Spoedoproepje: advies gevraagd over stoppen supplementen voor operatie

Deel tips of stel vragen.
Veertje

Ongelezen bericht 26 mei 2021 22:33

Lieve ladies,

Mijn anesthesist heeft mij geen advies gegeven twee weken voorafgaand aan mijn operatie te stoppen met mijn supplementen. Ik was gerustgesteld, maar nu weer totaal ongerust. Ik lees dat bijvoorbeeld curcuma, omega 3 en Canadese geelwortel bloedverdunnend zijn. Deze slik ik allemaal, vandaag nog ook. Ik heb nog maar een week te gaan tot mijn operatie. Ik stop maar gewoon met alles denk ik? Maarja dat zijn geen twee weken, moet ik me alsnog druk maken?

Kan iemand zijn/haar advies van de anestesist met mij delen ?Bijvoorbeeld die van kappel? Dit is mijn hele lijst van wat ik dagelijks neem:

Lipidosan
2 x daags 20 druppels
(Ingrediënten: Paardebloem (Taraxacum officinale), grote wolfsklauw (Lycopodium clavatum), olijfboom (Olea europaea), blaaswier (Fucus vesiculosus), ginkgo (Ginkgo biloba). Alcoholpercentage 61% v/v.)

Abrotanum D6
(Homeopathisch geneesmiddel)

Carbo vegetabilis D6
(Homeopathisch geneesmiddel)

Curcuma
2 capsules van 315 mg / stuk

Hydrastis canadensis (Canadese geelwortel)
2x daags 15 druppels (etherische olie, Hydrastis canadensis (Canadese geelwortel)

Lactoferrine
4 capsules van 150 mg / stuk

Omega 3
1000 mg

Vitamine B12 en B11
10 mg, 1 tablet om de dag

Vitamine D
1000 IE

Vitamine E
250 iu

Alvast dank voor degene die dit hebben kunnen lezen en eventueel reageren. Liefs, Veertje
Laatst gewijzigd door Veertje op 05 jun 2021 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Susana

Ongelezen bericht 27 mei 2021 08:22

Waarom wilt hij dat je stopt met deze supplementen?
Mijn anesthesist vroeg dat niet.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Natural me again

Ongelezen bericht 27 mei 2021 10:09

Hoi Veertje,

In het behandelplan van Niessen staat: 2 weken voor en 6 weken na de operatie geen curcuma en omega 3.

Dit is overigens de eerste keer dat ik hierover werd geïnformeerd, en ik heb vrij veel operaties gehad. Eerder voor een prothesewissel (lang geleden) daardoor in dezelfde situatie als jij nu gezeten, en toen ben ik een week van tevoren gestopt. Ik heb toen geen klachten gehad. Nu ben ik aan het herstellen van een kleinere ingreep, wederom 7 dagen vooraf geen curcuma en omega 3 gebruikt en geen klachten van bloedverlies. Voor mij lijkt 7 dagen dus voldoende, maar natuurlijk altijd goed je pc zelf te vragen.

Succes met de voorbereiding op je operatie!
Monique MKS

Ongelezen bericht 27 mei 2021 11:07

Vitamine E is ook bloedverdunnend. ​
Het bloedverdunnende effect van supplementen treedt meestal pas op in zeer hoge doseringen. Het advies is uit voorzorg, want bij de ene persoon kan het juist wel sneller het bloed verdunnen dan bij de ander.
Als je nu stopt met alles behalve D, B12 en B11 is dat geen probleem. Niet teveel stressen!

Normaal gesproken reageert Luna, die heeft hier veel verstand van, maar ze is tijdelijk afwezig en ik kan niet alle vragen af gaan. Ik merk dat je erg veel in paniek schiet, dat is niet nodig, alles komt goed!

Heel veel succes met de operatie!

Warme groet,

Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Veertje

Ongelezen bericht 05 jun 2021 10:23

Monique MKS schreef:
27 mei 2021 11:07
Vitamine E is ook bloedverdunnend. ​
Het bloedverdunnende effect van supplementen treedt meestal pas op in zeer hoge doseringen. Het advies is uit voorzorg, want bij de ene persoon kan het juist wel sneller het bloed verdunnen dan bij de ander.
Als je nu stopt met alles behalve D, B12 en B11 is dat geen probleem. Niet teveel stressen!

Normaal gesproken reageert Luna, die heeft hier veel verstand van, maar ze is tijdelijk afwezig en ik kan niet alle vragen af gaan. Ik merk dat je erg veel in paniek schiet, dat is niet nodig, alles komt goed!

Heel veel succes met de operatie!

Warme groet,

Monique MKS
Hi Monique,

Dank voor je reactie. Ja ik zat wel in de rats inderdaad. Maar alles is goed gegaan gelukkig! Ik zou dit spoedberichtje nu willen verwijderen, is dat mogelijk?

Groetjes Veer
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”