Huidproblemen door ontgiften

Deel tips of stel vragen.
Natural me again

Ongelezen bericht 31 okt 2020 21:40

Ik ben nu 4 maanden na mijn explantatie en moet even van me afschrijven hoor. Voor mijn explantatie heb ik een hele tijd last gehad van puistjes, maar dit had ik sinds een paar jaar eindelijk onder controle. Ik ging mijn operatie in met een prachtige huid, die ik nu al zo'n 4 maanden niet meer heb gezien.
Mijn huid is zo onrustig en ik zie ook niet echt verbetering. Ik heb veel meer puistjes in mijn gezicht en een soort uitslag op mijn armen. Ook ben ik steeds misselijk, en moe. Soms denk ik dat het verbetert maar dan komt het toch weer terug. Heb al supplementen geprobeerd om te ondersteunen met ontgiften, maar daar werd het nog erger van.

Is er iemand die ook zo'n last heeft van haar huid na de operatie? En hoe lang duurde dit of wat heb je hier aan gedaan? Ik heb al moeite om me mooi te voelen met al die verse littekens, en dit helpt niet echt :(
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 nov 2020 09:52

Natural me again schreef:
31 okt 2020 21:40
Ik ben nu 4 maanden na mijn explantatie en moet even van me afschrijven hoor. Voor mijn explantatie heb ik een hele tijd last gehad van puistjes, maar dit had ik sinds een paar jaar eindelijk onder controle. Ik ging mijn operatie in met een prachtige huid, die ik nu al zo'n 4 maanden niet meer heb gezien.
Mijn huid is zo onrustig en ik zie ook niet echt verbetering. Ik heb veel meer puistjes in mijn gezicht en een soort uitslag op mijn armen. Ook ben ik steeds misselijk, en moe. Soms denk ik dat het verbetert maar dan komt het toch weer terug. Heb al supplementen geprobeerd om te ondersteunen met ontgiften, maar daar werd het nog erger van.

Is er iemand die ook zo'n last heeft van haar huid na de operatie? En hoe lang duurde dit of wat heb je hier aan gedaan? Ik heb al moeite om me mooi te voelen met al die verse littekens, en dit helpt niet echt :(

Lieve schat,

Onze huid is het grootste ontgiftingsorgaan. Het is dus niet gek dat veel vrouwen last van de huid krijgen. Ik had ook enorme pukkels op borst rug en armen. Zag er echt niet uit.
Bij mij duurde het ook maanden voor dit wat rustiger werd…
Probeer zoveel mogelijk te drinken. Mineralen zijn belangrijk. Ik gebruik een mineralendrankje van Supple dat je met water mengt en dat drink ik de hele dag door. Vitals heeft ze ook, maar ik vond de verhoudingen van deze beter.
En je moet heel veel zweten. Naar de sauna gaan eventueel of warme baden nemen. En natuurlijk proberen te sporten. Fietsen of zo. Hartslag moet omhoog (cardio training), dat helpt bij ontgiften.

Welke supplementen nam je? Sommige mensen reageren met huidklachten op bepaalde stoffen. En overal waar té voor staat, is niet goed. Ook met supplementen moet je voorzichtig zijn. Je lever heeft nu al teveel te verwerken door de siliconen, als je er allemaal verschillende pilletjes en poedertjes bij neemt, kan je lever dat niet verwerken en ga je dat ook in de huid zien.

Drink je veel melkproducten? Ik zou ze uit mijn menu schrappen. Ze geven bij veel mensen huidproblemen door hormonen en groeifactoren in de melk. Dit versterkt het probleem.

Let ook op het gebruik van verzorgingsproducten met allerlei stoffen zoals geurstoffen. Dit lokt ook allerlei reacties uit. Je lichaam is druk bezig met ontgiften en moet nu zo min mogelijk worden belast met andere chemische stoffen. In dit topic lees je wat ik gebruik: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1402

Alles komt uiteindelijk goed lieverd, houd vol!🙏

Kusss! 😘💕💕💕
Natural me again

Ongelezen bericht 03 nov 2020 15:46

Dank je wel, Luna :) Ja het klinkt logisch en had het vooraf ook verwacht, dat ontgiften via mijn huid zou gebeuren.

Ik zal eens kijken naar het mineraaldrankje dat je noemt. Hiervoor slikte ik nog MSM en Serrapeptase, en daarnaast nog fenergiek om mijn verdwenen eetlust op te wekken. Inmiddels overal mee gestopt, want het werd er niet beter op. Nu drink ik liposomale vitamine c en slik ik vitamine d pilletjes. Mijn arts raadde nog Kurkuma aan als ik het goed heb, misschien zou ik dat nog kunnen proberen.

Ik drink niet veel melk, wel een paar keer in de week Kefir. Zal eens proberen hoe het is als ik daarmee stop.

Sinds kort ben ik de producten van Jetske Ultee gaan gebruiken, mijn huid is licht verbeterd maar het is misschien nog te kort om er echt iets van te kunnen zeggen.

Ik kan niet wachten om naar de sauna te gaan, eindelijk zorgeloos genieten van de warmte!! Durf het alleen nog niet met mijn littekens, zeker omdat ik er zoveel heb (4 van de lipo en 2 onder mijn borst). Ik zou het me niet aan moeten trekken, maar ik weet nu al dat ik me heel ongemakkelijk ga voelen als mensen ernaar gaan kijken. Ik ben bezig met littekenbehandelingen bij de dermatoloog en hoop dat ik over een paar maanden weer zelfverzekerd naar de sauna kan :) Niessen raadde dat ook aan!
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 nov 2020 17:13

Lieve schat, ik zou geen kurkuma nemen... We hebben er 1 topic over: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2862
Goed dat je met de rest stopte.

B' vitamines zijn wel zeer belangrijk voor de huid. Probeer eens de multi van Vitals. Alles in de juiste verhoudingen.

😘💕
Sammie

Ongelezen bericht 04 nov 2020 10:33

Ik kreeg na 4 maanden veel pukkels. Gezicht en rug. Leek wel weer puber. Nu 2 maanden verder weer begint het weer rustig te worden
Drinken helpt goed bij mij. (Voor alles)(ben een slechte drinker uit mezelf) ik lus eigenlijk alleen maar water thee en koffie. Dat laatste probeer ik zo min mogelijk en ik drink water of thee. Rooibos, kamille, verse munt of brandnetel. Met verse gember.

Sauna's zijn helaas weer dicht voorlopig maar komt wel weer. Kan jij even rustig wennen aan jezelf en je littekens (die boeien een ander niet overigens) en dan over 2 weken hopelijk de sauna in. Vol trots op je nieuwe jij. Ja met strijders streepjes. Geen lelijke littekens (zoals jij ze ziet) maar met bewijsjes van je kracht, de zware weg die je afgelegd hebt en er nu zo voorstaat. Vol trots mag je ze dragen. En ze zullen steeds minder zichtbaar worden omdat je steeds sterker wordt van jezelf. Dan heb je je strijdersstrepen minder nodig.

Wees lief en zacht voor jezelf.
Liefs en een knuffel
Sammie
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 nov 2020 10:44

@Sammie:❤❤❤❤

Thee's super goed! Brandnetel thee is zeer goed om te ontgiften! Er zijn meer soorten. Truc is afwisseling idd. Niet teveel van 1 soort.
In de avond vind ik kamille thee heerlijk🧡
Er zijn ook speciale ontgiftingthees te koop bij de Tuinen. Vooral paardebloem voor de lever.
Maar altijd voorzichtig opbouwen en niet teveel, want teveel is nooit goed. Berken is ook goed. Er is van Weleda een berken drankje.

Bij het deel voeding had ik een documentje staan met voeding en thee's.

😘💕💕💕
Veertje

Ongelezen bericht 26 apr 2021 17:14

Ik kreeg het al eens als reactie op acupunctuur. Die zette destijds ook al een ontgiftingsproces op gang.

Wat ik aan kan raden voor een onrustige huid: een klei masker met Luvos heilaarde (huidfijn). Gewoon met water een papje maken in een bakje en met een platte kwast op je gezicht smeren. Onder de douche afspoelen.

Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 apr 2021 14:27

Dank je voor de tip!👍
Plaats reactie

Terug naar “Supplementen”