Dag allemaal,
Vanuit mijn ziekenhuis bedje doe ik vandaag even mijn verhaal. Mijn naam is Ramona, 42 jaar. Voor mijn dertigste verjaardag heb ik van mijn ex-man destijds een borstvergroting gekregen, ik ging van een c cup naar een flinke e cup. Heb 320cc voor de borstspier van het merk euro silicone bij de Bergman clinic door. Dr. Blecourt laten plaatsen. Achteraf denk ik, wat bezielde je, ik had prachtige borsten van mezelf. Blij met het resultaat? Dat wel, ook na de vergroting zagen ze er goed uit. Paste ook goed bij mijn lijf.
Een maand geleden had ik een vlek op mijn borst, de huisarts wilde dit even laten checken. In het ziekenhuis een echo gekregen. De arts vertelde mij, ik zie geen enge knobbels maar wel is heel duidelijk te zien dat jou implantaat (rechts) niet meer in tact is, ik zie silliconen in je oksel en onder je borst. Ik kreeg een doorverwijzing naar de plastisch chirurg. Ik wilde zelf niet meer naar de Bergman kliniek maar naar het plaatselijk ziekenhuis bij mij in de buurt. Als snel kon ik terecht. Tijdens mijn afspraak wierp de chirurg een snelle blik op mijn borsten. En ter plekke deed hij de aanvraag in het systeem voor vergoeding en ook meteen kon hij zien dat ik dit vergoed kreeg. Heel fijn, ik ben verzekerd mij Menzis. Hij zei "je krijgt ook een overnachting vergoed dus je blijft mooi een nachtje slapen".
Ik heb er zelf voor gekozen geen lift of andere vulling te willen. Vandaag de 15e was het dan zover. De operatie. Om 7uur moest ik me melden. Om half 8 zat ik al in een operatiehesje en om 8.30 ging ik de ok op. Ik ben geopereerd door dr. Osinga in het Slingeland ziekenhuis in Doetinchem. Om half 11 werd ik wakker. Ze zijn dus best een tijdje bezig geweest. Ook ben ik niet ingebonden dus kon meteen spieken