Explantatie Inge bij Dr de Vries / Rita Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Inge

Ongelezen bericht 13 jul 2022 20:58

Omdat ik zelf zo veel aan de verslagen en foto’s op dit forum heb gehad, hierbij mijn bijdrage, hopelijk helpt het vrouwen die twijfelen of angsten hebben.

Zaterdag 25 juni was het dan zo ver; de dag van de operatie. We moesten een flink eind rijden dus hadden de tijd genomen. Ik moest me melden om 14.15 uur en zou om 15.15 uur geopereerd worden, best laat als je nuchter bent! We waren uiteraard veel te vroeg en moesten ter plekke nog een uur wachten. Rita legde dat later uit: ze zijn bezig met nieuwe technieken om vet te oogsten van vrouwen die weinig lichaamsvet hebben. Dat duurt nog wat langer omdat dat nog nieuw is en er waren die dag 3 lipofillings dus dat loopt dan wel op, uiteraard had ik daar alle begrip voor.

De verpleegkundige was ongelooflijk lief, en hielp me met de voorbereiding. Zowel Rita, de anaesthesist als Dr. de Vries kwamen nog even langs.
Rita had al gezegd dat zij die dag de lipo’s deed en dr de Vries de explantaties. Ik was al op de hoogte dat dat misschien het geval zou zijn en vond dat prima. Toen dr de Vries zich voor kwam stellen wist ik dat ik bij hem in goede handen zou zijn. Het is een ontzettend prettige, sympatieke en kundige arts.

Daarna werd ik naar de operatiekamer gereden, en in slaap gebracht. Na eerdere operaties lag ik eigenlijk altijd nog een tijd te sluimeren, met de ogen dicht, langzaam terugkomend op aarde. Maar na deze operatie weet ik nog dat ik wakker werd en meteen mijn ogen wijd open had. En dat het me opviel hoe licht en helder alles was. Ik voelde me fantastisch, met enorm veel energie.

Op de verkoever kwam dr de Vries meteen met de implantaten langs en liet me zien dat ze volledig enbloc verwijderd waren, hij haalde het kapsel er zelf nog af. Beide implantaten waren gelukkig intact maar wel leger. Ik had in 1 borst een flinke kapselcontractie, die hing voor de operatie ook 5cm hoger dan de andere borst, en het implantaat daarvan was flink gedeukt en het oppervlak was heel vreemd, korrelig. Ik was voorheen bang dat ik volledig plat zou zijn, maar ik mocht even spieken bovenin de top en zag toch nog een decolleteetje, dus ik was helemaal blij!

Het ging zo goed dat ik zodra mijn man er was meteen naar huis mocht. Ik voelde absoluut geen pijn, alleen de drainflessen waren wel groot en onhandig maar ik had een riem meegenomen om ze aan te hangen. Na thuiskomst heb ik nog een paar dagen moeite gehad om te rusten, het leek wel of de activiteit in mijn hersenen in overdrive was geschoten. ’s Avonds zag ik dat er wat bloed door de pleister van mijn rechterborst kwam, dus heb ik voor de zekerheid Rita Kappel gebeld. Die stelde me gerust, het kon geen kwaad. De volgende ochtend belde ze nog even om te checken of alles goed was.

De drains zijn er maandag bij mijn huisarts uitgehaald. En ik schrok wel even; de linkerborst was erg mooi, maar de rechterborst was helemaal uitgezakt, en hing naar buiten. Van bovenaf zag het er echt lelijk uit. Dankzij alle foto’s, ervaringen en informatie van dit forum ben ik niet in paniek geraakt want ik wist dat het nog zou veranderen en dat ik het tijd moest geven. Als ik dat niet geweten had dan was ik echt heel erg geschrokken!

Nu, 18 dagen na de operatie, kan ik zeggen dat ik me zo veel beter voel! Ik heb energie, ben vrolijk, tevreden met mijn nieuwe oude boobies.

Voor de 1e borstvergroting op mijn 21e jaar met 125cc had ik echt alleen twee erwtjes op een plank, maar ik was toen erg slank. In 2009 is er met de wissel 180cc in gezet. Ik ben 56 jaar dus heb 35 jaar implantaten gehad. Voor de explantatie was mijn voornaamste klacht brainfog. Ik maakte daar maar grapjes over, dat het de overgang was enz. Maar ik vond het wel heel erg, ik kon niks onthouden, mij niet concentreren, was neerslachtig… Ik zei wel eens tegen mijn man dat het leek of mijn wereld maar voor 80% transparant was, alsof ik achter een sluier zat. Dat is nu weg, en weggebleven. Als ik nu met iemand een gesprek voer, dan hoef ik niet meer te zoeken naar woorden en trucjes te gebruiken om dat te verbloemen, iets waar ik heel onzeker door geworden was. Vroeger heb ik bij bedrijven automatiseringstrainingen gegeven, en ik herkende mezelf niet meer in de vrouw die ik geworden was.

Ik ben na een week begonnen met Chlorella, ik maak de capsules zelf van poeder dus kon het daardoor mooi opbouwen. Ik heb geen last van ontgiftingsbijverschijnselen gehad dus sta nu al op driekwart van de normale dagdosis.

Het resultaat: ik had verwacht dat ik weer plat zou zijn, misschien met een paar kleine vetheuveltjes vanwege 15 kg extra gewicht. Maar ik heb nu maat 80B dus daar sta ik echt van te kijken. Mijn rechterborst, die dus 5cm lager hing, is nog wel wat gezwollen, zat ook een flinke bloeduitstorting in, is langzaam aan het bijtrekken. Mijn huid is mooi soepel en herstelt zich erg goed, misschien ook wel doordat ik die altijd al verzorgde met bio-oil.
Mijn linkerborst is denk ik nu wel definitief qua volume, zal misschien nog wel wat fluffen, maar als dat niet gebeurt dan ben ik nog steeds ongelooflijk blij. Ik ben heel erg dankbaar voor mijn jonge meiden boobies! Lipo was nog wel een optie geweest maar is dus toch niet nodig.

Dr Kappel heeft gisteren de pleisters verwijderd en was erg tevreden, de littekens zijn netjes en ik ben vandaag begonnen met smeren met Biodermal littekencreme.

Kortom, er is een einde gekomen aan een jaar van angst, onzekerheid en wachten. Ik hoop dat ik met mijn verslag de angsten van andere lotgenoten een beetje kan wegnemen. Ik weet dat er soms onzekerheid is over dr de Vries, omdat veel vrouwen specifiek naar Rita Kappel zijn gegaan. Maar dr de Vries is een fantastische chirurg, hij is een zeer ervaren borstchirurg dus niet de eerste de beste. En zoals Rita zelf al zegt, zij heeft niet het eeuwige leven.

Foto’s heb ik in het afgesloten gedeelte geplaatst: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... 261&t=4349

Liefs en kracht voor alle meiden hier!!
Inge
Laatst gewijzigd door Inge op 13 jul 2022 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Christine64

Ongelezen bericht 13 jul 2022 21:31

Hoi

Ik heb jou verhaal 2 keer gelezen wow wat goed en positief ,ook ik had voor de prothese 2 kleine erwtjes morgen krijg ik echo en krijg binnen een paar weken mijn explantatie en zie er tegen op .
Door jou verhaal is mijn angst voor de operatie iets weggenomen .
Trots op jou en heel veel sterkte .
Liefs Christine
Inge

Ongelezen bericht 13 jul 2022 21:55

Lieve Christine,

Ik heb zelf ook heel veel steun gehad aan de verhalen van alle kanjers hier, en ik ben blij dat ik voor jou iets heb kunnen betekenen. Fijn dat je al zo snel terecht kunt voor de operatie. De opluchting die je zult voelen als die rotzooi uit je lichaam is is gewoon niet te bevatten.

De tijd zal leren of het je klachten gaat verminderen, dat is niet te voorspellen en het kan ook langer gaan duren, maar dat het vergiftigen stopt is het allerbelangrijkste!
Ik had me voorbereid op het slechtste resultaat, en in dat geval zou het het nog steeds waard zijn geweest.

Lieverd, heel veel succes morgen en hou ons op de hoogte

xxxxx Inge
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 jul 2022 09:05

Mooi uitgebreid operatieverslag, lieve Inge.
Dankjewel!🙏

Herstel maar snel!💐

😘❤️🧡💛
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”