PC wil mammografie voor verwijderen implantaat

Mammografie met borstimplantaten is gevaarlijk!
Mikkie

Ongelezen bericht 03 dec 2021 16:42

Hoi,

Ik heb dit pas ook aan de hand gehad. Ik heb ook in het JvG mijn explantatie laten doen.
De mammografie heb ik geweigerd, ook na aandringen van de verpleegkundige in het OLVG.
De mammografie is bedoeld om eventueel kanker op te sporen. De echografie was voldoende voor de plastisch chirurg, ik heb er iig niks meer over gehoord vanuit hen.
Succes en goed dat je zo voor jezelf opkomt!

Liefs, Mikkie 🌸
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 dec 2021 17:46

Mikkie schreef:
03 dec 2021 16:42
Hoi,

Ik heb dit pas ook aan de hand gehad. Ik heb ook in het JvG mijn explantatie laten doen.
De mammografie heb ik geweigerd, ook na aandringen van de verpleegkundige in het OLVG.
De mammografie is bedoeld om eventueel kanker op te sporen. De echografie was voldoende voor de plastisch chirurg, ik heb er iig niks meer over gehoord vanuit hen.
Succes en goed dat je zo voor jezelf opkomt!

Liefs, Mikkie 🌸
Trots op jou, Mikkie! En op de andere meiden die het doen.

In dit topic had ik wat onderzoeken staan over het onderzoeken naar scheuren: viewtopic.php?f=89&t=3773

Kusss!
Nushi

Ongelezen bericht 03 dec 2021 20:15

Ik moest ook een mammo grafie doen van het Jan van goyen omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad had de mammo grafie eerst afgezegd omdat ik het niet wilde maar Jan van goyen zei dat het wel noodzakelijk was, olvg gaf ook aan dat als ik implantaten had ik geen mammo grafie mocht doen alleen een echo maar toen ik daar aankwam voor de echo moest ik toch een mammografie doen en de echo was niet nodig . Vond het wel heel vervelend om het te doen .
Natrelle 410 310cc
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2021 22:23

Nushi schreef:
03 dec 2021 20:15
Ik moest ook een mammo grafie doen van het Jan van goyen omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad had de mammo grafie eerst afgezegd omdat ik het niet wilde maar Jan van goyen zei dat het wel noodzakelijk was, olvg gaf ook aan dat als ik implantaten had ik geen mammo grafie mocht doen alleen een echo maar toen ik daar aankwam voor de echo moest ik toch een mammografie doen en de echo was niet nodig . Vond het wel heel vervelend om het te doen .
Maakt me echt boos! Ze konden er ook mee wachten tot na de explantatie aangezien je geen verschijnselen had of een mri doen.
Maakt me boos dat ze zo roekeloos met de gezondheid van vrouwen omgaan!😠

Blij dat die zooi er nu uit is Nushi! Nu kun je zelf ook beter zoeken op borstkanker (knobbels enz) 😉
Ze zijn oerdom want ze zouden toch moeten weten dat implantaten het onderzoek naar kanker door mammografie juist in de weg staat🥴

Slaap lekker lieverd😘😴
Irisgraaf

Ongelezen bericht 06 dec 2021 17:08

Zo, net klaar met de echo, mammografie geweigerd en dat vonden ze vreemd. Nou ik niet na al deze wijze raad op dit forum. 😉
De radioloog kon me vertellen dat de prothese (hij heeft alleen de prothese bekeken waar ik pijn aan heb) intact is.
Ik lag daar mezelf te focussen op mijn ademhaling want het was geen pretje, daardoor ook niet goed kunnen horen wat de radioloog verder zei of deed.
Het stomme is (!) dat ik nu onderweg naar huis gewoon weer zit te twijfelen. Moet ik ze er wel uithalen? Want hij is gewoon intact? Terwijl ik iedere dag in pijn én met klachten leef. 😓

Heb het even van me af kunnen schrijven.

X
Mikkie

Ongelezen bericht 06 dec 2021 20:57

Wat goed dat je die mammografie geweigerd hebt!
Twijfels had ik zelf niet, bij mij waren ze ook niet stuk. Ik ben ervan overtuigd dat het gifbommetjes zijn, die nu al of sowieso later gezondheidsproblemen opleveren.
Kies voor jezelf zou ik zeggen!
Liefs 🍀
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2021 08:27

Irisgraaf schreef:
06 dec 2021 17:08
Zo, net klaar met de echo, mammografie geweigerd en dat vonden ze vreemd. Nou ik niet na al deze wijze raad op dit forum. 😉
De radioloog kon me vertellen dat de prothese (hij heeft alleen de prothese bekeken waar ik pijn aan heb) intact is.
Ik lag daar mezelf te focussen op mijn ademhaling want het was geen pretje, daardoor ook niet goed kunnen horen wat de radioloog verder zei of deed.
Het stomme is (!) dat ik nu onderweg naar huis gewoon weer zit te twijfelen. Moet ik ze er wel uithalen? Want hij is gewoon intact? Terwijl ik iedere dag in pijn én met klachten leef. 😓

X
Goed dat je geen mammo liet doen, trots op jou!

Wat is dit voor raar onderzoek geweest? Waarom heeft hij niet beide borsten onderzocht? Scheuren hoeven absoluut geen klachten in de borsten te geven! Veel vrouwen lopen jarenlang met een scheur zonder dat te weten. Wat is dit voor iets achterlijks! Maakt me zo boos! :evil:
Zo zie je maar hoe weinig ze weten en dit is zeer zeer ernstig!

Ga dit aan mijn collega doorgeven, dit kan echt niet!

Ik zou aandringen op een onderzoek aan je andere borst. Vooral voor de verzekering. Je wilt de operatie echt niet zelf betalen, tenzij je een brief van de internist hebt. Toch vind ik wel dat je terug moet en dit melden. Je mag mij via de mail de naam van deze radioloog geven, dan nemen we contact op.
Irisgraaf

Ongelezen bericht 08 dec 2021 13:11

Luna MKS schreef:
07 dec 2021 08:27
Irisgraaf schreef:
06 dec 2021 17:08

X
Goed dat je geen mammo liet doen, trots op jou!

Wat is dit voor raar onderzoek geweest? Waarom heeft hij niet beide borsten onderzocht? Scheuren hoeven absoluut geen klachten in de borsten te geven! Veel vrouwen lopen jarenlang met een scheur zonder dat te weten. Wat is dit voor iets achterlijks! Maakt me zo boos! :evil:
Zo zie je maar hoe weinig ze weten en dit is zeer zeer ernstig!

Ga dit aan mijn collega doorgeven, dit kan echt niet!

Ik zou aandringen op een onderzoek aan je andere borst. Vooral voor de verzekering. Je wilt de operatie echt niet zelf betalen, tenzij je een brief van de internist hebt. Toch vind ik wel dat je terug moet en dit melden. Je mag mij via de mail de naam van deze radioloog geven, dan nemen we contact op.
Lieve Luna,

Ik heb je en mailtje gestuurd.

XXX
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2021 07:06

Irisgraaf schreef:
08 dec 2021 13:11

Lieve Luna,

Ik heb je en mailtje gestuurd.

XXX
Goedemorgen lieverd, ik heb gisteren niet meer gewerkt, want was zo gesloopt😔
Ik zal straks de mail lezen. Dikke kus!💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2021 12:21

Heb je mail gelezen, maar kon hem nog niet beantwoorden😔 Hoop dat het is gelukt met bellen. Blijf het raar vinden dat ze niet beide borsten hebben onderzocht. Ik denk dat jouw pc je daar wel mee kan helpen overigens. Geef bij het ziekenhuis echt aan de er geen klachten hoeven te zijn bij scheuren. Het probleem met een echo is ook dat intracapsulaire scheuren of lekkage door ernstig zweten, niet zichtbaar is... En als jij pijn in je oksel hebt en daar een verdikking zit, dan kun je ervan uit gaan dat er dus wel degelijk iets niet helemaal goed gaat, en dat er wel degelijk sprake moet zijn van meer zweten dan normaal mocht er geen scheurtje zitten.
Een echo is eigenlijk ook gewoon zinloos... Op een MRI is veel meer te zien.

Laat maar even weten hoe het was afgelopen💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 dec 2021 12:27

Kijk, hier zie je dus dat scheuren soms zelfs bij een MRI worden gemist...
viewtopic.php?f=87&t=2463
Plaats reactie

Terug naar “Géén mammografie!”