Diatomeeenaarde voor huisdieren (en mensen)?

Deel tips of stel vragen.
Catootje

Ongelezen bericht 21 dec 2020 14:30

Hallo,
Eigenlijk hoort dit onderwerp niet direct hier thuis maar het heeft toch veel met de stof silicium te maken.
Ik heb twee honden, een kat en kippen. En ik spuit ze niet graag onder het gif zo ook niet met ontwormen. Maar je moet die ongedierten toch te zien te bestrijden. Nu wil ik diatomeeenaarde toe gaan passen maar nu komt daar weer de twijfel om de hoek kijken. Diatomeeenaarde bestaat vnl uit silicium. Ze beschrijven op internet dat het verstandig is ook voor mensen dit middel oraal in te nemen tegen wormen omdat je toch snel via je huisdier besmet raakt. en bij dieren is het minimaal 30-45 dagen achterelkaar oraal innemen, het liefst 365 dagen per jaar.
Ik vraag me af, voor mij zal het wel niet gezond zijn door die silicium, maar hoe is dat voor andere mensen of voor de dieren? Zo lang innemen is dat wel zo gezond?
Het zou anders wel heel effectief zijn doordat het de parasieten uitdroogt.

Ben wel heel benieuwd naar de reacties!

Liefs, Catootje
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 dec 2020 12:07

Lieve Catootje, helaas kan ik je niet helpen, ik weet hier niks over. Maar het lijkt me idd niet fijn voor de diertjes😒
Ik heb ze helaas niet meer...😭 Maar had wel een alternatieve dierenarts. Zij zouden je kunnen adviseren.
Dit was de mijne
https://www.natuurlijkgezondedieren.nl/
Zo'n lieve man!❀

Maar alternatieve artsen kunnen helpen. Misschien eens een afspraak maken bij 1. Je kunt googlen.

Succes!πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Catootje

Ongelezen bericht 22 dec 2020 12:49

Wat een leuke site!!!
Ik ga toch nog eens op zoek naar een alternatieve dierenarts hier in de buurt.
Over het silicium heb ik nog gezocht. Er staan veel supplementen te koop op internet maar ook een site waarin staat dat je ook teveel van deze mineralen binnen kunt krijgen.
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... ralen.aspx
Ik denk dat ik dat toch maar niet voor mijn honden ga gebruiken. Er zullen vast nog andere alternatieven te vinden zijn.

Dankjewel!
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 dec 2020 13:04

Aaah blij met reactie!πŸ˜€ Ja ze zijn FANTASTISCH!πŸ™
Deze man is zo ongelofelijk lief! Zo onbaatzuchtig!❀
Er zijn vele alternatieve behandelingen voor diertjes. Echt heel mooi! En ze verkopen zeer goede voedingπŸ‘
Ik had mij ook verdiept in dierenvoeding ivm allergieen bij katje. Wat een troep wordt er gemaakt voor onze diertjes!😒
Ik had de link naar hun site ook een bij het off topic deel, maar verwijderd na opruimactie. Heel stom eigenlijk!πŸ˜”
Google maar op alternatieve dierenartsen. Hoop dat je er 1 in de buurt vindt. Helaas zijn de meeste wel in Amsterdam...
Maar je kunt ook je eigen dierenarts houden voor de spoedgevallen (is wel belangrijk) en dan de alternatieve arts voor adviezen en behandelingen zo nu en dan.

Ik zal je titel aanpassen.

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Plaats reactie

Terug naar β€œSupplementen”