Ik ben nieuw op deze forum en zal mij dus even voorstellen. IIk ben Charlie en ik kreeg op mijn 20e een bv (voor de bv had ik 70AA). Na 6 jaar van veel klachten zoals gewrichtspijn, benauwdheid, vermoeidheid en een slechte huid heb ik eindelijk (ook na het lezen van jullie ervaringen) de stap durven te zetten om ze te laten verwijderen. Dit heb ik vorige week laten doen door Dr. Kappel.
Ik moest mij in de ochtend melden. Ik werd opgehaald door een lieve verpleegster en werd gebracht naar mijn bed waar ik me moest omkleden. Ik kreeg een blauw kloffie, voetjes en een muts op. Ik voelde me net een smurf, haha. De anesthesist kwam langs en nam nog een aantal vragen met mij door en Dr. Kappel maakte nog foto’s. Ik moest nog even in een heerlijk warm bed wachten tot dat ik naar de OK mocht. Iedereen was ontzettend lief en voor ik het wist lag ik in een diepe slaap door de narcose.
Eenmaal wakker geworden in de verkoeverkamer was ik duizelig maar ik voelde me zo blij en had zin om met iedereen te praten, haha
De eerste twee dagen heb ik met drains gelopen (deze zaten met tiewraps vast aan mijn riempje die ik om mijn middel droeg). Ik heb ze bij de huisarts laten verwijderen. Het eruit halen viel bij m’n rechterborst niet mee. De drain zat heel diep/vast en het was een heel nare pijn, gelukkig viel het bij m’n linker borst wel heel erg mee. Een pleister erop en ik mocht weer gaan. Maar toen ik buiten was heb ik wel even gehuild van de schrik. Maar dit zal ook wel komen omdat ik een half uur met de tram door het centrum van Amsterdam moest en het zo druk was, het was me allemaal een beetje te veel.
Een paar dagen verder en ik heb nog steeds weinig pijn en kan ook een beetje op m’n zij liggen. Ik neem nog wel af en toe een paracetamol tegen de ongemakkelijkheid. Het resultaat na de operatie (ik keek pas na 4 dagen), was voor mij wel even slikken! Ik ben zo plat als een dubbeltje en heb hier echt een aantal keren om gehuild. Ik ben echt opgelucht dat ze verwijderd zijn maar tegelijkertijd vind ik het zo confronterend. Je ziet niet eens een mini bobbel door het elastische topje die ik aan heb. Ik hoop dat het een beetje gaat bijtrekken de komende maanden. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En hoe snel kan je een maximizer bh aan? Voor mij is lipofilling geen oplossing omdat ik te weinig vet heb.
Ik heb pleisters op mijn littekens die over twee weken bij de controle afgehaald mogen worden maar ik zie daar een beetje (opgedroogd) bloed, is dit erg? Kunnen die pleisters gewoon blijven zitten of moeten ze vervangen worden?
Ik heb heel veel gehad aan het lezen van alle ervaringen en wilde daarom ook mijn ervaring delen. Als jullie vragen hebben, dan beantwoord ik ze graag!
Liefsss, Charlie