Hi all, sinds vandaag aangemeld op dit mooie forum. Nu mijn operatie achter de rug is, durf ik ook meer te lezen, want jee het is wel een heel proces hoor. In het kort, ik heb mijn borst implantaten ruim 17 jaar gehad, altijd ontzettend blij en trots op geweest, ze zagen er heel natuurlijk uit, niets wat er op wees dat ik siliconen borsten zou hebben. Mij was toendertijd verteld dat ze wel levenslang mee konden gaan, bij geen klachten vooral niets doen. Tot vorig jaar tijdens een flinke burn-out ben ik daar ook helemaal niet zo mee bezig geweest, terwijl ik eigenlijk een grote optelsom kon maken van vage klachten. Ben toen het hele traject ingegaan, van huisarts, internist, maken van echo/mammo's, gesprek bij Jan van Goyenkliniek. Er was niets te zien op de echo/foto's, maar mijn symptomen waren wel ASIA gerelateerd. In eerste instantie riep ik toen nog, ok als ze er dan uit moeten, dan ook echt wel wat anders terug ... wat een bijzondere heftige emoties bracht het toen al bij me teweeg, want ... kan toch niet terug naar hoe het ooit was???
Eenmaal verder in het proces en na uitdrukkelijk advies vanuit het zh en kliniek het een soort van geaccepteerd, ze gaan eruit en er komt niets voor terug. Ja mijn gezondheid, en hoe belangrijk is dat. Ok, ik ben vorige week maandag geopereerd, morgen een week terug. En ja, ik vind het best moeilijk, het is zo dubbel (geen D meer haha), wetend het is voor mijn eigen gezondheid maar toch, het nieuwe plaatje kan ik nog niet echt aan. Kan er amper naar kijken als die fijne, veilige sportbh uit moet voor het douchen. Dus voor nu, dan maar om de dag douchen ;-) het is niet alleen lichamelijk maar ook mentaal best een dingetje (2 dingetjes

) Blij dat ik ben geholpen hoor, dat absoluut! Wat ik ook heel vreemd vond om ze na de ingreep op het tafeltje naast me aan te treffen in een plastic zakje. Het volume was er helemaal uit, platte ronde schijven. Heeft iemand ook deze ervaring? Was toen nog teveel onder de indruk van de narcose, ga het iig wel vragen op mijn controle afspraak eind deze maand. Want betekent dat dat er veel siliconen door je lichaam heen zweven of krimpen de protheses na verloop van zoveel jaar?
Groetjes, Eline