Pia - Explantatieverhaal door van Loenen

Deel je ervaringen en foto's
Pia

Ongelezen bericht 01 feb 2012 19:21

Type implantaten: Mcghan 410 mm 320 cc
Jaar van implantatie: 2001
Reden implantatie: te kleine cup
Implantaatplaatsing: Op de spier, via de borstplooi
Met welke cup begon je: AA
Welke cup had je na de vergroting: C kleine D
Welke cup heb je nu na de explantatie: A
Jaar van explantatie: 2012
Reden explantatie: Vond ze nep en ben ouder en wijzer geworden
Ben je (vermoedelijk) ziek geworden door de implantaten: Nee
Welke symptomen had/heb je:
Welke chirurg(en) verwijderde(n) de implantaten: Dr. van Loenen
Hoe heb je de chirurg(en) ervaren: sympathiek, geruststellend en begripvol
Ziekenhuis of kliniek: Ziekenhuis
Is de operatie vergoed: Dat is nog afwachten.
Ben je bij de pc teruggeweest voor nacontrole: ja de pleisters zijn verwijderd en de knoopjes doorgeknipt.
Welke medicijnen kreeg je in het ziekenhuis: Diclofenacnatrium, paracetamol 500 mg en Oxazepam. Zowel voor als na de explantatie kreeg ik dit.
Zijn de kapsels verwijderd: Nee was niet nodig
Last gehad van de narcose:Nee
Kreeg je drains: Nee
Kreeg je een drukverband om, zo ja hoe lang: Enkele uren. Daarna sportbh omgedaan in het zks en thuis nog sjaal er omheen.
Duur opname: enkele uren
Waren er complicaties tijdens of na de explantatie:Nee
Waren er complicaties met de wondgenezing: Nee
Gebeurde er nog iets anders zoals een lift, capsulectomie of lymfeklierverwijdering: Nee
Was je pijnvrij na de explantatie:Ja
Waren de implantaten intact: Ja
Kreeg je ze mee:Ja
Doe je aan ontgifting:Ja
Wat vind je van het explantatieresultaat: Ben tevreden.
Was er verbetering van symptomen na de explantatie: Mentaal zeker!

---
Via Luna kwam ik bij dr. van Loenen terecht. Het was mijn tweede explantatieconsult. Er werd direct een operatiedatum geprikt.
Ik arriveerde in het ziekenhuis en kreeg bovengenoemde medicijnen. Toen werd ik in mijn zksbed naar een ruimte gerold waar ik een infuus kreeg. Daarna ging ik naar de ok. Op de ok kreeg ik plakkers en een kapje. Toen ik wakker werd lag ik op de verkoeverkamer. Daar moest ik aangeven hoeveel pijn ik had (een cijfer van 1 tot 10). Ik zei: 3. De broeder vroeg of ik naar de zaal terugwilde ik zei ja.
De pc kwam en zei dat ik nog wat weefsel overhad en als ik wilde mocht ik blijven of naar huis. Ik ging natuurlijk naar huis. Zo gezegd, zo gedaan.

Alle berichtjes die hierna volgen zijn van VOOR de explantie. Heb openingsbericht veranderd in verslag van NA de explantatie.
Laatst gewijzigd door Pia op 25 apr 2012 23:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 feb 2012 15:59

lees dit https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... xplantatie en print het uit. neem het mee naar de chirurg.
Pia

Ongelezen bericht 05 feb 2012 17:37

Ja ik zal me goed voorbereiden en een lijstje met vragen meenemen.

- lekken/zweten
- kapsels
- protheses mee geven
- wonden/littekens
- zo min mogelijk weefselverlies
- drains?
- geschatte duur operatie
- kan ik met ov naar huis?onder begeleiding
- wachttijd operatie
- vergoeding? zo niet betalingsregeling?
- hersteltijd?
Pia

Ongelezen bericht 06 feb 2012 13:57

Ja ja het houdt me bezig :)
Vooral hoe zullen de boobies ogen na explant en wanneer kan ik onder het mes.

Ik heb prachtige explant resultaten gezien zonder lift.
Je ziet dan dat het volume bovenin verdwijnt maar dat er onderin nog wel wat weefsel is en dat de tepels niet ineens naar het zuiden wijzen maar gewoon op hun plek blijven. Ik teken daar echt wel voor.

Op realself.com vroeg iemand Will Breast Sag If I Decide to explant?
Een vrouwelijke chirurg gaf dit goede antwoord:

Breast appearance after implant removal

Breast implants add volume and a little bit of lift, so taking them out means your breasts will be smaller (or "deflated" appearing) and sit slightly lower, but if you have a good amount of remaining breast tissue, no sagging now or before your implants, and excellent skin quality, it may not result in sagging to a degree that you want a breast lift. Important factors include:

1. Did your breasts sag before your implants were placed?

2. Do your breasts sag right now with the implants in place?

3. How large are your implants? If the implants are small and you have a lot of your own breast tissue, you may not notice much droop. If the implants are large, it is more likely your skin is stretched out, and you would have a more noticeable droop.

4. What is your breast skin quality? Young, elastic, healthy, or stretched out, thin, stretch marks, etc.

5. How much breast tissue do you have? Are the breasts "all implant", or do you have a lot of your own breast tissue? (This can change over time, simply due to aging or post-pregnancy, or thinning out of tissue around heavy implants...)

6. Where does your nipple sit in relation to your own breast tissue?

Basically without seeing you in person, it is difficult to say how much sagging your breasts will have, if any. A breast lift typically raises the position of the nipple, and tailors the skin to fit the amount of breast tissue you have in a more youthful and lifted position. The length of the scars depends on how much extra skin you have.

I would recommend consulting with a board certified plastic surgeon in person to answer this question for your case in particular. There are definitely women who have had their implants removed, did not get a lift after, and are perfectly happy. There are others who benefit from a significant breast lift. It all depends on the patient.

Good luck!

Anita Patel, MD
http://www.realself.com/question/breast ... reasts-sag
Pia

Ongelezen bericht 06 feb 2012 14:19

Ik zal foto's voor en na maken (reminder voor mezelf).
Laatst gewijzigd door Pia op 07 apr 2012 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
lilly

Ongelezen bericht 06 feb 2012 16:12

Hallo Pia

Bij het zien van die foto's heb ik toch al een idee hoe het eruit zal zien na een
explantatie.
ik moet zeggen dat mijn borsten er veel natuurlijker uitzien dan op die foto's.
bij sommige lijkt het of ze er bollen op geplakt hebben.
alleen heb ik littekens omdat mijn wonden niet goed genezen zijn.
ik heb wel een borstlift moeten doen omdat de eerste prothesen er 20 jaar
inzaten.
de protheseswissel en borstlift heb ik in 2009 gedaan.
nu denk ik erover om mijn protheses eruit te halen of toch nooit meer een wissel te doen.
ik was van een AA cupmaat naar C gegaan en ik weet niet of ik dat aan kan om terug een AA cup te hebben.
je ziet soms vrouwen die borsten hebben en nog willen ze een D of E cupmaat,dat begrijp ik niet.
ook jonge vrouwen en die moeten dan nog misschien 4 keer in hun leven een wissel doen.
zet aub de foto's van voor en na je operatie op dit forum.
grj
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2012 18:51

Mijn borsten waren prachtig van vorm voor de BV. Ze hingen niet. En mooie, volle tepels. Nu is er aan de zijkanten een hap uit genomen lijkt wel. En de tepels zijn platter dan ze waren. Ik ben heel erg fragiel gebouwd, dus bij mij zit er nul komma nul vet om dat op te vangen. Maar ja, maakt niet uit. Ik ben nog steeds mooi. Mooier zelfs, want ik heb veel geleerd van deze ervaring. Nooit meer, nooit meer zal ik iets doen om mijn eigen tempel te beschadigen!
Pia

Ongelezen bericht 07 feb 2012 08:46

hoi lily en luna,

coole namen trouwens :)

Ik begrijp ook sommige dames niet met een volle b of een schattige volle A dat ze voor een bv gingen!

Ik begrijp het wel hoor Lily dat je als je al zooooo lang met protheses geleefd hebt niet terug wil naar AA. Ik heb ook geen idee hoe ik dat ga ervaren en hoop dat de boobies zo ongehavend mogeljik uit de strijd komen.

Ik heb ze op de spier en ik lees her en der dat door de compressie het weefsel minder wordt. Ik hoop dat dat zich weer opbouwt. Ik ben niet fragiel gebouwd en heb genoeg vet elders. De brava methode lijkt me wel wat maar net als Luna wil ik ook niks meer laten doen.

Ik vind: het gaat om hoe de borsten aanvoelen, dat is veel belangrijker dan de grootte of de vorm.
Laatst gewijzigd door Pia op 07 apr 2012 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wendy

Ongelezen bericht 07 feb 2012 10:14

@Pia, ik had mijn siliconen ook op de spier maar ik vind het weefsel echt niet minder geworden hoor! Als ik het vergelijk met 11 jaar geleden lijkt er hetzelfde/zelfs iets meer weefsel over te zijn, terwijl ik in gewicht al die jaren gelijk gebleven ben. Maar ja, ik mag dan ook niet klagen.....ik heb een 75B. Ik zie na 2 weken ook al verbetering in de vorm van de borsten, eerst zat er een soort plooi onder de tepels maar trekt aan 1 kant al weg. Ik weet zeker dat het over 3 maanden al zoooo anders is als nu! Kan me wel voor mn hoofd slaan dat ik destijds in me heb laten snijden! :shock:
Laatst gewijzigd door Wendy op 10 apr 2012 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Astrid

Ongelezen bericht 10 feb 2012 10:56

Hallo iedereen!

Ik laat de 16de van deze maand een explantatie doen, ik had het eigenlijk al achter de rug moeten hebben want ik was afgelopen maandag ingepland maar ik mocht niet onder de narcose omdat ik verhoging had en verkouden was, dus nu nog 6 dagen, en dan hopelijk wel de OK op..

Ik moet zeggen dat ik er gemengde gevoelens over heb..
Ik ben doodsbang voor de operatie, want in die kliniek waar ik de bv liet doen ging ik onder een roesje, dus waarschijnlijk onbewust de operatie meegemaakt, en werd hysterisch wakker, en binnen 5 min zat ik in de auto richting huis, want er volgde weer een nieuwe patiënte, had ook geen drains, geen verband, alleen een los zittende bh, en ik weet wel dat ik nu in een ziekenhuis geholpen ga worden en dat het allemaal wel goed zit, maar ben toch echt wel bang..

Ook voor het resultaat, ik ben nu 24, en heb ze nog maar 3,5 jaar, dus dat moet wel in mijn voordeel zijn, maar ben toch ook wel bang dat ik nog minder over heb na mijn explantatie, maar we zullen zien, heb nu al 2 bh's aangeschaft die ervoor zorgen dat je borsten 1a2 cuppen groter ogen, dus daar ben ik alweer blij mee :D (heb van mezelf ook aa, en nu met bv een c)

Aan de andere kant sta ik 100% achter mijn operatie, ik ben al snel klachten gaan krijgen, vermoeidheid etc. (kleine klachten waarvan ik nooit had gedacht dat het door silicone kon komen)

Ik ben heel blij dat het in het nieuws is gekomen over de PIP, ja die heb ik ook nog s, want anders had ik er waarschijnlijk nog veel langer mee gelopen en ze nog vervangen ook. En zieker geworden.

Ik ga na mijn operatie beginnen met ontgiften, en hopen dat ik snel weer mijn energie etc terug heb, want daar doe ik het voor, heb tenslotte 2 kids, moet niet de bedoeling zijn dat ik eerder naar bed ga dan me kinderen :wink:

Als ik 4 jaar geleden wist wat ik nu weet dan was ik er NOOIT aan begonnen!!

groetjes..
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2012 11:11

Hé Astrid,
Wat goed van je, deze beslissing!

In welk ziekenhuis wordt je geopereerd? En heb je aangegeven dat ze de kapsels weg moeten halen? Die moeten echt weg hoor, want daar kunnen siliconen resten in zitten.

Het komt wel goed met je borsten. Ze zijn dan gewoon lekker van jezelf en zacht en lief! En genoeg goede bh's te koop die je wat extra kunnen geven.

Ik wens je heel veel sterke bij het herstel!

Laat ons weten hoe alles gaat ok. En stel jezelf even voor in het voorstel topic als je wilt. Als je niet wilt, kan dat ook natuurlijk.

Groetjes, Luna
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 10 feb 2012 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
nadia

Ongelezen bericht 10 feb 2012 11:15

Hallo Astrid,

Ik wil je hierbij heel veel sterkte wensen voor de operatie en ik hoop op een vlot herstel voor je.
Het komt vast allemaal goed.

Groetjes Nadia
Laatst gewijzigd door nadia op 10 feb 2012 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia, 39 jaar. Sinds 2005 mcGhan style 410.
Astrid

Ongelezen bericht 10 feb 2012 12:03

Bedankt voor de reactie!

Ik laat de explantatie in het ziekenhuis in Alkmaar doen, ik heb ook een goed gevoel bij me arts, ik was namelijk maandag wel gewoon verschenen, en heb 2 uur gewacht totdat ik de OK in mocht, maar toen kwam dus me PC om te vertellen dat hij het niet verstandig vond om me onder narcose te brengen omdat mijn herstel dan 2 weken kon duren ipv 2 dagen, en er werd echt nadrukkelijk gezegd dat je zo fit mogelijk onder narcose moet gaan.

Hij verwijderd ook het kapsel, hij hersteld mijn litteken ( want die is vrij dik) en ik mag de silicone gewoon meenemen.
Ben ook bezig met een advocaat omtrent de PIP-silicone dus dan kunnen ze nog wel van toepassing zijn.

Ik zal over een paar weken nog een update geven..
:wink:
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2012 12:10

Ben blij dat je een betrouwbare arts hebt.

Heel veel sterkte!
En tot gauw dan maar.
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 feb 2012 14:19

No way dat jij mijn tietjes ziet Pia :lol:
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 11 apr 2012 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”