Explantatie Ria door dr. Ritt

Deel je ervaringen en foto's
Gosh

Ongelezen bericht 12 apr 2012 17:48

Via het VU-ziekenhuis waar ik ooit de implantatie onderging werd een tijd terug de intake gedaan voor explantatie en doorverwezen naar een kliniek. Dit waarschijnlijk vanwege het gebrek aan operatiecapaciteit door de grote toeloop nav de siliconenproblematiek.

Mijn datum voor explantatie was 10 april 2012. De lokatie was de J v Goyen kliniek te Amsterdam. Op tijd op de afgesproken plek kon ik plaatsnemen in de wachtkamer en na een korte wachtperiode mocht ik de lift in en mij voegen op de 2e etage. Werd vriendelijk ontvangen door verplegend personeel die de intake deed en gegevens op nam. Ook kwam er iemand langs die de bestelling van het eten op kwam nemen. Intussen mocht ik mij ontdoen van kleding en na enkele minuten kwam de anesthesist met de bekende vragenlijst. Alles doorgesproken en wederom enkele minuten later kwam plastisch chirurg Prof Dr Ritt kennismaken en vertellen wat de gang van zaken was en vragen of ik nog wensen/vragen had over de operatie. Voor de zekerheid vermeldde ik nogmaals dat de kapsels niet mochten blijven zitten nav de reeks klachten die ik ondervond. Hij knikte instemmend. In mijn operatiehemd werd ik begeleid naar de deur met venster en kon mijn bed al zien staan. Minuutje wachten en naar binnen. Plaats nemen en de armen op de steunen. Iedereen praatte met mij, anesthesioloog, verpleegkundigen .. en voor ik t wist zat het infuus al in de plooi van mijn arm ,plakkers werden aangebracht en ik kreeg een kapje met frisse zuurstof. Ze stelden nog wat vragen en weg was ik...
.
.
.
.
.
.
.
.
... en hier kwam ik weer bij ;) Na 5 kwartier zag ik de lichten op de verkoeverkamer,met twee drains aan m'n zijde en een drukverband. Verplegend personeel bood mij (met regelmaat) codeine aan. Wat later verscheen vriendelijke dr Ritt (dienst zat erop) om te vertellen dat alles goed was verlopen en te vragen hoe ik me voelde. Zielsgelukkig! dat de ziekmakende troep uit mijn lijf was en het moment van mijn herstel was aangebroken. Bij de drains verwijderen had ik een speldeprik aan de rechterkant maar de linkerkant deed mij even op de tanden bijten. Had behoorlijk pijn aan de rechter borstzijde voor de explantatie maar deze bleek achteraf niet stuk te zijn. De linker prothese daarentegen was wel gescheurd. Prima verblijf,goede verzorging. Hij heeft weggenomen materialen opgestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek. Binnenkort op controle.

Tot zover mijn relaas. Tijd voor meer rusten :)

heel veel liefs
Ria
Wendy

Ongelezen bericht 12 apr 2012 20:58

Wauw Ria, fijn dat je er nu vanaf bent! Zo te horen verliep het allemaal vlotjes bij jou! Heb je achteraf het (gescheurde) implantaat nog te zien gekregen ofzo? Lekker ontgiften nu en dan op naar het herstel!
xxx Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Pia

Ongelezen bericht 12 apr 2012 20:59

Super Ria!
Ik heb ze sinds vandaag ook niet meer. Heerlijk gevoel he!
Herstel ze.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Marleen

Ongelezen bericht 12 apr 2012 21:04

Gefeliciteerd Ria, Waarschijnlijk een hele stap vooruit voor je. Fijn dat de opname en operatie goed verlopen is. Nu lekker rusten.
Gosh

Ongelezen bericht 12 apr 2012 22:12

@Wendy Heb het implantaat nog niet in handen gehad. Na het onderzoek wil ik ze wel graag hebben. Wordt geregeld. :wink:

liefs xx
Ria
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 apr 2012 07:59

Ria, ben zo blij dat alles achter de rug is! Wel erg dat er 1 was gescheurd. Was het ook buiten het kapselweefsel gekomen? Heb je dat gevraagd? Misschien kun je dat nog eens vragen aan de arts. En hebben ze ook veel gespoeld bij je of niet?
De linkerkant was gescheurd en je moest op je tanden bijten bij het verwijderen van de drain aan die kant. Waarschijnlijk heeft hij daar dus lopen spoelen bij je. Daarom deed het ook meer pijn denk ik. Dat was bij mij wel zo namelijk. Vraag je het na?
Lieverd, heel veel sterkte met je verdere herstel. Rust goed uit.
Heeeeeeeel veeeeeeeel liefs,
Luuntje

Ben zooo blij dat je bent verlost van het kwaad in je lijf!
Gosh

Ongelezen bericht 13 apr 2012 10:44

De chirurg zei dat het was gescheurd en binnen het kapsel was gebleven. Denk dat het niet geheel uit te sluiten is dat er toch iets aan de wandel is gegaan want mijn lichamelijke klachten zullen een oorzaak hebben. Er is flink gespoeld dus de extra pijn zal daar vandaan komen. Heb sinds vandaag een flinke terugslag in de zin van dat de pijn moeilijker te bestrijden is en ik nog meer rust zal moeten nemen (=vaker op bed). en ook op het gebied van de siliconen gerelateerde klachten die ik al had nemen iets toe nadat ze eerst wat waren afgenomen.

Chlorella gaat vandaag naar 5 stuks en de visolie blijft vandaag nog op 1. Binnen 2 dagen sta ik op volledig schema met de supplementen.

liefs
riantje ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 apr 2012 11:54

Inderdaad, denk echt wel dat er iets uit is gekomen. Niet leuk voor je. Echt niet eerlijk.
Ria, kun je het ziekenhuis of de pc die jou dit heeft aangedaan niet aanklagen? Jij dacht monobloc te krijgen!
Sterkte met alles lieve Ria. Hopenlijk duurt de terugval niet zo lang bij je. Rust goed uit ok.
Heel veel lliefs,
moi!
nadia

Ongelezen bericht 13 apr 2012 14:32

Wat fijn dat het achter de rug is.
Ik hoop op een voorspoedig herstel en dat je je snel beter voelt.

Liefs Nadia
Nadia, 39 jaar. Sinds 2005 mcGhan style 410.
Gosh

Ongelezen bericht 13 apr 2012 20:17

Luna schreef:Inderdaad, denk echt wel dat er iets uit is gekomen. Niet leuk voor je. Echt niet eerlijk.
Ria, kun je het ziekenhuis of de pc die jou dit heeft aangedaan niet aanklagen? Jij dacht monobloc te krijgen!
Lieve Luna. Aanklagen is een mogelijkheid,maar elke stap wil ik doordacht en onderbouwd doen. Als ik definitieve schade heb opgelopen (die kans is wel aanwezig met 2,5 jaar doodziek) en kan 'bewijzen' dat mijn klachten gerelateerd zijn aan de PIP dan kan ik degene aansprakelijk stellen die hiervoor verantwoordelijk is. Heb gelukkig nooit een formulier ondertekend mbt de aansprakelijkheid.

Eerst mijn dossiers opvragen en worstelen met het herstel van de operatie. Stapje voor stapje.

liefs
Ria
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 apr 2012 09:08

Tuurlijk. En ga naar het VU!
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 apr 2012 11:14

Ria, wat een poepie, het hondje!!! Dieren zijn kinderen!

Ria, kan ik jouw chirurg aan onze lijst met explantatie chirurgen toevoegen? Wat was het voor een man? Had je vertrouwen in hem? Denk je dat anderen wat aan hem hebben?
Gosh

Ongelezen bericht 14 apr 2012 11:28

Mijn trouwe herder. Ze is mij helaas jaren geleden ontvallen. Hondenhemel. Maar een schat en fotogeniek.. zoals je kunt zien! :)

Mijn ervaring met Dr Ritt was goed. Vriendelijke man en luistert goed en gaf mij vertrouwen. Ben door hem behandeld in de J v Goyenkliniek te Amsterdam (is ook werkzaam bij 'thehandclinic') maar mogelijk werkt hij ook in andere klinieken/ziekenhuizen (VUmc?).
info: http://oi44.tinypic.com/35c2c2b.jpg

Ben altijd voorzichtig met iemand 'aanraden' op basis van slechts 1 ervaring maar ik heb geen negatief beeld van deze man.

liefs
Ria
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 apr 2012 11:33

Ik zal hem dan wel bovenaan in het rijtje doen, zodat vrouwen weten dat jij door hem bent geopereerd en meteen jouw operatieverhaal lezen + jouw ervaring met deze arts.
Bedankt!
Gosh

Ongelezen bericht 14 apr 2012 11:36

Goed idee,Luna. Wat ben je toch weer druk in de weer met het forum :) *knuffel*
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”