Ik ben Joy

Protheses vanwege cosmetische reden.
Joy

Ongelezen bericht 26 apr 2017 22:43

Hallo Allemaal,

Ik ben Joy, 40 jaar en werkende moeder van
3 kinderen. Ik heb in sept 2004 implantaten van het merk Eurosilicone laten zetten bij de plastische chirurg
dr. Tjong in het toen nog Zuider ziekenhuis, wat nu Maasstad ziekenhuis is geworden. Ik liet de implantaten zetten nadat ik na 2 zwangerschappen weinig borsten meer overhad.
Ik begon in 2010 allerlei onverklaarbare klachten te krijgen, die met de jaren erger werden en kwamen er weer nieuwe klachten bij. Zelf heb ik nooit gedacht aan de siliconen, omdat mijn borsten voor de rest goed aan voelden en ik eigenlijk geen pijn voelde.
Mijn huisarts nam mijn klachten ook niet echt serieus en verwees me steeds alleen maar voor bloedprikken. Maar ik bleef mij extreem moe en slecht voelen. Mijn menstruatie werd steeds minder en stopte sinds 34 jaar. Sinds laatste onderzoek volledig in de overgang.

Ik verloor mijn moeder in 2011 en dit was zo zwaar bovenop mijn bestaande klachten, dat ik uiteindelijk in 2013 een burn-out kreeg en 6 maanden thuis bleef. Ik ging zwaar hyperventileren en ontwikkelde paniek - en angst aanvallen. Huisarts vond toen dat het psychische klachten waren en werd ik verwezen naar de psycholoog.

De hevige paniek en angstaanvallen gingen gelukkig over, maar de overig klachten zoals extreme vermoeidheid bleven. Inmiddels had ik geen kracht meer voor mijn huishoudelijke taken. Wel naar werk proberen te gaan, maar eigenlijk totaal niet geconcentreerd en zeker niet productief. Het is net of ik lichamelijk op ben. Ik ben erg vergeetachtig en soms kan ik op hele simpele woorden niet meer komen.
Leuke dingen doen kost mij heel veel energie en ik blijf de weekenden liever thuis.

Vorig jaar toch maar een verwijzing voor de internist. Weer heel veel onderzoeken gedaan, waaronder darm - en maagscopi. Hieruit bleek dat ik een bacterie in mijn maag had, de helicobacter pylori. Hiervoor een kuur gehad. Volgens de internist was er medisch echt niks met me aan de hand en moest ik het zoeken in de
psychologische hoek.

Vorig maand ben ik maar zelf online gaan zoeken en kwam ik op deze site terecht.
Overtuigd dat mijn klachten met de siliconen te maken hebben, ben ik weer teruggegaan naar de internist. Het was allemaal niet zeker, maar hij ging toch wel een verwijzing sturen op mijn verzoek naar het VUMC en dr Kingma van het Slotervaart ziekenhuis. Ik ben woonachtig in omgeving Rotterdam en volgens mij zijn dit de enige artsen, dichterbij. Bij Dr Kingma intake op 2 juni en bij assistent dr Nanajakkara op intake op 23 juni.
Echter duurt dit mij te lang, want sinds
3 weken heb ik ook heel erg last van duizeligheid, geen gevoel in vingers, druk op borst, extreme droge mond, uitslag over mijn hele lichaam en elke keer benauwd en het gevoel hebben dat je doodgaat.
Ik ben zelfs een paar keer bij de huisartsenpost beland, door deze klachten.

In de afgelopen 7 jaar heb ik de volgende klachten/aandoeningen ontwikkeld;

Hyperventilatie
Koude rillingen
Benauwd
Druk op de borst
Lichen serose
H Simplex
Ziekte van pfeiffer
Maagpijn Helicobacter pyloribacterie
Darmpijn, opgezette buik (pds)
Opstipatie
Slechte concentratie
Vergeetachtig
Woordenuitval woordvindingsproblemen
Gordelroos
Droge huid
Soms vocht vasthouden
Extreem moe
Depressie gedachten
Oorlellen vaak ontstoken
Ontstoken ogen
Geen weerstand
Griep houdt soms maanden aan
Pijn in gewrichten
Spierpijn
Rugpijn
Haaruitval
Huidproblemen
Hormonen ontregeld
Vaak misselijk en braakneigingen

Op het moment denk ik eigenlijk alleen aan explantatie. Nieuwe siliconen komen er bij mij NOOIT meer in.
Ik ben zelfs bang om eventueel lipofilling te overwegen.

Iemand nog tips?

Groetjes,
Joy
Paulien

Ongelezen bericht 27 apr 2017 08:42

Hoi Joy,
Eigenlijk heb ik maar een tip voor je... laat ze zo snel mogelijk verwijderen, hoeveel verdriet je daar ook van zal hebben.... het zal je enigste weg naar herstel kunnen zijn...
ik herken veel van jouw klachten... na mijn explantatie (27 jan jl.) zijn gelukkig al veel klachten verdwenen, andere klachten zijn helaas nog aanwezig, maar hou hoop..
die hoop heb ik ook voor jou!!
Liefs Paulien
WeerWennenAanAA

Ongelezen bericht 27 apr 2017 20:42

Verdrietig om te lezen Joy en heftig.
Ik snap dat je er snel vanaf wil en groot gelijk dat je geen implantaten meer wilt!
Lipofilling heeft ook nadelen en de pijn en het herstel ervan is pittiger dan de borsten dus of je daar op zit te wachten... Ik merk een klein beetje vooruitgang sinds de explantatie en heb goede hoop op nog meer verbetering maar ben ook erg blij als het in ieder geval niet slechter wordt dan dit wat ongetwijfeld zou gebeuren als ik ze had laten zitten.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel terecht kunt en ze je helpen en je je begrepen voelt!

Liefs WWAAA
Joy

Ongelezen bericht 30 apr 2017 00:22

Lieve Paulien,
Dank je wel voor je lieve reactie.
Ik bedoelde met tips, hoe ik sneller geholpen kan worden, want heb nu pas afspraak 2 juni en dat duurt me te lang, omdat ik me de laatste tijd ook duizelig voel.
Ik denk nu eigenlijk alleen maar aan beter worden en wil ze zsm laten verwijderen.
Heb je ook verbetering gemerkt in je geheugen en concentratie?
Liefs,
Joy
Joy

Ongelezen bericht 30 apr 2017 00:28

Lieve WWAAA,
Dank je wel voor je lieve bericht.
Ik hoop ook dat ik zsm geholpen wordt.
Alles beter dan hoe ik mij nu voel.
Ik hoop dat jij ook volledig herstelt.
liefs,
Joy
Paulien

Ongelezen bericht 30 apr 2017 08:26

Goede morgen Lieve Joy,
2 juni duurt inderdaad nog lang...., maar wordt je dan geopereerd of is het een consult? Ik kon bij Dr Kappel binnen 2,5 week geopereerd worden in Utrecht, dat waren opschieters ;) ik was op dat moment ook zo ziek dat ik ook niet langer kon/ wilde wachten! Sinds mijn terugval 6 april merk ik in de weken daarna dat mijn geheugen wel beter wordt, echter de belasting die mijn hersens aankunnen was minimaal. Snel overbelast, waardoor het heel snel even te veel werd. Heel langzaam aan begint daar weer verbetering in te komen.. heel soms begin ik momenten te voelen waarbij alles " normaal" aanvoelt.. het zijn wel hele korte momenten.. het lukt dan even om lekker mee te zingen op goede muziek in de auto.... tja waar hebben we het over hè.. ik probeer vol van die momenten te genieten en me daar aan vast te houden...
ik slaap met oordoppen in, omdat mijn hersens bij elk geluid s' nachts meteen op volle toeren gingen draaien.. op deze manier wordt het heerlijk stil in mijn hoofd.
Sinds 3 weken nu ben ik naast mijn huidige supplementen ( multivitamine, omega3, en zeoliet( detoxer) het supplement Renuvo van 4life (komt uit Spanje ) gestart. Dit is een supplement dat het immuunsysteem ondersteunt en boost. ( dit advies heb ik gekregen van iemand die 3 jaar lang heel ziek is geweest van de silecone implantaten en binnen 4 weken haar energie terug voelde komen) reden genoeg voor mij om het uit te proberen... en ik kan niet anders zeggen dat ik me beetje bij beetje sterker voel worden de laatste dagen...
Jouw duizeligheid herken ik ook van voor mijn explantatie, zo vaak dat het zwart voor mijn ogen werd!pfff
Ik hoop echt dat je het allemaal vol kan houden tot 2 juni en dat je heel snel geholpen kan worden en anders gewoon gaan rond bellen hoor! ( als ik dat niet had gedaan zaten die ellendige protheses er nog in....) ( zeg ik... iemand die de afgelopen 13 jaar echt van ze heeft gehouden... )
Als het even niet meer gaat.... laat dan even een berichtje achter!! Ik hou je in de gaten!
Dikke kus, Paulien
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mei 2017 12:35

Hoi lieve schat,
Ik ben blij dat het was gelukt met je berichtje. Het is gewoon om te huilen wat sommigen moeten doorstaan :cry: Ik weet zo goed waar je doorheen gaat. Ik wens je echt heel veel sterkte en hoop dat je snel een operatiedatum zal hebben, zodat die troep er uit kan.
Ik had je niet meer geschreven, omdat het gewoon niet zo goed gaat nu dus ben even niet veel online.
Weet dat ik aan je denk lieverd! <3
Heel veel kusjes,
Luna
Joy

Ongelezen bericht 02 mei 2017 21:19

Lieve Paulien,
Heel erg bedankt voor je advies.
Ik ben morgen vrij en ga een rondje bellen, ook met dr. Kappel, want voel me steeds slechter.
Soms lijkt het of iemand mijn keel dichtknijpt en krijg ik geen zuurstof meer.
Liefs,
Joy
Joy

Ongelezen bericht 02 mei 2017 21:22

Lieve Luna,
Dank je wel.
Ik begrijp 't hoor. Geen enkel probleem.
Ik hoop dat jij je gauw beter voelt.
Liefs,
Joy
Joy

Ongelezen bericht 02 mei 2017 21:59

Hoi Paulien,
Kun je misschien het merk multivitamine, omega3, en zeoliet( detoxer) opgeven, die je gebruikt en misschien ook waar je het supplement Renuvo van 4life gekocht hebt, dan ik ze maar alvast bestellen.
Nogmaals dank.
Knuffel, Joy
Joy

Ongelezen bericht 04 mei 2017 21:42

Hoi dames,
Ik ben gisteren gaan bellen met dr. Kappel en
ik kon al vandaag terecht voor intake:-)
Mijn borsten zagen er nog goed uit zei ze, dus geen kapselvorming en ook geen lekkage en daardoor kom ik niet in aanmerking voor vergoeding zei ze.
De operatie is al 19 mei en ik ben echt blij, dat ik er eindelijk van verlost ga worden.
Ze waarschuwde me wel, dat mijn klachten eerst veel erger gaan worden, voordat het beter zal worden.
Daar maak ik me eigenlijk wel nu al een beetje zorgen over.
Liefs,
Joy
Paulien

Ongelezen bericht 05 mei 2017 19:48

Hoi Joy!
Wat een fijn bericht dat je zo snel geholpen kan worden door Dr Kappel! Nog even 2 weken uitzitten!!
Er is licht aan het einde van de tunnel hè !! Mijn ervaringen waren fantastisch bij haar hele team, zulke lieve proffesionele mensen! Je klachten kunnen inderdaad eerst mogelijk erger worden, maar dat hoeft niet perse.. het kan ook zijn dat veel klachten snel verdwijnen, richt je daar ook goed op! Niet alleen op de klachten die er nog wel zijn, maar kijk ook naar de klachten die er dan niet meer zijn! Dat geeft vertrouwen in jou lijf dat het in staat is om veel te overwinnen! En wij vrouwen zijn heel sterk!!!
Je vroeg mij welke supplementen ik gebruik,
Ik gebruik van Golden Naturals de multi strong gold ( multivitamine met een probiotica), ook van Golden Naturals de omega 3, ( voor de hersenen;)) om te ontgiften gebruik ik van MultiZeo, sportzeoliet, dit is een sterke detoxer, ook voor zwaardere metalen. Hierbij heb ik een beetje moeten zoeken naar voor mij een goede docering, ik ging in het begin voor een hoge docering ( 3xdgs 3 capsules) maar toen werd het af en toe wat zwart voor mijn ogen, ben toen naar 3xdgs 2 capsules gegaan en dit gaat beter.
De Renuvo van 4life heb ik aangeraden gekregen van een lotgenoot nu 4 weken terug, besteld via de website van 4life. Het is een supplement die het immuunsysteem boost.., om mij heen ( ook van mensen met kanker) goede verhalen van gehoord, zit nu op het 2e potje te wachten die ik opnieuw heb besteld. Het komt uit Spanje. Naast de Renuvo heb ik nu ook de recall van 4life besteld, dit schijnt de hersenen en het zenuwstelsel te ondersteunen. We gaan het mee maken.... als je er ook in geïnteresseerd bent moet je het zelf maar even Googlen, ik probeer het gewoon maar uit.. ik heb niets te verliezen... alleen maar te winnen in deze situatie... tot ik in augustus bij Dr Nanayakkara terecht kan, is er geen enkele arts die mij iets anders kan uitschrijven... dus dan gaan we zelf maar op onderzoek uit..
Ik zal aan je denken de komende 2 weken lieve Joy!! Maar heel goed dat je zelf actie hebt ondernomen!!
Hou je taai!! Dikke kus en veel liefs Paulien
Joy

Ongelezen bericht 06 mei 2017 10:23

Lieve Paulien,
Dank je wel voor je bemoedigende woorden en dat je toch steeds tijd neemt om mijn berichten te beantwoorden.
Ik voelde me ook zeker op mijn gemak bij dr Kappel.
Gisteren ook in Utrecht geweest voor de anesthesist.
Ook een hele lieve dr.
Ik voel me zeker sterker worden nu ik weet dat ze eruit gaan. Het licht is al in zicht.
De supplementen ga ik ook voor de operatie bestellen, dan heb ik ze alvast in huis.
Ben je na de operatie direct begonnen met supplementen of later?
Dikke knuffel,
Joy
Paulien

Ongelezen bericht 07 mei 2017 13:03

Hoi Joy,
Ik ben in de week na mijn explantatie begonnen met de supplementen, alleen de Renuvo nu 5 weken terug gestart. ( eerst moest ik verlost zijn van die drains) Gister en vandaag echt een goede dag gehad! Bijna alsof er niets aan de hand is zelfs... ( ook al hou ik me voor de zekerheid rustig) gister ontdekte ik weer goudkleurige lokken in mijn haar!! Yes! Weer een klein bewijs dat mijn lijf aan het herstellen is! Was echt peper en zout geworden..
ik heb morgen nog weer een controle afspraak staan bij Dr Kappel, dus voor morgen staat er een ritje Zwolle gepland, heb sinds half maart wat pijn in mijn rechter borst.. hopelijk kan zij mij vertellen waar dit vandaan kan komen.
Ik tel verder met je mee af!
Ene ik had toch belooft om je te blijven volgen ;)
Xxx Paulien
Joy

Ongelezen bericht 08 mei 2017 22:55

Hoi Paulien,
Wat fijn om te horen, dat je je zo goed hebt gevoeld de afgelopen 2 dagen. Hopelijk blijft dit zo.
Ik heb hierdoor ook hoop gekregen:-)
Hoe was jouw afspraak bij dr. Kappel?
Heeft ze nog de pijn kunnen verklaren?
Xxx Joy
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”