Explantatie Meisie door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
sassiedepassie

Ongelezen bericht 01 mar 2013 22:34

Hoi

waar kan ik de belangrijke data vinden, oa voor een evt meeting?

Sas
Francien

Ongelezen bericht 02 mar 2013 07:09

sassiedepassie schreef:Hoi

Sas
Die staan Sticky onder "Stel jezelf voor" Sas!
Maar er is nog geen datum vastgesteld hoor! ;)

Wat fijn dat je je zo goed voelt Meisie, jee...je was ook best huiverig voor de gevolgen van de narcose toch?
Ik geloof echt dat ik in goede handen zal zijn in Heerenveen!
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 mar 2013 11:47

sassiedepassie schreef:Hoi

Sas
Belangrijke data over consulten en explantaties vind je bij het subforum "Stel jezelf voor"
De rest over een eventuele meeting voor forumleden vind je hier: http://klachtensilicon.forum2go.nl/afspreken-t746.html
meisie

Ongelezen bericht 04 mar 2013 15:12

Morgen is het een week geleden dat ik geopereerd ben.
Ik voel me nog steeds heel erg goed. Na de 2 studiedagen (vr-za) echt een kalm dagje moeten doen gisteren.

Mijn borsten zien er nog steeds heel klein uit :) maar wat minder verfrommeld.
Ik vind het nog niet prettig om mijn sporttop/zachte bh met vullinkje uit de doen. De zwaartekracht lijkt dan meteen een aanval op de doen. Het lijkt ook wel alsof de pockets dan openvallen als de tegendruk wegvalt.
Verder merk ik dat in de borst toch wel veel gebeurd is (kapsel zoveel mogelijk weghalen, na schrapen, spoelen, drogen, haha lijkt wel bij de kapper: wassen, watergolven, drogen). Echt pijn is het niet maar een gevoeligheid, graag met zachtheid behandelen ;)
Ik realiseer me dat het herstel daarvan nog wel een flinke tijd kan gaan duren.
Ook waar de bovenkant van de prothese heeft gezeten zit nog een beetje een deuk. Zal ook tijd nodig hebben en misschien blijft het altijd wel een beetje zichtbaar. Het zij dan maar zo.

Beugelbh's zijn op dit moment nog niet echt een optie. Alleen zachte bh's/topjes Ik heb al wel een maximizer bikini-top (hunkemoller) geprobeerd (au!). Ik kon me nooit voorstellen wat er bedoeld werd met dat de cup open gaat staan. Nu weet ik het :lol: De cup gaat niet echt open staan maar er is gewoon te weinig borst om de cup op te vullen. Kansloze onderneming ;) Moet nog ff verder zoeken wat het beste zit (met of zonder vulling).
Wel al 2 hb's van H&M gescoord. 70A push-up (afhankelijk van model!!!) blijkt te passen :shock: De Super push-up is weer een sneue bedoening, niet doen dus. Voorlopig mogen ze nog even in de kast.
Mwah... al met al, hier kan ik heel prima mee leven!

Volgende week mogen de pleisters er af. Ik heb oplosbare hechtingen dus daar hoeft verder niets mee te gebeuren.
En dan tijd-tijd-tijd en nog eens tijd voor het verdere inwendige herstel.
Ik hoop zo dat ik geen terugval ga krijgen na 2-3 weken zoals vele dames wel hebben gehad. Mocht het toch zo zijn dan weet ik waar het van komt, dat het weer beter zal worden en dat ook dat tijd nodig heeft.

Lieve groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Francien

Ongelezen bericht 04 mar 2013 15:42

Jee Meisie, wat vliegt de tijd, morgen alweer een week geleden! Ik vind je wel een dappere doorzetter hoor, meteen weer volop aan de gang.
Het lijkt me ook wel logisch dat je nu die gevoeligheid ervaart, alle verdoving zal in de loop van de week steeds meer uitgewerkt zijn. Ik vind het al heel wat dat je toch al aan het passen bent geweest...

Maar wel fijn dat je je goed blijft voelen...houden zo, niet teveel hooi op je vork nemen he?
meisie

Ongelezen bericht 04 mar 2013 15:57

Ja Francien, de tijd vliegt! Vooral als je achterom kunt kijken :)
Voor je het weet ben jij ook geweest!

De gevoeligheid van nu heeft er misschien in het begin ook wel gezeten maar werd overschaduwd door het gevoel van de operatiewonden. (alhoewel ik niet echt veel pijn had) En de pijnstilling is natuurlijk steeds meer m'n lijf uit.
Allemaal zo logisch als wat! En ik vind het ook niet erg, het hoort er gewoon bij. Maar wel goed om rekening mee te houden, voor mezelf maar ook voor diegenen die hun explantatie nog voor de boeg hebben. Ik heb vandaag gelezen dat je nog tijden allerlei pijnen/pijntjes is je borsten kunt hebben omdat er binnenin nog een heel proces gaande is van herstel. Het kan wel tot 1 jaar duren voordat dat proces afgerond is... Oké, dan weet ik dat en kan ik me daar op in stellen.

En ik loop heus niet zo heel hard hoor ;) Ik wil me graag goed blijven voelen dus ik maak geregeld een pas op de plaats. Vooral goed luisteren naar het lijf. Dat lukt me steeds beter :lol:

groetjes
Meisie
Francien

Ongelezen bericht 04 mar 2013 16:06

Weet jij wat ze met de pocketruimtes doen Meisie, worden de wanden ook aan elkaar gehecht ofzo, of blijft dat een holte?

Misschien een heel erg domme vraag, maar ik weet het gewoon niet...
meisie

Ongelezen bericht 04 mar 2013 16:37

Hallo Francien,
Zo dom vind ik de vraag niet want eigenlijk weet ik het ook niet :shock:

Ik weet wel dat er bij mij zoveel als mogelijk het kapsel verwijderd is maar dat zat nogal vast aan de borstspier en is deels blijven zitten (kon niet verder weg gehaald worden). Wel is een en ander na geschraapt om zoveel mogelijk siliconenpartikels weg te halen. Mwah... ik kan me zo voorstellen dat je op die manier ook min of meer een oppervlakkige wond maakt en dat, als het pocket dicht valt onder druk van het drukverband/elastische top, het zich aan elkaar gaat hechten/vast groeien.

Zeker weten doe ik het niet maar ik vind het zelf wel logisch klinken.

Als het anders is hoor ik het graag :lol:

groetjes
Francien

Ongelezen bericht 04 mar 2013 16:53

Zoiets stel ik me er dus ook bij voor, dat de wanden zich vanzelf weer aan elkaar hechten en dat je daarom de eerste tijd een erg strak topje om moet.

Maar of dat zo is...ik weet het echt niet!
Keira

Ongelezen bericht 04 mar 2013 19:57

Hoi meisie,
Wat goed om te lezen dat het allemaal zo goed met je gaat, en dat jouw borsten al aan het bijtrekken zijn! Ik ben echt heel blij voor je!
Ik heb niet zoveel tijd om te reageren :( Maar ik lees toch alles mee.
Volgens mij hechten ze de pockets niet aan elkaar, en gaat het inderdaad weer aan elkaar hechten ook door het strakke topje.

De gevoeligheid zal denk ik wel over gaan. Ik had na de bv ook overgevoeligheid en stekende pijnen. Dat is vrij snel weg gegaan. Ik had deze week weer een aantal pijnaanvallen in mijn linkerborst, de hele tijd een soort stekende pijn die dan even aanhoudt en steekt en na een minuut of 5 weer voorbij is. Ik kan niet wachten totdat ze eruit zijn..

Liefs,
Keira
Wendy

Ongelezen bericht 04 mar 2013 20:56

Hoi Meissie, yeaaaah wat goed om te horen dat bij jou alles goed verlopen is! Zelf ben ik ook geopereerd door dr Kappel en erg tevreden. Haha, moest wel lachen dat je nu alweer een super push up had geprobeerd zo vlak na de operatie ;) Heel eerlijk gezegd heb ik er in het begin 3 gekocht...maar na een tijdje vond ik andere bh's met een 'gewone' kleinere push up vulling van gel erin en die zitten echt HEERLIJK!
Ik wens je een heel goed herstel !!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
meisie

Ongelezen bericht 06 mar 2013 16:56

Wendy schreef: ... bh's met een 'gewone' kleinere push up vulling van gel erin en die zitten echt HEERLIJK!
Welke BH's zijn dat precies Wendy? Als die zo fijn zijn wil ik die zeker ook eens proberen!
Ikke

Ongelezen bericht 06 mar 2013 17:05

ja wil ik ook graag weten Wendy :)
Wendy

Ongelezen bericht 07 mar 2013 19:29

Oei, ik heb de bh's in het zwart en rood gekocht (egale kleur zonder opsmuk enzo) bij Hunkemoller (eerst had ik gezegd Livera maar heb in de labels gekeken en het is dus Hunkemoller!)

Check hier: http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/push-up ... 02747.html
Laatst gewijzigd door Wendy op 12 mar 2013 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
meisie

Ongelezen bericht 07 mar 2013 20:48

Dank je Wendy. Zal daar ook eens gaan kijken :D
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”