Explantatie Bergman Clinics

Deel je ervaringen en foto's
Anoniem1992

Ongelezen bericht 01 mar 2024 16:30

Hallo lieve mensen,
In 2015 heb ik een borstvergroting ondergaan en ik heb er 5 jaar later alweer afscheid van moeten nemen door een zeer lek implantaat van het merk Allergan (uiteindelijk via rechtsbijstand heb ik een schadevergoeding gekregen). Dit heeft emotioneel heel veel met mij gedaan en ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds onzeker over mijn borsten. Ik was zo ontzettend blij met mijn borstvergroting. Ik kreeg hier zoveel vreugde van. Ik heb alleen de positieve kanten ervaren. Ik heb per toeval een MRI gedaan en daar bleek een lekkage zichtbaar te zijn. Ik had geen enkele klachten hiervan. Ik wil zo graag weer mijn borsten vergroten, maar ik durf het niet meer, omdat ik al jullie ervaringen lees en ik ben moeder van 3 kinderen en ik wil gezond blijven, maar dan denk ik anderzijds het gaat bij zoveel vrouwen goed en ik zie hun stralen, zoals ik dat toen ook deed en nu heb ervaar ik steeds meer weer die onzekerheid. Dit is al een proces wat tijdens mijn puberteit speelde, dus het ziet heel diep. Ik deel graag met jullie mijn verhaal. Ik zit zo in tweestrijd.
Lieve groetjes van mij
Melissa123

Ongelezen bericht 02 mar 2024 06:54

Heel begrijpelijk. Het is voor iedereen anders. En inderdaad als je geen klachten hebt snap ik dat de keus voor opnieuw een borstvergroting in je hoofd zit.

Ik heb zelf wel geleerd dat mijn gedachten/ onzekerheid over mijn borsten echt in m'n hoofd zit 😉

Ik heb zelf ongeveer 22 jaar de mghan implantaten gehad, ik had altijd vage klachten. Die achteraf echt door de implantaten kwam

Ik heb mijn explantatie in sept gehad. Ik had de keus om het daarna zo te laten of nieuwe implantaten. De verleiding voor nieuwe implantaten was er heel sterk.
Niet gedaan. En ik vond het zelf heel moeilijk hoor.

Nu heb ik net m'n lipofilling gehad, voor mij lijkt dit veiliger dan implantaten. Maar ik had ook klachten vd implantaten.
Misschien dat je vrijblijvend een consult kan aanvragen voor lipofilling?

Maar 1 ding weet ik wel.. of ik nou implantaten had of niet.. of lipofilling of niet....bij mij zit m'n onzekerheid vooral in m'n hoofd 😉
En is het per dag verschillend hoe ik naar mijn borsten kijk en wat ik er van vind
Liefs melissa
Anoniem1992

Ongelezen bericht 02 mar 2024 07:42

Goedemorgen Melissa,

Bedankt voor je reactie. Ja ik vind het heel moeilijk en ik heb ook m'n betere dagen en slechtere dagen.. Ik merk dat als ik bijvoorbeeld in het zwembad ben dat het dan net lijkt of iedereen mooie borsten heeft, zelfs jongere meisjes en dat ik moet dealen met m'n kleine borsten.

Lipofilling is helaas geen optie voor mij, omdat ik te weinig vet heb. Dat is wel al ter sprake gekomen tijdens het consult voor explantatie. Fijn dat het voor jou wel toepasbaar was en snap dat je dit een veiligere keuze vond..

Pff ik weet het gewoon echt niet meer wat ik moet. Iedereen om m'n heen zegt dat ik mooi ben, maar die zien mij niet als ik zonder kleding voor de spiegel sta.

Liefs van mij
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 mar 2024 10:26

Anoniem1992 schreef:
02 mar 2024 07:42
Goedemorgen Melissa,

Bedankt voor je reactie. Ja ik vind het heel moeilijk en ik heb ook m'n betere dagen en slechtere dagen.. Ik merk dat als ik bijvoorbeeld in het zwembad ben dat het dan net lijkt of iedereen mooie borsten heeft, zelfs jongere meisjes en dat ik moet dealen met m'n kleine borsten.

Lipofilling is helaas geen optie voor mij, omdat ik te weinig vet heb. Dat is wel al ter sprake gekomen tijdens het consult voor explantatie. Fijn dat het voor jou wel toepasbaar was en snap dat je dit een veiligere keuze vond..

Pff ik weet het gewoon echt niet meer wat ik moet. Iedereen om m'n heen zegt dat ik mooi ben, maar die zien mij niet als ik zonder kleding voor de spiegel sta.

Liefs van mij
Lieve meid, ik vind het heel naar voor je dat je je zo voelt, maar probeer ook te kijken naar wat je wel hebt. Je bent gezegend met 3 kindjes en je hebt je gezondheid nog. Beiden onbetaalbaar. De vrouwen die zeggen geen klachten te hebben (die vaak in ontkenning zijn...), zullen die uiteindelijk misschien ook ontwikkelen. Het is puur gif. Het maakt heel veel stuk in je lichaam en ik kan het weten.

Lipofilling is natuurlijk nog steeds een optie, maar dan moet je echt naar een arts gaan die daar verstand van heeft. Artsen die dat niet hebben, zullen zeggen dat je niet genoeg vet hebt. En aan weinig vet hebben valt natuurlijk ook nog een hoop te doen. Ik zou je Rita Kappel aanraden, zij is heel eerlijk over de resultaten.

Aankomen is niet onhaalbaar en ik kan het weten. Kost enorm veel doorzettingsvermogen maar kan wel. En hierdoor worden je borsten ook wat groter. En ik kan je zeggen, door die rommel ga je juist afvallen en ben je verder van huis. Ik was jarenlang graatmager door die troep. Omdat het mij zo ziek maakte.

Ik vind je erg dapper dat je de implantaten hebt laten verwijderen zonder ze te vervangen. Dit kost enorm veel kracht! Houd dat vast! 💪 Alles komt uiteindelijk goed met je.

Ik denk aan je! 💖😘🌈
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”