Ergere klachten 2 maand na explant ervaringen

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Elsje

Ongelezen bericht 12 okt 2022 15:20

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of er nog dames zijn die ergere klachten hebben na explantatie ❓

Ik onderging na langdurige problemen op 11/08 een explantatie bij Dr. Budo
Ik testte negatief op ALCL maar wat ze in mijn borsten aantroffen was niet aanvaardbaar nadat ik in de 9 maand daarvoor al 2 maand onder het mes ging omwille van blijvende probleem met de implantaten.
Ik had in oktober 2021 eerder een wissel gehad na 10 jaar omdat ik met lekkage zat in beide borsten.
Blijkbaar liet mijn vorige PC het kapsel zitten waar nog een pak restanten in zaten en dit zorgde voor maandenlange ontstekingen en pijn in mijn borsten.
Dr Budo heeft echt zoveel mogelijk van het kapsel weggehaald maar schrok echt wel van wat die daar aangetroffen had.
Hij zei me dat 80% van de vrouwen hersteld dus had ik er wel vertrouwen in.
De eerste weken ging het vrij goed, ik herstelde snel en voelde me stukken beter.
Dit tot ongeveer begin september, toen kwam er privématig in mijn relatie een enorm zware klap bij. Mentaal waren de laatste 4 weken enorm zwaar en kreeg ik ook veel meer lichamelijke klachten.
Klachten die ik niet eerder had toen ik de protheses nog had.
Ik heb last van slapeloosheid (dit kan misschien nu wel van de mentale stress en verdriet komen), heb enorm pijnlijke gewrichten in vooral heupstreek en knieën, tintelingen in onderbenen en handen, krampen in bovenbenen en zwaar gevoel benen.
Ook koude handen en voeten.
Ik ben bang dat ik toch een auto immuunziekte ontwikkeld heb na explantatie.
Kan dit eigenlijk of heb je die dan al voor explant?
Googelen helpt me niet want ik word er enkel gek van, dan heb ik alleen maar hele erge dingen…

Ik moet nu een bloedonderzoek doen via mijn HA en die gaat nu ook de reumafactor testen want eind juli voor explant was mijn vorige bloedonderzoek eigenlijk goed en had ik een negatieve ANA test.
Natuurlijk zie je daar niet alles in qua auto immuun dus helemaal gerust ben ik niet met zoveel pijn en bijkomende symptomen 😢

Zijn er nog mensen die eerst slechter werden ok daarna toch nog de oude te worden?

Bedankt om jullie ervaringen te delen 🙏

Elsje
😽
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 okt 2022 16:44

Lieve Elsje, vele vrouwen ervaren een tijdelijke verslechtering na de operatie en krijgen dan soms ook nieuwe en hevigere klachten. Helaas is daar niet veel tegen te doen.

In dit topic van Meike staan linkjes naar andere topics: viewtopic.php?f=61&t=4437

Lees ze allemaal door. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste. Het komt echt goed!💪

Ik voel me vandaag erg slecht. Heb veel pijn en ben erg moe, dus ik houd het kort.

Dikke kus en heel veel sterkte!😘🥰🍀🙏
Christine64

Ongelezen bericht 12 okt 2022 17:06

Ik heb 21 juli mijn explantatie gehad ik voelde me herboren geen klachten en kon de hele wereld der aan .
Tot verleden week veel emotie zere gewrichten koude voeten en ben erg negatief.
Ook begint mijn rechter borst al een paar dagen te steken ik snap er niets van het ging zo goed.
Ik weet ook niet wat het is maar ik voel met je mee .
Liefs Christa
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 okt 2022 17:30

Lieve Christine, klachten kunnen fluctueren en ook zeker de borst klachten. Dat heeft te maken met het herstellen van het weefsel. Er staan vele topics die dit allemaal uitleggen.

Snap wel heel goed jullie frustratie en dat je je daarom dan ook weer emotioneel slechter en machteloos voelt. Volkomen normaal.

Sterkte! 🙏🍀♥️😘
Margreet

Ongelezen bericht 13 okt 2022 11:13

Lieverd, wat een ellende! Ik snap, dat je je knap beroerd voelt. Ik hoop, dat het tijdelijk is.
Wat Luna ook zegt, het komt vaker voor. Laat je dus niet uit het veld slaan. Dat is gemakkelijk gezegd, weet ik ook.

Ik kan van mijn eigen situatie nog niet veel zeggen. Wel dat ik ook bang ben voor terugslag.
Tot nu toe dram ik mezelf er doorheen, omdat ik veel energie heb. Maar …. wat nog komen gaat is onzeker natuurlijk.

Dikke knuffel, ❤️🍀
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”