B6 stapling zonder supplementatie

Deel tips of stel vragen.
billy91

Ongelezen bericht 13 sep 2019 22:15

Billy reageerde met dit bericht op het topic van Moeke over ontgiften: viewtopic.php?f=5&t=2444

Interessant! Ik let op voldoende groente en fruit, veel eiwitten, neem af en toe bleekselderijsap, maar eet ook gewoon havervlokken voor havermout en boterhammen. Ergens geloof ik nog steeds niet dat dit ontstekingen in stand houdt maar er zal zeker iets van waar zijn. Ik ben alleen bang af te vallen als ik zo ga minderen met koolhydraten en ben al zo slank. Ik eet namelijk meer dan menig vriendin. Wel even een vraag. Ik heb een te hoog vitamine B6 en ik suppleer geen vitamines behalve vitamine C. Maar ook voordat ik dat deed had ik dat al. Weet iemand waar dit door kan komen? De huisarts wist er ook geen raad mee en zei; ‘kan geen kwaad’... maar bij een te hoge waarde kun je zenuwklachten krijgen en ik ervaar wel zenuwpijn in mijn been sinds maart. Ook spierspasmen; alhoewel dit minder is geworden (spierspasmen dan).
Liefs
Moeke

Ongelezen bericht 13 sep 2019 22:40

billy91 schreef:
13 sep 2019 22:15
Interessant! Ik let op voldoende groente en fruit, veel eiwitten, neem af en toe bleekselderijsap, maar eet ook gewoon havervlokken voor havermout en boterhammen. Ergens geloof ik nog steeds niet dat dit ontstekingen in stand houdt maar er zal zeker iets van waar zijn. Ik ben alleen bang af te vallen als ik zo ga minderen met koolhydraten en ben al zo slank. Ik eet namelijk meer dan menig vriendin. Wel even een vraag. Ik heb een te hoog vitamine B6 en ik suppleer geen vitamines behalve vitamine C. Maar ook voordat ik dat deed had ik dat al. Weet iemand waar dit door kan komen? De huisarts wist er ook geen raad mee en zei; ‘kan geen kwaad’... maar bij een te hoge waarde kun je zenuwklachten krijgen en ik ervaar wel zenuwpijn in mijn been sinds maart. Ook spierspasmen; alhoewel dit minder is geworden (spierspasmen dan).
Liefs
Hi Billy,
Ik weet niet precies hoe het werkt met specifiek vitamine B6 als je geen supplementen neemt.
Wat ik wel weet is dat vit D erg belangrijk is om de balans te houden met vit B. Weet je ook wat jouw vit D gehalte in je bloed is? De meeste mensen hebben een tekort. Dan kan je ook beter een ondergrens aan houden van minimaal 80 als normaalwaarde.

Wat ik ook geleerd heb inmiddels is dat de bacteriën in je dikke darm vit B produceren. Niet allemaal dezelfde, de ene b1 de ander b5 enz. Ze voeden zichzelf en elkaar en dus ook jou. Ga je supplementen nemen dan kan je dit evenwicht verstoren. Ik begrijp dat dit niet bij jou de oorzaak is. Aan de andere kant, als je microbioom niet in evenwicht is, is je vit B dat ook niet.
Ik zou dus vooral vit D nemen en probiotica.
En probeer je aan het dieet te houden. Veel mensen hebben een gluten en/of een lactose intolerantie wat een aanslag kan zijn op de bacterie laag en daardoor een "lekke darm" kunnen veroorzaken.
Een te hoog vit B6 gehalte kan wel degelijk kwaad. Ik ga verder op zoek naar info voor je. Hopelijk kan je hier alvast wat mee.

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 sep 2019 15:43

Ik reageer vandaag alleen op jouw bericht lieve Billy.
Jouw verhoogde waarde duidt op tekorten in B vitaminen. En met name B12 maar dus ook B6 en foliumzuur. Waarschijnlijk heeft je arts alleen je serumwaarde getest wat de meeste artsen doen… De waardes in je bloed zeggen niets over de waardes in je cellen..
Ik had zelf een groot scala aan klachten en ook bij mij wisten ze niet wat het was. Ik had zelf wel grote vermoedens en heb testen aangevraagd en ik had helemaal gelijk! O.a. een torenhoog gehalte aan B6!
Ik zou zelf op zoek gaan naar een orthomoleculair arts of natuurgeneeskundig arts die je op alles kan testen en je kan behandelen met de juiste stoffen. En het kunnen er best veel zijn waar jij tekorten in hebt doordat er iets mis gaat in de omzetting waardoor je de stoffen ook niet goed opneemt in je cellen en dat is iets genetisch.
Helaas zou ik niet weten waar je naartoe kunt. In ieder geval geef ik je mee dat artsen nul komma nul verstand hebben hiervan, ook internisten niet… Misschien kan de arts je naar het B12 instituut doorverwijzen. Daar weten ze wel veel meer.
Ik had zelf gerichte onderzoeken aangevraagd en heb mezelf behandeld. Mijn waardes zijn nu gewoon weer goed.

Lieve Moeke wat je schrijft klopt als een bus!!! En is vaak zeker de oorzaak van het probleem bij tekorten aan B’s. Heel goed dat je het zo uitgebreid verteld in duidelijke makkelijke taal. Vrouwen met siliconen hebben inderdaad ook vaak een tekort aan b vitaminen door een verstoring in de darmflora. Vrouwen met siliconen schijnen bijvoorbeeld veel candida te hebben dat kun je lezen in de teksten van dr. Susan Kolb.
En ook hebben de meeste vrouwen een tekort aan vit D. Dit wordt door prof. Cohen Tervaert altijd ingezet bij de behandeling.

Bij jou Billy is er iets genetisch. Waarom? Dit komt door de stapeling. Als je alleen tekorten in de B’s hebt door een verstoring van de darmflora, of een opname probleem in je maag (bij B12 door intrinsieke factor), of omdat je te weinig binnenkrijgt door voeding (vegetariers en veganisten), ga je geen B6 stapelen als je dit niet in hoge doseringen slikt...

Havervlokken zijn trouwens heel erg goed! Wie heeft gezegd dat dit niet zo is? Havervlokken zitten boordevol eiwitten vitaminen, mineralen vezels het is eigenlijk een superfood en ik eet ze zelf regelmatig.

Sterkte lieve Billy en Moeke superbedankt voor je bijdrage over het ontgiften heel mooi en uitgebreid uitgewerkt!

Fijn weekend

X
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Moeke

Ongelezen bericht 14 sep 2019 17:42

Dank je Luna! 😊

Ook erg fijn dat jij gericht zo persoonlijke adviezen kunt geven. Heel waardevol.

Liefs, Moeke ❤

N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 sep 2019 18:18

Hier wat over wat ik zei:
B6 is linked to the MTHFR gene by being in the same metabolic pathway. B6 is the co-factor for the enzyme serine methylhydroxytransferase (SHMT), and SHMT works in conjunction with the MTHFR enzyme by converting the product, 5-methyltetradhydrofolate to CH2THF. Subsequently we can see how a defective MTHFR gene can have an impact on the B6 levels, amongst other issues. A defective MTHFR gene can lead to problems processing B vitamins, allowing for a susceptibility to a deficiency in vitamin B12, B9, and B6. Counterintuitively, in this case, vitamin B6 levels may become high whilst still being deficient in them. This is due to the B vitamins building up in the bloodstream and not being transferred and utilized in the cells where they are needed, and as a result, when a blood sample is taken for measurement, it will result in high levels of vitamin B12 and B6 in the body.

Bron: https://mthfrsupport.com.au/2018/11/vitamin-b6-mthfr/

:!: Lieve dames, ik was gaan zoeken voor Billy naar artsen, ik vond deze praktijk. Misschien hebben jullie er wat aan: https://vrouwenpoliboxmeer.nl/over-ons/
Hier werken dus orthomoleculaire artsen en er werkt een alternatief/holistische internist! https://vrouwenpoliboxmeer.nl/doctors/vera-novotny/
En het wordt vergoed! https://vrouwenpoliboxmeer.nl/prijzen/#1518619262-2-40

Billy, ze kunnen de testen laten doen die ik deed en ze kunnen je ook de juiste behandeling geven. Hier lees je er wat over: https://vrouwenpoliboxmeer.nl/persoonli ... thfr-snps/
Een verminderde capaciteit om te methyleren staat in verband met een verminderde capaciteit om te detoxen…

Hoop dat je er wat aan hebt of misschien hebben de anderen er wat aan.

Ze hebben ook iets over borstgezondheid. Lieve Susana, iets van jouw vakgebied: https://vrouwenpoliboxmeer.nl/adviezen-borstgezond/

Xjes
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 sep 2019 21:27

Lieve Billy en andere meiden,

Hier kun je zoeken naar orthomoleculaire artsen: https://www.mbog.nl/therapeuten-artsen/ ... ehandelaar :D
Ik zou zelf altijd kiezen voor een arts ipv een therapeut.
Bij de vrouwenpoli Boxmeer wordt alles vanuit het basispakket vergoed. Bij de artsen uit deze lijst waarschijnlijk uit het aanvullend pakket. Zoek het even goed uit.

Welterusten allemaal! X
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Moeke

Ongelezen bericht 14 sep 2019 23:16

Ik begrijp het.
Het lijkt alsof je meer dan genoeg B6 hebt als je alleen in het bloed kijkt maar als je op cel niveau gaat kijken heb je juist een tekort.
Wat misleidend zeg!

(Dit heb je ook bij bv insuline resistentie. Teveel suiker in je bloed maar te weinig in je cellen. Hypoglycaemie dus terwijl de metertjes aangeven dat je te hoog zit. Maar dit terzijde)

Luna MKS

Ongelezen bericht 15 sep 2019 15:23

De misleidende bloedwaarden komen trouwens niet alleen bij vitB6 voor, ook bij vele andere vitaminen en mineralen. En artsen hebben daar geen verstand van. Ze weten niet hoe te zoeken. Dat geldt dus ook voor wat ik heb laten onderzoeken, mijn aminozuren profiel. Ik word keer op keer getest op suiker, maar zo kom je niet verder...
Serumwaarden zijn niet zoveel zeggend. Er kan veel mis zijn in het lijf wat (nog) niet in het bloed teruggevonden kan worden. Zo is dat ook bij stille ontstekingen op celniveau. Dit hoeft niet in het bloed te zien zijn terwijl er heel veel ontsteking in het lichaam aanwezig is. Bij de meeste vrouwen komt er niks uit de standaard bloedonderzoeken naar voren...
En ook hier hebben artsen geen verstand van helaas. Er is veel wat artsen niet leren tijdens hun geneeskunde studie.

Deze arts weet wel heel veel! https://vrouwenpoliboxmeer.nl/doctors/vera-novotny/ Maar ze zal vast ook een heel lange wachtlijst hebben...

Hier een oud lijstje van ons met alternatie artsen, misschien hebben jullie er wat aan! viewtopic.php?f=5&t=2450
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

billy91

Ongelezen bericht 16 sep 2019 08:37

Moeke schreef:
13 sep 2019 22:40
billy91 schreef:
13 sep 2019 22:15
Liefs
Hi Billy,
Ik weet niet precies hoe het werkt met specifiek vitamine B6 als je geen supplementen neemt.
Wat ik wel weet is dat vit D erg belangrijk is om de balans te houden met vit B. Weet je ook wat jouw vit D gehalte in je bloed is? De meeste mensen hebben een tekort. Dan kan je ook beter een ondergrens aan houden van minimaal 80 als normaalwaarde.

Wat ik ook geleerd heb inmiddels is dat de bacteriën in je dikke darm vit B produceren. Niet allemaal dezelfde, de ene b1 de ander b5 enz. Ze voeden zichzelf en elkaar en dus ook jou. Ga je supplementen nemen dan kan je dit evenwicht verstoren. Ik begrijp dat dit niet bij jou de oorzaak is. Aan de andere kant, als je microbioom niet in evenwicht is, is je vit B dat ook niet.
Ik zou dus vooral vit D nemen en probiotica.
En probeer je aan het dieet te houden. Veel mensen hebben een gluten en/of een lactose intolerantie wat een aanslag kan zijn op de bacterie laag en daardoor een "lekke darm" kunnen veroorzaken.
Een te hoog vit B6 gehalte kan wel degelijk kwaad. Ik ga verder op zoek naar info voor je. Hopelijk kan je hier alvast wat mee.

Liefs, Moeke
Dankjewel Moeke!
Zou je een gewone vitamine D van de drogist of zoiets dergelijks gaan gebruiken? Mijn vitamine D is wel eens geprikt en de waarde was goed zei de arts toen. Ik heb geen idee wat de uitslag precies was. Ik zal eens navragen wat de waarde was.
billy91

Ongelezen bericht 16 sep 2019 08:41

Luna schreef:
14 sep 2019 15:43
Jouw verhoogde waarde duidt op tekorten in B vitaminen. En met name B12 maar dus ook B6 en foliumzuur. Waarschijnlijk heeft je arts alleen je serumwaarde getest wat de meeste artsen doen… De waardes in je bloed zeggen niets over de waardes in je cellen..
Ik had zelf een groot scala aan klachten en ook bij mij wisten ze niet wat het was. Ik had zelf wel grote vermoedens en heb testen aangevraagd en ik had helemaal gelijk! O.a. een torenhoog gehalte aan B6!
Ik zou zelf op zoek gaan naar een orthomoleculair arts of natuurgeneeskundig arts die je op alles kan testen en je kan behandelen met de juiste stoffen. En het kunnen er best veel zijn waar jij tekorten in hebt doordat er iets mis gaat in de omzetting waardoor je de stoffen ook niet goed opneemt in je cellen en dat is iets genetisch.
Ik had vroeger als tienermeisje tot begin twintiger een goede internist, maar hij werkt al heel lang niet meer helaas. Hij had zich in orthomoleculaire geneeskunde verdiept en wist heel erg veel. Helaas zou ik niet weten waar je naartoe kunt. In ieder geval geef ik je mee dat artsen nul komma nul verstand hebben hiervan, ook internisten niet… Misschien kan de arts je naar het B12 instituut doorverwijzen. Daar weten ze wel veel meer.
Ik had zelf gerichte onderzoeken aangevraagd en heb mezelf behandeld. Mijn waardes zijn nu gewoon weer goed.

Lieve Moeke wat je schrijft klopt als een bus!!! En is vaak zeker de oorzaak van het probleem bij tekorten aan B’s. Heel goed dat je het zo uitgebreid verteld in duidelijke makkelijke taal. Vrouwen met siliconen hebben inderdaad ook vaak een tekort aan b vitaminen door een verstoring in de darmflora. Vrouwen met siliconen schijnen bijvoorbeeld veel candida te hebben dat kun je lezen in de teksten van dr. Susan Kolb.
En ook hebben de meeste vrouwen een tekort aan vit D. Dit wordt door prof. Cohen Tervaert altijd ingezet bij de behandeling.

Bij jou Billy is er iets genetisch. Waarom? Dit komt door de stapeling. Als je alleen tekorten in de B’s hebt door een verstoring van de darmflora, of een opname probleem in je maag (bij B12 door intrinsieke factor), of omdat je te weinig binnenkrijgt door voeding (vegetariers en veganisten), ga je geen B6 stapelen als je dit niet in hoge doseringen slikt...

Havervlokken zijn trouwens heel erg goed! Wie heeft gezegd dat dit niet zo is? Havervlokken zitten boordevol eiwitten vitaminen, mineralen vezels het is eigenlijk een superfood en ik eet ze zelf regelmatig.

Sterkte lieve Billy en Moeke superbedankt voor je bijdrage over het ontgiften heel mooi en uitgebreid uitgewerkt!

Fijn weekend

X
Dankjewel Luna! De arts wilde in eerste instantie toentertijd B6 niet wens nakijken. Zij geloven daar niet in. Welke vitamine D zou je adviseren?
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 sep 2019 11:13

Lieverd, je hebt veel meer dan tekort aan D...
Ik zou persoonlijk beginnen met een goede multi. Vitaminen en mineralen werken altijd samen en er moet altijd een evenwicht bestaan in de hoeveelheid die je inneemt, omdat bij een onevenwicht klachten kunnen optreden. Door teveel van het één kun je een tekort in het ander gaan krijgen..
Vitals heeft een heel goede multi in de vorm van een poeder. Met alle bioactieve stoffen die goed opneembaar zijn. Ik gebruik hem zelf niet, omdat de D die erin verwekt is niet vegan is. Het wordt gemaakt door uit schapenwolvet. Dus wanneer schapen worden geschoren. Als het een plantaardige D was, had ik het wel gebruikt, want deze multi is de beste die ik tot nu toe gevonden heb!! Er zitten ook geen hulpstoffen in. Dus heel erg puur. En kinderen vanaf 1 jaar mogen het ook gebruiken, dus dat laat zien dat het een goed en veilig supplement is. Ik gebruik zelf de vit C poeder van Vitals. En een mineralen drank van Vitals. Vitals heeft heel hoogwaardige supplementen!
Ik zou ernaast wel een B12 spray nemen. En D druppels en een C poeder, dat doe ik zelf ook naast een goede multi en nog wat dingen.
In jouw geval zou ik met het poeder beginnen en kijken hoe dat gaat. Je moet ook niet teveel in 1 keer doen. Ik zou beginnen met een halve schep per dag voor 1 week. Daarna 1 schep per dag weer voor 1 week. Dan 1,5 voor 1 week en daarna 2 per dag. Je moet altijd letten op hoe je je voelt. En de klachten die je hebt. Voel je niets erger worden, kun je gerust opbouwen naar de dagdosering. Daarna kun je de rest erbij gaan nemen. Maar eerst maar je lichaam laten wennen. Maar met dit poeder is het wel veilig hoor, want ze hebben geen gekke doseringen van de B's.
Er is ook een goede Bcomplex maar in jouw geval zou ik daar nu echt niet aan beginnen. Omdat je waarden te hoog zijn dat moet eerst omlaag. Als je nu al veel p5p (bioactief B6) gaat nemen dan krijg je nog meer klachten. Ik heb ook alles eerst langzaam opgebouwd.
Omega3 is voor jou ook heel belangrijk trouwens.

Kijk toch ook of je ha je wil doorverwijzen. Je kunt naar het B12 instituut. Als je dat doet, moet je niet gaan supplementeren, want dan kloppen de waardes niet meer…

Sterkte en laat me weten hoe het gaat!

X Luna

Dit is het poeder dat ik bedoel:
https://www.vitacijn.nl/elke-dag-poeder ... 9YQAvD_BwE

Dit is de C: https://www.vitacijn.nl/vitamine-c-poed ... -gram.html en deze https://www.vitacijn.nl/vitamine-c-poed ... -gram.html Ik combineer beiden. Kun je doen als je met meerdere mensen neemt, want de potten gaan heel lang mee. 2 potten voor 1 persoon is teveel en krijg je niet op tijd op.

Dit is de B12 spray: https://www.ergomax.nl/vitamine-b12-spr ... AIQAvD_BwE
Dit zijn B12 zuigtabletten met folaat: https://www.vitacijn.nl/vitamine-b12-10 ... mAQAvD_BwE

Dit is de D: https://www.rikaonlineshop.nl/product/v ... -d-supple/
Ik gebruikte eerst deze: https://www.vegetology.com/shop/vitashi ... 00iu-spray Ook een hele goede, maar die andere is relatief goedkoper.

En ik gebruik deze omega3: https://www.vegetology.com/shop/opti3-omega-3-epa-dha

Ik gebruik nog meer hoor. Ik neem supplementen in naar behoefte. Sommige iedere dag, maar veel ook naar gelang de behoefte.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

billy91

Ongelezen bericht 16 sep 2019 18:49

Luna schreef:
14 sep 2019 15:43
Helaas zou ik niet weten waar je naartoe kunt. In ieder geval geef ik je mee dat artsen nul komma nul verstand hebben hiervan, ook internisten niet… Misschien kan de arts je naar het B12 instituut doorverwijzen. Daar weten ze wel veel meer.

Fijn weekend

X
Hey Luna,
Nog even een reactie op jouw bericht. Ik ben zojuist gaan zoeken op de link van orthomoleculaire artsen en heb gekeken of ik in aanmerking kom voor vergoeding en dat is niet zo. Mijn kosten rondom zorg zijn zo torenhoog dat ik toch eens hier advies wil inwinnen. Tot anderhalf jaar geleden had ik heel vaak vaginale candida. Dit is door gebruik van premeno duo (dus geen anti schimmel middel) na jaren strijd en maandelijkse problemen over gegaan. Het is nu misschien eens per jaar. Daar kan ik mee leven. Maar goed, mijn vitamine b6 was eind 2017 139 en de normaalwaarden waren toentertijd tussen 35 en 105. Mijn vitamine D zat toen op 46. Advies was tussen 50 en 100. B12 zat op 250. Normaalwaarden 134-461. Mijn huisarts heeft met deze metingen dus niets gedaan want het was goed, behalve b6 maar dat kon geen kwaad werd gezegd. Nu vertelde Moeke dat het vitamine D van invloed kan zijn op de B vitaminen. Het was natuurlijk eind 2017 en inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en eet ik meer, plus ook veel meer vlees dan eerder. Toen ik namelijk bewust maar twee keer per week vlees at daalde ook mijn ferritine tot een minimum. Dit heb ik dus weer opgepakt en is nu helemaal oké. Wat zou een advies kunnen zijn? Vitamine D slikken? Wat schrijven orthomoleculaire artsen voor aan supplementen?
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 sep 2019 21:20

Gelukkig viel het nog mee met je B6. Bij mij zat hij over de 700. Gelukkig valt het bij jou dan nog mee.
En als ik naar je uitslagen kijk, zijn die echt veel te laag! Echt veel en veel te laag! En je serum B12 zegt niks over de B12 in je weefsels...
Bij het vitamine B12 instituut wordt alles vergoed geloof ik, dus als het je lukt zou ik een verwijzing vragen. Maar je ha gaat daar vast niet mee akkoord…
Ik zou echt een multi nemen. En de supplementen die ik je in bovenstaand bericht liet zien. Ik kreeg de D vroeger voorgeschreven door prof. Cohen Tervaert maar hij is weg en ik wilde zelf ook geen vitamine D op voorschrift. Maar een ha kan je dus ook D voorschrijven alleen is het sinds dit jaar uit het basispakket dacht ik, dus je betaalt zelf uiteindelijk.
Het merk Vitals wordt vaak gebruikt door orthomoleculaire artsen. Ook Bonusan Solgar Orthica. Zie voor het lijstje bij ons topic over vitaminen. viewtopic.php?f=5&t=101 Let er altijd op dat er geen syntetisch B6 en foliumzuur in zit want dan ben je nog verder van huis. En niet veel hulpstoffen want die zijn niet goed voor je darmen.
Het bovenstaande lijstje is gewoon goed en anders moet je verder zoeken. Ik kan je helaas niet verder helpen lieverd. Dat is alles wat ik kan doen.
Ik zou ook echt kijken naar een goede probiotica vanwege je candida infecties. Ik heb zelf de probiotica van Vitamine per post. Deze heeft veel bacterie stammen.
Sterkte meer kan ik niet doen!!

Xjes!

Probiotica: https://www.vitaminesperpost.nl/catalog ... probiotica
Hoe meer bacteriestammen hoe beter. Maar je kunt ook andere nemen en dan om de zoveel tijd switchen, zodat je steeds weer andere stammen binnenkrijgt. Let altijd op de vulstoffen die er in zitten. https://www.flinndal.nl/stoelgang-en-sp ... Probiotica
Zoek zelf maar even een goede dit kan je helpen: Hoe kies ik de beste probiotica? https://www.eetgoedvoeljegoed.nl/hoe-ki ... upplement/
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 16 sep 2019 23:55

Lieve Billy volgens mij had je mijn berichje met de linkjes naar supplementen over het hoofd gezien.
Deze. Lees maar even goed. Sterkte!!!
Luna schreef:
16 sep 2019 11:13
Lieverd, je hebt veel meer dan tekort aan D...
Ik zou persoonlijk beginnen met een goede multi. Vitaminen en mineralen werken altijd samen en er moet altijd een evenwicht bestaan in de hoeveelheid die je inneemt, omdat bij een onevenwicht klachten kunnen optreden. Door teveel van het één kun je een tekort in het ander gaan krijgen..
Vitals heeft een heel goede multi in de vorm van een poeder. Met alle bioactieve stoffen die goed opneembaar zijn. Ik gebruik hem zelf niet, omdat de D die erin verwekt is niet vegan is. Het wordt gemaakt door uit schapenwolvet. Dus wanneer schapen worden geschoren. Als het een plantaardige D was, had ik het wel gebruikt, want deze multi is de beste die ik tot nu toe gevonden heb!! Er zitten ook geen hulpstoffen in. Dus heel erg puur. En kinderen vanaf 1 jaar mogen het ook gebruiken, dus dat laat zien dat het een goed en veilig supplement is. Ik gebruik zelf de vit C poeder van Vitals. En een mineralen drank van Vitals. Vitals heeft heel hoogwaardige supplementen!
Ik zou ernaast wel een B12 spray nemen. En D druppels en een C poeder, dat doe ik zelf ook naast een goede multi en nog wat dingen.
In jouw geval zou ik met het poeder beginnen en kijken hoe dat gaat. Je moet ook niet teveel in 1 keer doen. Ik zou beginnen met een halve schep per dag voor 1 week. Daarna 1 schep per dag weer voor 1 week. Dan 1,5 voor 1 week en daarna 2 per dag. Je moet altijd letten op hoe je je voelt. En de klachten die je hebt. Voel je niets erger worden, kun je gerust opbouwen naar de dagdosering. Daarna kun je de rest erbij gaan nemen. Maar eerst maar je lichaam laten wennen. Maar met dit poeder is het wel veilig hoor, want ze hebben geen gekke doseringen van de B's.
Er is ook een goede Bcomplex maar in jouw geval zou ik daar nu echt niet aan beginnen. Omdat je waarden te hoog zijn dat moet eerst omlaag. Als je nu al veel p5p (bioactief B6) gaat nemen dan krijg je nog meer klachten. Ik heb ook alles eerst langzaam opgebouwd.
Omega3 is voor jou ook heel belangrijk trouwens.

Kijk toch ook of je ha je wil doorverwijzen. Je kunt naar het B12 instituut. Als je dat doet, moet je niet gaan supplementeren, want dan kloppen de waardes niet meer…

Sterkte en laat me weten hoe het gaat!

X Luna

Dit is het poeder dat ik bedoel:
https://www.vitacijn.nl/elke-dag-poeder ... 9YQAvD_BwE

Dit is de C: https://www.vitacijn.nl/vitamine-c-poed ... -gram.html en deze https://www.vitacijn.nl/vitamine-c-poed ... -gram.html Ik combineer beiden. Kun je doen als je met meerdere mensen neemt, want de potten gaan heel lang mee. 2 potten voor 1 persoon is teveel en krijg je niet op tijd op.

Dit is de B12 spray: https://www.ergomax.nl/vitamine-b12-spr ... AIQAvD_BwE
Dit zijn B12 zuigtabletten met folaat: https://www.vitacijn.nl/vitamine-b12-10 ... mAQAvD_BwE

Dit is de D: https://www.rikaonlineshop.nl/product/v ... -d-supple/
Ik gebruikte eerst deze: https://www.vegetology.com/shop/vitashi ... 00iu-spray Ook een hele goede, maar die andere is relatief goedkoper.

En ik gebruik deze omega3: https://www.vegetology.com/shop/opti3-omega-3-epa-dha

Ik gebruik nog meer hoor. Ik neem supplementen in naar behoefte. Sommige iedere dag, maar veel ook naar gelang de behoefte.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

billy91

Ongelezen bericht 17 sep 2019 22:13

Luna schreef:
14 sep 2019 18:18
Hier wat over wat ik zei:
B6 is linked to the MTHFR gene by being in the same metabolic pathway. B6 is the co-factor for the enzyme serine methylhydroxytransferase (SHMT), and SHMT works in conjunction with the MTHFR enzyme by converting the product, 5-methyltetradhydrofolate to CH2THF. Subsequently we can see how a defective MTHFR gene can have an impact on the B6 levels, amongst other issues. A defective MTHFR gene can lead to problems processing B vitamins, allowing for a susceptibility to a deficiency in vitamin B12, B9, and B6. Counterintuitively, in this case, vitamin B6 levels may become high whilst still being deficient in them. This is due to the B vitamins building up in the bloodstream and not being transferred and utilized in the cells where they are needed, and as a result, when a blood sample is taken for measurement, it will result in high levels of vitamin B12 and B6 in the body.

Bron: https://mthfrsupport.com.au/2018/11/vitamin-b6-mthfr/

:!: Lieve dames, ik was gaan zoeken voor Billy naar artsen, ik vond deze praktijk. Misschien hebben jullie er wat aan: https://vrouwenpoliboxmeer.nl/over-ons/
Hier werken dus orthomoleculaire artsen en er werkt een alternatief/holistische internist! https://vrouwenpoliboxmeer.nl/doctors/vera-novotny/
En het wordt vergoed! https://vrouwenpoliboxmeer.nl/prijzen/#1518619262-2-40

Billy, ze kunnen de testen laten doen die ik deed en ze kunnen je ook de juiste behandeling geven. Hier lees je er wat over: https://vrouwenpoliboxmeer.nl/persoonli ... thfr-snps/
Een verminderde capaciteit om te methyleren staat in verband met een verminderde capaciteit om te detoxen…

Hoop dat je er wat aan hebt of misschien hebben de anderen er wat aan.

Ze hebben ook iets over borstgezondheid. Lieve Susana, iets van jouw vakgebied: https://vrouwenpoliboxmeer.nl/adviezen-borstgezond/

Xjes
Dag Luna,
Ik heb jouw berichten gelezen. En ook wat je vertelde over misschien een genetisch defect. Ik weet alleen niet goed wat ik daarmee moet? En wat is dat mthfr? Zegt mij helemaal niets. De waarden die ik eerder gaf waren uit 2017 toen ik meer vegetarisch at dan vlees. Dat is inmiddels wel anders. Maar dat terzijde.
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”