Dajama01 schreef: ↑09 aug 2022 11:55
4 augustus ben ik bij de kliniek geweest voor een eerste gesprek, de arts was heel duidelijk, ze moeten er heel snel uit en er worden geen nieuwe geplaatst.
De klachten die ik heb zijn allemaal gerelateerd aan de protheses dus daar was geen twijfel over, ook kreeg ik meteen een doorverwijzing voor het VU.
Nu was het afwachten wat de verzekering er van vond maar gisteren al akkoord gekregen dus vrijdag krijg ik een screening en als ik gezond genoeg ben wordt de operatie ingepland, hopelijk gooit mijn spierziekte geen roet in het eten want ik wil ze er zo snel mogelijk uit!
Wel vind ik het enorm spannend, bijna niemand in mijn omgeving weet van mijn protheses dus ik weet ook nog niet hoe ik dit ga vertellen of misschien wel niet.
pfff wat een rollercoaster...
Hoi Dajama
Ik laat mijn protheses ook binnenkort verwijderen, en hoewel ik over het algemeen erg open ben over medische dingen vertel ik dit maar aan een select groepje. Vorig jaar ben ik aan borstkanker geopereerd , dat weten de meesten wel. Dus een aantal mensen heb ik gezegd dat ik nog een herstel operatie krijg met lipofilling om er weer netjes uit te zien.
En dan vragen mensen niks verder meer.
En de rest van de 'wereld' waar je zo nu en dan een praatje mee maakt, zoals mijn buren bijvoorbeeld, en een paar oud collega's waar ik nog contact mee heb die vroegen of wij niet op vakantie gingen zoals elk jaar eind September, die heb ik verteld dat ik de vakantie naar voren heb geschoven in verband met een kleine ingreep waar ik ook wat van moet herstellen. En bij vragen zeg ik dan gewoon 'Oh, niks ernstigs maar wel even lastig omdat ik even tijd nodig heb om te herstellen'. En mijn ervaring is dat er dan niet verder gevraagd wordt.
Mijn zussen en mijn kinderen weten van de borstvergroting. Mijn (volwassen) kinderen had ik het ook nooit eerder verteld, ik vond het toch privé. En bij de rest van de mensen heb ik ook niet zo'n zin om de beslissing van destijds nu nog te gaan verdedingen.
Succes en sterkte, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Kaatje