Explantatie Lena38 door dr Fortuin (met foto litteken)

Deel je ervaringen en foto's
Lena38

Ongelezen bericht 10 mei 2018 18:09

Sol schreef:Ik heb het van een natuurvoedingsdeskundige, in poeder vorm. Ik roer een flinke eetlepel met een kop door een beetje aanmaaklimonade met water. Het kan ook door sappen en smoothies. Het is niet echt lekker :lol:

En dat iedere dag. Je kan het ook bestellen op http://www.viscollageen.nl

En het is goed te combineren met omega 3/algenolie

Liefs
Dank je Sol

X
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Lena38

Ongelezen bericht 23 mei 2018 08:59

Hoi Dames

Nou heb ik toch iets geks. En ik vraag me af of het wel normaal is. Ik hoop dat ik het goed uitleg. :oops:
Als ik naar voren hang zie ik mijn borsten hangen maar mijn tepels niet, die lijken vastgegroeid. Dus het ziet eruit dat ik alleen nog vel heb en in het midden een gat. Das alleen dus als ik voorover buig. Is dat normaal?

De opti3 ( algenolie) heb ik een paar keer genomen. Maar ik ben er erg misselijk van geweest. Ik laat deze nog even staan. En probeer het later nog eens.

Xx
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mei 2018 10:34

Hoi lieve Lena,

Wat vervelend dat je dit hebt! Het hoort inderdaad niet.
Ik weet dat mijn borsten er ook gek uitzien als ik ze aanspan, omdat de spier was doorgesneden en weer vast is gezet, maar met de tepels in niets gebeurd. Ik denk dat bij jou het bindweefsel aan de binnenkant bij je tepels trekt, waardoor dit gebeurd. Ik weet niet of dit door massage weg zal gaan. Het lijkt mij wel heel pijnlijk om de borsten hard te masseren.
Ik weet niet wanneer je weer op controle moet. Ik vind dat je dit wel moet doorgeven en vertellen dat je hiermee zit. Ik heb dit eerlijk gezegd ook nog niet gehoord bij andere dames. Wel dat de borsten er gek uitzien als ze naar voren hagen of ze aanspannen, maar niet dat de tepels vast zitten en niet mee naar voren gaan.
Hoop dat er een oplossing komt. Sterkte!

X Luna
Lena38

Ongelezen bericht 23 mei 2018 10:38

Luna schreef:Hoi lieve Lena,

Wat vervelend dat je dit hebt! Het hoort inderdaad niet.
Ik weet dat mijn borsten er ook gek uitzien als ik ze aanspan, omdat de spier was doorgesneden en weer vast is gezet, maar met de tepels in niets gebeurd. Ik denk dat bij jou het bindweefsel aan de binnenkant bij je tepels trekt, waardoor dit gebeurd. Ik weet niet of dit door massage weg zal gaan. Het lijkt mij wel heel pijnlijk om de borsten hard te masseren.
Ik weet niet wanneer je weer op controle moet. Ik vind dat je dit wel moet doorgeven en vertellen dat je hiermee zit. Ik heb dit eerlijk gezegd ook nog niet gehoord bij andere dames. Wel dat de borsten er gek uitzien als ze naar voren hagen of ze aanspannen, maar niet dat de tepels vast zitten en niet mee naar voren gaan.
Hoop dat er een oplossing komt. Sterkte!

X Luna
Wat jammer ik had zo gehoopt dat het bekent was bij jullie.
Ik heb geen controle afspraak meer. Maar ik kan altijd bellen voor een afspraak. Dus dat dan maar even.

Bedankt in ieder geval

Xx
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mei 2018 10:40

Ja, heel vervelend lieverd, sterkte!

Wat de olie betreft: had je dit op een lege maag ingenomen? Je moet het altijd tijdens de maaltijd innemen en het liefste iets met vet erin, zodat je de olie beter opneemt.
Lena38

Ongelezen bericht 23 mei 2018 10:48

Luna schreef:Ja, heel vervelend lieverd, sterkte!

Wat de olie betreft: had je dit op een lege maag ingenomen? Je moet het altijd tijdens de maaltijd innemen en het liefste iets met vet erin, zodat je de olie beter opneemt.
Na het eten nam ik ze in. Maar tijdens kan ik ook proberen. Thnx. ;)

Xx
Lena38

Ongelezen bericht 12 jun 2018 16:44

Ff een update tussendoor.

De opti3 algenolie blijft nu eindelijk rustig in mijn maag zitten.
In plaats van de Diclofenac heb ik vandaag Naproxen gekregen. Eens kijken of dat helpt. Want het gaat eigenlijk helemaal niet goed. De vermoeidheid en pijn is echt een ramp de laatste tijd. Hoop dat er gauw verbetering inkomt.

Helaas nog geen goed nieuws. Maar als de keer erin zit zal ik dat natuurlijk ook melden.

Liefs,
Lena
Sol

Ongelezen bericht 13 jun 2018 12:45

Hee Lena

Wat naar!! Geef de moed echter niet op!! Alle goede dingen komen langzaam.

Heel veel liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2018 13:16

Hoi lieverd,

Het kan heel lang duren voordat je hier uit komt, maar er komt echt verbetering hoor, ik beloof het je!
Misschien kan je huisarts of internist Celebrex voorschrijven, dit is een ander soort NSAID (selectieve COX-2 remmer) die minder maagdarmklachten geeft dan bijvoorbeeld Ibuprofen, Diclofenac en Naproxen, want deze zijn berucht om de maagdarmklachten. Hoewel de Diclofenac juist minder maagdarmklachten geeft dan Naproxen, dus ik snap die switch niet zo goed....
Wat goed dat de algenolie in je maag blijft zitten! :D

Sterkte lieverd!

X Luna
Lena38

Ongelezen bericht 15 jun 2018 14:39

Luna schreef:Hoi lieverd,

Het kan heel lang duren voordat je hier uit komt, maar er komt echt verbetering hoor, ik beloof het je!
Misschien kan je huisarts of internist Celebrex voorschrijven, dit is een ander soort NSAID (selectieve COX-2 remmer) die minder maagdarmklachten geeft dan bijvoorbeeld Ibuprofen, Diclofenac en Naproxen, want deze zijn berucht om de maagdarmklachten. Hoewel de Diclofenac juist minder maagdarmklachten geeft dan Naproxen, dus ik snap die switch niet zo goed....
Wat goed dat de algenolie in je maag blijft zitten! :D

Sterkte lieverd!

X Luna
Dank je Luna en Sol.

Het is echt afzien maar ja,

Het gaat tot nu toe nog goed met de naproxen. Alleen vind ik de werking niet zo geweldig. Misschien moet ik er nog even aan wennen. Ja de algenolie gaat goed. Daar ben ik zo blij mee. Merk nog niks hoor. Maar de aanhouder wint zeggen ze toch altijd. Volgende keer beter nieuws hoop ik.

Xx
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2018 14:49

Wat is de dosering die je hebt gekregen?
Ik vind naproxen ook niet geweldig en diclofenac ook niet. Ibuprofen werk effectiever, maar ik krijg daar heel veel maagdarmklachten van. Zelfs met 40 mg omeprazol. Vaak moet ik dan 2 keer per dag een maagbeschermer nemen. Dat zou je ook nog kunnen proberen als je wel klachten krijgt. Neem de medicatie nooit in op lege maag!!!
Het duurt vaak 2 weken voor je echt verbetering gaat merken van NSAID's. Dan beginnen de ontstekingen wat te verminderen.
De werking van omega3 merk je pas na minimaal 3 maanden helaas.

Neem je ook vit C? Werkt ook ontstekingsremmend. Neem wel de niet zure vorm in, want ascorbinezuur geeft ook heel veel maag en darmklachten bij mensen die daar gevoelig voor zijn.

STERKTE MOP!

X
Lena38

Ongelezen bericht 15 jun 2018 15:44

Luna schreef:Wat is de dosering die je hebt gekregen?
Ik vind naproxen ook niet geweldig en diclofenac ook niet. Ibuprofen werk effectiever, maar ik krijg daar heel veel maagdarmklachten van. Zelfs met 40 mg omeprazol. Vaak moet ik dan 2 keer per dag een maagbeschermer nemen. Dat zou je ook nog kunnen proberen als je wel klachten krijgt. Neem de medicatie nooit in op lege maag!!!
Het duurt vaak 2 weken voor je echt verbetering gaat merken van NSAID's. Dan beginnen de ontstekingen wat te verminderen.
De werking van omega3 merk je pas na minimaal 3 maanden helaas.

Neem je ook vit C? Werkt ook ontstekingsremmend. Neem wel de niet zure vorm in, want ascorbinezuur geeft ook heel veel maag en darmklachten bij mensen die daar gevoelig voor zijn.

STERKTE MOP!

X
Vitamine c gebruik ik nog niet. Die ga ik ook gelijk ff halen. Ibruprofen word ik hsrtstikke benauwd van. Ik heb naproxen 250mg ik mag er 2x2 per dag.. Dus 500mg per keer naast 2 paracetamol van 500mg. Nou we gaan het zien. In ieder geval bedankt voor de tips.

Liefs
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2018 16:39

Lena38 schreef:
Vitamine c gebruik ik nog niet. Die ga ik ook gelijk ff halen. Ibruprofen word ik hsrtstikke benauwd van. Ik heb naproxen 250mg ik mag er 2x2 per dag.. Dus 500mg per keer naast 2 paracetamol van 500mg. Nou we gaan het zien. In ieder geval bedankt voor de tips.

Liefs
Lena

Door NSAID's houd je vocht vast, dus ja als je daar gevoelig voor bent kan zoiets gebeuren.
Het zijn eigenlijk heel gevaarlijke medicijnen, want ze geven ook het risico op het krijgen van een hartaanval :shock:
En veel mensen weten niet dat ze ook je gehoor beschadigen als je ze jarenlang neemt :shock:
En vrouwen zijn verminderd vruchtbaar tijdens het slikken. Zodra ze stoppen, komt alles wel weer gewoon op gang.
Ik vind het geen goede zaak dat ze gewoon in de winkel te krijgen zijn. Naproxen wordt verkocht als Aleve. Maar goed, soms kun je echt niet anders en dat snap ik. Hopelijk hoef je het niet te lang te slikken.
De dosering die je hebt gekregen is op zich wel goed. Zodra klachten minder zijn een langere tijd, kun je overgaan op 1 keer 500 ipv 2 keer als onderhoudsdosering. Van paracetamol mag je best 3 x 1000 per dag hoor in feite. Ik slik zelf liever paracetamol bij pijn dan NSAID's vanwege de bijwerkingen. Ik ben nu ook weer even gestopt met de Diclofenac die ik gebruikte. Heb zoveel tegelijk geslikt (ook opiaten), maar als je echt heel extreme pijnen hebt, komt de pijn er gewoon doorheen....
Voor het afremmen van ontstekingen moet je soms wel NSAID's nemen natuurlijk.

Als je vit C koopt moet je wel opletten dat je geen ascorbinezuur koopt! De meeste vit C tabletten zijn op basis van ascorbinezuur..
Koop een ontzuurde vorm. Deze bijvoorbeeld: https://www.deonlinedrogist.nl/bonusan- ... -9313.html Zoek maar even waar ze het goedkoopste zijn. Ik koop de mijne via Bol.com dan betaal je ook geen bezorgkosten boven de 20,-.
Lena38

Ongelezen bericht 15 jun 2018 17:15

Luna schreef:
Lena38 schreef:

Liefs
Lena

Door NSAID's houd je vocht vast, dus ja als je daar gevoelig voor bent kan zoiets gebeuren.
Het zijn eigenlijk heel gevaarlijke medicijnen, want ze geven ook het risico op het krijgen van een hartaanval :shock:
En veel mensen weten niet dat ze ook je gehoor beschadigen als je ze jarenlang neemt :shock:
En vrouwen zijn verminderd vruchtbaar tijdens het slikken. Zodra ze stoppen, komt alles wel weer gewoon op gang.
Ik vind het geen goede zaak dat ze gewoon in de winkel te krijgen zijn. Naproxen wordt verkocht als Aleve. Maar goed, soms kun je echt niet anders en dat snap ik. Hopelijk hoef je het niet te lang te slikken.
De dosering die je hebt gekregen is op zich wel goed. Zodra klachten minder zijn een langere tijd, kun je overgaan op 1 keer 500 ipv 2 keer als onderhoudsdosering. Van paracetamol mag je best 3 x 1000 per dag hoor in feite. Ik slik zelf liever paracetamol bij pijn dan NSAID's vanwege de bijwerkingen. Ik ben nu ook weer even gestopt met de Diclofenac die ik gebruikte. Heb zoveel tegelijk geslikt (ook opiaten), maar als je echt heel extreme pijnen hebt, komt de pijn er gewoon doorheen....
Voor het afremmen van ontstekingen moet je soms wel NSAID's nemen natuurlijk.

Als je vit C koopt moet je wel opletten dat je geen ascorbinezuur koopt! De meeste vit C tabletten zijn op basis van ascorbinezuur..
Koop een ontzuurde vorm. Deze bijvoorbeeld: https://www.deonlinedrogist.nl/bonusan- ... -9313.html Zoek maar even waar ze het goedkoopste zijn. Ik koop de mijne via Bol.com dan betaal je ook geen bezorgkosten boven de 20,-.
Top dank je wel!

Ja wat een troep is het eigenlijk die naproxen. Het is nu voor 14 dagen uitgeschreven. 60x250mg. Daarna kijk ik weer verder. Wil eigenlijk helemaal geen chemische rotzooi meer slikken. Maar het moet nu even.

Ik kijk ff naar je link. Dank je ;)
mksadmin

Ongelezen bericht 16 jun 2018 10:24

Niet alleen naproxen maar alle niet steroïde ontstekingsremmende middelen. Allemaal 1 pot nat helaas.
2 weken slikken is niet genoeg mop om echt te werken...
Wanneer je een nieuw medicijn uitgeschreven krijgt, krijg je dat vaak maar voor 10 dagen of 2 weken. Dan moet je terug of bellen om te overleggen hoe het ging en of je de behandeling moet voortzetten. Ik zou het nog wel blijven slikken want je klachten gaan echt niet 1 2 3 weg.. Soms is medicatie echt onvermijdelijk en echt ik ben superblij dat het bestaat, ook al ben ik voorstander van zo natuurlijk mogelijk leven en op andere wijzen je klachten aanpakken. Maar soms ontkom je er gewoon niet aan helaas.

Fijn weekend iedereen!!!❤
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”