Wissel Sabrah augustus 2012 (van siliconen (PIP) naar monobloc)

Heb je veel klachten door siliconen, raden we dit af.
Sabrah

Ongelezen bericht 16 mar 2013 13:11

Hoi Gudule,

Bedankt voor je berichtje. Het onderzoek in het VU heb ik al gehad. Ben er nu 2x geweest. Omdat er niet echt iets te vinden is ben ik daar voor nu uitbehandeld. Wel zijn mijn gegevens meegenomen in het onderzoek.

Hier gaat het goed. De laatste weken zit er weer een stijgende lijn in mijn gezondheid. Ik ben nu totaal van de pijnstillers af en de eerste dosis AD ook sinds een week. Nog 1 pilletje te gaan en dan gebruik ik alleen nog maar goede dingen. Wat een verademing!! Het besef hoe erg ik er aan toe was en hoeveel tijd ik verloren heb hierdoor wordt steeds groter. Ik worstel nog elke dag met een gevoel van boosheid en ongeloof dat dit soort praktijken nog steeds ongestraft doorgaan :(

De WIA heeft mijn rapport naar de arbeidsdeskundige gestuurd. Ik wacht nu op een oproep...
meisie

Ongelezen bericht 16 mar 2013 15:23

Hallo Sabrah,
Wat fijn om te lezen dat je weer in een stijgende lijn zit!
Blijft natuurlijk nog spannend hoe straks het gesprek zal gaan voor de WIA.
+Thumbs+Up+ We duimen dat je gehoord zult worden!
lieve groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Francien

Ongelezen bericht 27 mar 2013 16:13

Ik heb net je hele verhaal gelezen Sabrah, wat een gruwel zeg...

Ik ben wel blij dat het nu langzaamaan beter met je gaat, maar wat heeft dat een tijd nodig he?
Tja, en dan dat gesprek voor de WIA...ik kan me voorstellen dat je er heel erg tegenop ziet! Zou mevrouw Kappel hierin nog iets voor je kunnen betekenen? En/of meneer Nanyakkara?
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2014 12:51

Lieve Sabrah,

Je bent al heel lang niet meer online geweest. Kun je even een update geven over hoe het met je gaat? Met je gezondheid en je borsten. We horen het graag.

Heel veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
chanel12

Ongelezen bericht 21 sep 2014 10:28

Ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat en hoe alles er nu voor staat. Heb alle berichten gelezen en vind het vreselijk om te lezen dat je zo enorm ziek bent/geweest. En dat Door iets wat ons in ons eigen opzicht mooier maakt. Ik vind het een heel naar verhaal. Ik kwam op dit item vanwege dat ik zocht op monobloc hydrogel. Ik vind het wel fijn om te horen dat dr kappel deze implantaten veilig of veiliger vind. Maar goed ik ben blij om te horen dat het in ieder bericht weer iets beter met je ging. Ik hoop dat je je nu weer 100 % fit voelt en weer kan genieten. Ikzelf wil graag een bv met monobloc hydrogel maar ik wil zeker weten waar ik aan begin. Daarom lees ik de mooie verhalen maar ook zeker de verhalen van vrouwen die ziek zijn geworden (helaas)
Sabrah

Ongelezen bericht 13 okt 2014 13:22

He wat leuk dat er naar me gevraagd wordt! Ik kom nog zelden op dit forum omdat ik het geheel een beetje achter me probeer te laten. Het gaat ontzettend goed met me! Ik heb nagenoeg geen klachten meer. Het enige waar ik nog last van heb zijn mijn luchtwegen. Ik blijf nog vatbaar voor hoesten en astmatische klachten. Maar ik werk ondertussen zelfs weer 36 uur per week en ik had nooit verwacht dat nog te kunnen.
Verder merk ik dat ik er geestelijk wel een flinke tik aan over heb gehouden. Ben het vertrouwen in mijn lichaam wel kwijt. Ik besef me dat ik de rest van mijn leven een soort van anst zal blijven houden vanwege de sillicone die nog in mijn lijf zit. Maar goed al met al kom ik er nog goed vanaf.
Sabrah

Ongelezen bericht 19 jan 2015 11:30

Dacht dat ik er goed vanaf gekomen was maar afgelopen vrijdag bij dr. Cohen toch te horen gekregen dat ik ASIA heb. de klachten vallen mee, behalve dan die van mijn longen. Daar word nu verder naar gekeken en ik moet over 5 weken terugkomen. Ben er toch wel effe goed ziek van.....
zon

Ongelezen bericht 19 jan 2015 20:11

Hoi Sabrah,

Ik lees met belangstelling jouw verhaal.
Heb jij nu monobloc of ben je weer puur natuur?
Fijn dat jij je een stuk beter voelt nu.
Heb jij klachten met je luchtwegen ivm je explantatie of door de monobloc?

Liefs Zon
Sabrah

Ongelezen bericht 20 jan 2015 11:01

Zon, ik heb nu nog monobloc. dr. Cohen heeft niks gezegd over het feit dat ik die nu nog heb. Hij wijt mijn diagnose echt aan de kapotte pips. Maar ik ga bij mijn volgend bezoek wel vragen hiernaar. Dat kwam er nu eigenlijk niet van. Ik denk zelf dat ik geen last heb van de monoblocs omdat de klachten wel verbeterd zijn, in mijn beleving hadden ze anders hetzelfde gebleven. maar goed, ik ben natuurlik geen expert.
Waar de luchtweg klachten vandaan komen is op dit moment nog niet bekend. We weten op dit moment nog niet wat deze klachten veroorzaak. Dr. Cohen vermoed een allergie waar mijn lichaam door de ASIA extreem op reageert. Maar dat wordt nu dus uitgezocht. Het blijft dus nog even afwachten....al is dat niet mijn sterkte punt :?
Ginny

Ongelezen bericht 20 feb 2015 18:15

Hoi Sabrah,

Jij moest vandaag toch terug komen bij dr.Cohen.
Alles goed gegaan en nog nieuws?

Liefs Ginny
FLOWER
Sabrah

Ongelezen bericht 11 mar 2015 09:48

He allemaal,

Het is een tijdje even stil geweest rondom mij. Heb me echt heel beroerd gevoeld en heb gewoonweg geen puf gehad om hier mijn update te posten. Mijn 2e afspraak bij dr Cohen Tervaert met de uitslagen is ondertussen geweest. Kwam daar hoestend en proestend binnen omdat mijn longen echt extreem geprikkeld zijn.
Er waren geen allergieen in mijn bloedwaarde te vinden. In zijn bewoordingen dus geen reactie op de monoblocs en geen andere allergieen ontwikkeld waardoor longen zo reageren. Onstekingswaarden waren wel vrij hoog. Hij wijt mijn klachten dus echt aan ASIA. Mijn lichaam denkt dat er van alles mis is en reageert daarop. Om mjin longen tot rust te brengen heeft hij in eerste instantie 6 weken antibiotica voorgeschreven naast de vit D. Ook heb ik slaaptabletten gekregen want ik ben echt een vreselijk slechte slaper geworden (twee a drie uur op een nacht slaap ben ik blij mee...) Als de antibiotica aansloeg dan moest ik deze waarschijnlijk langer gaan gebruiken en als het niks deed moesten we aan zwaardere middelen gaan denken. Verder kon ik stoppen met mijn puffers voor astma klachten.

Ik dus met frisse moed begonnen aan de kuur...in 4 dagen tijd verslechterde ik alleen maar. Werd er echt depressief van. Alles deed me zo'n zeer van het hoesten, ongelovelijk moe zijn en bovendien raakten mijn darmen van slag etc. Ik voelde me dus echt piep. Kreeg ondertussen ook steeds minder lucht. Huisarts heeft mij in overleg met dr. Cohen naar de spoedpoli gestuurd van de longarts in het ziekenhuis.
Daar een longfunctietest gedaan. Op zich prima long inhoud maar een ontzettend haperende adem. Zoals de arts het uitlegde heb ik door astmatische klachten (maar heb geen astma) mijn longen stuk gehoest van binnen. Dus de beschermlaag die alle prikkels tegenhoud is op veel plaatsen weg. Waarschijnlijk zijn mijn longen na de vorige bronchitis van een paar jaar terug nooit goed genezen. (O.a. door ASIA) en is dat een zwakke plek geworden. Hij heeft me op een stootkuur prednison gezet. Twee weken hoge dosering, en twee weken lagere. Daarnaast een ander type puffer en toch voor de zekerheid anti histmenine tabletten. Ik moet nu over 3 weken terugkomen. Ergens over een maand ook nog een bel afspraak met dr Cohen.
Tot nu toe merk ik wel eindelijk verbetering. Met name de eerste dagen knapte ik wel op, maar nu na ruim een week lijkt het een beetje stil te staan. Hoest nog steeds en voel me gauw moe. Maar goed, ik was er ondertussen al aardig beroerd aan toe dus waarschijnlijk verwacht ik ook te veel.

Ik heb trouwens dr. Cohen gevraagd of mijn monoblocs eruit moesten ivm deze aanhoudende klachten. Zijn antwoord was nee. Hij wilde eerst kijken hoe dit zou gaan want omdat ik geen allergie factor in mijn bloed waarde had wijst niks erop dat ik op de monoblocs reageer. Hij wist het niet 100% zeker maar hij vond het nu nog te vroeg om al over een dergelijke stap te denken.
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 mar 2015 12:44

Lieve Sabrah,
Ik leef met je mee lieverd. Ik hoop dat je je snel weer wat beter zult voelen en dat je weer wat kunt slapen.
Is het een idee om probiotica te gebruiken voor je darmen? Als daar ook van alles mis gaat, ben je straks nog verder van huis. Door al die medicijnen krijgen je darmen echt een opdonder ik heb dat ook.
Slaap je nu niet iets beter met de antihistamine pillen? Ik word daar erg slaperig van echt de hele dag door slaap jij niet?

Hoop dat je longen weer een beetje zullen opknappen.
+beterschap+
Veel liefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Ginny

Ongelezen bericht 11 mar 2015 14:03

Jeetje Sabrah, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest.
Hoop dat je snel opknapt en beter slaapt!

+beterschap+
Ginny
Janneke

Ongelezen bericht 12 mar 2015 12:01

KNUFFF!!!
Sabrah

Ongelezen bericht 17 feb 2016 16:51

Het is alweer even geleden maar voor wie het interesseert. Ik ben afgelopwen week weer sinds lange tijd bij dr. Cohen geweest. Het gaat helaas nog niet goed met me. Sterker nog, ik ga langzaamaan achteruit. Mijn lymfen in oksel en nek zijn constant gevoelig, ben extreem moe, nog steeds last van luchtwegen (wel wat minder gelukkig) en verder pijnlijke spieren, vergeetachtig en moeite met de juiste woorden zeggen. Cohen heeft nu weer andere zwaardere medicatie voorgeschreven. Enerzijds is mijn lichaam overprikkeld, anderzijds is mijn energie weg. Dat laatste heeft met de mitochondrien te maken volgens hem. Dit zijn de energie fabriekjes in de cel.
Hij geeft nu als advies om toch maar serieus na te denken over verwijderem van de monoblocs. Hij kan nog steeds niet garanderen dat mijn klachten daardoor in stand gehouden worden maar hij vertelde wel dat er meer en meer gevallen van vrouwen bij komen die na verwijdering van monoblocs opknapten. Dit zijn allemaal vrouwen met asia en die daarna monoblocs hebben laten plaatsen na verwijderem van silliconen.
Ik wacht nu even bloedonderzoek af. Komt daar wta uit dan heb ik medische indicatie en word de explantatie vergoed. Anders zal ik het naar alle waarschijnlijkheid zelf moeten bekostigen.
Ik verwacht niet veel uit dit bloedonderzoek als ik eerlijk ben. Met de pips destijds kwam er ook niet echt wat uit terwijl bij de operatie bleek dat het binnenin goed mis was. Ik hoop dat er wel wat uit komt. Dat maakt de beslissing wat makkelijker.

(Het verhaal van Sabrah gaat hier verder - Luna)
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die een wissel deden”