Explantatie Fabvic11 - Dr. van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Fabvic11

Ongelezen bericht 15 apr 2019 16:18

Voorsteltopic—>Fabvic11

Hallo allemaal.

Het is achter de rug!! Vanmorgen om 11:15 gemeld e bij Jan van Goyen MC en inmiddels onderweg terug.
Alles is verwijderd, weinig kapsel zoveel mogelijk weg. De protheses zijn er helemaal in tact uitgekomen. Deze gaf aan geen tekenen van heftig zweten, maar dat zal ook vanwege de “korte” duur komen. 4,5 jaar.
Hij gaf daarbij ook aan dat een gevoelig iemand al op het kleinste beetje zweten kan reageren.

Ik had eerlijk gezegd echt verwacht dat ze er half leeg uit
Zouden komen, gezien de vele klachten die ik ervaar zeker. Daar dus erg opgelucht over ergens. Heb ze meegekekregen maar nog niet uitgebreid bestudeerd. Maar vind het wel ergens gek dat ik zoveeeel klachten heb en ze er dus nog prima uitzien...

Ik was enorm gespannen en kreeg wat rustgevens van tevoren, de narcose prima in gegaan.

Het resultaat is.. tja... plat maar wel weer vertrouwd ofzo... heb ze alleen van boven bekeken nog... voor de spiegel komt nog wel

Nu hopen op een voorspoedig herstel :)

Ik ben benieuwd hoe het Bren is vergaan vandaag?

Gr
Bren

Ongelezen bericht 15 apr 2019 21:23

Hoi,

Ik ben ook vandaag geholpen en was ook erg zenuwachtig van te voren en erg emotioneel.
De operatie is goed gegaan, helaas heeft ze niet de kapsels kunnen verwijderen omdat dit zo dun was en omdat mijn protheses gedeeltelijk achter de spier geplaatst waren. De chirurg heeft nog overleg gepleegd, maar het risico op bloedingen was erg groot. Wel heeft ze van mijn rechterborst, waarin de lekke prothese zat ongeveer 50% van het kapsel kunnen verwijderen en dat is opgestuurd naar VU medisch centrum voor onderzoek.
Mijn rechterprothese was al half vergaan en er zat geen omhulsel meer omheen :(... Ze had deze protheses nog nooit gezien, ik heb ze in een emmertje op mijn kamer staan en gelijk de linker gecheckt met het serienummer en dat klopt wel... Rechts is echt shocking hoe die eruit ziet!!
12 jaar erin gezeten...
Ik baal ook wel dat het haar niet gelukt is om de kapsels te verwijderen, maar goed als het niet verantwoord was heb ik me daarbij neer te leggen. Er komt weinig wondvocht uit de drains dus hopelijk kunnen die er morgen uit.
Ik ben in goede handen hier, en heb veel vertrouwen in haar als arts.
Ik heb gekeken en lijk wel platter als voor mijn operatie, had gehoopt dat er nog wel wat meer vetweefsel was bijgekomen maar helaas.
Voor nu ben ik heel blij dat het erop zit, en hopelijk ga ik me ook snel beter voelen!
Kan iemand nog vertellen hoe lang het duurt voordat er uitslag is van dat weefselonderzoek?
Sterkte jij ook Vic, moet jij ook een nachtje blijven?
Slaap lekker voor zover het lukt!
😘
diana1967

Ongelezen bericht 15 apr 2019 22:48

TOPPERS!!!!
ze zijn eruit, super, nu de tijd nemen om te herstellen
lieve groetjes
Diana
Timmenga

Ongelezen bericht 16 apr 2019 07:43

Bren en Vic,

Enorm fijn dat jullie er van af zijn. Ik hoop dat het leven meer kwaliteit krijgt nu die gifzakken eruit zijn. Ik heb gisteren een datum doorgekregen wanneer explantatie bij mij gaat gebeuren, dat is 3 mei a.s. Ik kan niet wachten, echt! Ik ben ook zo benieuwd hoe jullie je gaan voelen en of dit snel gaat gebeuren. Dat mijn borsten straks waarschijnlijk gereduceerd worden tot de helft is tot daar aan toe,maar ik ben mijn haar bijna kwijt en voel me zo waardeloos. De achterkant van mijn hoofdhuid doet veel pijn, daar is ook de meeste uitval te zien. Nou, genoeg woorden eraan besteed, ik ga mijn haarstukje opzetten en mezelf optutten, ik moet zo naar de Bergman Kliniek om kennis te maken met de chirurg die de operatie gaat uitvoeren.
Jullie allebei veel sterkte toegewenst en neem de tijd voor jezelf, je hebt al genoeg meegemaakt de laatste jaren.

Liefs van T.
Fabvic11

Ongelezen bericht 16 apr 2019 08:40

Wat fijn om te horen dat je al zo snel geholpen kan worden! Mocht je het alsnog te lang vinden duren kun Je ook tussendoor eens bellen om te vragen of er iemand is uitgevallen. Zo was ik binnen 1 week aan de beurt :)
Maar goed het schiet al op, maar een paar weekjes nog!

Ik voel me vandaag prima! Heb redelijk goed geslapen baal ervan dat het op mijn zij nog niet lukt maar ach.. de pijn valt erg mee.. af en toe kijk ik eens voorzichtig door mn bh, durf m nog niet uit te trekken.. tja. Het is niet veel meer..

Ik voel nog wel veel van mn klachten door alles heen.. gewrichtpijnen en nek/ hals pijn... weet ook wel dat het te optimistisch gedacht is dat het ineens verdwenen zou Zijn! Ergens ben ik zo bang “dat dit het niet is” wat nou als het toch iets anders blijkt te zijn?? Met deze gedachten werd ik vannacht wakker en zo even liggen piekeren... over een paar weken als het genezen is zou ik weer contact opnemen met mijn internist in het UMC en dan nog wat bloedonderzoeken volgens het “protocol” misschien intetessant voor sommige om te hebben?

https://internisten.nl/sites/interniste ... thesen.doc

@Bren hoe voel jij je deze morgen? Beetje kunnen slapen? Nee ik mocht gisteren einde dag naar huis, ik heb verder geen drains ofzo alleen oplosbare hechting met pleisters..
Essi

Ongelezen bericht 16 apr 2019 10:18

Yessssss, jullie zijn er van af dames!!!
Wat fijn om te horen dat het goed is gegaan. Ik wens jullie alle twee een goed herstel. Doe rustig aan aan laat je een beetje verwennen door de mensen om jullie heen. .Wat is het schrikken hè als je een totaal kapot implantaat onder ogen krijgt. Het idee dat zoiets in je lijf zit!!!
Ik heb gisteren via het OLVG ook te horen gekregen dat van Selms geen nieuwe patiënten meer ziet daar. Mijn verwijzing van begin deze maand was dus voor niets. Vandaag nieuwe kansen en nu de verwijzing naar Jan van Goyen laten sturen. Als het allemaal maar vast loopt voor ik straks eind mei (hoop ik) groen licht van de neuroloog krijg voor een operatie.
Groetjes essi
Fabvic11

Ongelezen bericht 16 apr 2019 11:08

Essie
Hopelijk snel groen licht van de neuroloog..

Prima geregeld bij JVG.. alleen jammer dat partner ke naar boven mag brengen tot een “kleedhokje” daarna kom je direct binnen op de verkoeverkamer waar je wordt voorbereid maar waar ook mensen liggen die terug zijn gekomen..

Personeel is vriendelijk! Ik was om 11:00 uur binnen en om half 4 weer naar huis.

Succes!!
Laatst gewijzigd door Fabvic11 op 16 apr 2019 12:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Bren

Ongelezen bericht 16 apr 2019 12:11

Hoi Vic,

Ik heb niet heel best geslapen, op mijn rug met die drains, ik kon ook niet op mijn zij slapen nog. Vannochtend mochten de drains eruit, ik ben erg goed geholpen in het Alexander Monroo ziekenhuis door dr. Hoefkens, dus deze arts is ook zeker aan te raden.
Ook heb ik een speciale bh aangemeten gekregen met uitwendige protheses die superzacht zijn speciaal voor na de operatie, hier ben ik ook erg blij mee! Hopelijk geen starende blikken daardoor, aangezien ik echt platter dan plat ben.. Denk geeneens een AA cup😱... Eerder AAAA 🤣
Ik was ook heel snel aan de beurt, ik hoorde afgelopen donderdag dat er voor gistermiddag al een plekje voor me was. Even schakelen en alles regelen maar zo blij en opgelucht dat het al zo snel kon!
Ik voel me vandaag eigenlijk ook heel prima en vind de pijn met Paracetamol en ibuprofen prima te doen.
Voor degene die het nog voor de boeg hebben, het is mij ondanks dat het natuurlijk best emotioneel is, 100% meegevallen!
Succes Vic met je herstel!

Liefs Bren
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 apr 2019 12:10

Lieve Fabvic,

Fijn dat het achter de rug is meid! :D
Blij voor je dat ze heel waren en geen erge zweten vertoonden. Toch kan een heel klein beetje zweten bij gevoelige vrouwen al genoeg zijn hoor.
Ik wens je heel veel stertke met je herstel!

X Luna

Ps. Ik had een deel van dit topic gekopieerd om een eigen topic voor Bren te maken. Het is handiger als iedereen haar eigen topic heeft.
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 apr 2019 20:58

Ps. Je was zo bang lieve Fabvic en nu ben je verlost!!!! :D
Alles komt goed hoor! X
Fabvic11

Ongelezen bericht 17 apr 2019 23:56

Dankjewel lieve luna! Dit nu achter de rug inderdaad, de explantatie zelf viel best mee.
Merk dat ik me enorm focus op alles wat ik voel in mijn lijf... en dat is nogal wat.. het maakt me onzeker.. is dit het begin van het erge ontgiften?? Ik ben dr bang voor.. last van mn halsklieren, was het eerst altijd links nu ook rechts.. een warm gevoel van binnen vooral in mn hoofd..

Ben zo blij met deze plek, mensen die begrijpen waarnje doorheen gaat, na zo’n lange tijd met klachten merk ik dat het voor mijn omgeving soms moeilijk is nog begrip te hebben.. ik doe mij dan op zulke momenten maar beter en stoerder voor dan ik ben.

Bedankt dat deze plek er is!

Liefs
V
Essi

Ongelezen bericht 18 apr 2019 09:15

Sterkte :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 apr 2019 09:24

Lieverd, wat je nu voelt is vooral de bijwerking/nawerking van de narcose en de medicatie die is toegedient. Daar kun je je behoorlijk beroerd door voelen.
Meestal komt de verergering van klachten door ontgiften wat later.
Probeer je er alsjeblieft niet zo op te focussen, want dat maakt de beleving van je klachten erger en alles zwaarder. Je hebt er niks aan lieve schat.
Ik snap je wel heel goed en zie ook dat je erg overgevoelig bent, dus snap je angst, maar je kunt dit hoor!!! Je bent veel sterker dan je denkt!!! En ik denk dat het echt niet zo lang zal duren.
Probeer afleiding te zoeken en je op andere dingen te focussen dan je lijf. Het is bijna Pasen. Richt je op dit mooie, belangrijke feest met je gezin. Verzin leuke bezigheden voor je kinderen en vraag hulp om ze uit te voeren want zelf kun je nu echt niks. En anders lekker lezen of voor als je dat leuk vindt Netflix. Als het maar niks met je lijf te maken heeft. En even afstand nemen van het forum kan ook geen kwaad hoor. Alles kan heel beangstigend zijn nu. Dat is zonde van je energie.
Het komt goed lieverd, ik beloof het je!!!

Ik denk aan je mop!

😘🌹
Sol

Ongelezen bericht 18 apr 2019 22:02

Fabvic11 schreef:
17 apr 2019 23:56

Ben zo blij met deze plek, mensen die begrijpen waarnje doorheen gaat, na zo’n lange tijd met klachten merk ik dat het voor mijn omgeving soms moeilijk is nog begrip te hebben.. ik doe mij dan op zulke momenten maar beter en stoerder voor dan ik ben.

Bedankt dat deze plek er is!

Liefs
V
Ik herken dit zo... Het maakt het vaak zwaarder hé? Een ander voelt het niet en je wilt niet 'zeuren'. Ach lieverd, probeer evengoed je rust te pakken als het kan. Ik hoop zo voor je (En alle dames hier op het forum) dat jullie verbetering mogen ervaren. En dat er een dag komt waarop je zegt ja, ik ben er weer!! Heel veel liefs en sterkte!!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”