Explantatie Anna77 door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
anna77

Ongelezen bericht 17 dec 2016 10:54

Goedemorgen, daar ben ik dan, gisteren mijn explantatie operatie ondergaan bij dr Kappel in Utrecht.
De operatie is voorspoedig verlopen, ik mocht al vrij snel weer naar huis. Mijn man bracht me en heeft gewacht.
Het team van dr Kappel is echt heel erg fijn, ze waren aardig, kundig en stelden mij op mijn gemak. Dat hielp mij ook om de operatie rustig in te gaan. Ontspannen sfeer en dr. Kappel is zelf ook erg fijn en rustig, dus ik ben super tevreden!
Gisteren lekker op de bank gehangen met een serie en daarna mijn bed in. Allemaal zonder al te veel pijn, wel wat pijnstillers genomen. De nacht verliep goed, op mijn rug geslapen, eigenlijk met minder pijn dan voorheen. Die siliconen en kapselvorming zorgden voor veel druk op mijn borst en dat is nu lekker verdwenen! Ik ben echt opgelucht en blij!! 'Party time'
Nu beetje vervelend dat 1 van die potten van de drains lekt en niet meer vacuüm is. Het vocht kan niet meer doorlopen dus. Ik heb al contact gehad met dr Kappel en we kijken het even aan. Misschien straks naar huisartsenpost om er wat aan te laten doen. Dr Kappel belt me straks nog terug. Ik kan niet goed zien of er veel vocht in die drains zit nog. Maar dat komt allemaal vast goed.
Ik heb voor maandag al een afspraak ingepland bij de huisarts om de drains te laten verwijderen. Mijn huisarts heeft altijd een heel druk spreekuur, dus dat leek me wel handig en ik las bij andere vrouwen dat het meestal op maandag al wel verwijderd kan worden.
Ik heb nog niet onder het topje gekeken, wel gevoeld of de huid van mijn borsten nog gevoel heeft en dat is zo, hoera! Dat wist ik natuurlijk wel, maar toch fijn om even te checken ';)'
Een na- foto volgt als de drains er uit zijn gehaald maandag.
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe, ik ga lekker verder feest vieren in gedachten dat ik verlost ben! Een echt feestje volgt als ik weer iets mobieler ben.
liefs Anna77
Loeloe

Ongelezen bericht 17 dec 2016 18:42

Party time
Wat goed om te horen!!
Het valt allemaal reuze mee he?

Bij twijfel idd naar de huisartsenpost gaan.

Beterschap
anna77

Ongelezen bericht 18 dec 2016 09:34

Hi meiden, nou die drains zijn wel irritant zeg:(

Best pijnlijk ook.
Vannacht wel redelijk geslapen, maar ik voelde me gisteren wel wat minder 's avonds. Beetje emotioneel en toen ik onder het topje keek, werd ik niet blij. Zó plat.... heb er zelfs van gedroomd. Maar ik moet geduld hebben, dat heb ik hier op het forum wel gelezen. Valt soms niet mee. Vandaag maar even wat wandelen, zal me goed doen, ik kan niet zo goed stilzitten..
Misschien gaan de drains er straks al uit, ik hou jullie op de hoogte..
Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 dec 2016 12:36

Strekte lieve schat! IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM

Hug KUSJE
Loeloe

Ongelezen bericht 18 dec 2016 15:06

Als de drains eruit zijn, voel je je een stuk beter.
Bij mij leken ze ook helemaal plat, naar ze beginnen wat op te fluffen nu.
Ik zal nog wel eens een foto maken ....
Bloot is het nog steeds schrikken af en toe
Maar met een bh onder mijn kleding zie je bijna geen verschil

Sterkte!
anna77

Ongelezen bericht 18 dec 2016 16:53

Thanks lieve Luna en Loeloe! De drains zijn er inmiddels uitgehaald. Erg fijn! Heel vervelend gevoel als ze er uit worden gehaald, gelukkig van korte duur.
Inmiddels dat strakke topje ook verruild voor een sportbh zonder beugels. Beter.
Ik zet een na-foto bij mijn andere foto's. Van voren is de vorm wel prima vind ik, alleen missen ze volume. Ach ja. In elk geval geen siliconen meer in mijn lijf.
Donderdag controle in Zwolle. Dr Kappel heeft me elke dag gebeld tot nu toe. Fijn idee.
Fijn weekend nog allemaal.
X Anna
anna77

Ongelezen bericht 20 dec 2016 16:52

Even een update van nu, dag 4. De pijn wordt wat minder gelukkig, al heb ik nog wel wat last. Vooral links een heel beurs gevoel en pijn aan de binnenkant van de borst. Rechts minder last. Gisteren werd er een bloemetje bezorgd van dr Kappel en haar team. Wat attent!
Donderdag as heb ik een na controle afspraak bij haar. Ik ben benieuwd.
Wat mijn borsten betreft, de vorm van voren is prima, alleen mis ik dus overal volume en is het echt helemaal plat. Enorm wennen, ook onder mijn kleding. Ik ga maar eens op zoek naar een push up bh met veel vulling, anders ziet iedereen meteen wat ik heb gedaan in mijn omgeving. Ook niet zo erg, maar toch..
Ik had een D cup en nu net aan een B, dus dat verschil is behoorlijk. Toch ben ik heel blij hoor. Alleen emoties gaan alle kanten uit momenteel.. Hoort er ook vast bij.
Liefs Anna
Loeloe

Ongelezen bericht 20 dec 2016 20:24

Fijn dat t beter gaat.
Bij mij is de bovenkant helemaal plat.
Heel vreemd. Zou dat komen omdat de protheses daar zaten?
Met een push up, zie je echt weinig hoor.
De vorm trekt wel bij hoor, dat merk ik nu al na anderhalve week :D
anna77

Ongelezen bericht 20 dec 2016 21:00

Dat geeft moed, Loeloe😃
X
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 dec 2016 14:15

De huid is uitgerekt dus dan heb je minder volume aan de bovenkant, omdat je weefsel gaat hangen.
Je hebt vast een hele grote B, want met dat volume heb je zeker geen gewone B. Je moet je borsten opmeten terwijl je voorover buigt en niet recht staat.
Onze borsten zijn nu breder dan vroeger maar inderdaad ook platter, maar wel breder naar de zijkanten. Heel lastig om een goede bh te vinden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 dec 2016 14:19

Nog even zeggen dat de meeste vrouwen een verkeerde maat dragen. Je moet altijd je onder wijdte goed meten. Jouw onderwijdte ziet er op de foto niet zo groot uit hoor. Je ziet er slank uit Anna dus ik denk dat je een kleiner nummer moet hebben en een grotere cup. Maar goed, onze borsten hebben wat te verduren gehad dus die standaard maten kloppen ook niet meer echt. Die kloppen sowieso vaak niet echt want iedere borst is anders.
Je moet dus voorover buigen omdat bij ons het meeste volume onder de tepel zit en aan de zijkanten. Anders klopt de maat niet en heb je snel een te kleine cup gekocht. Helaas is het wel zo dat de goede cup soms toch wat leeg blijft aan de bovenkant omdat het daar platter is. Maar een kleinere cup zit weer niet lekker aan de onderkant en zijkant.
Het is echt een zoektocht om een goed passende bh te vinden. Ik draag vaak sportbh's die zijn toch wel het lekkerste vind ik zelf.
anna77

Ongelezen bericht 21 dec 2016 16:27

dankje Luna, ja ik herken het wel idd, mijn borsten zijn breder nu na de explantatie en wel platter.. Gisteren ging ik al even kijken voor een nieuwe push up bh, maar ik ben veel te ongeduldig... Stom. De wond doet natuurlijk nog pijn op dag 5 en het deed dus pijn tijdens het passen. Ben gauw weer naar huis gegaan. Tja. Geduld dus..
Ik werd vandaag wakker op mijn buik trouwens, iets wat ik al die jaren enorm gemist heb! Super fijn, wel beetje pijnlijk, maar toch zo'n vrij gevoel nu, mijn lichaam is weer van mij!
x Anna
Loeloe

Ongelezen bericht 23 dec 2016 21:31

De mijne worden elke dag mooier :oops: :ik heb alle pleisters er af en ik vind het steeds minder erg
Party time
Hoe gaat t nu anna?
anna77

Ongelezen bericht 24 dec 2016 13:08

hi Loeloe,
wat goed dat je zo blij bent en dat het mooier wordt :) Super fijn!!
Ik ben ook heel blij, nog wel wennen aan het volume wat ik mis, maar de vrijheid die ik ervaar zonder siliconen is priceless! Echt heel fijn en veeeeel beter. Ik slaap ook weer voor het eerst sinds 6 jaar op mijn buik waar ik zo van hou, dus dat is ook een voordeel! En nog niet te spreken over mijn lichaam en hoe veel gezonder dit is. Heel blij dus.
Dr Kappel zei afgelopen donderdag dat ze het er goed uit vindt zien. Qua vorm. Ook fijn om te horen. Ik wacht nu nog drie maanden af of ik uberhaupt nog iets ga doen. Sowieso wil ik geen lift meer, misschien nog wel lipofilling, maar voorlopig helemaal niets! Ik heb best nog veel pijn en ik voel die wonden nog erg...
Ik ben benieuwd wanneer jij je pleisters er af hebt gehaald, Loeloe? Na hoeveel dagen? Ik wil ze er graag af, maar moet denk ik nog wachten tot 2 weken na de operatie? Zit nu op dag 8. Even geduld nog denk ik.
Heel fijne kerstdagen voor jullie allemaal alvast.
Liefs
Anna
Loeloe

Ongelezen bericht 27 dec 2016 20:13

Volgens mij ben ik niet echt een voorbeeld, want ik was met aales heel snel ;)
Ik heb de pleisters van de drains na een week verwijderd en onder mn borsten na twee weken.

Ik moet 4 januari op controle.
Maar alles lijkt er goed uit te zien.

Hoe gaat t met jou?
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”