alternatieven. Je hoeft geen siliconen meer in je lijf te hebben.
Nogmaals heel veel sterkt bij de weg die je moet inslaan.
Pia

Ongelezen bericht 06 feb 2012 14:13

Heerljik hoor Wendy dat je van die toxic bombs af bent. Je boobies gaan alleen maar mooier worden. Klein, fijn en lekker zacht. Ze gaan nog mooi opfluffen.

Lily ik had ook AA maar ben niet bang hoor.

Bel dr. Kappel, Florine Kingma, of dr. van Loenen of Van Selms of een andere pc die je wat lijkt en ga op explantatieconsult. Niet te veel nadenken, overleg met chirurgen.
jorien

Ongelezen bericht 12 feb 2012 16:55

hallo,

Ook ik heb een explantatie gehad, dit is inmiddels alweer ruim 8jaar geleden en ik ben ook geopereerd door Dr. Kappel.
Moet zeggen dat dit zeer correct is gebeurd want de littekens zijn bijna niet meer te zien.
Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en had ook pijn na de operatie, maar daar heb je ook weer medicijnen voor.
Sommige klachten (jeuk)zijn totaal verdwenen maar ik moet ook zeggen dat de schade al was aangericht en ik nog steeds veel klachten heb en extreem vermoeid ben.
Ik had een aa cup en kreeg een kleine b cup (70cc) en deze zijn toen vernietigt, mocht ze niet meenemen naar huis !!
ach wat moet je er ook mee, garantie had ik toch al niet.
Carpe Diem
Monique MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2012 17:01

Heb ook een explantatie door dr. Kappel laten doen in 2005, nadat ik haar op tv had gezien bij een programma van Andries Knevel. Ze vertelde daar dat je neurologische stoornissen kon krijgen door platina in implantaten. Mijn borsten voelden helemaal normaal, maar toch zei haar intuïtie dat ze eruit moesten. Met haar ingeving was ik erg blij want een implantaat bleek helemaal kapot te zijn. Ze heeft alle smurrie eruit gehaald. De operatie viel mij 100% mee, ook het uiterlijke resultaat. Toch bleek 'the point of no return' voorbij te zijn en de auto-immuunziekte is gebleven. Ik blijf wel de Chlorella, visolie en anti-oxidanten slikken, ook al merk ik er eigenlijk niet veel van.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”