Zijn dit de juiste vitaminen/supplementen voor operatie

Deel tips of stel vragen.
SaskiaH

Ongelezen bericht 26 jun 2021 17:09

Hoi,

Ik heb dit net besteld, ben ik nog iets vergeten??

Probiotica platinum van vitamineneperpost ( wil ik mee beginnen als binnen is)
Arnica druppels d6 van dokter vogel (2 weken voor operatie tot 2 dagen erna)
Altrient liposomale vit c (2 weken ervoor 4 erna)
Vitals elke dag poeder (wil ik ook mee beginnen als binnen is)

Verder gebruik ik al Meer dan een jaar resveratrol deze waren bijna op van life extensions en nu besteld van vitals
En ik gebruik een half jaar 2 capsules inositol caps van life extensions.
Deze 2 neem ik in de avond in samen met met slaappillen

Operatie datum (verwijderen incl kapsels en opvullen eigen vet) hoor ik aan komende week.

Saskia
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2021 10:06

Hoi Saskia, het is nooit goed om vlak voor een operatie aan allemaal nieuwe producten te beginnen die je nooit eerder gebruikt hebt, aangezien je niet weet hoe je daarop zult reageren. Ook supplementen kunnen voor onvoorziene reacties zorgen. Daarom is het beter om daar al een tijdje mee begonnen te zijn, zodat je zeker weet dat je lichaam er goed op reageert.
Je kunt bij het deel supplementen kijken welke merken er staan en waar goede supplementen aan horen te voldoen. viewforum.php?f=5
De resveratrol moet je minimaal 2 weken voor de operatie stoppen. Dit is heel belangrijk, aangezien dit middel bloedverdunnend is en tevens interacties heeft met heel veel medicatie. Het zorgt ervoor dat veel medicatie langer in je bloed blijft zitten en je dus hogere spiegels bereikt, omdat de afbraak en uitscheiding via de nieren minder is. Dit kan zeer nadelig zijn. Dus ik raad je (in jouw situatie) echt aan hiermee te stoppen!
Ik snap niet zo goed waarom je dit gebruikt. Voor de weerstand en ter bescherming tegen auto-immuunreacties is het juist belangrijk om je D level omhoog te krijgen en ik zie dat juist niet in je lijst staan.... De hoeveelheid in een multi is niet genoeg, zelfs niet in de multi van Vitals. Verder is omega3 zeer belangrijk tegen ontstekingen en ook dat zie ik niet staan. Mag je 2 weken voor de operatie ook niet gebruiken overigens.
Probiotica hoeft niet iedere dag en niet iedereen reageert daar even goed op. Dus let daar op wanneer je hiermee start.
Vitals poeder is prima. Goed merk! En ik raad je daarnaast aan op de B vitaminen te letten en apart te nemen. B12, folaat(B11) en B6 zijn zeer belangrijk voor onze vrouwen. Verder is magnesium heel erg belangrijk.

Ik had in een ander topic een lijstje staan met hoeveelheden. Ik zal die aan het topic 'ontgiften' toevoegen.

Als je lipo ondergaat, zou ik trouwens geen resveratrol nemen in de eerste 3 maanden na je operatie, omdat dit nadelig kan zijn voor de vetoverleving, omdat je metabolisme omhoog kan gaan door dit middel.

Alles komt goed! Succes en liefs! <3
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”