Explantatie Teddy 19

Deel je ervaringen en foto's
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 apr 2023 14:42

Lieve Teddy,

Zoals je hier kunt lezen, zijn dit de richtlijnen voor het schrijven van zo'n verslag:

Operatieverslag en anesthesieverslag
Het (voorlopige) OK-verslag (operatie- en anesthesieverslag) moet klaar zijn op het moment dat de patiënt het operatiecomplex verlaat. Dit kunnen ook twee losse verslagen zijn.

Het (voorlopige) operatieverslag bevat ten minste de volgende informatie:
• identificatiegegevens patiënt;
• operatiedatum;
• naam operateur(s);
• naam anesthesioloog;
• operatie-indicatie;
• peroperatieve bevindingen;
• beschrijving van de gebruikte techniek en materialen;
• eventueel opgetreden complicaties en hoe deze zijn behandeld;
• postoperatieve conclusie;
• postoperatieve instructies/nabehandeling.

Het (voorlopige) anesthesieverslag bevat ten minste de volgende informatie:
• gebruikte anesthesietechnieken;
• toegediende medicatie en bloedproducten;
• bijzonderheden rondom de anesthesie.

We willen nu van meer vrouwen weten hoe het verslag eruit ziet. Het is namelijk zo dat dit van grote invloed is op de registratie van problemen rondom implantaten. En zo kunnen we nog jaren verder gaan en zal het RIVM weer tot de conclusie komen dat het allemaal wel meevalt. Dit is ook hoe ze bij de DBIR registreren. We maken ons zorgen hierover. Ik ga straks of morgen een oproep doen, want ik wil weten of er meer vrouwen waren met een verslag als de jouwe. Mijn collega had er ook al eens 1 gezien die ook zo geschreven is.

Dankjewel nogmaals! Zo kunnen we voor verandering zorgen. Het is geen aanval op de arts, maar als we niks doen, zal er niks veranderen.

Liefs!💖
Teddy 19

Ongelezen bericht 03 apr 2023 15:29

Lieve Luna ,

Zo fijn dat ik deze info mag ontvangen van je !
Natuurlijk zijn we onwetend op dit gebied ..

Ik heb van een andere deskundige mogen horen dat ze niet willen dat deze info openbaar gemaakt wordt , vandaar ook geen foto , ik betreur dit heel erg …. Maar kan daar nu niks meer aan doen helaas ( ook voor mijn eigen verwerking had ik het willen zien )

Het wordt nog steeds in de doofpot geduwd , ook hoor ik nog steeds , ja maar er zijn nog veel meer vrouwen wat geen klachten hebben en er niks aan de hand is , we willen geen paniek zaaien …

Hoe dan ook , in mijn kringetje zal ik er open over zijn …. Zou ik een andere keuze hebben gemaakt 11 jaar geleden dan is mijn antwoord ja ,
Iig had ik dan niet voor de siliconen gekozen !!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 apr 2023 09:43

Hoe gaat het met je Teddy? En je buikpijn? Ik hoop dat je goed bent hersteld van de operatie en alles eromheen. 🙏

Dikke kus!😘💕
Margreet

Ongelezen bericht 20 apr 2023 14:42

Hoe gaat het met je, Teddy?
Ik hoop echt, dat het stukken beter gaat nu.
Soms heeft het even tijd nodig, maar veel pijn is niet goed.

Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Teddy 19

Ongelezen bericht 23 apr 2023 06:22

Hoi lieverds !!

Soms krijg ik geen meldingen van reacties waardoor ik mijn excuses wil aanbieden dat ik niet gereageerd heb !

De pijn is gezakt nadat ik gestopt ben met de naproxen , het waren bijwerkingen ( iets wat 1 % voorkomt had ik )
De hechtingen zijn verwijderd met 2 weken ,ik voel wel echt een verdikking bij de littekens .

Inmiddels ben ik ruim 3 weken verder en alweer een week aan het werk in mijn salon , ik voel me goed , krijg heel veel complimenten dat ik zo straal, en ja zo voel ik me , zo happy in mijn vel en opgelucht !!! Ik kan nog niet op mijn buik liggen , zit nog 1 week aan mijn bh vd kliniek gebonden, heb nieuwe tijdelijke bh s gekocht ivm de littekens , ik droeg vroeger altijd beugel bh s maar heb nu andere gekocht , ik ben er blij mee hoe mijn lichaam er uitziet
Gisteren pastte ik een oude bikini en er overviel me een geluksgevoel, dit is wie ik ben en ik vind het veel mooier !!! Terwijl ik in mij implantaten periode er zo niet over dacht !!!!
Deze innerlijke reis is zoooo bijzonder en mooi !
Op insta heb ik een account aangemaakt, hoop dat ik andere vrouwen ermee kan helpen met mijn verhaal !
Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 apr 2023 07:35

Teddy 19 schreef:
23 apr 2023 06:22
Hoi lieverds !!

Soms krijg ik geen meldingen van reacties waardoor ik mijn excuses wil aanbieden dat ik niet gereageerd heb !

De pijn is gezakt nadat ik gestopt ben met de naproxen , het waren bijwerkingen ( iets wat 1 % voorkomt had ik )
De hechtingen zijn verwijderd met 2 weken ,ik voel wel echt een verdikking bij de littekens .

Inmiddels ben ik ruim 3 weken verder en alweer een week aan het werk in mijn salon , ik voel me goed , krijg heel veel complimenten dat ik zo straal, en ja zo voel ik me , zo happy in mijn vel en opgelucht !!! Ik kan nog niet op mijn buik liggen , zit nog 1 week aan mijn bh vd kliniek gebonden, heb nieuwe tijdelijke bh s gekocht ivm de littekens , ik droeg vroeger altijd beugel bh s maar heb nu andere gekocht , ik ben er blij mee hoe mijn lichaam er uitziet
Gisteren pastte ik een oude bikini en er overviel me een geluksgevoel, dit is wie ik ben en ik vind het veel mooier !!! Terwijl ik in mij implantaten periode er zo niet over dacht !!!!
Op insta heb ik een account aangemaakt, hoop dat ik andere vrouwen ermee kan helpen met mijn verhaal !
Liefs
Lieve Teddy, in je gebruikerspaneel kun je de meldingen zelf aan en uitzetten.

Je had niet gezegd dat je Naproxen slikte. Kreeg je geen maagbeschermer erbij? Ik vind het altijd zo stom wanneer artsen dat er niet bij geven. Vele dames hebben gevoelige maag-darmen en dit soort pijnstillers kunnen veel klachten geven zonder protonpompremmers. Ik heb gemerkt dat artsen dit niet genoeg voorschrijven. En dit is al jaren het geval. Goed dat je met het gebruik stopte!

Ja, de littekens zullen in het begin dikker en roder worden, maar dit zal met de tijd afnemen.

Ik ben heel erg blij voor je dat je je zo goed voelt!🙏 En wat goed van je dat je jouw verhaal via Insta deelt.💪 Het is zo belangrijk voor andere vrouwen! Wijs ze dan ook op het MEBI, zou je dat willen? https://www.rivm.nl/meldpunt-expertisec ... mplantaten

Heel veel liefs en geniet van je nieuwe jij!🌹💕🦋
Teddy 19

Ongelezen bericht 23 apr 2023 07:44

Lieve Luna

Met alle liefde ga ik dat doorgeven aan de vrouwen!

Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat als je info opzoekt over de implantaten, je niet straight to the point wordt voorgelicht !
Daarom zijn er nog vele dames wat het niet zo serieus nemen…
Hoop mijn steentje te kunnen bijdragen !

Veel liefs en ontzette bedankt dat je iedere keer weer klaarstaat lieverd ❤️❤️❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 apr 2023 12:59

Dankjewel lieve schat!🥰
Ik hoop zo dat vele jonge vrouwen deze ellende bespaard blijft!😢

😘💕🌻
Teddy 19

Ongelezen bericht 01 mei 2023 21:36

Hallo lieve dames ,

Even een update van mij, inmiddels is het 4,5 weken geleden dat ik geopereerd ben , ik ben vanaf week 2 rustig begonnen met werken , ben hairstyliste , op zich gaat het goed. Vorige week had ik veel problemen met mijn geheugen en concentratie , gelukkig gaat dat beter nu ..
Waar ik veel last van heb zijn mijn lymfe onder mijn oksels , ik heb ze vaak dik en een zeurderig gevoel , zijn er meer mensen wat dit ervaren !??

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 mei 2023 15:33

Teddy 19 schreef:
01 mei 2023 21:36
Hallo lieve dames ,

Even een update van mij, inmiddels is het 4,5 weken geleden dat ik geopereerd ben , ik ben vanaf week 2 rustig begonnen met werken , ben hairstyliste , op zich gaat het goed. Vorige week had ik veel problemen met mijn geheugen en concentratie , gelukkig gaat dat beter nu ..
Waar ik veel last van heb zijn mijn lymfe onder mijn oksels , ik heb ze vaak dik en een zeurderig gevoel , zijn er meer mensen wat dit ervaren !??

Liefs
Hoi lieve Teddy,

Wat goed dat je langzaam weer werkt💪
Wat je voelt in de okselklieren komt vaker voor en heeft met het ontgiften te maken. Dit zal de komende tijd zo blijven maar zal uiteindelijk minder worden. Helaas kun je er hierna wel last van hebben af en toe, maar zal het minder hevig zijn. Dat hebben vele vrouwen. Er zitten nou eenmaal versleepte siliconen en die kunnen niet weg...

Dikke kus 😘💕
Teddy 19

Ongelezen bericht 02 mei 2023 21:21

Dankjewel lieve Luna ,
Voor je reactie !❤️

Ik hoorde van iemand dat de rondzwevende siliconen in je lichaam aan elkaar gaan plakken en dan propjes gaan vormen … klopt dit verhaal?

Er zijn al heel wat klachten verdwenen!!!
Ik heb geen gewrichtspijn meer , geen last vd.darmen , kan s’nachts gewoon slikken zonder wakker te worden en denken dat ik stik , ben anders moe nu , opeens weer een cyclus , geen stijfheid , oogleden zijn weer dun de huis gaat stralen ….. ik vergeet vast nog dingen
Liefs 💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 mei 2023 12:33

Teddy 19 schreef:
02 mei 2023 21:21
Dankjewel lieve Luna ,
Voor je reactie !❤️

Ik hoorde van iemand dat de rondzwevende siliconen in je lichaam aan elkaar gaan plakken en dan propjes gaan vormen … klopt dit verhaal?

Er zijn al heel wat klachten verdwenen!!!
Ik heb geen gewrichtspijn meer , geen last vd.darmen , kan s’nachts gewoon slikken zonder wakker te worden en denken dat ik stik , ben anders moe nu , opeens weer een cyclus , geen stijfheid , oogleden zijn weer dun de huis gaat stralen ….. ik vergeet vast nog dingen
Liefs 💋
Ik ben heel blij voor je lieve schat!🙏💖

Ja, na verloop van tijd gaan de siliconen in je lymfesysteem samenklonteren. Hoewel er nog steeds microscopisch kleine deeltjes verspreid kunnen zitten in je weefsels.

Liefs!💖
Hallo1234

Ongelezen bericht 04 mei 2023 18:03

Teddy 19 schreef:
23 apr 2023 06:22
Hoi lieverds !!

Liefs
Is dit insta account privé? Zo niet, mag ik je gaan volgen? 🥰 ik kan wel wat hulp gebruiken
Teddy 19

Ongelezen bericht 04 mei 2023 18:52

Hoi hoi!!!
En als die deeltjes samen klonteren , kunnen ze dan ook in je hersenen samen klonteren of bij je hart, longen ?

Insta account is openbaar , te vinden onder Explant - Lin

Lieve groetjes
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2023 09:11

Teddy 19 schreef:
04 mei 2023 18:52
Hoi hoi!!!
En als die deeltjes samen klonteren , kunnen ze dan ook in je hersenen samen klonteren of bij je hart, longen ?

Insta account is openbaar , te vinden onder Explant - Lin

Lieve groetjes
Nee, nee lieve Teddy, dit gebeurt in je lymfesysteem. Deze ophopingen komen dan in je lymfeklieren. Waar je natuurlijk ook niet blij van wordt.... In weefsels zitten ze meer verspreid.

Het is troep!🤬
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”