Explantatie gedaan bij Dr. Kappel (met foto verwijderde implantaten)

Deel je ervaringen en foto's
Kimmm1984

Ongelezen bericht 27 mei 2018 19:14

Goedenavond allemaal,

ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb 15 jaar lang McGhan protheses gehad en heel erg ziek geworden. Na ongeveer 10 jaar begon het echt slecht me te gaan en ik heb al die tijd niet geweten dat het door de siliconen protheses kon komen.

Ik vind het ongelofelijk en onvoorstelbaar dat artsen ons hier niet voor waarschuwen. Ik ben in februari nog naar mijn chirurg geweest voor controle en hij zei dat alles goed was, gewoon laten zitten.

Ik heb sinds 2012 al regelmatig mailcontact gehad met hem over zorgen om mijn gezondheid en een eventuele link met de protheses en hij verzekerde mij er keer op keer van dat er geen problemen bekend waren met deze protheses en dat onderzoek uitwees dat er geen link was tussen immuun klachten en de protheses. Ondertussen weet ik wel beter...

Ik heb op vrijdag 18 mei een explantatie laten doen door dr. Kappel en toen ze de protheses eruit haalde leken ze minder gevuld dan ze zouden moeten zijn (zie foto). Er zit geen schuur of iets in, dus dit moet het zogenaamde 'zweten' geweest zijn.

Ik ben me kapot geschrokken en voel me ondertussen ook erg kwaad en strijdvaardig. Ik wil hier werk van maken, maar heb geen idee hoe of wat. Waar kan je terecht met dit verhaal? Wat voor testen moeten er gedaan worden?

Dr. Kappel heeft een deel van mijn kapsel opgestuurd voor onderzoek, omdat het er niet uit zag zoals het eruit zou moeten zien. Volgende week krijg ik de uitslag.

Ik hoop via dit forum meer te weten te komen over wat er te doen is om dit te stoppen en om ervaringen uit te wisselen.

Liefs Kim
Prothese McGhan.jpg
Frederique

Ongelezen bericht 27 mei 2018 22:40

Dag Kim,

Snap ik heel goed dat je boos bent, en geschrokken. Hier kun je je klachten mbt de protheses en je gezondheid melden;

https://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Meldp ... mplantaten

Ik weet niet of er hier ook vrouwen zijn die een ziekenhuis of een pc hebben aangeklaagd o.i.d..

Ikzelf krijg op 22 juni mijn explantatie bij dr. Kappel, ben er nerveus voor maar ook opgelucht dat de protheses er bijna uit gaan.
Sterkte met de uitslag Kim, hopelijk valt het allemaal mee en kun je je focussen op herstel.

X Frederique
Kimmm1984

Ongelezen bericht 28 mei 2018 10:14

Hai Frederique,

dank voor je reactie!

Ik heb de klachten net gemeld bij het RIVM. Ik hoop dat het iets bijdraagt aan het bewust maken van het feit dat vrouwen heel erg ziek van kunnen worden van borstprotheses.

Mijn plastisch chirurg waarbij ik onder controle stond, gelooft niet in een verband tussen gezondheidsklachten en protheses.

Dr. Kappel gelukkig wel en ik ben heel erg blij dat ik de explantatie heb gedaan. Ze is een kundige arts en veel artsen in NL zouden nog wel iets van haar kunnen leren. De operatie is mij gelukkig erg meegevallen, ik had veel minder pijn dan verwacht. Het plaatsen vond ik persoonlijk veel pijnlijker dan de explantatie.

Wat super dat je een datum hebt waar je je op kunt focussen, ik geloof echt dat explantatie het beste is wat je kunt doen. Ik ben ook nog onder behandeling in een andere kliniek waar we bezig zijn met het herstellen van mijn gezondheid, ik heb gelukkig een hele fijne arts.

Ik wens je heel veel succes en bedankt voor je reactie!

Groetjes Kim
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mei 2018 15:43

Lieve Kim,

Boos maakt het mij die chirurg van jou. Woest en zou ik hem wat aan kunnen doen!!! :evil:
Helaas is hij niet de enige.....

Heel goed dat je je hebt aangemeld bij het RIVM. Goed van Frederique dat ze jou erop wees. Ik heb het duidelijk op het forum staan, maar vrees inderdaad dat veel vrouwen dit over het hoofd zien. Ik zal de nieuwe leden actief oproepen om zich te melden en zal het ook in mijn onderschrift zetten.

Lees hier wat je eventueel zou kunnen ondernemen juridisch gezien: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... he-stappen

Dank je verder voor het delen van je ervaring bij dr. Kappel. Ze is echt onze rots in de branding. WE LOVE YOU DR. KAPPEL!!! <3

Sterkte met je herstel. Het is niet makkelijk :(

Al mijn liefs ook voor jou,

Luna

ps. Laat aub weten hoe het afloopt met het onderzoek naar de kapsels. Het klinkt niet ok. Maar het komt goed, vertrouw daarop ok?
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Sol

Ongelezen bericht 29 mei 2018 20:06

Kimmm1984 schreef:Goedenavond allemaal,

ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb 15 jaar lang McGhan protheses gehad en heel erg ziek geworden. Na ongeveer 10 jaar begon het echt slecht me te gaan en ik heb al die tijd niet geweten dat het door de siliconen protheses kon komen.

Ik vind het ongelofelijk en onvoorstelbaar dat artsen ons hier niet voor waarschuwen. Ik ben in februari nog naar mijn chirurg geweest voor controle en hij zei dat alles goed was, gewoon laten zitten.

Ik heb sinds 2012 al regelmatig mailcontact gehad met hem over zorgen om mijn gezondheid en een eventuele link met de protheses en hij verzekerde mij er keer op keer van dat er geen problemen bekend waren met deze protheses en dat onderzoek uitwees dat er geen link was tussen immuun klachten en de protheses. Ondertussen weet ik wel beter...

Ik heb op vrijdag 18 mei een explantatie laten doen door dr. Kappel en toen ze de protheses eruit haalde leken ze minder gevuld dan ze zouden moeten zijn (zie foto). Er zit geen schuur of iets in, dus dit moet het zogenaamde 'zweten' geweest zijn.

Ik ben me kapot geschrokken en voel me ondertussen ook erg kwaad en strijdvaardig. Ik wil hier werk van maken, maar heb geen idee hoe of wat. Waar kan je terecht met dit verhaal? Wat voor testen moeten er gedaan worden?

Dr. Kappel heeft een deel van mijn kapsel opgestuurd voor onderzoek, omdat het er niet uit zag zoals het eruit zou moeten zien. Volgende week krijg ik de uitslag.

Ik hoop via dit forum meer te weten te komen over wat er te doen is om dit te stoppen en om ervaringen uit te wisselen.

Liefs Kim

Prothese McGhan.jpg
Lieve Kim

Van harte welkom op het forum. Zoals Luna al schreef, om gek van te worden!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je een hoedje bent verschoten van die leeggelopen prothesen.. De mijne zat ook een deuk in.. En waar is de inhoud hé? Die artsen :evil: :evil:

Gelukkig zijn ze er nu uit. Ze kunnen niet meer zweten in je lichaam.

Heb je trouwens je eigen pc hierover ook gecontracteerd? Wat zei hij over dat ze minder gevuld waren.?

Liefs Sol
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”