Ik ben Joy

Protheses vanwege cosmetische reden.
Paulien

Ongelezen bericht 09 mei 2017 09:22

Hoi Joy,
Gister bij Dr Kappel geweest, was een goed bezoek. Ze heeft bloed bij mij afgenomen om te laten testen, zodat we kunnen zien waar mijn lijf staat in dit ziekte proces. Over een week of 3 krijg ik hier de uitslag van.
Waar de pijn vandaan kon komen wist ze niet echt, houden we in de gaten..
Gister en vandaag merk ik toch wel weer dat ik in energie moet inleveren van de activiteiten van het weekend. Maargoed ik heb wel een leuk weekend gehad en dat is me ook weer veel waard geweest.
Dr Kappel adviseert me sterk om me te gaan richten op de zone leefwijze, ik merk dat ik daar mee een innerlijke strijd voer met mezelf... 360 graden om in mijn eetpatroon, hoe ga ik dat invoeren in mijn gezin( 2 kinderen van 2 en 4) ga ik dat volhouden? Is dat echt de enigste optie?? Ergens begrijp ik me zelf niet waarom ik het toch gewoon niet ga doen...
gisteravond bij iemand geweest die tarotkaarten legt.. ( Ja de nuchtere ik.... ) wilde mijn moeder graag, en ach ik een ander avondje.. ik dacht ik zie het wel, kost me niets... niks te verliezen... toch wel bizar hoe ze de alle stormen die in mijn lijf en psyche woekeren zo op tafel legde... daarnaast veel bevestiging van de innerlijke kracht waarvan ik weet dat ik ze bezit! Ik ga dit overwinnen al kost het me nog wel een maand of 8 a 9.... laten we het hopen ;)
Vrijdag met mijn vriendinnen naar een wellness centrum, en vrijdagavond een ontspanningsmassage... ( heb mijn lijf nog nooit zo verwent) ik heb er echt zin in.. hopelijk zorgt het er voor dat ik daarna weer zo' n lekker weekend tegemoet ga.
Nog 10 dagen lieve Joy!! Nog 10 daagjes!!
Hoe voel je je nu? Kun je je koppie een beetje boven water houden? Laat de stress en spanning niet de overhand nemen hè! Ik weet er alles van!! Daarnaast gieren ongetwijfeld de emoties continue door je lijf... geeft niets.. moet er ook uit!
Weet dat ik aan je denk! Dikke kus Paulien
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mei 2017 13:12

Hoi Joy,

Kijk even bij het topic ontgiften welke supplementen erg belangrijk zijn. Met name omega3 is heel belangrijk bij ASIA. Chlorella helpt met ontgiften. En daarnaast zijn verschillende vitaminen erg belangrijk.

Vrouwen onderschatten de waarde van omega3!!!!

Succes voor de komende tijd!

X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mei 2017 13:21

Paulien,

De kunst is te leren welke voedingsmiddelen ontstekingen bevorderden en welke niet en de combinatie van voedingsmiddelen. Een zeer zeer belangrijk onderdeel wat erg wordt onderschat is het slikken van omega3. Dit is afhankelijk van je verdere eetgewoontes en je omega6 inname. De meeste mensen moeten een hoge dosering nemen om een ontstekingsremmede werking te verkrijgen. Maar als je net als ik geen dierlijke producten gebruikt, nooit vet eet en heel veel groenten en fruit eet en weinig tot geen snelle koolhydraten en verkeerde vetten eet, dan heb je veel minder nodig. Het zone dieet is een mooie richtlijn maar je hoeft daar niet krampachtig mee om te gaan hoor. Probeer je te verdiepen in gezond eten en het zone dieet en de theorie daarachter dat is het belangrijkste en dan kun je zelf menu's samenstellen.
Succes en sterkte en geef jezelf de tijd, want ontgiften en herstellen van siliconen belasting (voor zover dat mogelijk is) kost heel veel tijd!

X Luna
Joy

Ongelezen bericht 09 mei 2017 21:27

Lieve Paulien,
Fijn om te horen. Ze had vorige x ook bloed bij me afgenomen voor onderzoek. Zou ook over 3 wkn uitslag krijgen. Ben benieuwd. Ik hoop dat de pijn vanzelf overgaat. Fijn dat je zo genoten hebt van je weekend.
Zulke momenten moet je gewoon koesteren.

Over dat zone dieet zou ze me 3 weken na de operatie meer over gaan vertellen. Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik zou daar ook heel erg moeite mee hebben.
Vooral omdat je een gezin met kids hebt.
Maar gewoon proberen en kijken hoever je ermee komt.

hahahaha....... moet ook kunnen toch, even je gedachten op iets anders richten. Vaak hebben ze het wel bij het rechte eind. Snap ook niet hoe ze het doen.

Heerlijk... geniet ervan, je verdient het.
Gewoon erop vertrouwen dat het helemaal goed komt en je weer de oude wordt. Je bent een top wijf!

Ik tel echt af en tegelijkertijd vind ik het ook beangstigend.
Ik wordt trouwens als eerste geopereerd.
Ik heb onbewust toch veel stress hiervan.
Merk het aan mijn ademhaling. Vannacht slecht geslapen, kreeg last van hyperventilatie. Heb echt behoorlijk gejankt.

Erg lief van je.
Liefs, Joy
Joy

Ongelezen bericht 09 mei 2017 21:32

Hoi Luna,
Dank je wel voor je berichtje.
Gaat het al iets beter met je?
Ik had al omega 3 besteld, was inmiddels ook achter dat deze wel belangrijk was.
Liefs,
Joy
Paulien

Ongelezen bericht 10 mei 2017 09:22

Hoi lieve Joy,
Jezus.. begin spontaan te janken bij je lieve woorden, als verpleegkundige zorg ik al zeker 14 jaar met lief en leed voor mijn medemens en nu noemt iemand me een top wijf en blijven mijn tranen maar stromen,..
Vanmorgen weer een ellendige start van de dag, overgeven en mijn darmen weer zo van slag... hou me zelf steeds maar weer voor dat het allemaal afvalstoffen zijn die mijn lijf verlaten, aangezien S' nachts je lymfesysteem je lijf opschoont.. zou zo graag weer met een big smile mijn bed uit willen stappen, want dat is wie ik ben...

Gister toch maar enigszins met de zone- leefwijze begonnen, zoeken naar producten in de winkel waar ik nog nooit van gehoord heb... ook niet kunnen vinden... maargoed het beste er maar van gemaakt.. mijn partner gaat met me mee doen.. wat een kanjer he...

Ik was als 2e aan de beurt toen ik geopereerd werd en was rond de klok van 14.00 uur weer thuis, heb ongeveer nog 45 min reistijd gehad. Dus dat gaat allemaal best snel. Voor dat je het weet is het achter de rug. De pijn viel mij ook reuze mee, eerder last van de drains, maar die mogen er met een paar dagen alweer uit.
Hou je hoofd boven water hoor wat die stress betreft!! Die is anders echt killing! Grote kans dat je hyperventilatie daar vandaan komt! Je bent sterk hè! Jij kan dit net als ik verslaan!! Samen gaan we er voor... hoe eenzaam we ons ook voelen in dit hele geheel... iets ( Luna) heeft ervoor gezorgd dat we op elkaars pad zijn gekomen!
Hou je taai kanjer! Er is weer een dag om!!
Kus Paulien
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mei 2017 14:33

@ Paulien,
Wat slik je allemaal precies? Soms moet je wel oppassen met bepaalde supplementen, want alles waar te voor staat is ook weer niet goed.
Mijn maag en darmen kunnen ook behoorlijk van slag raken als ik teveel inneem, dus misschien kun je even een stapje terug nemen met de ontgiftingstabletten?

@ Joy
Die spanning is normaal lieverd, houd vol het komt allemaal goed hoor!

Wens jullie ontzettend veel sterkte lieve schatten! En blij dat jullie mekaar steunen zo willen we het zien. :D
Er zijn inmiddels 2 nieuwe erbij gekomen Diene en Cheyenne die gaan ook binnenkort.

X Luna
Paulien

Ongelezen bericht 13 mei 2017 15:26

Lieve Luna,
Dank je wel voor je lieve reactie, ik ben al een tijdje aan het spelen met de ontgiftings supplementen om te kijken wat de verschillende reacties hierop zijn in mijn lijf. Na gelang van tijd lijken mijn darmen zich weer wat normaler te gedragen, lijkt samen te hangen met hoe ik me voel..

@ Joy, hou je je nog een beetje staande?
XxxPaulien
Joy

Ongelezen bericht 13 mei 2017 22:07

Lieve Paulien,
Ah zo lief, je verdient het schat.
Vreselijk als je darmen van slag zijn, weet er alles van.
De laatste tijd voel ik mij ook constant misselijk.
Heb hoop dat het minder wordt als ik geopereerd ben.

Dus toch een start maken. Wat goed van je en wat een vent dat hij je zo steunt.

Ik hoop ook dat het zo mee valt.
Bij de BV had ik ook zo erg last van de drains.
Daar zit ik echt tegenop.

Ik denk ook dat de hyperventilatie van de stress komt.
Ik ben op mijn werk ook niet eerlijk geweest over mijn operatie. Heb gezegd dat er cystes in mijn borsten zijn die verwijderd moeten worden. Daar voelde ik me ook niet echt prettig bij, want ik ben best een eerlijke mens.
Dat heeft me ook best stress gegeven denk ik.
Ik ben ook wat mindfullness oefeningen via YouTube aan het volgen en dat geeft me af en toe rust.

Nog 5 nachtjes en dan eindelijk ervanaf.
Ja, ik geloof in wat bestemd is gebeurt.
Dus ben ervan overtuigd dat dit "meant to be" is!
Je voelt echt als een vriendin, die je begrijpt, ondanks dat we mekaar niet echt kennen. Does this make sense??
Dank je wel lieve Paulien!
Xxx Joy
Joy

Ongelezen bericht 15 mei 2017 22:16

Ladies,
Ik wordt 19 mei as geopereerd door dr. Kappel.
Dr Kappel is best ver weg voor mij om de drains in Zwolle te laten verwijderen en heeft mijn huisarts verzocht om dit te doen, maar mijn huisarts weigert helaas.
Zijn de drains bij jullie allemaal door de chirurg verwijderd of ook door de huisarts?
Bedankt voor jullie reactie.
Liefs,
Joy
Paulien

Ongelezen bericht 16 mei 2017 09:49

Lieve Joy,
Ongemerkt denk ik veel aan je, en tel ik met je mee af.. ik kan me de dagen voor mijn operatie me nog zo voor de geest halen.. helemaal de avond ervoor... alle emoties vlogen door elkaar... heel heftig allemaal...
Het liefste zou ik je willen opwachten bij de balie in Utrecht om je eerst nog even een hele dikke knuffel te geven..
maar dat gaat me natuurlijk helemaal niet lukken.. moet om 8.30 op school zijn...
denk je anders maar in dat ik daar op een van de stoelen zit en je een hele dikke denkbeeldige knuffel geef!

Ondertussen nu een week bezig met de zone-leefwijze en tot op heden valt het me gek genoeg nog mee ook... en dat wil wat zeggen.. ben echt wel een beetje Bourgondisch aangelegd..., gister vroeg ik aan mijn partner.. mis je de aardappels nu niet? Nee eigenlijk helemaal niet.. ennn er is zelfs al 800 gram af.. , tja ik behoor niet tot de groep die veel afvalt door het ziek zijn.. mijn lijf ging alleen maar bufferen de afgelopen jaren.. en er weer afgaan ho maar.. dus als deze trend door mag gaan is dat ook weer positief voor mijn lichaam en geest..

Joy, nog 3 dagen vanaf nu 9.30 uur heb je het gehad! Bij binnenkomst zit er een denkbeeldige Paulien in de lobby die jou een hele dikke knuffel geeft!
Vergeet trouwens niet om je protheses mee naar huis te nemen, dit moet je niet vergeten te vragen!! Het is je bewijsstuk om mogelijk in de toekomst je operatie alsnog te declareren bij je verzekering... en je kan met eigen ogen zien wat de status van je prothesen is/was. Vraag ook of degene die met je mee gaat dit voor je wil onthouden. Ik bedacht het me op het allerlaatste moment, vlak voor dat ik de deur met mijn drains uit zou stappen... anders waren ze mogelijk weggegooid..

Hou je taai!! Ik ben bij je in gedachten! Je naam staat in mijn agenda... ;)
Xxx Paulien
Paulien

Ongelezen bericht 16 mei 2017 10:03

Hè Joy,
Ik heb je een privé berichtje gestuurd..
xxx Paulien
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 mei 2017 12:05

Hoi meiden,

Aan dokter Kappel hoef je nooit te vragen om de protheses mee te geven, want zij geeft ze altijd mee. Ze is degene die hiermee begon. Zij is de enige arts die al 25 jaar of meer erkent dat siliconen ziek maken en behandeld de vrouwen. Andere artsen hebben alles altijd ontkent en waren de onderzoeken van de afgelopen jaren er niet geweest, dan bleven ze het ontkennen.
Dokter Kappel laat de protheses zonder deze eerst schoon te maken aan de vrouwen zien, zodat vrouwen met hun eigen ogen kunnen zien hoe deze er uit kwamen. Ik weet niet of ze die daarna nog wel voor je schoonmaken. Lijkt me wel, want het is smurrie om zo mee te nemen.
Er zijn meer vrouwen die de drains door de huisarts hebben laten verwijderen, dus dat zou echt geen probleem moeten zijn. Vind het vreemd dat je huisarts dat weigert, het is in het belang van jou als patiënte, anders moet je weer een hele lange rit maken en je hebt je rust nodig na de operatie. Probeer het nog snel te regelen allemaal.
Succes!!!

X Luna
Paulien

Ongelezen bericht 16 mei 2017 16:34

@luna, Dr Kappel heeft mijn protheses ook meteen nadat ik wakker werd laten zien, alleen was degene die na de ok over mij waakte ze vergeten mee te geven...
xxx Paulien
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 mei 2017 18:56

Wat vervelend voor je Paulien! Heb je ze nog wel gekregen? Ik weet dat dr. Kappel daar wel op let, dus ik ga ervan uit dat je ze wel hebt gekregen achteraf. Dr. Kappel gooit ze in ieder geval nooit weg!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”