Explantatie gepland over 3 weken! door?

Deel je ervaringen en foto's
iva2015

Ongelezen bericht 26 nov 2015 16:57

Hi meiden!

Dit is mijn eerste berichtje op het forum. Ik zat voorheen altijd op het borstenforum met trots te schrijven over mijn borstvergroting! Hoe blij ik er wel niet mee was en hoe "meer vrouw" ik me voelde..
Maar nu ben ik hier beland. Niet wetende dat er zóveel vrouwen, net als ik, ziek zijn geworden.

Ik heb nu bijna 2 jaar implantaten van het merk Mentor. Sinds een jaartje heb ik klachten gekregen, exmtreme vermoeidheid vooral. Sinds een paar maandjes heb ik klachten gekregen zoals geheugeproblemen, concentratieproblemen en nachtelijk zweten. Om pijnsteken in mijn borsten niet te vergeten.

Na veel onderzoekjes bij mijn huisarts en ook in het ziekenhuis is er alleen uitgekomen dat ik vit.D tekort kwam en de rest waarschijnlijk psychisch was. Ik werd met niets om handen naar huis gestuurd.
Hier liet ik het niet bij zitten en ben naar mijn plastisch chirurg gegaan. Hij zei mijn een echo te moeten laten maken in het ziekenhuis om er zeker van te zijn dat er geen scheur in zit. "Deze implantaten lekken niet, ze gaan levenslang mee". En: "de steken komen omdat je een vrouw bent, het is normaal dat je soms pijnlijke klieren heb". Dat waren zijn woorden.

Na heel wat gedoe en onderzoekjes toch besloten ze eruit te laten halen. Door een andere plastisch chirurg, in het ziekenhuis ipv de privé kliniek waar ik mijn bv had, omdat hij mijn kapsel ook wilt verwijderen (mijn eigen pc wilde dit niet doen).

Over 3 weken staat de operatie gepland! Ik heb gelukkig een goed gevoel bij de hulp die ik nu krijg van de plastisch chirurg en daaromheen.

Ik vind het wel onwijs spannend.. vooral omdat ik zo bang ben dat mijn klachten niet zullen verdwijnen. En tevens omdat ik straks weer terug ga naar mijn cupje A...

Sterkte aan alle andere vrouwen hier die hun operatie al achter de rug hebben of waarbij deze gepland staat!

Liefs,

Iva
zon

Ongelezen bericht 26 nov 2015 22:20

Hoi Iva!

Welkom hier!
Je klachten zijn erg herkenbaar.
Goed dat je besluit om je prothesen uit je lichaam te laten halen.
Het is zo onnatuurlijk, en zeker als je precies nagaat wat er allemaal in die enge implantaten zitten!
Er zijn maar weinig plastisch chirurgen die echt precies kunnen vertellen wat er nu precies in implantaten zit.
Als je boodschappen koopt, dan kijk je op de verpakking wat er precies inzit. Maar dit is bij implantaten nog ver te zoeken.
Sommige vrouwen kunnen er tegen.
Maar héél veel ook niet! En zolang de inhoud van implantaten bij wijze van spreke niet eetbaar is dan zegt dit genoeg, troep voor het lijf!
Je erge vermoeidheid hoeft niet te ontstaan doordat je prothesen gescheurd zijn. Na 2 jaar is deze kans vrij klein. Maar wel zweten implantaten dagelijks door. Ze zweten dagelijks kleine hoeveelheden siliconen monecule door. Ik heb zelf ook 2 jaar implantaten gehad. Ook heel veel klachten ontwikkeld al na 4 maanden na de bv. Dit zegt mij genoeg. Mijn prothesen zijn door de arts nagekeken en ze hadden duidelijk doorgezweet, ook is dit duidelijk zichtbaar als ik de prothesen goed bekijk en dat in zo'n korte tijd! Nog altijd heb ik veel klachten. En ik hoop dat ik er op een dag vanaf ben. Binnenkort heb ik opnieuw een afspraak bij de internist, en hoop niet dat er zich een auto immuunziekte ontwikkeld door de prothesen. Maak je niet druk over hoe het eruit komt te zien. Mijn borsten zien er nog bijna precies het zelfde uit na de explantatie. Ze zullen wel iets kleiner zijn Iva als voor je bv maar wat maakt dat nog uit met zulke fysieke klachten??? Denk voorlopig alleen nog aan weer proberen gezond te worden. Of je klachten helemaal weg zullen gaan dat kan niemand helaas zeggen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 nov 2015 15:07

Hoi lva
Welkom!
Lief je woorden aan de dames ook jou wensen we dat. Tis niet niks allemaal..
Vind je besluit erg dapper!

Als je vragen hebt, stel die gerust.

Heel veel liefs,
Luna +LOVE+
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 nov 2015 12:04

Wanneer moet je precies? Welke dag?
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”